Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Oei sorry Borrie! dat rijmt hihi

Het meeste heb ik nu wel voorbereid pffffffffffffff 'k ben al drie uur bezig, nu ga ik de tafel mooi dekken en dan even opdoffen en mijn moeder ophalen, de kinderen komen pas om half vijf.

Zoebie wat confronterend is het toch die geliefde mensen zien bewegen en praten, van het verlies van Nienke ben je doordrongen, maar dat je zusje weg is realiseer je je pas, als je er ineens met je neus op wordt gedrukt.

Een andijvievraag, hoe warm ik mijn rollade het beste op zonder dat hij taai wordt, in de magnetron wordt hij zeker taai, dus op een zacht vuur op een bidex plaatje?

we eten

kreeftesoep met crouton met rouille

krokant gepaneerde zalmrolletjes met dillevulling uit de oven

Varkensfiletrollade

groenteschotel van champignons/mais/doperwtjes/uitjes/knoflook

gemengde salade

slagroomijs met gecarameliseerde appeltjes/rozijntjes
Wat lekker dat je toch nog gegaan bent Phoehee!

Het is zeldzaam dat je vanuit je voordeur kunt langlaufen, daar moet je van profiteren!

Gelukkeling, ik warm vlees altijd op met wat water erbij. niet teveel (anders gaat het koken), maar net genoeg om het vleesvochtig te houden.

Op laag vuur, af en toe draaien, dan komt het helemaal goed.

Eet smakelijk en geniet!!!

Zoebie, wat leuk dat je 'm gebruikt, het fotolijstje!

De onze is stuk, maar we gaan er één kopen van de cadeaubonnen van het werk van Ro.

Ik snap heel goed dat je je zus mist trouwens.... een totaal andere band dan met je dochter, maar ook een band van het hart.

Dezelfde generatie, dezelfde jeugd gedeeld, en dan mis je juist die momenten dat je iets samen kan delen.
quote:gelukkeling schreef op 26 december 2010 @ 14:53:

we eten

kreeftesoep met crouton met rouille

krokant gepaneerde zalmrolletjes met dillevulling uit de oven

Varkensfiletrollade

groenteschotel van champignons/mais/doperwtjes/uitjes/knoflook

gemengde salade

slagroomijs met gecarameliseerde appeltjes/rozijntjesOooooh Gelukkeling.... die kreeftesoep, die krokante zalmrolletjes.... lekkerrrrrrrrr!
Zoeb, bedankt voor je verhaal

Wat een prachtig geschenk die dvd's!

Wij hebben hier een heerlijk rustig dagje met niets van stress erbij.

Netje, ik moet veel aan je denken.

Bo ik hoor al dat ook sam en jo extra verwend worden dezer dagen ;)

pfff ik hoop echt dat er niet meer sneeuw valt, zodat we dinsdag niet teveel vertraging hebben...
De fotolijst staat heel veel aan Bo. Met allemaal foto's van de honden. En van onze weekenden. Alleen kunnen er dus geen foto's meer bij. Morgen toch maar eindelijk eens een sd kaart erbij halen. En als ik de zomerfoto's zie, met Nor en Nordochter in zomerjurk, krijg ik spontaan zin in een hittegolf. Zoiets als in juli toen wij bij jullie waren. Wat was het toen heet zeg. En nu heeft het hier weer gesneeuwd vannacht.

Fijn Luonto een dag zonder stress, dat is pas genieten.

Maak er een lekkere rustige dag van. Dat kun jij wel gebruiken, want jij maakt veel te lange dagen.

Jou menu klinkt erg lekker Gelukkeling.

Ons menu vandaag is hetzelfde als gisteren.

Lekker makkelijk. Ik ben dus lui.

Het High tea boekje is erg leuk en ik ga er morgen een hoop van proberen te maken. Heerlijke recepten staan erin en je kunt het allemaal van tevoren klaarmaken.
Hoi allemaal,

Het was even flink bijlezen, van de afgelopen uren. Wat een mooie dingen zijn er geschreven...

Luonto, brok in mijn keel toen ik "Ik ben een tiet en een kinderwens kwijt, maar heb ook heel veel terug gekregen.

Ik ben best gelukkig" las. Zo is het maar net!

Netje, ik hoop dat je vandaag weer even bij jouw Henk bent geweest, even gedag zeggen, zeggen wat je nog aan hem kwijt wilt. !

Zoebie, ook bij jouw verhaal een brok in mijn keel en kippenvel... Wat liggen sommige emoties dan dicht bij elkaar hè? Fijn dat jouw kinderen en schoonkinderen zo hecht zijn!

En last but zeker not least, Bo, het was misschien niet de kerst die je vooraf in gedachten had, maar als ik je zo lees zit er wel weer een stijgende lijn in hoe je je nu voelt. Een wildsoepje... kan me voorstellen dat Sam en Joe dat naar meer vonden smaken!

Alle anderen die ik nu niet bij naam heb genoemd: een knuf en een kus!

Hier zijn alle kerstfestiviteiten weer achter de rug. Het was een aantal dagen hartstikke hard werken, maar o, wat was het fijn, gezellig, lekker en geslaagd! Gister hebben we het grote kerstdiner gehad. Met hier en daar een beetje tegenslag tijdens de voorbereidingen (de vermaledijde <- nooit gedacht dat ik dat woord ooit actief zou gebruiken!... tarte au citron was uiteindelijk perfect, net als de andere gangen van het diner. Tussen de gangen door werd er geanimeerd gekletst (iets met hoe meer wijn enzo) en heeft ons kleine neefje de boel flink ge-entertaind.

Vandaag hebben mijn vader en zijn vriendin nog bij ons gebrunched, en zij zijn inmiddels weer op weg naar Duitsland. Zullen er alweer bijna zijn, als ze niet al te veel ijzel en narigheid tegen zijn gekomen. Ik loop nog in badjas, ben ook niet van plan om daar vandaag nog uit te gaan. Ja, als ik naar bed ga... Hang op de bank, af en toe een beetje doezelen, dan weer een beetje lezen of even wat drinken. Heerlijk zo'n dag! Sjurman is iets actiever, die is nu een wandeling aan het maken. Ik heb hem veel plezier gewenst

Ik kan zó genieten van dit soort dagen. Alle drukte achter de rug, nog een beetje opruimwerk te doen maar lekker even de boel de boel laten. Morgen weer een dag (en dan moet ik werken, dus mag sjurman aan de bak... of is dat nu heel gemeen van me?)

Fijne middag allemaal!
Zo, wildbouillon klaar en de honden hebben hun bot!

Het is echt kerst voor ze

Ja wat was het heet hè, in juli!! De eerste dagen lagen de hondjes voor Pampus in de schaduw, ze kunnen beter tegen dekou dan tegen de hitte.

Ik zou zelf wel een paar lekkere warme zonnige dagen willen... maar ach. De zomer komt er vanzelf weer aan!

Ik heb trouwens een webcam Zoeb, maar onze bandbreedte is niet genoeg voor een viedo-conferentie :-) Dan loopt alles vast. We kunnen wel skypen, met geluid alleen!

Klinkt trouwens heerlijk, die high tea, ik zal hier ook wat lekkers maken, dan genieten we toch samen

Luonto, lekker dat je vandaag even een rustiger dag hebt.

Ligt er bij jou dan veel sneeuw nu? Bij ons is het alleen maar koud, het is eindelijk gestopt met sneeuwen :-)

En voor Gelukkeling: bon appétit et santé!
Sjur, je kerst klinkt super!!!

Zélfs de vermaledijde tarte au citron

Fijn hè, zulke avonden met je familie, lekker eten en drinken, heerlijk.

Nagenieten vandaag dus, je hebt groot gelijk (ook over het huishouden van morgen ).
Bo, sjurman is het er niet he-le-maal mee eens, mompelt iets van "bemoei je met je eigen zaken" hihihihi! Kon de rest van de posting trouwens wèl waarderen!
Voorlopig lukt de download van Skype nog niet zo erg Bo.

Ik kan me niet registreren en dan krijg ik het advies om eerst te downloaden en dat lukt dan weer niet zonder registratie.

Ingewikkeld. Vanavond nog maar eens proberen.

Sjur ook lekker hoor zo'n rustig dagje. Oudste komt zo hier eten, dus ik moet weer aan de bak. Nou ja alleen groente schoonmaken dan, want de rest is er nog genoeg. Lekker makkelijk.

Oh ik heb al mail van Skype hoe ik het zonder registratie kan downloaden.

Even proberen.
Skype is nu geïnstalleerd. Dus het kan dinsdag Bo.

Ik kreeg een directe downloadlink.

Nu aan het eten gaan beginnen. Tot straks.
quote:sjur schreef op 26 december 2010 @ 16:49:

Bo, sjurman is het er niet he-le-maal mee eens, mompelt iets van "bemoei je met je eigen zaken" hihihihi! Kon de rest van de posting trouwens wèl waarderen!Zendt Sjurman een grote lieve glimlach
Super, Zoebie!

Dan skypen we dinsdag; ik mail je mijn skypenaam, dan kun je me uitnodigen (of ik jou, wat je handig vindt).
Leuk Bo. Dan kun je een beetje meegenieten. Zetten we de laptop midden op tafel. Dan ben je er toch bij.

We hebben nu allemaal elfjes, nimfen, kabouters en heksen als achterburen. Dickens zag ik net voorbij lopen. Ik hoor koren zingen en ik ruik de kampvuren. Zo te zien is het er druk. Er is geen parkeerplek meer te vinden. Ik heb onze auto vooraan op de oprit gezet, zodat de kinderen straks hun auto nog kwijt kunnen.

Jeetje het heeft flink geijzeld in Noord- en Zuid Holland. Op tv net alleen maar botsingen, glijpartijen en auto's in beken en sloten. Is iedereen veilig thuis?

Hier heeft het de hele dag gedooid.

Ik zie nu Bo in een zomerblouse voorbij komen met Sam op schoot.
M'n vader en zijn vriendin zijn weer veilig en wel in het oosten. Ze hebben er ruim 1,5 uur langer dan anders over gedaan, maar zijn zonder glijerijen weer thuis. Gelukkig maar, ik vond het best heftig, al die gladdigheid (of, zoals ooit iemand van de nachtdienst op mn vorige werk schreef, en ze meende het nog ook: gladde geit )

Het lukt me vandaag maar niet om echt wakker te worden. Mn ogen zijn zwaar, als ik even tv kijk mis ik hele stukken... Bijtijds naar bed vanavond!
Daar ben ik blij om Sjur! Het is altijd een opluchting als mensen in dit weer veilig thuis zijn gekomen.

Slaap lekker :-)

Zoeb, jij zit oude foto's te kijken, want mijn zomerbloesjes liggen al heel lang in de kast, te wachten op betere tijden.....

Ik ga zo een klein stukje film kijken en dan lekker naar bed.

Vandaag ging het een stuk beter, maar ik ben dan toch ineens weer harstikke moe.

Ik hoop dat Gelukkeling's kerstdiner net zo lekker is geworden als het op het scherm leek!

Voor allemaal: slaap zacht en tot morgen!
Ben vandaag lekker thuis geweest, heb een maaltijdsalade gegeten (niet zelf gemaakt maar gewoon uit de supermarkt) en die zelf een beetje lekker aangekleed. Mijn darmen zijn een tikkie van streek en mijn plaspillen werken weer goed (heb hoge bloeddruk), dus heb ook nog een groot gedeelte op het kleinste kamertje doorgebracht.

Ben vandaag de hondjes wezen uitlaten en daarna met Miss T naar Henk geweest, morgen is Zappa weer aan de beurt.

Dinsdag komen misschien Henk zijn dochters langs, dus dan wil ik ook thuis zijn.

Verder moeten er een hoop dingen geregeld gaan worden, eerst ook maar eens de tandarts bellen voor mijzelf, er zit een ontsteking te pratten. Komt wel weer goed!!!

Fijne avond nog allemaal!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Oei Netje kiespijn is wel het laatste waar je op zit te wachten nu.........

Het eten was erg geslaagd, het enige dat ik volgende keer anders ga doen is de rollade, dat opwarmen gaat toch ten koste van de smaak, volgende keer braad ik hem gewoon op de avond zelf.

Jongens ik ben alweer jaloers op jullie meet dinsdag, ik moet werken voor mijn collega, ik hoop dat jullie het gezellig hebben en dat het skypen lukt, wat een goed idee trouwens Zoebie!

Kunnen wij niet een meet houden van de meisjes uit midden Nederland binnenkort?, ik zou het echt heerlijk vinden jullie weer eens goed vast te kunnen pakken.

Allemaal een dikke kus, slaap lekker !
Dan mieter ik met jou hoor, Gelukkeling!

Ga slapen. We zijn toch weggeweest, maar het was geen onverdeeld succes. Morgen hoeven we niks.
Bo het is gelukt je toe te voegen aan Skype. Leuk.

Luister je ook naar de top 2000? Je kunt het via Internet ook horen. Er komen nummers voorbij die ik was vergeten, maar die wel herinneringen aan mijn jeugd oproepen. Altijd leuk om weer eens te horen.

Gelukkeling, ja hè, rollade wordt wat te droog nadat je hem hebt opgewarmd. Dat heb ik vandaag ook gemerkt. Ondanks dat was het weer erg gezellig. Ik heb net de restjes van de kalkoen geplukt voor de honden en de keuken al opgeruimd. Dat hoef ik morgen in ieder geval niet meer.

Er is hier niet gegeten, maar gevreten. Ik heb niet veel meer over. Het wordt dus geen kliekjesdag dinsdag.

En ik hou me ook aanbevolen voor een meet in het midden.

Even kijken wie er dinsdag komen:

Phoehee, Okkie, Luonto, Ing, en Its volgens mij. Of vergeet ik nu iemand die wel wil, maar niet durft?

Netje hup naar de tandarts voor het echt doorbreekt. Kiespijn is niet fijn.

Wat leuk dat dinsdag de dochters van Henk komen. Heb je ze al eens eerder ontmoet? Spannend.

Nor het was slecht bij jullie hè. Wat een ijzel. Hier dooit het als de pietjes. Maar we hadden wel een witte kerst.

Lekker niks doen morgen. 't Is ook wel vermoeiend zo'n weekend. Maar wel leuk.

Ik ga naar bed. 't Is weer laat genoeg.
Sorry dat ik zo maar even kom binnen vallen.... Normaal lees ik alleen maar mee. Maar Bo, ik las dat je digitale fotolijstje het niet meer doet. Ik heb hier een Kodak P820 liggen. Vorig jaar nieuw gekregen, maar nooit gebruikt. Kan ik je die misschien opsturen als een soort van kerstcadeautje? Ik woon trouwens ook in Frankrijk.

Ik wil niks opdringen hoor, dus als jullie al een leuk modelletje op het oog hebben dan snap ik dat natuurlijk!

[quote]robo schreef op 26 december 2010 @ 15:01:

Zoebie, wat leuk dat je 'm gebruikt, het fotolijstje!

De onze is stuk, maar we gaan er één kopen van de cadeaubonnen van het werk van Ro.
Wat aardig Poussin.

Het heeft hier heel veel gedooid.

De bergen sneeuw zijn een stuk kleiner geworden.
Goedemorgen allemaal,

Wat was je nog laat op Zoebie! Ik lag in bed, maar ik heb half vier nog voorbij zien komen, slapen met zo'n volle buik ging niet.

Nu moet ik gaan sporten en ik sta niet echt te popelen hoor, maar ik ga!

Norre het lijkt mij heel gezellig om met jou te miete(re)n haha, nee serieus we kunnen snel wat afspreken als het weer een beetje lekker rijden is op de weg.

Nu moet ik hollen, tot later!
Goedemorgen allemaal,

het echte leven gaat weer van start, ik ben weer al mijn afspraken/bloedprikken/testscans aan het organiseren.

Ro is aan het werk maar heeft morganavond weer vrij tot en met het weekend, da's wel erg fijn!

Poussin, allereerst: wat een superlief aanbod, echt heel lief van je. Grand merci pour toi!

Maar ik heb het net aan Ro voorgelegd en die wil een speciaal ding, ik heb er het fijne niet helemaal van begrepen, dat je plat aan de muur kan hangen als een soort bewegende poster ?!? Dat schijnt te bestaan.

Anyway, ik hoop dus dat je iemand anders blij kan maken (of 'm zelf kunt gaan gebruiken!) want nogmaals: ik ben ontroerd van je aanbod.

Zoeb, mooi, dan kunnen we morgen skypen!

Ik heb nog geen uitnodiging van je gezien, of een ander contactmoment: probeer me even een berichtje te sturen via Skype, dan kijken we of alles is gelukt.

Gelukkeling, wat jammer dat de rollade toch droog was!! Maar ik hoop dat wat de rest betreft alles helemaal fijn was, van het gezelschap tot aan de overheerlijke gerechten (hoor ik daar knapperige zalmrolletjes??).

Jij moet dus werken morgen hè?

Norre, toch gegaan? Ondanks het arme hoofd van Norzoon én de ijzel?

Het zit jullie werkelijk waar niet mee de laatste tijd hè, met de Sint ook al van dat nare weer.

Netje, ik moet steeds lachen als ik de namen van jullie honden lees :-) Daarbij vergeleken zijn Joe en Sam maar hele gewone namen!!

Ik hoop dat je vandaag een goede dag hebt en dat je kiespijn snel weggaat!

Ik zit nu te wachten tot ik word teruggebeld voor de MRIscan over een maand; ik ga denk ik ook maar weer langs bij de huisarts, want ik heb van de anesthesie eczeem in mijn gezicht gekregen (heb ik eerder gehad en krijg ik steeds met verminderde weerstand), en ik wil een zalfje.
Haha ik kreeg al een berichtje dat het was gelukt Bo.

Dus toch een bijwerking van de narcose gekregen. Exceem is niet fijn. Zeker als het ook nog jeukt.

Wat heeft Ro weer grootse plannen voor de fotolijst. Mooi.

Ik hoop ook dat jij een goede dag hebt.

Heeft iedereen de kerst een beetje overleefd? Ik vind het altijd raar dat het weer voorbij is. Nu op naar het nieuwe jaar.

De digitale kaart klopte niet helemaal hè Bo. :-)

Hij ging eerst over de Eiffeltoren en toen kwam hij bij de molen.

Maar ja hij was ook verdwaald.

Jou kerstpakketje is nog niet binnen. Maar de post is hier vrijdag niet geweest door het slechte weer. Heb je mijn kerstkaart zonder postzegel nog gekregen? Als je boete moet betalen moet je het wel zeggen hè. Zo stom van mezelf.

Ik ga douchen, wat boodschappen doen voor de High tea morgen en dan de wieg halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven