Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
En langs mij Ing.
Nou, na poging 3 is de tarte au citron gelukt hoor... De wijngelei met rood fruit lukte gelukkig wèl in 1 keer. Over een paarinuten komen mijn vader en zijn vriendin voor de brunch, ik ga weer gauw verder met eitjes koken!
Ja ook langs Zoeb en Its dr ouders. Misschien moet je wat bijmaken?
Bo fijn dat het weer wat beter gaat. Hier bij mij ook geen kerstontbijt gewoon een bak yoghurt met vla.

Voor de lunch een klein kerststolletje met roomboter en ik ben bij vrienden uitgenodigd voor het diner. Hier schijnt de zon en dat is een erg mooi plaatje dus ik ga daar lopend heen, genieten van het winterse plaatje.
Zo, ik krijg het nog druk vandaag! Ik beloof dat ik wat zal maken als ik dinsdag naar jullie toe kom, is dat ook goed? Hij is prima gelukt volgens mij, heb 'm niet zo hoog gemaakt als het recept aangeeft, mar dan wordt het zo'n giga hoeveelheid!

Ik voel me trouwens wel redelijk, minder goed dan gisteren, ik snap nu waarom bo ook elke keer teveel doet, op zich voelde het prima! Maar ik had gisteren nog even naar bed gewild alleen toen kwam er een vriend met zijn vrouw langs, kon ik niet maken. En daarna moest ik nog langs de toko, en daarna eten en toen het einde van serious request kijken... Dan is de dag voorbij en denk je: "hè, nergens even gezeten!" maar goed, vanmorgen uitgeslapen en nog even met pracetamol in bed gaan liggen, gedouched en gegeten en nu cupcakes maken. We moeten al om 3uur bij mijn opa en oma zijn, dus kunnen we om een uur of 8 vanavond ook wel weer weg denk ik.

Vervelend dat je gisteren ineens een klap kreeg bo, misschien vandaag wat beter! Het lijkt me bij jullie in de omgeving nu echt heel erg mooi! Is ook een leuke bezigheid, even zittend van de omgeving genieten! Ik hoop op een mooi rustig dagje voor je! Groetjes aan Ro!

Meepie, het is zoals je zegt: wat is nou leeftijd. Er zijn er onder jullie die net even ouder zijn dan mijn moeder en toch voelt het absoluut niet zo! Ik vond het zelfs een beetje raar toen zoebie zei dat haar nienke de jongste was en net zo oud zou zijn geweest als ik! Jullie zijn voor mij allemaal vriendinnen, oma's of niet

Ik ga snel aan de gang, heel veel liefs!
Ik zit trouwens te denken hè, maar de route die jullie aangeven, via gelukkeling, naar phoehee, langs zoebie, Its d'r ouders, zo naar bo. Als ik het zou overwegen zou het niet eens om zijn!
Nee Ing, Het ligt allemaal op je route.

Ik heb een wieg gekocht voor mijn kleinkind. Wat klinkt dat leuk zeg als ik dat voor het eerst schrijf. Ik ben op zoek naar dezelfde gegaan als waar de kinderen in hebben gelegen en nu is het gelukt. Zoon wilde die zo graag. Maandag ga ik hem halen.

Misschien komt er nog andere bekleding op, ligt eraan wat ze zelf willen. Zoon krijgt hem voor kerst.

Helemaal gelijk ingmagh. Het gaat om wat we met elkaar mogen en kunnen delen op dit topic. Ik voel alleen maar liefde en respect.

Zoebie je wordt dus oma! Gefeliciteerd! Mooie wieg trouwens.
Hihi, er blijft niks over als Ingmagh eenmaal in Frankrijk is!!!

Ik ga nu even liggen, ben weer erg moe.
wow Zoebie! Wat een mooie, zeg!!!

Iedereen een hele fijne kerst toegewenst. Geniet van elkaar en maak plezier!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:robo schreef op 25 december 2010 @ 12:07:

Hihi, er blijft niks over als Ingmagh eenmaal in Frankrijk is!!!

Zeker niet als je ook langs hier komt Ing, ik ben goed voor minstens een halve cheesecake

Mooie wieg Zoebie!

Konden jullie de koningin ook zo moeilijk volgen, of lag het aan mij? mijn gedachten dwaalden steeds af dus zo ''pakkend'' was het niet.
Lieve dames een heel fijne kerst

Ik heb morgenochtend weer tijd

Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Druk Its?

Gelukkeling ik heb de koningin niet gezien. Vorig jaar zei ze dat we echte vrienden moesten zijn en niet digitaal. Hoe mis heeft ze het gehad.

Ik heb de soepen, de kalkoen, de rollade en de voorgerechten klaar. Straks nog de groenten. We hebben een heel diner met 5 gangen.

Voorgerecht:

Kip- of krabcoctail

Gebonden kippen- of heldere groentensoep

Hoofdgerecht.

Kalkoen of rollade

Witlof, spruitjes, sla, bloemkool.

Allerlei soorten gefrituurde aardappelen

Nagerecht:

Vanillie-chocolade roomijs met vruchten en slagroom

Koffie met een likeurtje en bonbons

Daar gaat mijn dieet.
Lekker Zoebie, wat een hoop, met hoeveel personen eten jullie daarvan?

Ach een dagje veel schranzen is niet erg, morgen weer rustig aan dat is de truc.
Vandaag met zes en morgen nog een keer met vier. Vanavond om 8 uur komt mijn oudste met vriendin erbij. Haar vader en moeder zijn morgen figuranten in het Eynder Winterfestijn. Ik geloof dat het hele dorp hier ook mee doet aan dat feest.

Eynder Winterfestijn

We doen uren over het eten hoor. gewoon gezellig tafelen.

Geen haast, lekker wijntje erbij. 't Is altijd een feest.

Ik haal de link straks weer weg.
Wat een mooie wieg Zoebie!!

Echt prachtig. je kerstmenu klinkt trouwens ook heerlijk :-) Geniet ervan!

Hier een rustig dagje, ik heb niet echt een kerstgevoel merk ik.

Ach ja, volgende keer beter zullen we maar zeggen :-)

Ben nog steeds erg moe ook, dat werkt niet echt mee.

Ik hoop dat iedereen tot zover een gezellige en fijne kerst heeft!
Fijne dagen allemaal.

Hier is de kerst helaas begonnen met stil verdriet.

Ik had aan mijn moeder aangegeven dat ik het vorig meer nogal tactloos vond dat er zo over 'als ik oma ben' werd doorgezaagd.

Die zelfde tante is ernu weer en in de keukenzegt ze dat ze hoorde dat een andere vriendin/ tante weer oma wordt. Hoor ik m'n moeder fluisteren: ' niet over babietjes praten ( waar l hij is) want dat ligt gevoelig.

Fijn. Het ligt gevoelig dus nu hebben we het er gewoon maar helemaal niet over. Ook niet als anderen blijdschap willen delen.

Nog niet eens twee jaar na diagnose, zijn we nu dus al in de 'ach het schaap kan geen kinderen krijgen dus het onderwerp babies is not done' fase beland.

Ik geloof niet dat ik mijn gedachten nog vrij kan delen als dit het gevolg is.

Als mensen voor mij gaan denken om me maar te beschermen.
Jemig Luonto, lekker dan... gezellig weer. Kun je niet midden in Ze kamer gaan.staan en laten weten wat je ervan vindt? Ik zou laaiend geworden zijn!

Ik moet weer stoppen, want dit is niet zo sociaal... "geniet" ervan daar...
Oh bah Luonto, ik krijg ook acuut jeuk als mensen er zo mee omgaan.

En moeilijk om er iets van te zeggen ook, want je wordt zo makkelijk verkeerd begrepen over dit soort dingen.

Het helpt je niet veel, maar toch krijg je een extra dikke kerstknuffel uit Frankrijk!

He getver Luonto wat moeilijk.. het is ook vreselijk moeilijk voor anderen om precies te begrijpen wat je voelt en hoe je het bedoelt, juist je moeder die jou wil beschermen, doet wat ze denkt dat goed is voor jou. Sterkte lieve meid
Heb jij een fijne kerst, Gelukkeling?
Ja heerlijk, lekker rustig met zijn tweeën vandaag. Morgen komen de eters. Vanmiddag een kerstfilm gekeken en net een heerlijke tuk op de bank gedaan , toen planet earth gekeken, wat is de aarde met al zijn dieren erop toch ongelofelijk mooi, wreed vaak, maar wel mooi.

Jammer dat je zo moe bent Bo, je lijf ruimt nog steeds op en dat kost een hoop energie.
M'n mam bedoelt het goed. Het is voor haar ook moeilijk. Maar ze

probeert gewoon te hard, waardoor ze de plank zo vaak mis slaat.

Ik begin nu pas te begrijpen hoe de kanker kan wegen. Wat het vraagt van iedereen.

Nou klaar met die emoties. Ik kan het hier bij jullie wel kwijt, gelukkig.

En vanvond ga ik gewoon tegen m'n mamzeggen dat het zo niet werkt. Dat begrijpt ze vast.

Daarbij ik heb geluk gehad. Als dit het enige is om somber over te worden, dan valt het allemaal wel weer mee.

straks is het twee jaar geleden sinds dat ik hoorde dat ik kanker had. Ik ben een tiet en een kinderwens kwijt, maar heb ook heel veel terug gekregen.

Ik ben best gelukkig
That's my girl! Luonto

Het is juist díe gedachte die al het andere overkoepelt, je bent er nog!

(ik begrijp best dat het niet altijd lukt om het grote geheel te blijven zien hoor) Hoe is het trouwens met je zusje gegaan heeft ze een uitslag?
Ach lieve Luonto toch... Je moeder zal het vast niet zo bedoelen; maar soms komt het zo rot de strot uit. Dikke knuffel voor jou!

Gelukkeling, lekker rustig dus vandaag.

Zoeb zit nu vast aan de kalkoen. Wat een ontzettend mooie wieg zeg! Achteraf had ik mijn kinderen ook wel in een wieg gewild. Maar ze waren al zo groot toen ze geboren werden.

Ik hoop dat de rest, die op pad gingen, weer veilig thuiskomen!

Hier in het Westen wordt ijzel voorspeld. Als het hier normaal was verlopen, had ik vanavond terug moeten rijden.

Bo, hier ook geen kerstgevoel. Maar wel een warm gevoel voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven