Rusland

27-12-2010 10:15 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit land?

Ik wil de komende zomer misschien een maand of zo rondtrekken door dit land. Beginnen in Moskou, eindigen in St Petersburg.

Zoiets...
quote:summerbreeze21 schreef op 27 december 2010 @ 11:08:

[...]

Het is gewoon een wereldstad en ja, daar is vast criminaliteit. Maar jij spiegelt het nu voor als een zwaar criminele stad waar je erop kunt wachten tot er iets gebeurd en dat is zo'n onzin. Hoezo iedereen over 1 kam scheren, doe even gewoon zeg.,," schijt aan die toeristen". Dat is gewoon beledigend.

Nou zeg, anders overdrijf je even!

Ik spiegel het helemaal niet voor als een zwaar criminele stad, ik zeg gewoon wat mijn vriend en schoonouders mij vertellen. Hoe veel mensen daar denken en inderdaad schijt aan toeristen. Daar moeten ze het namelijk niet van hebben, het is toch geen belediging. De cultuur en denkwijze is gewoon heel anders. En ik scheer mensen zeker niet over 1 kam, dat kun je ook niet uit mijn posts halen.Maar als je alleen reist, geen Russisch spreekt en een kleurtje hebt dan kan ik me leukere vakantieoorden bedenken ja.
This is not kosher!
quote:Cateautje schreef op 27 december 2010 @ 11:10:

[...]

Nou zeg, Russen zullen het toch wel weten. Als zij het niet weten , wie dan wel.

Ik heb geen idee of zij bekend zijn met alle cijfers hoor, en of ze weten hoe het in alle gebieden is

Stel dat een homostel uit amerika naar amsterdam komt.

Weet jij dat precies waar ze hoe laat wel en niet mogen komen zonder in de problemen te komen?
Ik wil zelf ook graag naar Rusland, Transib reizen etc. Het lijkt me een mooi land en ik wil graag de afkomst van mijn vriend beter begrijpen en leren kennen. Maar als je begint over racisme; dat is er gewoon veel in Rusland. Ik zeg ook niet dat je direct maar even in elkaar gemept wordt, maar als je alleen reist, nouja dat heb ik al gezegd...
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 27 december 2010 @ 11:18:

[...]

Nou zeg, anders overdrijf je even!

Ik spiegel het helemaal niet voor als een zwaar criminele stad, ik zeg gewoon wat mijn vriend en schoonouders mij vertellen. Hoe veel mensen daar denken en inderdaad schijt aan toeristen. Daar moeten ze het namelijk niet van hebben, het is toch geen belediging. De cultuur en denkwijze is gewoon heel anders. En ik scheer mensen zeker niet over 1 kam, dat kun je ook niet uit mijn posts halen.Maar als je alleen reist, geen Russisch spreekt en een kleurtje hebt dan kan ik me leukere vakantieoorden bedenken ja.

Dat valt reuze mee hoor. En ja, dat kan ik weten want ik ben half Russisch (mijn moeder is Russin) en ik weet heel veel van de cultuur. En ik vind het absoluut wel beledigend, want het volk is gewoon gastvrij en hebben helemaal geen schijt aan toeristen zoals jij dat zegt. Zeker niet in een wereldstad als Moskou waar toeristen de orde van de dag zijn.

Anders scheer je even iedereen over één kam.
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:18:

[...]

Ik heb geen idee of zij bekend zijn met alle cijfers hoor, en of ze weten hoe het in alle gebieden is

Stel dat een homostel uit amerika naar amsterdam komt.

Weet jij dat precies waar ze hoe laat wel en niet mogen komen zonder in de problemen te komen?Het gaat niet om cijfers, het gaat om mentaliteit en Russen kennen zichzelf en het eigen volk.
Ik ben niet op zoek naar een vakantieoord, maar wil iets van de wereld zien.
Hoeveel erger/bedreigender kan 't zijn dan in de agressieve noord afrikaanse landen? Zolang ze je achter je rug beledigen heb je daar toch geen last van? Je verstaat toch niet wat ze zeggen.
Heel veel landen is er sprake van meer dan gemiddelde criminaliteit. En over de hele werled trekken backpackers.. dus als het zo erg zou zijn was er overal een negatief reisadvies
quote:Zamirah schreef op 27 december 2010 @ 11:24:

Ik ben niet op zoek naar een vakantieoord, maar wil iets van de wereld zien.Siberië, schijnt ook heel mooi te zijn. Wel koud
quote:Liv schreef op 27 december 2010 @ 11:27:

[...]

Siberië, schijnt ook heel mooi te zijn. Wel koud De maan ook... dan zie je echt veel van de wereld
Gezellig topic .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Haha, Angelaatje.

Siberië kan koud zijn, ook heel warm.
Ik zou beren gaan jagen in Kaukasus.
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:29:

[...]

De maan ook... dan zie je echt veel van de wereld
Ik woon zelf in het bos, en ben juist gek op wereldsteden. Vandaar de evt keus op Moskou.
quote:Dahlia74 schreef op 27 december 2010 @ 11:32:

Siberië kan koud zijn, ook heel warm.Heel warm? Dat wist ik niet. Wanneer is dat dan?
quote:Liv schreef op 27 december 2010 @ 11:33:

[...]

Heel warm? Dat wist ik niet. Wanneer is dat dan?In de zomer kan het gewoon 20 tot 30 graden worden
Volgens mij heeft Zamirah wel vaker gereisd... Moskou en Petersburg zijn grote steden waar ook criminaliteit is. 's Avonds niet alleen in een donker straatje lopen zou ik zeggen. Het geweld tegen buitenlanders is, zeker in Moskou, inderdaad aanwezig, maar richt zich vooral tegen Kaukasiërs, Centraal-Aziaten en Afghanen en dan tegen mannen. Die worden voor markthandelaar (en dus voor 'afzetter' in Russische ogen) aangezien. Een jonge vrouw met 'mediterraan' uiterlijk zal niet snel door hooligans benaderd worden.

Met lang haar zou ik wel op Zamirahs avatar lijken (en op mijn eigen avatar). Ik heb uitgebreid in Rusland gereisd. Moskou, Petersburg, Kaliningrad tot Archangelsk en ben ook in Siberië geweest. Nooit agressief of racistisch benaderd. Ik spreek wel Russisch, maar word door mijn lengte, accent en goede tanden (!) meestal voor iemand uit de Baltische staten aangezien, soms voor Poolse.

Zamirah, Moskou is erg duur, het is zeker geen low-budgetbestemming. Twee jaar geleden ging ik 'uit eten' iin een pizzeria bij het Poesjkinplein en ik meen dat dat 35-40 euro kostte. Zoals hierboven al geschreven is het in Moskou 's zomers erg warm, er is ook veel smog. Ben je aan de zomer gebonden? Als je zowel naar Moskou als naar Petersburg gaat, zou je ook naar Novgorod kunnen gaan, dat vond ik zelf een mooie stad met een kremlin (burcht) en veel kerken en kloosters. Wat wil je precies zien/doen op reis?
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:29:

[...]

De maan ook... dan zie je echt veel van de wereld Hihi!
This is not kosher!
Ik denk niet dat het een kwestie is van criminaliteit, maar van de manier waarop je bejegend wordt en daar hoef je, naar mijn informatie, niet veel van te verwachten, als je donker bent.
Rusland heeft een landklimaat.
quote:summerbreeze21 schreef op 27 december 2010 @ 11:35:

[...]

In de zomer kan het gewoon 20 tot 30 graden worden Oh, haha, weer wat geleerd
quote:Liv schreef op 27 december 2010 @ 11:42:

[...]

Oh, haha, weer wat geleerd Haha, bij Siberië denk je al gauw aan sneeuw en ijskou
@Zamirah, las nu pas je post in het andere topic. Ik ben er nog.

Allereerst lees ik hier echt een hoop overdreven postings. Ik sluit me dan ook bij Summerbreeze aan. Er zit een hoop bangmakerij bij zeg. Er zijn inderdaad discriminerende Russen, maar so what? Ik heb een paar jaar in het oosten van Duitsland gewoond en daar zijn ook een hoop neonazi's en daar kun je ook maar beter niet van Afrikaanse of zelfs Russische/Kaukasische afkomst zijn. Voor mij is een reis naar Rusland of naar Centraal Azie zoiets als 'thuiskomen'. Vind het een heerlijke cultuur met supervriendelijke en gastvrije mensen. De mensen zijn oprecht geinteresseerd in je leven en vertellen ook graag (onder het genot van wodka uiteraard) over hun leven.

1. Visum: je hebt als je naar Rusland gaat, heb je een visum nodig. Dit visum kun je regelen bij het visumburo in Amsterdam. Zij regelen ook je uitnodiging. Je kunt het beste even contact met hun opnemen want de voorwaarden veranderen nogal eens. Dit visum moet je binnen 3 dagen registeren bij de OVIR. Als je in een hotel slaapt, dan kunnen ze dit ook voor je doen. Dat scheelt je weer een gang naar de bureaucratie.

2. Steden zijn over het algemeen veilig en goed te doen. Echt niemand in Moskou zal je beroven omdat je toevallig uit het Westen komt. Bandieten en criminelen hebben genoeg aan de Rijke Russen. Het enige waar je voor moet opletten zijn tasjesdieven, maar ja, dat moet je in Amsterdam ook. Gewoon niet teveel geld meenemen en dan is alles ok. Moskou is helaas wel een vreselijk dure stad. Eten in een zeer goedkoop restaurant kost je al snel 120 dollar of meer. Alternatief is gewoon wat kopen op straatstalletjes. Ze hebben echt heerlijke dingen. Gevulde manti (Aziatisch gerecht) of Pelmeni ofzo. Koop geen matrosjka's op de centrale straten want die zijn erg duur. Als je besluit te gaan, kan ik je meer tips geven of mailen want anders wordt het erg lang hier.

St. Petersburg ben ik helaas nooit geweest. Wel in andere steden als Rjazan, Novosibirsk etc. Vanuit Moskou kun je ook heel goed met de trein de steden van de Gouden Ring bezoeken. Met de trein reizen is goedkoop en ook goed. Zelfde geldt voor de metro.

3. Op het platteland kun je veel beleven. Enige hindernis is de taal. Als je Russisch spreekt gaan veel deuren voor je open. Helaas is er wel veel armoede maar de mensen zijn er nog steeds heel gastvrij en open. Het leukste is als je ergens bij mensen thuis kunt slapen. Als je met de trein reist, zijn er op het station altijd oudere vrouwen die mensen zoeken die bij ze willen overnachten voor een vergoeding. Alternatief is bijv. ook couchsurfing (echt aan te raden!! Van te voren even contact opnemen met iemand www.couchsurfing.com) of een stay regelen bij een reisbureautje in Moskou/st. petersburg. Als je wat meer wil zien, kun je ook natuurlijk de Transsib doen of gewoon zelf de trein pakken.

Reizen in Rusland is goed te doen, vooral met de trein. De echte enige hindernis zal waarschijnlijk de taal zijn want buiten de grote steden zijn er maar weinig mensen die goed Engels/Duits spreken. Verder kom je niet veel toeristen tegen, dus wil je een plek waar je niet om de haverklap landgenoten tegen komt, dan is Rusland een goede optie.

Mocht je nog meer weten, dan hoor ik het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven