Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Ibi, geef je nog een knuf Ik ga vanavond alleen slapen, maar weet dat het snel weer anders is. Denk er steeds aan hoe moeilijk, koud dit voor je moet zijn!! Meissie nogmaals
Lieve Ibi,

Een paar weken geleden heb ik heel je topic doorgelezen, jouw bijdragen daaraan. En weet je, ik vind dat je zo gegroeid bent. In het begin was je zo ontredderd, logisch. Maar gaandeweg ben je sterker en sterker geworden. En nu..nu regel en doe je alles. Je moet wel, maar je doet het toch maar. Je bent in één klap een volwassen vrouw geworden. Helaas is de reden hiervan vreselijk. Maar je kunt met recht trots op jezelf zijn. Heel veel sterkte nogmaals.
Alle reacties Link kopieren
Lieve IBI,

Ook al heb ik nog nooit meegeschreven op jouw topic, ik wil nu een paar woorden tegen je zeggen. Of eigenlijk weet ik niet wat ik moet zeggen. Alles klinkt zo onbelangrijk.

Weet dat dit topic gelezen wordt en dat er mensen zijn die met je meeleven.

Ik wens je alle sterkte van de wereld toe.
Lieve IBI, ik wilde je alleen even laten weten dat ik aan je denk.
Lieve Ibi,

Ik heb nog steeds geen woorden. Dus ik kom alleen maar laten weten dat er aan je gedacht wordt.
Ik denk vaak even aan je IBI
Krachtige IBI, ook van deze kant bewondering voor wat je oppakt en hoe je het oppakt.

Ik ga straks een nieuwe kaars voor je halen.

Heb in 2 dagen tijd dit hele topic gelezen en wat heb ik een bewondering voor jou IBI. Ik ken je verder niet maar toch vind ik je een TOP vrouw. Wens je heel veel sterkte in deze moeilijke dagen
Ook ik denk aan je Ieb, en aan Patrick. Jullie liefde voor elkaar heeft veel indruk op me gemaakt.
IBI mooie sterke vrouw!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een klein berichtje om je te laten weten dat hier ook nog steeds aan jou/jullie gedacht wordt. En dan nog iets waar ik al een hele week over twijfel of ik het hier wel neer zal zetten, want ergens is het onzinnig en aan de andere kant toch ook wel weer heel grappig. Mijn dochter kwam afgelopen woensdag! thuis uit school en vertelde heel enthousiast dat ze de voornaam van haar sportleraar te weten is gekomen. Is ook de sportleraar van mijn andere dochter. Dus een bericht van algemeen belang. We moesten natuurlijk raden, zoals gewoonlijk hier in huis. Begint met een P. Nee, we kennen niemand met die naam en ja, het is een typisch franse naam. (Kinderen zijn frans.) Je raadt het al natuurlijk, de leraar heet Patrick. Op z'n frans, Patriek. Maar we deden er erg lang over om het te raden. Ondanks dat Patrick en jij al dagenlang door mijn hoofd gingen. En nog gaan!
LIeve Ieb, je bent in mijn gedachten ook als mijn laptopia dichtgeklapt is.
Optimist tot in de kist!
IBI, ook hier spook je regelmatig door mijn hoofd. Met de kerstdagen in zicht moet het extra moeilijk zijn om alleen te zijn. Althans je hebt natuurlijk je familie maar zo zonder lief. En nu ben je natuurlijk druk druk druk maar er komt natuurlijk ook een tijd aan dat het allemaal inzinkt. Helaas hoort dat ook bij het rouwproces ook al zou het je allemaal bespaard moeten zijn gebleven.
hey Iebeltje even een van mij

hoe gaat het met hondje? Is die al weer thuis?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ook bij mij zijn jullie niet uit mijn gedachten. Ik steek dagelijks een kaars aan voor jou en Patrick. Ik hoop zo dat je de komende weken goed doorkomt lieverd. Dikke kus.
Iebs, onder een nieuwe naam wil ik je even een hele dikke geven...

Nog steeds zoek ik iedere keer dit topic op. Ik denk nog steeds veel aan je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven