Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:27:

Jammer dat je je weer zo laat gaan, trouwens.Ik laat me niet gaan. Men zegt hoe men over mij denkt en dat gaat ook best pittig, dus vertel ik ook hoe ik over hun denk. Zonder sneren, zonder grof te worden.
Sorry Iris, heb je enig idee hoezeer je jezelf nu voor schut zet?

Doe dat nou niet, je wint er niks mee, integendeel.

Geen sneer hoor, observatie van de laatste 6 pagina's
Maar nu ga ik echt feest vieren. Tot later.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:27:

[...]

En omdat je 99% van de discussies mijn mening deelt. Dat zit je niet lekker.Daar ga je weer. Het wil er echt niet in bij je dat mijn wereldbeeld serieus is dat mensen het altijd met mij eens zijn ipv andersom, he?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:25:

[...]

Dus omdat ik geen relatie heb, graag alleen ben, op het moment geen seks heb, lijk ik op jou? Fash werkt " echt " ( die paar uurtjes die ik maak tel ik niet eens ) , Fash is alleen, Fash heeft een totaal andere kledingstijl ,Fash is veel hoger opgeleid, maar Fash lijkt meer op mij dan op jou, Iris.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:24:

[...]

Iedereen is een slaaf van iets. Daarnaast denken ze meestal ook zelfstandig, alleen helaas niet iedereen.

Dat iedereen bevalt me toch echt niet, hoor. Ik vind gewoon echt dat dat niet klopt. Of misschien begrijp ik niet zo goed wat je precies bedoelt met slaaf zijn ergens van of heb ik daar andere beelden bij.

Jij leeft toch ook gewoon zoals jij wilt (je lijstje) dus dan ben jij toch ook geen slaaf van iets? (De maatschappij of iets anders?)
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:28:

[...]

Ik laat me niet gaan. Men zegt hoe men over mij denkt en dat gaat ook best pittig, dus vertel ik ook hoe ik over hun denk. Zonder sneren, zonder grof te worden.Als men het niet eens is met jouw analyse, dan zien ze het verkeerd en begrijpen ze het nog niet. Maar jij hebt wel gelijk.

Als jij het niet eens bent met de analyse van anderen, dan is het een zelfverzonnen vete van die anderen en heb jij nog steeds gelijk.

Goh... it must be good to be you...
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:21:

Tutje: je was een tienermoeder met een rits kinderen in de bijstand. Nu niet meer, en dat laat je voordurend merken met je posts over KL, KM, Shabies en dure schoenen. Dat maakt je de ultieme social climber. Verder ben je ook onzeker andes zou je geen René-gedrag vertonen.

Dit zijn geen sneren, maar gewoon mijn analyse van jullie. Graag gedaan.

Waarom mag Tut niet terecht trots zijn op zichzelf, omdat ze bereikt heeft wat ze heeft bereikt? Waarom heb jij het nodig om daar een negatieve draai aan te geven en het Rene-gedrag te noemen?

Ik snap daar werkelijk niks van.

Ik heb natuurlijk mijn onzekerheden, maar er zijn bepaalde aspecten waar ik behoorlijk van overtuigd ben dat ik er goed in ben en het er meer dan redelijk vanaf breng. Dat zijn mijn opvoeding en mijn werk.

Dat is dan René-gedrag? Houdt toch op zeg!

Ik vind dat Tut een wereld prestatie heeft geleverd, waar ze terecht trots op- en zelfverzekerd over is.
Ik vind je lijstje erg krampachtig overkomen Iris.

Ik geloof niet in bewust single zijn. Als je nou plotsklaps tegen een leuke vent (of vrouw) aanloopt hou je dat dan in stand of ga je gewoon lekker verliefd zitten wezen?

En is bewust seksloos een gevolg van je bewust single zijn, of hou je niet van seks?

Je wil zo graag anders zijn dat het in mijn ogen een beetje moeizaam overkomt. Je kunt m.i. meer energie steken in jezelf zijn.

Is TO nog gespot? En wat was dan nou van FV dat TO helemaal geen puberzoon heeft?

M
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:26:

[...]

Dat is mooi.

Wil je ook een analyse van jezelf?

Jij bent een forumfossiel die niet zo goed kan accepteren dat het forum veranderd is.O goeie god!
Als je achter een sneer " dit is geen sneer " zet, maakt wat je zegt - en de intentie - niet ineens mooier, hoor. Het valt misschien niet iedereen op........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Ik laat me niet gaan. Men zegt hoe men over mij denkt en dat gaat ook best pittig, dus vertel ik ook hoe ik over hun denk. Zonder sneren, zonder grof te worden.

Nee, dat zie je verkeerd. De discussie ging over uitstralen wie je bent dmv kleding. Daar hebben jij en TO de heftigste mening over, en vallen daarbij regelmatig de mensen aan die het totaal niet met jullie eens zijn. Wie zijn kind niet in Jottum hijst omdat ie wil uitstralen dat ie een kakker is, kan niet opvoeden, is niet consequent, zit de boel bij elkaar te liegen, heeft verwende snollerige dochters, ga zo maar door.

Jullie zijn de enige twee die dat zo zien, en dat gaat opvallen. Ik heb uitgesproken waarom ik denk dat jullie die mening zijn toegedaan, namelijk omdat jullie kennelijk zélf de wereld zo bezien. Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten, zeg maar.

Daarom kunnen jullie gewoon echt niet accepteren dat ik bijvoorbeeld echt geen enkele andere bedoeling heb met mijn kind in een Burberry truitje of juist een H&M truitje hijsen, dan dat ik dat een mooi truitje vind. Omdat dat in jullie wereld beeld kennelijk gewoon echt niet bestaat.
Am Yisrael Chai!
Je hebt van die mensen die zo krampachtig wanhopig proberen anders te zijn dat ze zo gewoontjes zijn.

Disclaimer: dit is géén sneer.

Maar nu ga ik echt feest vieren. Tot later.Gut, hoe voorspelbaar!
Oh... Wat ben ik dan.. ik wil ook een analyse......!!!!!!!

Zonder sneer alstublieft want ik ben een watje. There you go, heb al wat prijsgegeven...
quote:Floks schreef op 26 december 2010 @ 14:32:

[...]

Ik vind dat Tuttje een wereld prestatie heeft geleverd, waar ze terecht trots op- en zelfverzekerd over is.

Pas effe die naam in je post aan, Floks.

Maar verder eens met je, als er iemand is die ik alle Louboutins van de wereld gun is het onze Tutt wel.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:37:

[...]

Pas effe die naam in je post aan, Floks.

Maar verder eens met je, als er iemand is die ik alle Louboutins van de wereld gun is het onze Tutt wel.

Thnx. Wat suf zeg!

Sorry Tut.
Ja hoor, zitten we ineens bij de psychiater dat er nu links en rechts geanalyseerd wordt en zelfs om een analyse wordt gevraagd?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
,
quote:shahla schreef op 26 december 2010 @ 14:40:

Ja hoor, zitten we ineens bij de psychiater dat er nu links en rechts geanalyseerd wordt en zelfs om een analyse wordt gevraagd? Ja, dat snap je toch wel, je kleding zégt namelijk iets over je. Zo zegt het feit dat ik nog steeds in mijn pyjama zit over mij dat ik een ranzige luiwammes ben.
Am Yisrael Chai!

Oh my God
Ja, dat vind ik echt.
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:35:

[...]

Nee, dat zie je verkeerd. De discussie ging over uitstralen wie je bent dmv kleding. Daar hebben jij en TO de heftigste mening over, en vallen daarbij regelmatig de mensen aan die het totaal niet met jullie eens zijn. Wie zijn kind niet in Jottum hijst omdat ie wil uitstralen dat ie een kakker is, kan niet opvoeden, is niet consequent, zit de boel bij elkaar te liegen, heeft verwende snollerige dochters, ga zo maar door.

Jullie zijn de enige twee die dat zo zien, en dat gaat opvallen. Ik heb uitgesproken waarom ik denk dat jullie die mening zijn toegedaan, namelijk omdat jullie kennelijk zélf de wereld zo bezien. Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten, zeg maar.

Daarom kunnen jullie gewoon echt niet accepteren dat ik bijvoorbeeld echt geen enkele andere bedoeling heb met mijn kind in een Burberry truitje of juist een H&M truitje hijsen, dan dat ik dat een mooi truitje vind. Omdat dat in jullie wereld beeld kennelijk gewoon echt niet bestaat.

Mijn zoon loopt er vaak behoorlijk kakkineus bij. Mijn garderobe is de totale tegenpool daarvan. Maar zoon heeft een kakkineus snoetje, een voorkeur voor 'n kakkineus kapsel en kakkineuze kleding stáát 'm gewoon hartstikke leuk. Hijs je 'm in 'n baggy broek, dan staat 'm dat voor geen meter. Kan ik die broek nog zo leuk vinden, 't kind loop voor schut. Want het past niet bij hèm.

Maar volgens bepaalde theorieën zou de kledingstijl van mijn zoon dus inhouden dat ik, diep van binnen, eigenlijk stiekem zelf kakkineus gekleed zou willen gaan? Rare gedachtengang vind ik dat. Kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen wel zo werkt, maar het wil er bij mij gewoonweg niet in dat dat voor àlle mensen zo is. Soms vind je iets leuk omdat je het leuk vindt, en zit er geen diepere gedachte of gevoel achter. Is dat dan oppervlakkig of zo?
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:41:

[...]

Ja, dat snap je toch wel, je kleding zégt namelijk iets over je. Zo zegt het feit dat ik nog steeds in mijn pyjama zit over mij dat ik een ranzige luiwammes ben. Ghè, dan lijk je waarschijnlijk meer op mij dan je wilt FV. Ik zit ook nog steeds in mijn pyama.
(Het is wel een mooie hoor, van een merk. Met giraffenprint. Da's de chique versie van een tijgerprint.)
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:42:

(Het is wel een mooie hoor, van een merk. Met giraffenprint. Da's de chique versie van een tijgerprint.)
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven