vivalalisa

13-04-2010 15:54 1203 berichten
Alle reacties Link kopieren
jezus waar moet ik beginnen2 ik ben 26 jaar vanaf mijn 16de bij hem, hij is mijn eerste en enige liefde

ja ik zeg nog steeds liefde want oo mijn god wat hou ik van hem

hij moest voor zijn werk naar het buitenland en net 3 weken terug van 8 maanden reis

daarvoor was die 3 maanden bij me ... en periode daarvoor ook buitenland

in de periode dat hij weg was heb ik mij zo rot gevoeld, ik kreeg en voelde geen liefde van zijn kant.. ik heb alles geprobeerd lief doen cadeaus sturen mailtjes bellen... om maar niet te scheiden van elkaar

nu is die terug en heeft die opgebiecht na 3 weken dat hij al een jaar een ander heeft, ze is zwanger van hem

ik heb niks gemerkt, niks niks niks

en ik ben zo verbaasd van mijn reactie ik heb gehuild moeten kotsten ik heb hem getroost!! we hebben gesproken tot half 7 in de ochtend, en geknuffeld gezoend...

en nu 3 dagen later huil ik alleen maar heb sinds ik het weet niet meer kunnen eten.

vanavond gaan we het aan zijn ouders vertellen.... ik kan hem ondanks dit niet loslaten zo erg! ik wil hem haten voel zoveel woede in mij, al; die leugens... maar ik blijf maar zo lief tegen hem!!

ik snap het niet

ik heb zoveel pijn, en doe mezelf meer pijn door liedjes te luisteren van marco bosato hart van een minaar

hij weet niet wat hij wil, of die verder wil met mij of haar... en ik weet niet wat ik wil

ik wil niet horen ren weg, ik wil weten waar mijn reactie vandaan komt hoe kan ik zo lief tegen hem blijven? ik bescherm hem nog steeds!! zeg tegen onze vrienden dat ze hem niet moeten laten vallen...

sorry als er veel taalfouten in staan ,
Meissie toch dat is een hele belangrijke stap! Gefeliciteerd met je inzicht, de weg zal nog lang zijn, maar voel je vrij om je verhaal hier neer te plempen.
Lisa!

Wat fijn je weer te lezen! En inderdaad, wat klink je anders, je klinkt alsof het reizen je meer inzicht heeft gegegeven. Je klinkt evenwichtiger en volwassener. Wat goed van je dat je meteen ook de daad bij het woord voegt en contact hebt opgenomen met je huisarts om aan je eetprobleem te werken. Ik ben trots op je!

Ik ben ook net terug (inmiddels alweer 4 weken ) uit Thailand. Ben ook weer in Chang Mai geweest. Mooi land he? En heerlijk weer, warm water in de zee, lekker eten, lekkere sapjes, hmmmmmmm. Zou ook zo weer willen vertrekken :-).
Lisa, wat heerlijk dat je zo'n mooie reis hebt gehad. En wat goed dat je nu je probleem aan wilt gaan pakken.

Welkom terug en ik hoop dat je nog lang deze positieve energie vast kunt houden
Lisa, fijn weer van je te horen en dat het reizen zo geweldig is geweest. Het heeft je duidelijk goed gedaan, je klinkt heel wat sterker dan voordat je vertrok.

Hopelijk kom je van de anorexia af, dat zou nog wel het allerbeste nieuws zijn. Je hebt in ieder geval weer een goede stap in de richting gezet en durft de uitdaging aan te gaan. Dapper!
Lisa is terug!!! En je klinkt zo anders, dat ik bijna zou denken dat iemand je nickname gehackt heeft

Goed meid, zo'n fijne reis, de inzichten in jezelf, nu verder daarmee in Nederland. Volgens mij heb je helemaal geen steun van het forum meer nodig

Je vader was vast ook heel blij je weer te zien!?
Lisa, wat super dat je zo'n fijne reis hebt gehad. Wat iedereen al zegt, wat klink je anders dan ervoor. Ben helemaal blij voor je. Geeft de burger weer moed in bange dagen. Hoe is het nu om weer thuis te zijn?
hey dames

sorry dat dagen niks heb laten horen, had steeds problemen met inloggen.. Nog steeds eigenlijk! maar de aanhouder wint!!

Ja ik voel mij ook een stuk rustiger! Ik kom terug en niet in een fijne situatie.. Maar weetje ik maak mij gewoon nergens druk om.. en dat voelt zo bevrijdend. Dat ik zoveel rust in mij heb en mij gelukkig voel!!

Het terug zijn , ja het is erg wennen.. Waarom?

Ik ben heel erg veranderd van binnen, ik heb heel veel mee gemaakt en gezien vooral geleerd..

ik kom terug en alles is het zelfde..(weet niet wat ik dan had verwacht ...) maar het verbaasd mij en staat mij tegen. iedereen leeft in de zelfde sleur eigenlijk... En ik doe er alles aan daar niet in terecht te komen... Ik wil zoveel meer..

Ik vind het verschrikkelijk koud buiten en kwam vroeger in winter niet buiten tenzij het moest haha

nu loop ik lekker door de bossen, omdat ik weet dat mij dat een rustig en gelukkig gevoel geeft.. Ik ga er op uit en begin mijn stad een beetje te leren kennen.. Heerlijk

driewieler, waar zat jij in Changmai? en wat heb je er allemaal gedaan??

dankjewel voor al jullie lieve reacties, geven mij een goed gevoel!!
Hoezo kom je niet in een fijne situatie terug? Omdat je je leven nog steeds hetzelfde is?

Het is nu natuurlijk een goed en mooi moment om te kiezen hoe je verder wilt en hoe je dat gaat bereiken. Vooral niet bij de pakken neer gaan zitten hoor!
HA lisa, ik ken dat gevoel na thuiskomst wel hoor. Jij hebt heel veel meegemaakt en thuis blijft inderdaad alles hetzelfde. Het liefst zou ik ook altijd onderweg willen zijn maar dat is helaas niet mogelijk. Daarnaast heb ik hier toch ook een heel fijn leven dat ik ook niet alles zou willen missen. Ook jij zult op een gegeven moment over het verdriet heen komen en dan ervaar je thuis ook anders, positiever :-).

Ik Chang Mai heb ik in het oude centrum gezeten. Ik was er trouwens gedurende het festival. Jij ook toevallig? Heb je ook de nachttrein genomen? Wat een ervaring was dat. Een groot feest met blije mensen en kletsen met elkaar tot in de kleine uurtjes, echt heel leuk. Verder ben ik in Koh Chang, Koh si Chang en Bangkok geweest. Veel te kort natuurlijk maar in mei ga ik weer weg. Weet nog niet waar naar toe maar daar heb ik de komende maanden nog de tijd voor om te bedenken. Nu eerst maar weer flink werken. Ben jij weer aan het werk? Hoe bevalt dat?
Hey Lisa!

Welkom terug!

Wat fijn dat je zo'n mooie reis hebt gehad, dit pakt idd niemand je meer af!

En wat knap dat je meteen de koe bij de horens hebt gevat mbt je eetprobleem. Bedenk dat je alles aankunt, zeker nadat je alleen deze mooie reis hebt gemaakt. Chapeau! Dat zou ik nl niet durven in mijn eentje zo ver weg.

Enne die inlogproblemen heeft iedereen, hopelijk wordt dat ooit opgelost, maar dat is weer een ander verhaal...
Nope
quote:Kastanjez schreef op 21 december 2010 @ 08:54:

Hoezo kom je niet in een fijne situatie terug? Omdat je je leven nog steeds hetzelfde is?

Het is nu natuurlijk een goed en mooi moment om te kiezen hoe je verder wilt en hoe je dat gaat bereiken. Vooral niet bij de pakken neer gaan zitten hoor!

Hey Kastanjez, nee daar heeft niks mee te maken, bedoel kan het zelf veranderen als ik wil, heb ik zelf in de hand.

Ik zit niet bij de pakkeneer en dat verbaasd mij juist zo erg.

quote:driewieler schreef op 21 december 2010 @ 09:16:

HA lisa, ik ken dat gevoel na thuiskomst wel hoor. Jij hebt heel veel meegemaakt en thuis blijft inderdaad alles hetzelfde. Het liefst zou ik ook altijd onderweg willen zijn maar dat is helaas niet mogelijk. Daarnaast heb ik hier toch ook een heel fijn leven dat ik ook niet alles zou willen missen. Ook jij zult op een gegeven moment over het verdriet heen komen en dan ervaar je thuis ook anders, positiever :-).

Ik Chang Mai heb ik in het oude centrum gezeten. Ik was er trouwens gedurende het festival.

Volgens mijw as ik er toen niet, ik ben daar geweest tot midden November..

Bedoeld met al die lampionen toch die overal hingen?? en indd ook met de nachttrein gegaan, pfff dat was erg apart hahaha

er was een werknemer die zei dat hij niet mocht drinken.

Vijf minuten later kwam hij terug met een fles wiskey en die ging op ook.. Hij ging helemaal los hahaha was erg apart, vreemd volkje!

Ook ben ik op de weekend market geweest op zondags, wat groooot!! Dat was ech niet normaal!!!

Ik heb mij super vermaakt in Chang Mai veel gezien daar, scooter huren en rond gassen

Jij ook toevallig? Heb je ook de nachttrein genomen? Wat een ervaring was dat. Een groot feest met blije mensen en kletsen met elkaar tot in de kleine uurtjes, echt heel leuk. Verder ben ik in Koh Chang, Koh si Chang en Bangkok geweest. Veel te kort natuurlijk maar in mei ga ik weer weg. Weet nog niet waar naar toe maar daar heb ik de komende maanden nog de tijd voor om te bedenken. Nu eerst maar weer flink werken. Ben jij weer aan het werk? Hoe bevalt dat? ja ook ik ben weer aan het werk, bevalt wel goed, maar wil er wel mee stoppen.. Ik wil weer gaan studeren nu het nog kan. Maar wil ook reizen... ooo meiden ik wil zo veeeeel!!quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 21 december 2010 @ 09:22:

Hey Lisa!

Welkom terug!

Wat fijn dat je zo'n mooie reis hebt gehad, dit pakt idd niemand je meer af!

En wat knap dat je meteen de koe bij de horens hebt gevat mbt je eetprobleem. Bedenk dat je alles aankunt, zeker nadat je alleen deze mooie reis hebt gemaakt. Chapeau! Dat zou ik nl niet durven in mijn eentje zo ver weg.

Enne die inlogproblemen heeft iedereen, hopelijk wordt dat ooit opgelost, maar dat is weer een ander verhaal...Ik vond het ook doodeng om te gaan reizen hoor! Ik was echt een hoopje ellende toen ik weg ging... Ik weet zeker dat jij het ook zou durven!

Ja als ik gelukkig wil zijn moet ik mijn probleem aanpakken, dit staat mij in de weg.

Natuurlijk ben ik bang voor therapie, bedoel moet normaal eten. Dat wil ik nu niet. maar ik weet dat dat komt door die spin in mijn hoofd die anorexia heet..

normaal eten is helemaal niet eng, enige is, dat die spin weg moet
Haha Lisa. Wat ben je ook grappig. Inderdaad, die spin moet weg!
hey damess

nog even een berichtje van mij... mijn topic is aanhet verdwijnen en dat is misshcien maar goed ook, dat betekend dat het stukken beter gaat!!

al mis ik jullie wel hoor!!

ik ben nu bezig met sporten, ik had zo iets als ik zo met mijn zelfbeeld zit moet ik er wat aan doen, en daarmee bedoel ik niet het stoppen met eten.

ik ben dus 3x per week in de sportschool te vinden. Meds jij hebt wel behoorlijk verstand van sporten he... zou ik je er iets over kunnen vragen??

mijn doel is wat slanker te worden rond mijn middel en wat meer taille..

mijn schema is nu 30 min cardio hardlopen,

20 min op crosstrainer

dan buikspieroefeningen, 4 setjes van 25

(zo zwaaar kan er niks van en doe het verkeerd krijg pijn in nek.)

buikspieroefeningen als volgt:

onderbuikspieren(benen omhoog doen en langzaam laten zaken.

taille: fietsen in lucht en met linker elleboog naar rechter knie en andersom

en de standaardbuikspieren,

als afsluiting nog 10 min hardlopen..

vraag mij af of dit goed is?

dikke kus voor jullie
Hey Lisa,

Kwam je toch weer ff opzoeken en zie dat je nog een vraag hebt. Helaas, ik heb er geen verstand van (hoewel ik wel gelijk denk 'sla je nu niet te hard door naar/in een sportverslaving? Pas op hoor! Heb je begeleiding bij het sporten?) maar misschien dat Meds 'm opvalt als dit topic weer geupt is.
Niet lullig bedoeld maar voor iemand met een eetstoornis lijkt me dit geen goed idee (niet met deze intensiteit in ieder geval). Je moet eerst weer wat kracht krijgen en dat krijg je door te eten. Daarna eerst maar eens zien of je een gezond gewicht vast kan houden. Pas daarna kun je een sportprogramma overwegen en dan een die niet gericht is op verbranding. Wel goed dat je het aan Meds vraagt want die kan je vast precies vertellen hoe en wat.
Ik zal hem nog een keer uppen zodat Meds hem ziet.
quote:vivalalisa schreef op 06 januari 2011 @ 16:14:

hey damess

nog even een berichtje van mij... mijn topic is aanhet verdwijnen en dat is misshcien maar goed ook, dat betekend dat het stukken beter gaat!!

al mis ik jullie wel hoor!!

ik ben nu bezig met sporten, ik had zo iets als ik zo met mijn zelfbeeld zit moet ik er wat aan doen, en daarmee bedoel ik niet het stoppen met eten.

ik ben dus 3x per week in de sportschool te vinden. Meds jij hebt wel behoorlijk verstand van sporten he... zou ik je er iets over kunnen vragen??

mijn doel is wat slanker te worden rond mijn middel en wat meer taille..

mijn schema is nu 30 min cardio hardlopen,

20 min op crosstrainer

dan buikspieroefeningen, 4 setjes van 25

(zo zwaaar kan er niks van en doe het verkeerd krijg pijn in nek.)

buikspieroefeningen als volgt:

onderbuikspieren(benen omhoog doen en langzaam laten zaken.

taille: fietsen in lucht en met linker elleboog naar rechter knie en andersom

en de standaardbuikspieren,

als afsluiting nog 10 min hardlopen..

vraag mij af of dit goed is?

dikke kus voor jullie

Lieve kind, met een eetstoornis mag je niet sporten. echt niet. Je had ondergewicht dus afvallen hoeft niet. Je schema is gevaarlijk zolang jij geen gezonde BMI hebt en niet in therapie bent geweest. Veel eetgestoorden sporten bij hun stoornis, het sporten is dan onderdeel van de stoornis en echt gevaarlijk. Als je te weinig eet dan heb je geen brandstoffen in je lijf, je lijf gaat dan spiermassa afbreken om toch maar te kunnen functioneren. Je hart is ook een spier. Niet doen dus!!! Geschikte sporten voor mensen met eetstoornissen zijn yoga, tai chi enzo.

Als bij ons iemand in de sportschool van een eetstoornis wordt verdacht wordt het lidmaatschap ingetrokken. Die verantwoordelijkheid kan de school namelijk niet nemen
Je kan je taille ook niet slanker maken door sport. Een slanke taille heeft te maken met je bouw. Jij kan alleen maar meer eigenwaarde krijgen door therapie. Je moet leren dat jouw eigenwaarde niet je lijf is
Lisa, helemaal eens met Meds.

Ik vind het sowieso vrij verbazingwekkend dat je 30 minuten kúnt hardlopen. Waar haal je de energie vandaan? Ik weet niet hoe het ondertussen gesteld is met je eetpatroon, maar je schema lijkt me inderdaad heel erg gericht op vetverbranding en als jij niks binnen krijgt ga je echt geen vet verbranden, maar juist spiermassa, wat ook betekent dat je lichaam er niet slanker op wordt, maar juist alleen maar magerder (en mager en slank zijn absoluut niet hetzelfde).

Ik zou je eerder aanraden om lekker een rondje te wandelen met mooi weer of een stukje te gaan fietsen. Of inderdaad iets als yoga, tai chi of rustig baantjes trekken in het zwembad.

Maar dit programma 3 keer in de week is vééls te intensief en alleen maar geschikt voor mensen die verstandig met hun voeding en gewicht omgaan.
Ha Vivalisa, hoe gaat het met je?

Wat gaat de tijd snel he, je OP is alweer van bijna een jaar geleden! Ben heel benieuwd hoe het gaat nu?
Hallo dames...

Even een update..

Dankjewel voor de reacites, ik had ze niet gezien sorry

Ja alweer een jaar geleden bijna

Wat is de tijd snel gegaan, en kwa gevoel zo langzaam..

Ik ben ook alweer eent ijd terug van mijn geweldige reis...

Heb plannen om weer weg te gaan

Hoe is het met mij?? Meneer is sinds een week weer in het land.. mijn woede naar hem is verschrikkelijk groot.. zou het zelfs haat kunnen noemen...

er zijn veel dingen veranderd.. alle vriendschappen van onze gezamelijke vrienden stop gezet..

Het moet nog steeds een plekje krijgen, want vertrouw niemand meer..

En gun hem zoveel ongeluk... ik weet daT ik het pas verwerkt hebt, als zijn geluk/ongeluk mij niks meer doet

Het sporten, doe ik nog 1x in de week...

Het eten, Ik ben in therapie.. want het gaat erg slecht.. weeg nu 46 kilo en het is een verschrikkelijk zware strijd om dit te overwinnen...

Ik doe echt mijn best, wil gezond zijn en weer kunnen genieten.. maar kan alleen maar met niet eten bezig zijn..

ik kom er wel dat weet ik.. uiteindelijk komt alles wel weer goed

liefs
Hoi vivalalisa,

Ik ken je verhaal niet, lees alleen je laatste bericht. Je bent van harte welkom op het "nasleep eetproblematiek" topic op de psyche pijler. Daar schrijft een aantal vrouwen die een eetstoornis hebben of hebben gehad. Het is zeker een zware strijd, heb je steun nodig of wil je alleen even je hart luchten of je ei kwijt, kom gerust eens meeschrijven!

Veel sterkte!
Hi ibdigoblue

ik lees jullie topic al lange tijd stilletjes mee..

Ik vind de stap groot om daar te reageren, ik weet niet waarom...

Misschien omdat ik dan mijn verhaal uit moet leggen, wat best romellig is..

En ookal ben ik in therapie en wil ik graag genezen, het stemmetje is heel erg aanwezig..

Voelt dan niet oprecht..

Maar zal er zeker over na denken dus misschien tot snel!!

X
Even een update;

voor de rest gaat het wel goed met mij heb mijn draai gevonden het enige wat moet overwinnen is mijn eetprobleem..

Is een circel waar je in zit..

Veel zullen het niet begrijpen en roepen eet gewoon doe niet zo dom! Je verkloot alles...

Maar de angst is gewoon groot.

Als zo makkelijk te overwinnen zou zijn, zou er geen therapie voor bestaan...

Vanaf morgen ga ik 3 x per week in dag therapie omdat het nu te weinig is..
Hoi vivalalisa,

Ik kan me voorstellen dat de drempel hoog is, maar weet dat je van harte welkom bent. Er schrijven daar allemaal vrouwen mee die in het verleden of nu nog steeds met de eetstoornis worstelen. Het fijne van het topic is dat iedereen een eigen herstelproces heeft, iedereen worstelt met verschillende aspecten van de eetstoornis maar de herkenbaarheid is heel groot. Ook de moeite die bijna iedereen heeft met het loslaten van de eetstoornis.

Als je behoefte hebt, je bent welkom! Het is een zware strijd om alleen te voeren. Goed dat je in therapie bent, wees niet te hard voor jezelf, een eetstoornis is een heel complex probleem om te overwinnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven