fotoalbum maken, welk programma?

14-11-2009 16:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil zo'n fotoalbum maken, die je via een programma op je computer maakt. Er zijn zoveel bedrijven en sites die dit hebben (kruidvat, Hema, AH, maar ook internetbedrijfjes) , maar...

Welke is nu de beste, makkelijkste, goedkoopste, gebruiksvriendelijkst, enz.

Graag jullie ervaringen, tips en trucs!

Alvast bedankt, Noukie
Heb hele goede ervaringen met Albelli. Best makkelijk en prijs/ kwaliteit is top.

http://www.albelli.nl/
Ik gebruik myphotobook.nl

Een vriendin van mij gebruikte dat altijd en heb nu mijn eerste boek binnen en moet zeggen het ziet er prachtig uit! Het gebruik van het programma was prima te doen, je kan er veel kanten mee uit. Qua prijs, tja geen idee, is afhankelijk van het soort boek en het aantal bladzijden, mijn boek was 85 euro, maar iets van 120 blz. Wat ik wel fijn vind is dat je een vaste prijs betaald, dus niet extra hoeft te betalen voor een titel op de voorkant en zijkant en ook op de achterkant kan je nog een foto kwijt en een stuk tekst.
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 14-11-2009 17:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik was erg tevreden over het album van de tnt post. Binnen 4 dagen in huis zag er mooi uit en leuke extra's.
Hoi,

Ik heb al een paar keer een fotoboek bij de Hema laten maken. Resultaat is mooi, de keuze is groot, het programma is handig en het boek ligt binnen een week bij je op de mat.

Succes!
hi

ik ben vorig jaar op zoek gegaan naar een bedrijf waar ik een boek kan maken met meer dan 120 (zoiets) pagina's. Naar mijn idee is dit namelijk het maximum bij de verschillende winkels zoals hema.

ik had een reis gemaakt van 6 maanden en dus gigantisch veel foto's die ik erin wilde. Omdat ik niet van alle landen ongeveer dezelfde hoeveelheid had vond ik het geen leuk idee om per land een boek te maken (verschillende dikte ed).

ik kwam uit bij blurb.com Dit is een amerikaans bedrijf die ook hier in NL drukken. Dit bleek ook nog eens de goedkoopste te zijn. De prijs is bijvoorbeeld (weet zo de echte prijzen even niet dus echt als voorbeeld) als volgt: 1 tm 30 blz = 10 euro

31 tm 60 =15 61 tm 90= 20.

dus of je nou 61 of 90n pagina's had je betaalde hetzelfde dus dat iks vrij goedkoop als je het ' uitbuit' dus die 90 pagina's gebruikt.

de kwaliteit is prima alleen jammer dat ze geen hoogglans papier gebruiken (dit is wel een optie voor een kleine meerprijs maar voor boeken tm 160 pagina's) Deze optie ga ik voor mijn volegnde boek nemen.

website is blurb.com en je kan daar ook je boeken te koop aanbieden als je dat wil (dus niet standaard). verzendkosten zijn dacht ik 6 euro maar het maakt niet uit of je 1 boek laat verzenden of 5 het blijft 6 euro. Kaft kan je kiezen uit softcover, hardcover en image flap. er zijn ook verschillende formaten.

je kan hier ook andere soort boeken maken behalve fotoboeken!

succes ermee

groetjes lotte

ps valt mij eigenlijk op dat het vaak eeeeerrrrrrrgggg duur is om fotoboeken te laten maken, jammer!
.
Ben ik weer...

Thx voor de info, ga ze bekijken, en dan eindelijk... een boek in elkaar prutsen!
Ik ben ook zeer tevreden over albelli. Pas geleden een fotoboek laten maken van m'n vakantie. Maar wat een fantastische kwaliteit..Het is niet goedkoop, maar de kwaliteit is werkelijk subliem.
Dit is iets wat ik keer op keer weer probeer uit te zoeken via internet, maar het aanbod is zo groot.....

Na jaren grootbesteller bij de Hema te zijn geweest heb ik de laatste tijd verschillende programm's gebruikt.

(Hema is handig en prima kwaliteit, maar qua prijs kan het voordeliger).

Verleden jaar heb ik via Albelli een foto-agenda gemaakt. Mooi programma, maar ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit me tegen viel. Niet zulke heldere foto's en de foto's waren in maart al compleet vervaagd en toen moest ik de rest van het jaar nog! Wellicht zijn de fotoboeken van betere kwaliteit?

Verleden jaar voor de buren een fotoboek gemaakt via aldi.nl. Ik zou zelf nooit aan de Aldi denken, maar de kwaliteit was goed en het programma was (na even uitproberen) goed te gebruiken!

De prijs is natuurlijk altijd goed bij Aldi....

Naar mijn laatste zoektocht is mijn keuze ook gevallen op www.fotofabriek.nl Veel positieve berichten en een goede prijs.... mijn boek is bijna af, dus ik ben benieuwd naar het resultaat!
Met de Aldi heb ik erg goede ervaringen. Ik had eerst een paar boeken bij de Hema laten maken. Was niet ontevreden, maar prijstechnisch kon het beter. Uiteindelijk vind ik de Aldi zowel qua kwaliteit als qua prijs beter als de Hema.

Wel heeft de Aldi wat minder "pimp-middelen" zoals hoekjes afronden, minder lijstjes ed. Maar de boeken zijn er niet minder mooi om.
Snapfish kwam het beste uit de consumentenbond. Ik heb een album van Hema thuisliggen en van Snapfish en de kwaliteit van Snapfish is overduidelijk mooier. Ook vind ik het programma prettig werken.
Mocht je eens een echt mooi professioneel album willen maken (bijvoorbeel trouwalbum), kijk dan eens op www.profotonet.nl

Iets duurder, maar de recensies zijn waanzinnig goed!
ik ben nu bezig op profotonet en ben helemaal enthousiast
Blurb.com.

Ze hebben standaard templates, maar je kunt ook je eigen ontwerp gebruiken. Kwaliteit en service zijn super. 't Is een Amerikaans bedrijf, maar ze leveren via een drukker in Eindhoven, als ik het goed heb.

Ik ben inmiddels aan mijn vierde boek...
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2014 22:08
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven