Sneeuw!!! Veeeeel sneeuw!!

24-12-2010 12:47 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er ligt hier veel sneeuw.. Genieten jullie ervan of juist balen?? Ik zit er tussen in: het is prachtig. Maar auto rijden is niet meer te doen, er rijden geen bussen geen taxi niks... Lopen met peuter nu ook lastig, fietsen no way... En ik wilde nog wat kerst kado's gaan kopen...
Heeeeel veel sneeuw hier. Gelukkig hoef ik op vrijdag niet te werken. En dochter heeft schoolvrij gekregen.

Het is prachtig! We zijn net met de slee naar de winkel gelopen, en de kids hadden dolle pret!

De sneeuwschuiver verdween helemaal onder de sneeuw, dus dat was wel een heel karwei.
quote:Dahlia74 schreef op 24 december 2010 @ 13:43:

Hoewel ik me voor kan stellen dat je de sneeuwkettingen gebruikt, met nam om weg te komen, is dit in Nederland niet toegestaan.

Je hebt gelijk ja! Omdat we ander asfalt hebben dan andere landen, lees ik via google. O. Jammer.
quote:Keye schreef op 24 december 2010 @ 13:48:

Onze dochter is van 28 december en als ze 25 of 26 was geboren had ze idd Noelle geheten

Nu heet ze anders ;)Leuk, mijn dochter is van 22 december, ik was met kerst uitgeteld, en misschien had ze Noelle als doopnaam gehad dan.
quote:AriMa schreef op 24 december 2010 @ 13:47:

[...]

Ja dat wel ja, als je even kunt opkijken (niet te lang t striemt je in je gezicht nu) en 't kunt bewonderen....tijdens het godverren dat alwéér bijna op je bakkes ging
quote:Keye schreef op 24 december 2010 @ 13:15:

Ben er minder blij mee soms. Man moet vanmiddag met dochter richting utrecht. Ik begin nu al met duimen dat ze weer veilig thuiskomen. En de slee van de kinderen is hier voor de deur gejat, dus moeten vanmiddag lopen om een nieuwe te kopen. (Met baby van 5 maanden, kleuter van 4 en dochter van 7.) Als die uberhaupt ergens nog te krijgen zijn.

Tja, je kunt helaas niets even onbeheerd buiten zetten.

Wel erg sneu voor je kindjes. Maar je hoeft er niet uit te gaan hoor, sleeën zijn overal in NL uitverkocht helaas.
quote:Ska schreef op 24 december 2010 @ 13:43:

[...]

Of Noel(le) met puntjes op de e maar ik als nitwit weet niet hoe dat moet.Noëlle (Alt 137)
-
anoniem_95845 wijzigde dit bericht op 25-12-2010 13:50
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:Keye schreef op 24 december 2010 @ 13:48:

Helaas, de gamma, praxis, formido karwei hebben geen slee-en meer. Blijft over, rondjes lopen met de kinders op zoek naar onze slee...Kun je er niet even één lenen van de buren of zo? (moet je die natuurlijk niet ook laten jatten )
Voor neefje van 2 heb ik laatst een slee geimproviseerd (nichtje van 7 met de slee ervandoor, ja tante, past echt niet hoor, dat jongetje er nog bij) van een snowboard met springtouw. Ging prima.

De jochies in de straat zijn nu aan het 'sliden' met skateboards (wieltjes eraf) en ouderwetse vuilniszakken. Maar daar loop je idd niet even mee naar de stad.

@Keye: zoon hangt in draagdoek, kinderwagen lukt echt niet hier. Vind het zo sneu voor je kinderen. Kunnen ze eindelijk eens spelen in de sneeuw, is hun slee gejat.
Ik ben net terug van het winkelcentrum, want ik moest nog wat boodschapjes doen. Glibber hee, oppassen voor ijs, wat tussen de sneeuw zit, en weer terug. Ik was zo enorm blij dat ik thuis was.

De sneeuw hier is tot enkelhoogte afwisselen met stukken ijs. Als ik 's avonds met de honden glibber, vraag ik me af, wanneer we gewoon kunnen lopen

Overigens, leef ik met de a.s. moeder. Wie weet ligt het kindje er onder de kerstboom. Heb je het al toegesproken, zo van het wordt nu echt tijd dat je geboren wordt?
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Heerlijk! Er ligt hier zoveel sneeuw! Geweldig, ben er helemaal blij van!
Ook veel sneeuw in noord-limburg. gelukkig is het gestopt met sneeuwen.
steph: hier in roermond sneeuwt het nog hoor, waar zit jij ergens?
quote:Ska schreef op 24 december 2010 @ 13:49:

[...]

Je hebt gelijk ja! Omdat we ander asfalt hebben dan andere landen, lees ik via google. O. Jammer.Is dat echt zo dat je geen sneeuwkettingen mag gebruiken hier? De politie gebruikt ze zelf namelijk wel.
quote:steph schreef op 24 december 2010 @ 14:35:

Ook veel sneeuw in noord-limburg. gelukkig is het gestopt met sneeuwen.Hier in het zuiden sneeuwt het nog vol op
Ik zit in Venray
quote:steph schreef op 24 december 2010 @ 14:55:

Ik zit in VenrayIk in Hoensbroek
Dat is een eind uit elkaar. Ze zeggen momenteel hoe zuidelijk je gaat des te slechter is het weer.

Ronniemitchel, ik heb op Heerlerheide gewoont. Dat is dichterbij Hoensbroek.
Dat is zeker dicht bij, wij wonen in de buurt van het Lucas kliniek ;)
Het blijft hier echt sneeuwen, is echt heel mooi als je binnen zit hahahaha,maar echt het is geen doen om buiten te lopen zo hoog staat het, je kan onze hond nog net zien,is een labrador en ze vind sneeuw echt prachtig gaat altijd als een dolle door de sneeuw, maar zelfs zij wil nu snel naar binnen.
quote:Gravinnetje schreef op 24 december 2010 @ 14:46:

[...]

Is dat echt zo dat je geen sneeuwkettingen mag gebruiken hier? De politie gebruikt ze zelf namelijk wel.

Ja, je mag in Nederland geen sneeuwkettingen gebruiken. Dat er een utizondering geldt voor hulpdiensten kan ik me voorstellen. In geval van nood dienen zij toch veilig over de weg te kunnen verplaatsen. De politie rukt alleen met sneeuwkettingen uit in geval van een noodoproep.

Sneeuwkettingen zijn o.a. slecht voor ons asfalt.
Tjonge jonge zeg.

Ik rijd al een week zonder problemen op m'n zomerbanden door de sneeuw.

Ging ik vandaag één keertje lopend naar m'n werk, leek me weleens leuk.

Ging ik op m'n muil.

Voortaan weer lekker met de automobiel.
Nou ben weer binnen met peuter, op sommige plekken zou je hem niet meer zien door de sneeuw! Maar schoonmoeder had een buggy met sneeuwbanden want onze kwam echt niet vooruit!! Het was heerlijk om (even) buiten te zijn. Maar het meeste van de tijd als je moet werken ofzo vind ik het maar een gesjouw met twee kleine kinderen..

Op de weg is het echt een puinhoop, als de auto's al van hun plek komen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven