Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
quote:fachat schreef op 21 december 2010 @ 20:47:

Wat ik wel merk dat mijn behoefte naar fruit omhoog gaat! Bij mijn eerste zs at ik ontzettend veel appels echt elke dag een paar, bij mijn 2e zs geen bijzondere dingen. Wel lustte ik beide zs geen cola (light) meer, terwijl ik echt heel veel cola drink normaal. Dat heb ik nu nog niet!

Trouwens kijk uit hoor, de appie verkoopt wel rauwmelkse kazen (au lait cru).

Ik ben stiekem wel blij dat mijn kinderen zoveel in leeftijd schelen, heb lijkt me met een rondlopende peuter echt extra zwaar!

Goede tip van moeders voor moeders sakenigirl, moet ik ook doen, de vorige keren was ik steeds te laat!

Morgen ff bellen!Fachat; gefeliciteerd! Wat leuk zeg!
Hallo meiden,

Mag ik nog met jullie meeschrijven? Ik weet sinds 6 december dat ik zwanger ben. (Wilde direct al meeschrijven, maar ivm inlogproblemen kon ik geen account aanmaken, maar nu is het eindelijk gelukt, jippie!).

Ik ben 29 en mijn man 30. Als het goed gaat wordt dit ons eerste kindje. De uitgerekende datum is denk ik 11 augustus. We hebben de eerste echo op 10 januari en de intake bij de vk op 13 januari.

Mvm is net geweest, dus mag vanaf nu in een potje plassen.

Ik vind het allemaal erg spannend, nog niet echt kwaaltjes, alleen gespannen borsten. En een beetje(veel) humeurig, haha!

We willen de zwangerschap nog stilhouden tot na de eerste echo, dus als ik mee mag schrijven zou dat fijn zijn, dan kan ik tenminste mn ei kwijt.

Hmmm...wel een erg lang verhaal geworden, maar zit ook al 2 weken te wachten met inloggen natuurlijk!

Groetjes!
Hallo allemaal,

Zet mij nog maar even niet in de tabel. Sinds gisteravond last van buikpijn en ik vloei. Niet veel maar toch. Volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige en hoop ik zo snel mogelijk een echo te kunnen krijgen. Als blijkt bij de echo dat alles goed is dan zal ik mij hier weer melden.

gr Helly
Even een kort berichtje van mij. Mag ik uit de tabel? Gisterenavond is het misgegaan :(
He bah wat een nare berichten! Sha-la, heel veel sterkte! Wat een rotnieuws zeg!

_helly_ ik hoop vor jou dat het allemaal mee blijkt te vallen! Ik zal voor je duimen!

Chance: dank je wel! Het is allemaal nog erg pril maar wel al ontzettend leuk! We zijn nu al aan het bespreken hoe we dat met de kamerindeling moeten gaan doen (Kaj en Ole moeten een kamer gaan delen, zal met name Kaj niet leuk gaan vinden, Ole daarentegen wsl geweldig )

Ik denk dat ik een soort voedselvergiftiging heb opgelopen, 's nachts overgeven en ook aan de diarree, eerst dacht ik dat het overgeven aan de zs lag, maar vriendlief had het gisternacht ook! Ik hoop niet dat het veel kwaad kan.

Clarabelladekoei1 jij ook gefeliciteerd!
Hoi allemaal!

Wat leuk een forum met allemaal zwangeren die in augustus uitgerekend zijn!

Ik was op internet aan het surfen en kwam toen hier terecht, erg leuk!

Zelf ben ik er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben en ik ben nu 5 weken en 1 dag

Ben dus, als alles goed gaat, 24 aug uitgerekend. Vandaag ook verloskundige gebeld en heb 10 jan eerste afspraak, maar nog niet voor een echo...komt denk ik daarna?!

Groetjes!
Oh Sha_la, wat een vervelend nieuws! Hele veel sterkte meid.

En Helly, hou ons op de hoogte.... ben benieuwd. en hopelijk valt het allemaal mee!

X

Marije
@Sha_la, wat een naar bericht. Sterkte!

@Helly, hoe gaat het nu? Ik hoop toch nog op goed nieuws voor jullie.

@fachat, ben je alweer opgeknapt? Wat een mooie namen hebben jouw kinderen. Ik heb destijds mijn dochter een heuse forumnaam gegeven: Loesje. Deze naam heb ik afgeleid van mijn forumnaam (en de Loesje van de grappige gedichtjes) en ik wil i.v.m. herkenbaarheid deze naam ook hier gebruiken. Haar echte naam lijkt er niet op en komt weinig voor.

@AnnL, wat leuk, welkom en gefeliciteerd. We zijn op dezelfde dag uitgerekend!

Ik heb echt bizar nieuws, maar wel heel erg leuk!

Mijn zusje kwam hier woensdag logeren en ze vertelde al snel dat ze leuk nieuws had. Toen ze vertelde dat ze zwanger is, staarde ik haar aan en het enige dat ik uit kon brengen was: 'hoe lang???'

En wat blijkt? We zijn allebei op 23 of 24 augustus uitgerekend!

Ik heb me later nog uitgebreid verontschuldigd dat ik haar niet meteen om de hals vloog en feliciteerde, ik was gewoon te verbaasd. Nu nog trouwens. Ze vertelt het vanavond aan mijn ouders, wij vertellen het zondag aan hen. Het wordt haar eerste kindje en voor mijn ouders het 2e en 3e kleinkind.

We hebben al grappen gemaakt dat zij maar moet duimen dat ze een meisje krijgen en wij een jongen, zodat ze in ieder geval de kleertjes van ons dochtertje kan gebruiken. "Helaas" dus geen grote uitleen van box, kinderwagen etc.

Vriend en ik hebben allebei kerstvakantie en Loesje is nog een dagje naar het KDV. Fijne kerstdagen alvast!
Oh, helemaal vergeten

Ik heb donderdag een intake bij de verloskundigenpraktijk en op 19 januari de echo. Ik ben dan 9 weken zwanger.
Wat leuk Lou, dat is wel heel erg toevallig! Ook gefeliciteerd met je zus dan maar! Dat wordt voor die neefjes/nichtjes dan wel erg leuk! Ook leuk om samen dan zwanger te kunnen zijn!

Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar de naam van je dochter!
Hey dames,

Sha la, wat verschikkelijk! Heel veel sterkte!

Helly, ik duim voor je dat alles goed gaat!

Ik heb gisteren een drukke dag gehad, eerst gewerkt en daarna met mijn zussen de stad in. Nou ik kwam om 21.30 uur thuis helemaal kapot! Ben gelijk op bed gegaan en als een blok in slaap gevallen. Ik hou het niet meer vol zonder overdag even te slapen. Vandaag nog werken en dan kerst! Ik ben benieuwd hoe ik het dan volhou. Maar dan kan ik 's middags gewoon even lekker gaan slapen. :D

Clara en annL, Welkom!
Hey dames,

Een paar dagen niet online geweest en al zoveel berichtjes erbij!

Allereerst Sha_la: ik wens je heel veel sterkte toe!

@Helly: heel veel sterkte en ik hoop dat de echo goed nieuws geeft!

Welkom aan alle nieuwe dames!

@drenthegirl: ik kwam bij 15 weken zwangerschap erachter dat er iets niet goed was met het kindje en bij 16 weken is zij helaas overleden. Er bleek sprake te zijn van trisomie 18, een chromosomenafwijking. Dit betekent dat voor mij de spannende weken nog wat langer zullen duren, denk dat ik pas echt kan gaan genieten als het kindje er daadwerkelijk is. Tot die tijd probeer ik me rustig te houden en er niet teveel bij stil te staan (al is dat moeilijk).

@Lou: wat leuk! Echt samen zwanger! Geniet er van!

Ikzelf ben afgelopen woensdag begonnen in mijn nieuwe baan! Het is allemaal heel snel gegaan, ik had maandag mijn tweede gesprek. Ze waren zo enthousiast dat ze me dinsdag belden of ik de volgende dag wilde beginnen. En het mooiste is: ze weten dat ik zwanger ben en vonden het geen probleem! Hoef er dus niet geheimzinnig over te doen, heel fijn.

Verder ben ik vandaag 6w+3 en het gaat goed! Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes en voel me best lekker. Heel anders dan m'n vorige zwangerschap. Maar misschien komen de kwaaltjes nog, ik weet het niet. Mijn moeder vertelde dat ze beide keren helemaal nergens last van had, hopelijk heb ik dat geluk nu ook... We zullen zien!

Ik heb nu hopelijk iedereen in de tabel staan. Mocht dat niet zo zijn, geef dan even een gil!

Allemaal fijne dagen gewenst!

Groetjes!
Hoi allemaal,

Wat een leuke berichten allemaal!

en wat leuk Lou dat je samen met je zus zwanger bent en ook nog eens zo dicht op elkaar zicht met de uitgerekende datum! Super leuk en ook bijzonder lijkt me!

Ik zag dat ik ook in de tabel ben toegevoegd...Ik ben 23 jaar en het wordt mijn eerste kindje! Dus allemaal super spannend!

Heb gelukkig nog weinig kwaaltjes....alleen pijnlijke borsten, soms een rommelende buik..maar gelukkig (nog niet) misselijk!

Hebben jullie het blijde nieuws al verteld aan mensen? Bij ons weten alleen mijn ouders, schoonouders en zwager het...Het was ook te moeilijk om voor ons te houden met de aankomende kerstdagen met carpaccio en biefstuk op het menu ;) en we wilden het natuurlijk ook graag aan ze vertellen!

Groetjes weer en fijne dagen!
Hey meiden,

@Sha_la heel veel sterkte!

@Helly Ik hoop dat je volgende week toch goed nieuws krijgt bij de verloskundige.

@Lou echt super om tegelijk met je zusje zwanger te zijn!

We hebben gisteren toch maar het grote nieuws aan mijn ouders verteld. Morgen gaan we het de schoonfamilie vertellen. Ben benieuwd hoe ze reageren.

Allemaal fijne feestdagen!
Sha-la; heel veel sterkte, echt verschrikkelijk nieuws.

Ik wil iedereen hele fijne kerstdagen wensen en voor diegene die het grote nieuws gaan vertellen; heel veel plezier!
Hoi allemaal, ik wil ook graag meekletsen! Super leuk dit topic te zien. Ik weet sinds een dag of 10 dat ik zwanger ben. M'n man en ik verwachten onze tweede en ik ben uitgerekend op 21 augustus. Ons eerste kindje, Noortje, is 18 maanden en we wonen sinds vijf jaar in het buitenland. Noortje is in Engeland geboren en we zitten nu midden in de verhuizing van daar naar de VS (vanwege het werk van mijn man) - momenteel nog in een hotel, maar we kunnen hopelijk midden/eind januari ons nieuwe huis in.

Ik heb 14 januari de eerste echo en eerste controle bij de verloskundige. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal en fijne feestdagen!!
Hallo allemaal,

Even een berichtje van mij. Na 2 dagen buikpijn voel ik mij nu weer goed. Het vloeien is ook gestopt.

Afgelopen maart was ik ook zwanger en heb ik precies het zelfde gehad ook met 5 weken een dag vloeien en buikpijn. Maar toen was ik veel beroerder. Daarna werd ik misselijk en heb ik nog 4 weken 30 keer per dag gespuugd. Met 9 weken bleek bij de echo dat het vruchtje met 5 weken gestopt was met groeien. Ookal ben ik nu niet misselijk ben ik dus bang dat net als toen niet goed is. Maarja, we wachten maar af. Ik hoop wel dat ik in de 7e week een echo kan krijgen zodat ik er niet weer zo lang mee doorloop. Maar gevoelsmatig denk ik dat ik pas echt geloof dat ik een kindje zal krijgen als blijkt dat de echo goed is.

@sha-la: Ik wens je heel veel sterkte toe!
Helly, wat fijn dat het gestopt is! Speciaal een grote knuffel voor jou, jij bent mijn voorbeeld geloof ik..... Sterkte met de onzekerheid, ik hoop dat je heel snel een prachtige echo zult krijgen!
Hallo meiden,

Ik wil graag met jullie meeschrijven als dat nog kan.

Gisteren hadden we een positive test en wil er graag over kletsen....... maar we willen het nog niemand vertellen.

We hebben al een zoontje van net 2 en als het goed is in augustus (30e) de 2e.

Tot snel!
Hoi Dames!

Ik wil ook graag met jullie meekletsen. Vanmorgen had ik een tweede streepje! Mijn uitgerekende datum is waarschijnlijk 25 augustus.

Het nieuws is nog niet helemaal geland..

Hebben jullie meer dan 1 test gedaan?

Oh, en ik ben 26 jaar en getrouwd.
Hey ladis,

Sha_la: heel veel sterkte...dit is geen prettig nieuws.

Helly: ik duim van harte met je mee.

Wij hebben gisteren mijn ouders ingelicht en vandaag mijn schoonmoeder, zij is net weduwe en was natuurlijk helemaal in tranen.

Morgen zijn de vrienden aan de beurt, zin in!

Ik heb oudjaarsdag mijn derde (!) echo ik ben den 9 weken en ik vind het weer superspannend.

X Biekoe
@Shala, wat vreselijk balen

@Helly, ik duim voor je mee

Ik ben net terug van vakantie. Was wel een andere ervaring, wintersport en dan helemaal niets mogen drinken.

Diverse familieleden zeiden overigens dat mijn gezicht er anders uit is gaan zien. Toen ik daarna in de spiegel keek viel me dat zelf ook op. Dat had ik de vorige keer niet, dus ik zie het maar als een positief teken. Hebben anderen dat ook?
@bp & ba76: wat een verhalen zeg!!! Hopelijk gaat nu alles goed en kunnen jullie in augustus de kleine gezond in de armen houden!!!!!!!!!

@ Shala & helly: dikke knuffel!!!! Sterkte shala!!!! Helly: het vloeien hoeft niet altijd wat voor te stellen, ik heb nog hoop!!

@ nadine: heb maar 1 test gedaan, 5 dagen later kwam mvm al. Die heeft weer een test gedaan en was ook positief. Mijn mvm heeft niks gezegd dat ik al met 5 wkn belde, ze was juist blij dat ik zo vroeg belde!!

@ lou: wat bijzonder zeg tegelijkertijd uitgerekend!!! Ben benieuwd wat je ouders gaan zeggen!!

Wat leuk dat een aantal de families al hebben vertel, manlief wil het nog steeds voor ond houden. Merk dat ik het erg moeilijk vind, hopelijk gaan we het met o/n vertellen!!!!

10 jan 1e echo + intake vk

Fijne kerst allemaal!
*inbrekertje*

Ha poes! Fijne vakantie gehad!? Hoe voel je je op het moment? Ik had een supergaaf gezichtje toen ik zwanger was van luub.

Mijn ei is benut...nu volgende weekzondag testen en hopen op een tweede streepje!

*breekt uit*
Hallo, ik wil graag met jullie meeschrijven.

Ben eergisteren enorm verrast door een positieve zwangerschapstest. Ik was ruim een week overtijd maar miste alle signalen. Al die wijn met kerst leek me niet verstandig als t toch raak zou zijn. En zowaar...twee streepjes. Zelfs 2e keer getest. Kon het niet geloven. De uitgerekende datum is rond 25 augustus. We hebben al twee kinderen (jongen 5jr en meisje 3 jr), in april/mei jl een miskraam bij 10 weken gehad dus nu extra spannend. Ik hoop snel bij de gyn terecht te kunnen voor echo... ga morgen bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven