mijn buren.. arghh

25-12-2010 20:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds 2 maanden hier, mijn buren ook, nieuwbouwappartementen. Ik ben verhuist omdat ( onder andere ) het in mijn andere appartement nogal luidruchtig was. Oude huizen, houten vloeren, luide buren. Veel muziekoverlast van mijn buren daar ( studenten e.d. ). Kon er dus alleen beter op worden, dacht ik.. nu heb ik al 2 dagen last van mijn directe buren... heel erg luide muziek.. vanmiddag ook meezingen, dus ik dacht nog: het is kerst, ze hebben een feestje, leuk.. maar het wordt steeds erger ( de muziek ). Kan ik het maken om langs te gaan? of in het kader van: het is kerst.. laat gaan. Vanmorgen werd ik overigens wakker van hun muziek, zij hebben een kind dus zijn heel vroeg wakker. Leuk voor hun, maar ik slaap graag langer dan 8 uur 's ochtends op mijn vrije dag.

arggggg heb ik weer.

wat zouden jullie doen?
Kitty, heb je goed geslapen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Prima, dank voor je reactie! Wennen als in pijn/oncomfortabel?

Je andere reactie is ook erg nuttig voor me trouwens, ik heb ook wel eens overdag de politie gebeld wegens overlast en die kwamen toen wel. Probleem is alleen dat het mij dus wel eens overkomt dat de muziek net uitgaat als de politie er is, en ik dus voor lul sta.

Wat jij hier schrijft wist ik helemaal niet, ik dacht dus inderdaad dat je overdag gewoon dingen moest kunnen horen. Ik snap gewoon echt niet dat er mensen zijn die continu harde muziek draaien. Echt niet.

TO, hoe gaat het met jou? Het is echt een verschrikkelijk lastige situatie...heb er ook al zo veel gezeik mee gehad en het is zó vermoeiend! Zullen we maar samen op de hei gaan wonen? :-D
Watchamacallit, het was qua comfort dat ik moest wennen aan die dingen, ze deden geen pijn.

Ik heb ook weleens overdag moeten bellen omdat de harde muziek ondraaglijk was, zeker als je niet echt goed gezond bent en je overdag ook nog weleens moet rusten. Maar de politie kwam.

Er is een onderscheid te maken tussen leefgeluiden en geluidsoverlast. Leefgeluiden zijn wasmachines die draaien, kinderen die spelen, mensen die een trap oplopen(sommige huizen zijn helaas erg gehorig) dat soort geluiden. Geluidsoverlast is eigenlijk wat te vermijden valt. Als je een feestje geeft, is het aardig als je instemming vraagt van je buren, maar het moet niet zo zijn dat als je de buren op hoogte brengt dat het dan meteen instemming is. Zo heeft mijn vader buren die hem ook op de hoogte brachten van hun feestje, maar mijn vader is kankerpatiënt en is op weg naar de palliatieve fase, heeft dus erg veel rust nodig en ja, ze mochten het feestje wel geven, maar niet met harde muziek. Dat deden ze dus niet. Het jaar ervoor hadden ze ook een feestje gegeven, maar de politie kreeg toen vanaf een uur of 12 's nachts talloze telefoontjes van boze buurtbewoners die uit hun slaap gehouden werden. En zelfs van mensen die niet pal naast die buren woonden. Dus het moet behoorlijk hard zijn geweest.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven