Gezondheid alle pijlers

steeds lichamelijk zonder kracht, snel leeg/op

22-12-2010 22:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb laatst bloed laten nakijken, ben nl steeds zo snel zonder energie en kracht. Bij inspanning gewoon geen kracht in armen, steeds pijnlijke benen, er vermoeid uitzien, haar dat niet goed zit/groeit/valt/dunner/ kortom net als bij een hond heb ik het idee dat door iets onder de leden mijn vacht dof dor en breekbaar is en niet goed groei en dunner lijkt te worden. Maar goed volgens dokter uitslag oke. Gechecked op HB gehalte, schildklier, b-12, leverwaarden. Hij zei ja kan dat je een virus onder de leden hebt gehad maar nog een nasleep hebt. Tja zou kunnen. Eet erg gezond, fruit, groente, drink genoeg water.

Blijf me nu dus toch zorgen maken. Bij inspanning krijg ik snel hartkloppingen. En snel bloedend tandvlees. Het lijkt gewoon of mijn energievoorraad in notime op is en loop dan echt op mijn tandvlees. Vandaar dat bloeden misschien ; )

Wie komt dit bekend voor?
afgezien van dat bloedend tandvlees heb ik onlangs ook die klachten gehad. bij toeval kwamen ze erachter wat het was. moest voor iets anders bloed laten prikken en toen bleek dat mijn kaliumgehalte te laag was. blijkt dat daar al die klachten vandaan kwamen. misschien kun je daar even op laten prikken?
oke moet ik even doen dan. Kalium, hoe zit dat precies, waardoor kan het te laag zijn? En wat moest je doen om de boel weer omhoog te krijgen?
geen idee hoe oud je bent maar mn 1e associatie is 'hormonen'. Perimenopauze...?

(Ik heb de nieuwe huisregels nog niet gelezen maar ik meen dat ik me met dit bericht op glad ijs begeef, ben ik hiermee nu banwaardig, anyone? Dan haal ik het weg)
tinker bell had je ook dat je urine sterk rook, soort groentesoeplucht of iets.Klinkt raar maar moet toch een vergelijking vinden.
kan komen door bijv. lichamelijke en/of geestelijke stress, maar kan ook komen door bepaalde medicijnen. flink tomaten, bananen en citrusvruchten eten helpt goed.

ik zou in ieder geval wel om meer onderzoek vragen bij de huisarts. je hebt niet zomaar ineens die klachten.

sterkte ermee!
ben 42 tijgermeisje, heb aantal maanden geleden via gyneacoloog bloedtest gedaan, maar was in de bloei van mijn leven met de hormonen bleek uit test.
Een hele andere invalshoek, maar hoe is het met je gebit gesteld? Ik hoorde laatst van een immunoloog dat tand/kaak problemen funest kunnen zijn voor je gezondheid, en voor de huisarts moeilijk op te sporen.
Havertje, sorry voor het offtopic. Tijger; flauwe tijden vragen om flauwe reacties. Zolang als jij hier enkel en alleen post wat jouw ervaring is, of die van jouw moeder, vriend, zus-van-postbode-van-de-slager-van-de-kappers-franse-lerares, dan kunnen ze je volgens mij geen overtreding aanlappen. Zo wel, dan is het hele forum op zichzelf al een overtreding.

Havertje, herkenbaar, tot je postte "eet erg gezond". Voor mij heeft de oorzaak altijd gelegen in een tekort. Eerste keer een vitaminetekort, op dit moment een algeheel beneden-peil voedingsbeeld.

Overigens riep ik ten tijden van mijn vitaminetekort ook "eet gezond" en dat werd ook door huisarts geroepen, maar mijn praktijk bleek ietwat anders. In mijn geval was het toen een B12 tekort doordat mijn lijf het lastig op kan nemen, maar bij nadere inspectie was dat "eet gezond" nu ook weer niet zo "gezond" toen we eens goed zijn gaan kijken of ik daadwerkelijk wel alle benodigde voedingswaarden binnen kreeg.

Hartkloppingen hebben bij mij een eigen oorzaak (komen uiteindelijk voort uit een aandoening die ik heb), maar die zijn onherroepelijk stukken vaker en langduriger aanwezig wanneer mijn voeding niet optimaal is. Ikzelf gebruik medicatie maar zolang als de basis niet goed is, is dat gewoon bal. Doen we overigens ook niets aan, loopt allemaal wel los. Voor mij is het inmiddels hooguit een teken hoe mijn lijf er voor staat qua voeding en andere vormen van "uit balans zijn". (grote stress, ziek zijn, noem het maar op; als ik uit balans ben, dan raakt alles uit balans en dus ook het perfecte hartritme)

Heb je de zorgen die je hebt besproken? Genoemd, maar ook aangegeven waar jij je zorgen over maakt en wat jij denkt nodig te hebben om die zorgen weg te nemen? En de arts aangegeven waarom hij/zij daarin wel of niet mee wil gaan?
when you wish upon a star...
quote:havertje schreef op 22 december 2010 @ 23:05:

tinker bell had je ook dat je urine sterk rook, soort groentesoeplucht of iets.Klinkt raar maar moet toch een vergelijking vinden.dat had ik af en toe inderdaad, maar dat was wel een beetje afhankelijk van hoeveel water ik die dag dronk.
quote:havertje schreef op 22 december 2010 @ 23:07:

ben 42 tijgermeisje, heb aantal maanden geleden via gyneacoloog bloedtest gedaan, maar was in de bloei van mijn leven met de hormonen bleek uit test.het leuke van de pre-menopauze is dat je dat juist niet ziet in 1 bloedonderzoek. Beweeg je? Heb je stress?
dat van dat evt. verborgen gebitsprobleem kan idd ook. Heb ik van een kennis wier vader tandarts is ( ;) )

Meds hoe komen artsen er dan achter hoe ver iemand richting menopauze aan het gaan is?
Nog even een vraagje aan Tinker-bell, hoe was het met je haren gesteld? Groeiden ze nog oke of vielen ze uit en slechte "vacht"zeg maar.
Ja Meds heb afgelopen eerste half jaar enorme stress gehad door n verbroken relatie. Zou een kaliumtekort ook hierdoor kunnen ontstaan?
tis iig n klap voor je immuunsysteem, n half jaar enorme stress.
quote:havertje schreef op 22 december 2010 @ 23:43:

Ja Meds heb afgelopen eerste half jaar enorme stress gehad door n verbroken relatie. Zou een kaliumtekort ook hierdoor kunnen ontstaan?Niet als gevolg van de stress. Maar wel door voedingsproblemen of diëten. Als je bang bent voor een laag kalium eet dan elke dag een banaan. Maar ik denk dat de stress alleen al genoeg reden is voor hartkloppingen en algehele lamlendigheid. Wees lief voor jezelf en rust uit na deze emotionele en ook fysieke uitputtingsslag
quote:tijgermeisje schreef op 22 december 2010 @ 23:30:

dat van dat evt. verborgen gebitsprobleem kan idd ook. Heb ik van een kennis wier vader tandarts is ( ;) )

Meds hoe komen artsen er dan achter hoe ver iemand richting menopauze aan het gaan is?vaker bloedbeeld onderzoeken. Je kan namelijk enorme pieken en dalen hebben maar ook dagen/weken dat er niks aan de hand is. Op zich is de leeftijd al een aanwijzing
Tinkel bell wat waren jou lichamelijke klachten, hoe was de conditie van je haar en huid in die periode?
ik eet best veel bananen meds.
Vraag eens naar de waardes van je B12, en laat je niet afschepen dat het goed is.

Bij mij gaan deze klachten samen met B12 tekort, en enthesopathie/fibromyalgie.

Dus je kan nog alle kanten op.

Kreten v huisartsen als "goed eten, virus blabla" zijn dooddoeners.

Verder eens met Meds..
Je bloed was goed dus geen reden om aan te nemen dat er ergens tekorten zouden zijn. Stress is echt killing voor je energie maar ook voor je huid en haar
huisarts zei dat b-12 ook goed was. zal na de kerstvakantie de waardes nog eens navragen. ben gewoon zo bang dat het met mijn haar niet meer goed komt, tis zo dunnig geworden, leef nu heel rustig sinds aantal maanden en eet voedingsrijke dingen, bananen, avocado's, iedere ochtend een bord havermoutpap, veel water. weet dat het enige tijd duurt eer haar weer goed gaat maar zou zo graag een lichte verbetering zien. en dat moeie hoofd, pffffft. het zal toch wel een keer goedkomen hoop ik?
ja joh komt echt goed, maar wees lief voor jezelf, en ga gewoon terug naar de dokter als er geen verbetering is
Adem je wel goed? Misschien heb je chronische hyperventilatie...
Wat je haar betreft: Ik heb laatst gelezen dat het 3 tot 6 maanden duurt voordat je een lichamelijke verandering merkt aan je haar.

Dus als je nu heel goed en gezond eet, kan het zijn dat het wel effect heeft voor je haar, maar dat dat pas over 3 maanden merkbaar wordt door minder uitval en andere structuur.

Zo heb ik het begrepen, weet niet zeker of het zo is maar wilde het je toch even melden.

Sterkte met alles.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven