Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Nou, de wijn doe ik straks pas. Eerst even die kreeft slopen.

Hautain, ik wet het,maar van de lidl, dat dan weer wel Het is maar een verdomd klein kreeftje trouwens, ik had em groter verwacht. Volgende keer - na de oudejaarsloterij - toch maar eentje van de visboer.
Ik wou dat ik een bontjas had. Vind ik zooooo mooi.

LV dan weer niet, dat vind ik lelijk.
Am Yisrael Chai!
.
.
Ik vind hem ook supermooi.

Uiteraard had ik vroeger hevige discussies over die jas, die zielige nertsjes enzo. Ik vond het niet kunnen, ik was toen ook een stuk jonger. Maar zij trok zich er niets van aan.

En vandaag ga ik hem lekker aandoen.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 15:00:

[...]

Ja... maar wel op het moment dat het donker is, dan ziet niemand me.Ik ga gewoon out and proud en maak zelfs praatjes met de kassières. En zwaai uitgebreid naar alle kennissen die ik tegenkom, en kijk ook ongegeneerd in hun karretjes wat zij gaan eten.
Am Yisrael Chai!
quote:tilalia2 schreef op 26 december 2010 @ 14:55:

Bijna. Grootste gedeelte is gedaan maar ik moest ook nog even ontbijten/lunchen en dat heb ik net gedaan en nu zit ik even moed te verzamelen om de kreeft te gaan doen.

Heb je verse levende kreeft ?

Een vriend vertelde me dat bij het bereiden van de kreeft het beest nog bleef bewegen nadat het in stukken was gehakt.
.
quote:Sophiepapa schreef op 26 december 2010 @ 15:06:

[...]

Een vriend vertelde me dat bij het bereiden van de kreeft het beest nog bleef bewegen nadat het in stukken was gehakt.

Nee, nu diepvries.

Tuurlijk bewegen kreeften nog na. Doe jij ook hoor, als je peesjes nog aan je botten zitten als je net bent gekookt.
Ik ben dol op supermarkten, van de week stond ik ongegeneerd twee dames van de versafdeling af te luisteren en dan ga ik me ook met hun gesprek bemoeien enzo. Ik ben namelijk idd die mevrouw die de hele boel ophoudt omdat ze denkt dat de supermarkt d'r eigen persoonlijke entertainmentpark is. Ik pak er nog net geen bakkie koffie bij, maar het scheelt niet veel. Het is heel genant, maar al die filiaalmanagers hier kennen me ook echt, gaan ze me groeten en vragen waar het kind is enzo.

Ik ben gewoon een bejaarde in disguise.
Am Yisrael Chai!
Ik ben erg blij om nu eindelijk eens een kekke stempel voor op mijn éigen stijl te hebben.

Koophuis tokkie.

Dank u.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik eet vanuit principe geen kreeft of foie gras. Ik tank ook niet bij de Shell trouwens.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:23:

[...]

bewust seksloos.

Ben even spuit 11 maar nu snap ik je gedragsverandering, Iris.

Je hebt gewoon een beurt nodig.
quote:Bambi schreef op 26 december 2010 @ 15:19:

[...]

Ben even spuit 11 maar nu snap ik je gedragsverandering, Iris.

Je hebt gewoon een beurt nodig.
quote:Sophiepapa schreef op 26 december 2010 @ 15:06:

[...]

Een vriend vertelde me dat bij het bereiden van de kreeft het beest nog bleef bewegen nadat het in stukken was gehakt. Als kippen de nek om wordt gedraaid, dan lopen ze ook nog rond, zonder kop.
Ik eet ook nog steeds foie gras.
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:55:

[...]

Serieus, wat is dat toch met joggingbroeken? De lekkerste krijgen onvermijdelijk altijd een gat in het kruis. En dan niet weggooien, he, neeheeee, gewoon door blijven dragen. Want je zag er nog niet Flodder genoeg uit.

*rent naar kast om joggingbroeken weg te gaan mieteren voordat de buurt denkt dat ik een Tokkie ben *

Ik heb dat altijd met die dunne maillots. (Iets tussen panty en maillot in.) Vroeg of laat valt een gat in het kruis. En meestal worden ze nog wel een keer of twee keer meegewassen en dus ook nog maar een keer gedragen onder een broek voor ik ze wegmieter. Ik dacht eerst altijd dat het lag aan de maat maar nu met een maat (of twee) groter nog steeds hetzelde euvel.

Ik zie je rennen trouwens. Ga je ook nog even bij de buren langs wat zij ervan vinden? Dat is wel belangrijk hoor. Dat zie ik nu wel in dus de volgende keer als ik wat nieuws heb gekocht ga ik wel ff bij ze aanbellen of het wel kan. Anders natuurlijk terug naar de winkel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 15:15:

Ik ben dol op supermarkten, van de week stond ik ongegeneerd twee dames van de versafdeling af te luisteren en dan ga ik me ook met hun gesprek bemoeien enzo. Ik ben namelijk idd die mevrouw die de hele boel ophoudt omdat ze denkt dat de supermarkt d'r eigen persoonlijke entertainmentpark is. Ik pak er nog net geen bakkie koffie bij, maar het scheelt niet veel. Het is heel genant, maar al die filiaalmanagers hier kennen me ook echt, gaan ze me groeten en vragen waar het kind is enzo.

Ik ben gewoon een bejaarde in disguise.Ik neem er wel een bakkie koffie bij. De filiaalmanager kent mij ook, maar dat is omdat ik pasgeleden iets heb gewonnen in een doe-je-bon-in-een-bakwedstrijd. Ik geef iedereen terloops allergie-adviezen, etc.
quote:fashionvictim schreef op 26 december 2010 @ 14:57:

[...]

Schenk jezelf een wijntje in, zou ik zeggen. 't Is kerst tenslotte. En jij bent als enige in deze thread aangekleed dus je hebt hem verdiend, mop.Ik sinds een kwartier ook. Ga ik ook maar aan de drank dan. Lekker lallen bij het avondeten straks haha.
quote:Floks schreef op 26 december 2010 @ 15:17:

Ik eet vanuit principe geen kreeft of foie gras. Ik tank ook niet bij de Shell trouwens.Ik tank ook niet bij de shell. Want daar zijn alternatieven voor. Er is nog niets verantwoords dat de smaak van foie gras of kreeft benaderd.
Warm stokbrood, gezouten roomboter erop en dan de foie gras (mijne laat ik altijd meenemen uit Fr van een frans boertje) en dan een flinke slok Chablis erover heen.

Ik word daar blij van.
quote:shahla schreef op 26 december 2010 @ 15:32:

[...]

Ik heb dat altijd met die dunne maillots. (Iets tussen panty en maillot in.) Vroeg of laat valt een gat in het kruis. Ik ben zo'n tut dat ik die gaten nog repareer ook
quote:tilalia2 schreef op 26 december 2010 @ 15:12:

[...]

Nee, nu diepvries.

Tuurlijk bewegen kreeften nog na. [...]Dat is dan wel weer een voordeel van diepvries gevroren kreeften die bewegen niet na.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 12:45:

[...]

Niet uitgemaakt, maar ja ik vind dat wel erg PC om dat te zeggen. Verwend ook.

Maar ik ben dan ook van de duidelijke lijnen in de opvoeding. Zoals onze ouders dat deden. Nu vind ik de ouders vaak te toegefelijk en te inconsequent. Dit laatste gaat overigens niet om jou.Mens wat doe jij hier nog op KINDER forum???? Je hebt er geen, wil er geen, ga dan ook vooral niet ouders bekritisren van hoe het in jouw ogen wel moet. Ik heb geen auto, wil er geen en ga dus ook niet op een auto forum vertellen hoe eigenaren met hun voertuig moeten omgaan.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 15:09:

[...]

dus altijd commentaar van mensen dat ik zo arrogant kijk, ik zwaaide niet eens... nee duh ik heb je niet gezien!!!!)

Die opmerking kreeg ik ook wel eens vroeger. ' Wou je me niet zien laatst'?

Wisten zij veel dat ik zo blind ben als een mol en dat ik je niet herken van een paar meter afstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven