Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ik kan mijn ogen niet openhouden... morgen is er weer een dag.

Slaap lekker en mooie kerstdromen allemaal!
Niet gaan dromen van het meisje met de zwavelstokjes hoor, Bo!

Trusten!
Welterusten slaap lekker.

Norre dus jullie zijn thuis gebleven vandaag, ook lekker rustig dan he? Al voelt het alsof er iets mislukt lijkt mij, maar ja 't is overmacht, je moet er maar het beste van maken.
Nee geen zwavelstokjes! Ik moest er bijna van huilen in de Efteling laatst.

Slaap lekker Bo! En kerst mag ook gewoon zijn hoor, ik heb ook al de hele dag mijn comfy trui met snowboots aan.

Luonto 'zielig' gevonden worden voelt gewoon kut, je wilt (waarschijnlijk) wel begrip maar geen ohhhhh. Want daar ga je je echt niet beter van voelen.

We gaan morgen hier proberen te (skate) langlaufen, er ligt genoeg sneeuw.
Cool phoehee! Have fun .

Bo hopelijk heb je een goede nacht
Het is wel rot om er goed mee om te gaan Luont. Maar om het dan maar te omzeilen is ook weer zoiets. Je moeder wil je beschermen en hoe ze dat moet doen, daar moet ze nog evenwicht in vinden. Wat kan wel en wat niet. Om er maar op door te zagen is dan weer ontzetten tactloos, zoals je tante doet. Ik vraag me dan wel weer af hoe ik ermee om zou zijn gegaan als Nienke het wel had gered. Oma was ik toch wel geworden, maar niet van Nienke.

Mij lijkt het dat ze dan aan de ene kant juist ontzettend had genoten van haar broer die pappa wordt, maar aan de andere kant wordt je dan opeens met je neus op de feiten gedrukt. Maar het omzeilen? Nee dat denk ik niet. Het is en blijft moeilijk. Wel fijn dat je er met je moeder over kan praten. Het opkroppen is geen optie. Dan blijf je er mee lopen.

Je kunt het in ieder geval wel relativeren. Je laatste opmerking raakte me diep. " Ik ben een tiet en een kinderwens armer, maar ik ben wel gelukkig". Wat ben je toch een kanjer.

Bo je hebt dus nog steeds last van de narcose en andere shit. Had je dit keer niet dat benauwde gevoel toen je wakker werd? Nee, want dan had je het wel gezegd. Wat een rustige kerst heb je gehad. Gelukkeling ook al.

Nor wat jammer dat je niet weg hebt kunnen gaan. Ik weet dat wij eens naar het familiekerstfeest in M gingen en dat we in Eindhoven zijn gestrand. Daar stond ik in mijn feestjurk en de kinderen in pontificaal en we kwamen niet verder. Ik was hevig teleurgesteld. Goh dat ben ik dus eigenlijk ook niet vergeten.

Phoehee gaaf dat je gaan langlaufen. Weet je dat we 35 jaar geleden de heetste winter in tijden hadden? 13 graden was het toen met kerst. We hadden het er vanavond over, omdat de jongens allemaal het boek over het jaar van hun geboorte hebben gekregen. Daar stond het in.

Het was hier erg gezellig en we hebben veel gegeten en nog meer gelachen. Ik ben gruwelijk verwend, maar het allermooiste wat ik heb gekregen is een dvd met alle filmpjes van Nienke erop. De schoonmoeder van oudste heeft ze van video op dvd gezet. Ik heb het nog niet kunnen kijken en ik denk dat er tranen gaan vallen als ik het ga zien, maar dat is niet erg. Jan kennende kan hij dat niet aan. Ik had voor zoon dus de wieg en verder nog het boek van Rupsje Nooitgenoeg. Dat vonden de kinderen hier vroeger allemaal geweldig. En ze wisten allemaal nog dat dit het boek met de gaten was. Zo leuk. Voor schoondochter had ik het negen maanden boekje gekocht. En dan de wieg. Ze glunderden allebei toen ze de foto's zagen. Ze zijn er heel erg blij mee.

De stroom is hier vijf keer uitgevallen en het was maar goed dat we veel kaarsen aanhadden. Niemand durfde meer licht te maken, dus we zaten gezellig met zijn allen in het donker. Zelfs zonder kerstboomverlichting. Na de vijfde keer kwamen we erachter dat onze frietpan kortsluiting maakte. Gelukkig had onze jongste de zijne ook meegenomen. :-)

En Nor ik vind kalkoen niet zo veel aan. Ik zat aan de rollade.

Ik ga nog even de afwasmachine leeg maken en weer vol zetten, dan kan hij draaien. Morgen de bom die is gevallen verder opruimen.

Slaap lekker allemaal.
Oh Zoeb wat mooi de filmpjes op dvd, mooi kado. Hebben jullie veel gefilmd?

En je kleinkind in wording, echt leuk. Komt ie in juni of juli? Voelt ze zich goed?

Het is hier 1 graad en regent een beetje, funest voor de sneeuw. *bergt langlaufspullen weer op*

2e kerstdag; op naar de meubelboulevard
Goedemorgen allemaal! Het is geloof ik voor het eerst dat ik zo vroeg ben (nou, echt vroeg natuurlijk ook weer niet).

Hebben jullie allemaal een fijne eerste kerstdag gehad?

Bo: heb je nog lekker geslapen en ben je weer een beetje opgeknapt?

Zoebie: zo te horen lezen heb je een heerlijke dag achter de rug met al je geliefden bij elkaar, zelfs Nienke! Fijn om te lezen.

Ingmagh: hoe was jouw dag? Nog een beetje doorgekomen qua niet lekker zijn?

Luonto: een hele dikke voor jou. Ben ook benieuwd of je zus de uitslag al heeft, maar dat had je vast wel verteld als dat zo zou zijn.

Spuka: hoe gaat het nu met jou? Ook een hele dikke voor jou.

Leo: nog leuke kerstverhalen te vertellen? Ik schaam me, maar heb echt vreselijk moeten lachen om je verhaal vandeweek met die zieke baby en dat brandende kerststuk. Alles goed met de baby?

Met mij gaat het ff niet zo heel lekker, wat natuurlijk te verwachten was. Ik keek altijd graag naar All you need is Love, maar bij de eerste beste hereniging kreeg ik een huilbui en heb ik de tv gelaten voor wat hij was. Zit wel veel op internet, haal daar op de een of andere manier troost uit. Henk wordt bij zoveel mensen herdacht!

Wilde gisteren nog langs gaan bij het graf, maar dat is met die 2 honden tegelijk niet te doen voor mij alleen. Vandaag dus nieuwe poging, maar dan neem ik er maar 1 mee.

Ik blijf lekker thuis vandaag heb ik besloten. Gisteren wel bij m'n schoonmoeder wezen eten, maar wilde verder snel weer thuis zijn.

dikke voor alle lieverds hier!!!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Hoi allemaal, wat Kerstmis allemaal voor emoties los kan maken hè! Mooie én minder mooie dingen.

Netje, het is inderdaad helemaal niet raar dat het wat minder gaat. Ik hoop wel dat je ondanks je verdriet wel het gevoel hebt dat je ook kunt "genieten". Misschien dat alles zijn glans een beetje verliest, maar dat je wel kunt zien dat het weer mooi kan worden? Ik zeg het wat raar, maar hoop dat je het begrijpt.

Phoehee, regen? Hier is vannacht nog een filmlaagje sneeuw gevallen. Je kunt bij ons in de achtertuin precies zien waar de roodborstjes, vinkjes, koolmeesjes, spreeuwen en merels hebben getrippeld. De kat is niet voor het raam weg te slaan!

Luonto, ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad met je moeder. Ik was ook wel erg snel met mijn negatieve reactie gisteravond. Ik kan me natuurlijk ook helemaal niet in je moeder verplaatsen, alleen een beetje in jou.

Its, ben jij nog ver gekomen? Of toch maar thuis gebleven?

Norre, waarom ben jij niet weg gegaan? Dat heb ik volgens mij even gemist...

Bo, fijn dat je een rustige dag hebt gehad. Heeft Ro nog wel iets gecreëerd in de keuken, of hebben jullie dat ook simpel gehouden? Ik hoop ook dat je een beetje aan het bijkomen bent van de narcose.

Zoebie, mooie wieg! Je bent inderdaad flink verwend, zo hoort het ook, toch?

Ik ben gisteren om 8uur naar huis gegaan, het ging niet meer. Vannacht echt niet lekker geslapen en nou zit ik weer met verhoging op de bank. Gaat lekker zo vriend heeft thee gezet, dus daar ga ik even van genieten.

Voor iedereen: een mooie tweede kerstdag gewenst!

Liefs
Goedemorgen allemaal,

Wij zijn gisteren niet weggegaan vanwege twee zieke kinderen. Vandaag gaat het met de een wat beter maar de andere ligt hier naast mij te huilen van de pijn in zijn hoofd.

