Schoonvader is een hypocriet!

29-11-2010 21:00 111 berichten
Gewist voor herkenning
Alle reacties Link kopieren
Tja liefde uiten is voor sommige vaders een moeilijk iets, en al spoort ie officieel niet dan nog lijkt het me niet dat jij met je beste bedoelingen daar wat aan kan doen door erover te praten... (dat heb je tenslotte ook al overloos geprobeerd he)

Ik zou eerder verschrikkelijk uitkijken dat hij niet straks ook nog een hekel aan jou krijgt en je fijn alsnog met de bus moet.
quote:JohnnyCake schreef op 22 december 2010 @ 20:12:

[...]

Waarom zou zoon lief in een sloppenwijk moeten gaan wonen zoals je voorstelt. Want daar komt het op neer, hij heeft zelf als student niet genoeg geld om iets fatsoenlijks te huren. Thuis heeft ie alles.

O, zo.

Nou, omdat zijn pa geen goed kan doen in zijn ogen. En in de ogen van zoon doet hij het zelf ook niet goed in de ogen van zijn pa. Door alle slaande ( en schoppende lees ik net? ) ruzies, vanwege de stress die het zo te lezen iedereen oplevert, vanwege vriend zijn eigenwaarde en dat soort nobele dingen, ......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja maar hoeveel eigenwaarde behaal je in een sloppenwijk? Of als je vriendin in de bus overvallen wordt? Het is wel Zuid-Amerika. Totdat het tegendeel bewezen is denk ik dat zowel vader als zoon hetzelfde karakter hebben. En dat botst. Zoon zelf is ook geen zuivere koek, want gebruikt drugs in een land waar dat zwaar illegaal is.
e
quote:JohnnyCake schreef op 22 december 2010 @ 20:21:

Ja maar hoeveel eigenwaarde behaal je in een sloppenwijk?

Is eigenwaarde afhankelijk van het huis wat je bezit? Is eigenwaarde niet dat je je niet laat uitschelden, dat je niet teert op het geld van iemand die jou de *&%$# wenst?

Of als je vriendin in de bus overvallen wordt? Het is wel Zuid-Amerika. Totdat het tegendeel bewezen is denk ik dat zowel vader als zoon hetzelfde karakter hebben. En dat botst. Zoon zelf is ook geen zuivere koek, want gebruikt drugs in een land waar dat zwaar illegaal is.
r
In je OP schrijf je dat je vriend wiet rookt..

Hoe dan ook, het verhaal wordt steeds moeilijker, zus die de billen likt van pa, maanden spoorloos wegblijft en terug komt voor de auto en om te feesten?

Het lijkt me echt dat je hier geen energie in moet steken Liefde.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2010 @ 20:24:

[...]

Heb je wel eens een sloppenwijk gezien?

Enfin, ik denk dat de zaken net iets genuanceerder liggen. Zoon is ook niet heilig zoals Liefde ook toegeeft.
Liefde, una rosita para ti.

En veel sterkte, laat het je niet te veel raken, die twee moeten er echt zelf uit komen vrees ik.
quote:JohnnyCake schreef op 22 december 2010 @ 20:31:

[...]

Heb je wel eens een sloppenwijk gezien?

.Zo niet mag ik niks zeggen?
e
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2010 @ 20:33:

[...]

Zo niet mag ik niks zeggen?Huh? Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af hoe je het voor je ziet, TO met haar vriend in een sloppenwijk.
quote:JohnnyCake schreef op 22 december 2010 @ 20:42:

[...]

Huh? Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me alleen af hoe je het voor je ziet, TO met haar vriend in een sloppenwijk.

Kun je kamers huren in sloppenwijken?

Dat het geen " op stand " wonen gaat worden is toch wat anders dan meteen met een sloppenwijk op de proppen te komen? Is er niets tussenin?
eee
Help hem dan vooral te concentreren op de toekomst. Zorg er voor dat hij niet afgeleid wordt en binnen een jaar zijn universiteitsdiploma haalt waardoor hij een goedbetaalde baan krijgt. Hopelijk ziet zijn vader dan pas echt in dat zijn zoon niet meer de verloren zoon van weleer is.
Misschien rare vraag, maar als die wiet zo'n trigger is, en daar enorme straffen op staan, is het dan geen goed idee om daar eens mee te stoppen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2010 @ 20:44:

[...]

Kun je kamers huren in sloppenwijken?

Dat het geen " op stand " wonen gaat worden is toch wat anders dan meteen met een sloppenwijk op de proppen te komen? Is er niets tussenin?Uit de woorden van TO maak ik op van niet.
ee
En waarom precies ben jij daar stage gaan lopen en gaan wonen?

Kun je niet met behulp van jouw familie / opleiding iets anders vinden?
Blijfgewoonbianca de politie kan je daar gewoon voor betalen als ze je pakken.. Verder op verlaten stranden zal niemand je zien roken en bij toeristische strandtentjes zijn de mensen vaak vrijer opgevoed en gebeurd er van alles.. Verder gaat mijn vriend niet met hoeveelheden de straat op. Dus dat is allemaal wel te doen. Vader vind het gewoon een ramp dat zijn zoon wiet rookt en coke ook natuurlijk. Mijn vriend wil binnekort een test doen en deze op de koelkast plakken dat hij al jaren cokevrij is. Dat de beste vriend van zijn vader coke snuift en de helft van de familie ook en die aardige buurman maakt verder niet uit.
Stoppen met wiet is dus geen optie?

En waarom niet?
eee
ee
Om aan de drugs te komen moet hij zich blijven bemoeien met ongure elementen uit zijn verleden, niet? Is dat niet nog een reden om te stoppen?
ik heb een hekel aan mensen die hun vingers knakken, terwijl ik zelf ook al jaren in de spagaat probeert te komen... tja... je kan niet alles voor je vriend oplossen.

maar dat de man in kwestie jou iedere dag wegbrengt, vind ik heel wat (dat zouden zelfs mijn eigen ouders nooit doen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven