Lonely this christmas...

19-12-2010 19:19 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje geen relatie en nu de kerst eraan komt (ja, ik weet het, vreselijk cliché) ga ik me ineens echt eenzaam voelen, verdrietig dat ik niemand heb om het leuks mee te delen. Angst dat het nooit meer komt. Jaloers als vriendinnen met spannende verhalen komen, of moeten kiezen tussen twee liefjes (de luxe!). Wie zit er nog meer te smachten onder die boom?
Ah, maar dan is het anders. Dan heb je luddevedu en is zelfs de mooiste witte kerst of prachtige zomeravond nog shit. Enige remedie, Philein, is dan om je lekker een beetje zielig te voelig, zielige films te kijken, zielige muziek te draaien, zielige gedichten te schrijven totdat je er zelf schijtziek van wordt (waarschuwing, je vrienden & familie worden dan waarschijnlijk eerder dan jij) en weer zin hebt in iets leuks. Tegen die tijd is het lente en ziet de wereld er voor jou alweer een stuk leuker uit. En staat niets je nog in de weg om volgend jaar met een nieuwe liefde onder de kerstboom te zitten zwijmelen. Trust me!
Hmm, dat stadium heb ik nog niet bepaald bereikt blijkt wel weer ...

Liefdesverdriet is niet eens pril, dus dat maakt het zorgwekkend. Heb nu eerder de neiging hém te gaan contacteren ofzo. Maar ja..
hmm, als je hem contacteert duurt je liefdesverdriet langer. Dat geef ik je op een briefje. Welk stadium heb je nog niet bereikt? Het zwelgen in liefdesverdriet?
Ehm, heel veel tranen gelaten, boos geweest, teleurgesteld, geaccepteerd, maar nu lijkt het allemaal weer opnieuw te starten.

Ik had 'nieuw bericht' al geopend, zijn adres ingevoerd, een eerste zin geschreven,...maar toen toch maar weer afgebroken. Geen goed plan inderdaad.
Misschien heb je nog wat langer nodig om verdrietig te zijn? Dat geeft toch niks? Liever dat dan dat je je weer in het ongeluk stort door hem te mailen. Heb je een paar goede vrienden / vriendinnen die nog een beetje met je willen meehuilen?
quote:Jufferdejuf schreef op 20 december 2010 @ 18:58:

In kerstreclames en kerstfilms staan gezin, liefde en familie vaak centraal en dan word je dus de hele tijd geconfronteerd met het feit dat jij dat (nog) niet hebt.Maar je hébt toch ook familie, schrijf je net? Je hebt je ouders, hoeveel mensen moeten de Kerst zonder hun ouders door? Alsof een vent zaligmakend is zeg. Koester wat je hebt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Friezin71 schreef op 21 december 2010 @ 22:06:

Misschien heb je nog wat langer nodig om verdrietig te zijn? Dat geeft toch niks? Liever dat dan dat je je weer in het ongeluk stort door hem te mailen. Heb je een paar goede vrienden / vriendinnen die nog een beetje met je willen meehuilen?Als ik contact heb met hem, dan brengt me dat weer compleet van m'n stuk, daarom is het beter dat het niet gebeurt, dat weet ik ook. En ja, gelukkig heb ik wel een paar goede vriendinnen. In zulke tijden leer je die pas echt kennen zeg!
quote:Philein schreef op 21 december 2010 @ 22:14:

[...]

Als ik contact heb met hem, dan brengt me dat weer compleet van m'n stuk, daarom is het beter dat het niet gebeurt, dat weet ik ook. En ja, gelukkig heb ik wel een paar goede vriendinnen. In zulke tijden leer je die pas echt kennen zeg!Fijn he! (het laatste, niet her eerste)
Ben nu nog niet vrijgezel, maar met kerst misschien wel. Weet hoe dan ook dat ik een lonely christmas zal hebben zonder hem..... bah....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ja, lieve mensen om je heen hebben als alles niet zo lekker loopt is ontzettend fijn!

Amandroe, je zult het vast niet gemakkelijk hebben nu...heel veel sterkte..
contacteren Philein

sorry, wil je niet uitlachen maar ik vind het ZO geen woord voor jou...

Overigens, goed dat je het niet gedaan hebt meis!

Het gaat over, echt!

Alleen nooit zo snel als dat jij wilt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja, wist even zo gauw geen beter woord, alhoewel ik nu wel 10 betere benamingen kan bedenken
Oh, whoops. I lost.
Toegegeven, ongewenst single zijn met kerst lijkt me niet erg leuk, maar familie en schoonfamilie is ook niet alles.

Mijn eigen familie valt wel mee, we eten samen en iedereen gaat daarna zijn eigen gang, maar bij de schoonfamilie worden er complete dagprogramma's samengesteld.

Gelukkig werk in de horeca en kan ik na de lunch verdwijnen :D

Probeer er van te genieten dat je kunt doen en laten waar je zin in hebt, en ben vooral niet bang dat je altijd alleen zult zijn met de feestdagen!
Hihi, ik zag bij iemand de Wet van Wuiles en moest daar ontzettend om lachen, maar als die wet echt werkt, dan is er nog hoop voor me, gezien de lengte van mijn openingstopic!

Haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven