Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:iris1969 schreef op 24 december 2010 @ 10:31:

[...]

Nee hoor, ik observeer mijn medemens graag en vervolgens vorm ik mijn mening. Daar hoef je geen moeder voor te zijn,Is geen aanval maar het werkt in de praktijk toch vaak anders dan je van te voren had bedacht
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:fashionvictim schreef op 24 december 2010 @ 09:32:

[...]

Geen idee of ze ook voor volwassenen bestaan, maar voor kinderen hebben ze echt wagonladingen thermobroeken. Snap niet dat niet alle kinderkledingzaken dat hebben, en alleen daarom al ben ik fan van C&A. En omdat vrijwel al hun denim dus ecologisch geproduceerd wordt.

Geen tijd om naar de stad te gaan, maar wat een goede tip!

Op wehkamp zijn ze uitverkocht, maar ik ga snel even in de winkel kijken. Ik doe Mr J nu altijd een skipakje aan, maar dat is maar school weer zo'n gedoe
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 december 2010 @ 10:40:

[...]

Ik ben d'r uit; je bent Marijke Helwegen natuurlijk!Of Penny de Jager!
Ik heb 2 jongens en slaag heel vaak bij de Coolcat.... ben ik nu een aso?

Ze hebben van die coole prints op de shirts en mooie gekleurde vesten.

Ook koop ik bij de C&A....

(omdat mijn kinderen zeker een spijkerbroek per maand verslijten, mexx is erg leuk qua jeans maar wel erg zonde van mijn geld op dit moment)

Tis zeker slecht met mij gesteld?
.
quote:Guinevieve schreef op 24 december 2010 @ 10:45:

[...]

Of Penny de Jager!Die gedachte schoot eerst door mijn hoofd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:zusenzoo schreef op 24 december 2010 @ 10:47:

Tis zeker slecht met mij gesteld?Ja, meid. Dra-ma-tisch.
Joh, die zijn toch veel te oud om nog een kind van 8 te kunnen hebben. Ze moet jonger dan 60 zijn hoor.

Maar in de categorie 35-65 vallen dan veel dames af. Patricia Paay, Connie, Patty...
.
.
.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 24 december 2010 @ 10:51:

Welnee zo oud is TO niet, die is nu ergens begin 30. Net als ik Op 3 december jl. was ze 35.
Ik kom nooit bij de C&A maar dankzij die geweldige tip van FV ga ik er binnenkort toch eens kijken. Zoon groeit sneller dan het licht en is nogal smalletjes, vooral bij de taille.

Ik haal ze meestal bij de WE, of Benetton (die hebben van die slank gesneden broeken).

To is 35 zei ze.

Is 36 ook nog begin 30? (kijkt hoopvol)
quote:Fibonacci schreef op 24 december 2010 @ 08:41:

Ik kom trouwens, net als Iris, ook uit een links intellectuele milieu waar ernstig neer werd gekeken op dom. Ik moet daar ook voor waken. Want waar je mee omgaat, raak je mee besmet is het gezegde toch?Te laat als je het mij vraagt.
.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 24 december 2010 @ 10:59:

[...]

He he.... wat een rare gedachte is dat nu weer Fash , dat is helemaaaaal niet wat ik gisteren al dacht. Heel raar van je.

Beter oefenen Fibo.Gister was ik nog wel overtuigd, hoor. Hoewel het me toen wel al opviel dat die puberzoon in de verhalen er maar bekaaid afkwam.
Am Yisrael Chai!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 24 december 2010 @ 10:52:

BGB heb jij je koffers al opgehaald van schiphol?Nee, ik las gisteren dat er een bepaalde - saaie - stijl in zit ; ik ga zo maar even naar een totáál andere winkel dan normaal. Tips?
quote:zusenzoo schreef op 24 december 2010 @ 10:47:

Ik heb 2 jongens en slaag heel vaak bij de Coolcat.... ben ik nu een aso?

Ze hebben van die coole prints op de shirts en mooie gekleurde vesten.

Ook koop ik bij de C&A....

(omdat mijn kinderen zeker een spijkerbroek per maand verslijten, mexx is erg leuk qua jeans maar wel erg zonde van mijn geld op dit moment)

Tis zeker slecht met mij gesteld?Zelfs zonder deze onthullingen wisten we dat al hoor Zus
.
[quote]Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:17:

Dat wat ik hier lees over niet moeders aankleed pop zijn, is ook mijn dilemma. Ik wil dat ze een eigen mening en smaak ontwikkelen, maar mén dan moet ik wel heel erg over mijn hart strijken, en een boel ogen dicht knijpen. Want haar smaak past zo ontzettend niet bij ons als gezin.

Eh..? je hebt al een skater thuis, een punk rocker, jijzelf klinkt een beetje kak. Leuk van alles wat, daar past een ordi meisje toch juist wel tussen?

Probeer eens om haar te laten kiezen binnen duidelijker grenzen. Dus niet naar de schoenenwinkel gaan, zeggen 'jij mag iets uitzoeken', en daar dan later op terugkomen. Logisch dat ze boos wordt. Maar bijvoorbeeld wel ' we gaan op zoek naar donkerbruine winterlaarzen. Zoek je mee?'
.
quote:Julus schreef op 24 december 2010 @ 11:01:

Ik kom nooit bij de C&A maar dankzij die geweldige tip van FV ga ik er binnenkort toch eens kijken. Zoon groeit sneller dan het licht en is nogal smalletjes, vooral bij de taille.

Ik haal ze meestal bij de WE, of Benetton (die hebben van die slank gesneden broeken).

To is 35 zei ze.

Is 36 ook nog begin 30? (kijkt hoopvol)

Ik vind de broeken van We over het algemeen wel mooi, maar ze gaan echt supersnel stuk op de knieën. Die van de Hema ook, en die worden echt heel snel vaal in de was.

Qua betaalbare broeken zijn H&M en C&A voor mij absoluut favoriet en als ik eerlijk ben vind ik die van C&A van betere kwaliteit en meestal ook mooier dan die van H&M. Je moet wel goed zoeken want die winkel is een puinhoop en er hangen zoveel verschillende broeken dat je echt wel even tijd kwijt bent aan de mooie ertussenuit vissen, maar die die mijn zoon vandaag aanheeft (diep donkerblauwe wassing met mooie stiksels, goede zakken en dus ook thermo) die doet niet onder voor de duurdere broeken (Stella McCartney, Polo Ralph Lauren) die hij ook heeft.
Am Yisrael Chai!
quote:mamalief schreef op 24 december 2010 @ 11:03:

[...]

Zelfs zonder deze onthullingen wisten we dat al hoor Zus

En bedankt weer, wie ben jij nou weer?

Je komt net kijken hier op het forum en nu al praatjes
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 24 december 2010 @ 11:04:

Ja, je koffer is gevonden, haal hem ff op !Ooooh, vooruit dan maar weer. Als je me dan maar niet saai vindt in mijn blousje.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven