Lonely this christmas...
zondag 19 december 2010 om 19:19
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje geen relatie en nu de kerst eraan komt (ja, ik weet het, vreselijk cliché) ga ik me ineens echt eenzaam voelen, verdrietig dat ik niemand heb om het leuks mee te delen. Angst dat het nooit meer komt. Jaloers als vriendinnen met spannende verhalen komen, of moeten kiezen tussen twee liefjes (de luxe!). Wie zit er nog meer te smachten onder die boom?
Ik heb al een tijdje geen relatie en nu de kerst eraan komt (ja, ik weet het, vreselijk cliché) ga ik me ineens echt eenzaam voelen, verdrietig dat ik niemand heb om het leuks mee te delen. Angst dat het nooit meer komt. Jaloers als vriendinnen met spannende verhalen komen, of moeten kiezen tussen twee liefjes (de luxe!). Wie zit er nog meer te smachten onder die boom?
zondag 19 december 2010 om 19:56
zondag 19 december 2010 om 19:58
Ik heb 4 kersten achtereen alleen gezeten en vooral de laatste twee kersten geweigerd om zielig te zijn.
1e kerstdag met familie, 2e kerstdag een hoop lekkers, een dekentje, een leuke film of 2, en lekker uitslapen.
Probeer te genieten van een wijntje en een hapje alleen, lekker in je joggingbroek.
Ik weet hoe het voelt, maar ik heb me toch elke kerst weer goed vermaakt!
1e kerstdag met familie, 2e kerstdag een hoop lekkers, een dekentje, een leuke film of 2, en lekker uitslapen.
Probeer te genieten van een wijntje en een hapje alleen, lekker in je joggingbroek.
Ik weet hoe het voelt, maar ik heb me toch elke kerst weer goed vermaakt!
zondag 19 december 2010 om 19:59
Yellowlove, ik vind dat je een prima programma hebt samengesteld. Na een avondje babbelen en zuipen/vreten met vrienden en de dag erna met familie, moet een dagje alleen voor de tv toch te doen zijn, waarschijnlijk zelfs fijn! Aan de andere kant: alleen zijn omdat je het moet leren, klinkt nogal hard voor jezelf. Ik snap het wel, heb dat ooit met oudejaar gedaan, maar het viel niet mee. Als je behoefte hebt aan mensen, regel wat leuks voor tweede kerstdag! Schuif ergens aan. Ik heb totaal geen probleem met alleen zijn, maar gewoon ontzettend zin in een vriendje en romantiek. Omdat het kán, haha!
zondag 19 december 2010 om 20:00
Ik ben ook alleen..
Zeker met de feestdagen, bruiloften enz word je daar weer lekker aan herinnert.
Als je zoals sommigen het fijn vind om alleen te zijn/blijven is dat mooi! Ik wil wél heel graag samen zijn.. Zelfs bij schoonfamilie langs zou ik leuk vinden..(mits het een leuke familie is natuurlijk).
Gewoon iemand die er voor mij is! Arm om me heen..
Zeker in deze koude dagen, lekker warm tegen iemand aan liggen..
Zucht.... Mischien met kerst 2011
Zeker met de feestdagen, bruiloften enz word je daar weer lekker aan herinnert.
Als je zoals sommigen het fijn vind om alleen te zijn/blijven is dat mooi! Ik wil wél heel graag samen zijn.. Zelfs bij schoonfamilie langs zou ik leuk vinden..(mits het een leuke familie is natuurlijk).
Gewoon iemand die er voor mij is! Arm om me heen..
Zeker in deze koude dagen, lekker warm tegen iemand aan liggen..
Zucht.... Mischien met kerst 2011
zondag 19 december 2010 om 20:08
quote:juffrouwjannie schreef op 19 december 2010 @ 19:48:
Lieve hatseklats: ik sta al jaren overal alleen voor, dus dat is niet nieuws en ook niet een probleem. Ik heb ontdek dat ik niet 24 hours a day bij mijn man op schoot wil maar het pettig vind als ik daar soms even op moet wachten. Vandaar dat een zeeman mij ideaal lijkt! Ook al zit ie niet met kerst naast me. Ik weet dat hij weer komt en warschijnlijk ook aan mij denkt.
Lieve Jannie,
Mijn man en ik doen dit al jaren en daarom zeg ik je dat je het nu mooier schetst dan dat het in werkelijkheid is (voor zowel de zeeman als zijn vrouw). Ik begrijp dat je zelfmedelijden hebt, omdat jij je helemaal alleen voelt en jij ziet het zoals jij het wil zien. Ik weet hoe het werkelijk is, maar ik begrijp dat jij het anders ziet. Ik dacht alleen dat het hier ging om het alleen zijn met kerst en daar kan ik over meepraten, ook al is het in een andere situatie dan jou.
Lieve hatseklats: ik sta al jaren overal alleen voor, dus dat is niet nieuws en ook niet een probleem. Ik heb ontdek dat ik niet 24 hours a day bij mijn man op schoot wil maar het pettig vind als ik daar soms even op moet wachten. Vandaar dat een zeeman mij ideaal lijkt! Ook al zit ie niet met kerst naast me. Ik weet dat hij weer komt en warschijnlijk ook aan mij denkt.
Lieve Jannie,
Mijn man en ik doen dit al jaren en daarom zeg ik je dat je het nu mooier schetst dan dat het in werkelijkheid is (voor zowel de zeeman als zijn vrouw). Ik begrijp dat je zelfmedelijden hebt, omdat jij je helemaal alleen voelt en jij ziet het zoals jij het wil zien. Ik weet hoe het werkelijk is, maar ik begrijp dat jij het anders ziet. Ik dacht alleen dat het hier ging om het alleen zijn met kerst en daar kan ik over meepraten, ook al is het in een andere situatie dan jou.
zondag 19 december 2010 om 20:15
Nou Hatseklats, ik heb (nog) geen last van zelfmedelijden hoor. Maar ineens bedenk ik me: heb je ook kinderen? Voor kinderen lijkt het me wel heel erg als papa er niet bij is met kerst. ALs dat zo is, kan ik je begrijpen. Maar verder. mwoh. Ik ben al blij als ik een vriend heb. Als die er niet kan zijn met kerst, zoek ik andere plekken en mensen om het te vieren, maar ben ik nog steeds blij dat ik en relatie heb en dat hij op een gegeven moment thuis komt! Volgens mij trek jij het voor geen meter, no offense!
zondag 19 december 2010 om 20:18
zondag 19 december 2010 om 20:18
@ Juffrouwjannie, ik heb ook maar 2 echt close familieleden, mijn moeder en broertje, we vieren elk jaar kerst met zijn drieen. Dit jaar de vriend van mijn moeder erbij.
Is toch ook erg gezellig, waarom ga je niet naar familie toe als je niet alleen wilt zijn? Eerste kerstdag komt mijn oma meestal mee gourmetten, en soms zien we dan mijn oom en tante. Groter is mijn familie ook niet.
Is toch ook erg gezellig, waarom ga je niet naar familie toe als je niet alleen wilt zijn? Eerste kerstdag komt mijn oma meestal mee gourmetten, en soms zien we dan mijn oom en tante. Groter is mijn familie ook niet.
zondag 19 december 2010 om 20:22
zondag 19 december 2010 om 20:28
Volgens mij ben jij degene die het alleen zijn hier niet trekt Jannie, niet ik. Lees mijn eerste post nog maar eens. Ik heb alleen in al die jaren dat ik samen ben met mijn man, en dat zijn er gelukkig al heel wat, het e.e.a. meegemaakt waarbij zijn aanwezigheid erg gemist werd. Ik trek het alleen zijn goed, daar kun jij in amper drie posts totaal niets van zeggen. Maar ga jij lekker verder met jezelf het allerzieligst vinden.
@ Julia; uiteraard heb ik met meer 'zeevrouwen' contact en voor veel vrouwen geldt dat, ondanks dat ze het goed redden alleen, er altijd momenten zijn dat zij hun man missen en elke vrouw is blij dat haar zeeman thuis is met de feestdagen. Kennelijk heeft Jannie liever alleen reacties van vrouwen die ook alleen, en dan bedoel ik écht alleen, zijn.
@ Julia; uiteraard heb ik met meer 'zeevrouwen' contact en voor veel vrouwen geldt dat, ondanks dat ze het goed redden alleen, er altijd momenten zijn dat zij hun man missen en elke vrouw is blij dat haar zeeman thuis is met de feestdagen. Kennelijk heeft Jannie liever alleen reacties van vrouwen die ook alleen, en dan bedoel ik écht alleen, zijn.
zondag 19 december 2010 om 20:32
Ik snap dit gevoel nooit zo goed als ik eerlijk ben.
Ik was jaren alleen met Kerst
Of nou ja niet alleen maar wel zonder partner.
Het eerste jaar vond ik eng,wat moet ik nou,ik heb geen vriendje straks zit ik eenzaam te zijn 2 dagen
En toen bedacht ik me
Tsja Sum,als je zo gaat denken wordt het natuurlijk nooit wat.
Toevallig werd ik een dag daarna gebeld door vriendenom Kerstavond in de kroeg door te brengen,daar leerde ik een groep mensen kennen met wie ik een dag later aan tafel zat (onder het mom van,iedereen neemt mee wat hij of zij in de kast heeft) en het werd een superkerst!
Sindsdien is de traditie Kerstavond in de kroeg en verder zie ik wel,misschien ben ik wel alleen maar zeker niet eenzaam!
Die state of mind zorgde er al voor dat ik veel positiever de kerstdagen in ging
Van sippen wordt niemand blij namelijk
Mijn kerst met liefje nu zal er ook niet heel anders uitzien
Kerstavond staan we samen in dezelfde kroeg eerste kerstdag gaat hij naar zijn ouders en ik naar de mijne, en misschien zijn we tweede kerstdag samen
Maar misschien ben ik tweede kerstdag ook wel gewoon bij een vriendin foute kerstfilms kijken
Ik was jaren alleen met Kerst
Of nou ja niet alleen maar wel zonder partner.
Het eerste jaar vond ik eng,wat moet ik nou,ik heb geen vriendje straks zit ik eenzaam te zijn 2 dagen
En toen bedacht ik me
Tsja Sum,als je zo gaat denken wordt het natuurlijk nooit wat.
Toevallig werd ik een dag daarna gebeld door vriendenom Kerstavond in de kroeg door te brengen,daar leerde ik een groep mensen kennen met wie ik een dag later aan tafel zat (onder het mom van,iedereen neemt mee wat hij of zij in de kast heeft) en het werd een superkerst!
Sindsdien is de traditie Kerstavond in de kroeg en verder zie ik wel,misschien ben ik wel alleen maar zeker niet eenzaam!
Die state of mind zorgde er al voor dat ik veel positiever de kerstdagen in ging
Van sippen wordt niemand blij namelijk
Mijn kerst met liefje nu zal er ook niet heel anders uitzien
Kerstavond staan we samen in dezelfde kroeg eerste kerstdag gaat hij naar zijn ouders en ik naar de mijne, en misschien zijn we tweede kerstdag samen
Maar misschien ben ik tweede kerstdag ook wel gewoon bij een vriendin foute kerstfilms kijken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 19 december 2010 om 20:32
Haha! Ja, Yellowlove, ik ook! Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb laatst en hele leuke man ontmoet, maar vrmoed dat hij een vriendin heeft, of niet zo geinteresseerd is als ik. Helaas. Dear Rogue: ik ook, moeder en broer. En eerste kerstdag vieren we samen. Ook als ik een vriend zou hebben, is eerste kerstdag voor hun en mij (vrienad mag erbij, maar is niet verplicht!), dus dat staat. Ik vind het alleen zo fijn om een beetje weg te kunnen dromen onder de boom. Ik heb gewoon geen liefdesobject nu!
zondag 19 december 2010 om 20:34
@ Hatseklats vind het knap dat je er zo mee kan omgaan!
Zal niet altijd even makkelijk zijn maar als ik je posts zo lees ga je daar goed mee om.
Verder vind ik dat je als vrijgezel je niet zielig hoeft te voelen of medelijden met jezelf te hebben. Een man komt zoals het gaat.
Onder tussen geniet ik van reisjes en erop uitgaan met mijn vrienden.
Zal niet altijd even makkelijk zijn maar als ik je posts zo lees ga je daar goed mee om.
Verder vind ik dat je als vrijgezel je niet zielig hoeft te voelen of medelijden met jezelf te hebben. Een man komt zoals het gaat.
Onder tussen geniet ik van reisjes en erop uitgaan met mijn vrienden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
zondag 19 december 2010 om 20:35
zondag 19 december 2010 om 20:36
Oh maar dat snap ik wel jannie, maar ik droom elke kerst sowieso weg onder de boom, komt door de lichtjes, de cadeautjes, het sfeertje. Heb ik geen man voor nodig om weg te dromen. Geeft toch niet dat je geen liefdesobject heb nu, vier gewoon lekker kerst met je familie, ga 2e kerstdag lekker op de bank met kerstfilms en lekker eten.
zondag 19 december 2010 om 20:38
Ah, Summerdance, dat klinkt goed hoor! Ik ga heel vaak op Kerstavond naar de kroeg (maar waarschijnlijk niet de goede, of de jouwe!). Vaak was het behoorlijk leeg. Nooit mensen tegengekomen die vrienden werden. Maar, om je gerust te stellen, ik ga de 24e mijn verjaardagsborrel doen in mijn favoriete kroegje. Dus wie weet!
zondag 19 december 2010 om 20:42
Jee, hatseklats, relax! Ik kan de opmerking van juffrouwjannie heel goed begrijpen. Alleen zitten is anders wanneer je weet dat er ergens op de wereld iemand aan je denkt en het liefst bij jou zou zijn .
Ik ben al heel lang single en vind kerst eigenlijk wel prima. Toen ik een relatie had moesten we drie ouderparen (zijn ouders waren gescheiden) af en niet overal was dat even relaxed. Nu ga ik alleen bij m'n eigen vader langs, kom op 2e kerstdag weer terug en tref dan 's avonds vrienden.
Oud en nieuw vind ik vervelender, gelukkig duurt dat maar 1 avond .
Ik ben al heel lang single en vind kerst eigenlijk wel prima. Toen ik een relatie had moesten we drie ouderparen (zijn ouders waren gescheiden) af en niet overal was dat even relaxed. Nu ga ik alleen bij m'n eigen vader langs, kom op 2e kerstdag weer terug en tref dan 's avonds vrienden.
Oud en nieuw vind ik vervelender, gelukkig duurt dat maar 1 avond .