Kortom, kijken of het vanmiddag gaat lukken...
goedemorgen lieve dames

wat is hier veel geschreven

Luonto en netje

Phoehee, de meubelboulevard, succes het zal wel heel erg druk zijn daar

Ing, lekker uitzieken hoor

Bo, hoe is het met jouw ondertussen

En de rest ben ik vergeten

ik heb heerlijke dagen achter de rug, straks naar borrie en dan morgenochtend weer werken. Heb in ieder geval zin in dinsdag
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Oh wat een mooie en ontroerende verhalen allemaal...

Zoeb, wat ben je verwend en wat heb je de mensen weer verwend.

Het Nienke-cadeau vind ik prachtig, heel erg lief dat dat gedaan is voor je. Geen 'makkelijk' cadeau en ook heel emotioneel, maar wel heel mooi.

Norre, je arme kind, wat zielig dat ie zich zo rot voelt!

Is het griep?

Ik hoop voor jou dat julllie er nog even uit kunnen vandaag, maar als ik je zo lees vrees ik het ergste, want Norzoon kan natuurlijk niet zoveel nu.

Phoehee, wat jammer van de langlaufplannen!

Hier is het -11 (en we moeten echt alles opstoken om de temperatuur een beetje op peil te houden), maar met halve dooi gaat het inderdaad niet.

Luonto, hoe is het nu? Ik wens je een relaxte en fijne tweede kerstdag, zonder stomme opmerkingen en moeilijk gedoe!

Ing, wat rot dat je ziek bent! Wel goed dat je naar huis bent gegaan, ziek is ziek hoor.

Ik zal aan je denken als ik hier zo ook met een theetje op de bank zit, ik ben niet grieperig maar wel wiebelig nog steeds (stomme narcose).

Netje, gisteravond hebben Ro en ik een kaarsje aangestoken voor iedereen die iemand moet missen deze kerst.

Henk heeft een eigen kaarsje gekregen; wat moeten dit nare, zware dagen zijn voor je.....

Gelukkeling, vandaag begint voor jou het echte kerstgebeuren hè?

Ga jij koken of gaan jullie uit?

Ik wens je een heel fijne dag!!

Hier is het nog steeds hetzelfde: koud, ik voel me zwak, maar de pijn is een stuk minder al.

Lekker relaxen vandaag weer, ik ga een film kijken zo.
Hee Its, wat leuk, ga je naar Borrie?

Ik wens jullie een superleuke tweede kerstdag toe, samen!:
Jammer Ing, maar je kunt vandaag uitrusten denk ik? of moet je nog ergens heen?

Hier mag ik vandaag aan de bak, dus ik zal er na 3 uur niet meer zijn. Vandaag maar vast voorbereiden en hopen dat alles lukt.

Lieve Netje zo knap zoals je het nu doet, het is prachtig dat je zo open blijft voor de wereld en hier blijft schrijven. Wat begrijpelijk ook van All you need, het is alleen leuk als je zelf goed in je relatie zit, of nog geen relatie hebt.

Zo is het met alle ellende die mensen meemaken, het verandert wie je bent en je kijk op de dingen van alledag.

Luonto zei je moeder het zachtjes tegen je tante en hoorde je dat toevallig? of zei ze het gewoon hardop, voor iedereen hoorbaar, want dat maakt alle verschil, je wilt natuurlijk niet zielig gevonden worden, wel je af en toe zielig voelen en het daar privé over kunnen hebben, maar daarna niet zó erg worden ontzien, dat je niet meer alles meekrijgt van het wel en wee van de familie.

Kortom het is voor de mensen om je heen ook zoeken hoe je er het beste mee om kunt gaan, ook moeten ze uitvinden hoe jij er precies in staat en wat zij kunnen doen om je te helpen, dit kan alleen als jij duidelijk aangeeft hoe je het het beste kunt ''handelen''.

Gezellige kerst Zoebie met prachtige cadeautjes en kaarslicht, vooral veel kaarslicht haha!

Zo ik ga eens beginnen met alles, allemaal een dikke tot later.
Meubelboulevard was een grapje hoor!

Ik ga toch langlaufen, heb net 10 meter geprobeerd in de straat en dat ging perfect. Ik heb skate latten dus geen sporen nodig, alleen brede paden.
Who the f.. is Borrie? heb ik iets gemist?

Hoi Bo wat shit zo koud bij jullie en jij zo zwakjes, houd je maar lekker warm hoor met heel veel lekker zachte thermokleren en dekentjes vandaag.

Ja ik ga koken vandaag, maar voor 5 mensen, ik hoop dat het goed lukt en dat er geen raar weer komt, zodat het eng rijden is voor het bezoek.

Ach Norre de kinderen allebei ziek wat zielig. Heel veel sterkte ik hoop dat ze snel weer de oude zijn.

Phoehee super train ze!
Bo koud bij jou ja, overdag -10, brrr. Het gaat niet sneeuwen volgens dnifoon.

Vriend is een constructie aan het bedenken dat Okkie mee kan langlaufen in de maxi cosi op een soort laag zitje gebonden. Hij heeft een maxicosi voetenzak en skipak en is al niet zo kou-ig. Draagdoek mee en dan kunnen we altijd nog lopen terug.
Wat een onderneming Phoehee

Klinkt superleuk, langlaufen met je baby; lekker dat jullie toch naar buiten gaan.

Gelukkeling, Borrie is een forumster, dus ik vind het leuk dat er een kleine forummeet is met kerst :-)

Wat ga je koken vanavond? moet je veel voorbereiden of doe je één gang?

Succes in de keuken en ik hoop dat je een superfijne avond hebt (en een smakelijke avond )
Constructie is bijna af, Okkie is nog lekker aan het drinken en dan gaan we zo. Vanuit de voordeur langlaufen, gek idee. Met baby.

(voor iedereen die dit echt niet vind kunnen, we zorgen altijd erg goed voor hem en laten hem nooit huilen, de kinderbescherming hoeft niet gebeld te worden)

Iedereen veel plezier met kookvoorbereidingen!
Nou ja, ik dàcht niet eens aan de kinderbescherming!

Ik denk alleen maar: wat super dat jullie 'm overal in mee laten delen

Heel veel plezier!

Ik ben bezig de vriezer verder te legen; ik heb uit arren moede maar een wildbouillon opgezet. Het wild moet op en de laatste groenten uit de tuin ook. Dus het huis begint lekker naar soep te ruiken!

En Joe en Sam hebben daarna ieder een eigen bot om op te knagen.
Goh ik vond die meubelboulevard al helemaal niks voor jou Phoehee. Ik wilde je al waarschuwen.

Bo wat rot nog steeds die nawerking van de narcose.

Ing het is op en af. Dat klopt. 't Is een vervelende stomme griep.

Ik ben net pas wakker. Ik heb vannacht nog een gedeelte van de dvd gekeken. Tot 3 uur. Het meeste met een glimlach om Nienke en opeens met tranen om mijn zusje. Wat vreemd dat ik lach om Nien en huil om mijn dierbare lieve zus en opeens realiseerde ik me dat ik haar niet het nieuws kan vertellen dat ik oma wordt. Zij zou de eerste zijn geweest die ik het zou vertellen.

Jan en ik zeiden net tegen elkaar dat het toch wel heel erg fijn is, dat zoons en schoondochters zo geweldig met elkaar om gaan. Daar ben ik dan ontzettend dankbaar voor.

Het was super gisteren.

Nu ga ik puin ruimen.
De hondjes hebben net het schuim van de bouillon gehad en lékker dat ze het vinden!!!

Zo lief om te zien, allebei bezig hun baardharen af te likken :-)
Borrie is een forumster gelukkeling, die heerlijk kan koken

En phoehee, ik vind je net een heerlijk relaxte moeder. Die niets laat wat ze normaal ook zou doen. Ik hoop alleen maar dat ik zo mag worden als ik ooit mama ben
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Okkie mee ging niet, te hobbelig. Ik ben zelf een uurtje geweest, heerlijk!
Ik zie het helemaal voor me Bo. Niet zo moeilijk. Het klinkt ook heerlijk. (voor Sam en Joe bedoel ik) En ik bedenk me net dat ik nog spek van de kalkoen heb en een mergpijp van de soep. Ik zal Saar en Sedi ook eens blij maken.

Saar zal moeten afkicken als de sneeuw weg is. Ze vind het geweldig en rent en stuift door alle bergen heen.

Bo heb jij een webcam? Het zal misschien leuk zijn als we de webcam aanzetten dinsdag. Via Skype ofzo.Op de nieuwe laptop zit een webcam. Geen idee hoe dat gaat hoor. Moet dan wel bij jou in de leer. Maar ik denk dat iedereen die komt dit ook wel leuk vind. Dan ben je er toch nog een heel klein beetje bij.

Ik ben de foto's van de oude laptop aan het halen en dan meteen aan het reorganiseren en alles op jou digitale fotolijst. Weet je dat die heel veel aanstaat en dat iedereen altijd kijkt wat erop staat. Zo leuk. Ik geniet altijd van alle foto's.

Ik ga een SD kaart halen voor erin te doen. Nu wil ik er steeds teveel foto's opzetten en dat lukt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven