Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Anne, gecondoleerd met het verlies van je man en heel erg veel sterkte gewenst!

Anne

Ibi

dubbel
Lieve IBI ,

de kerst zit er maar weer op .... hopelijk kwam je de dagen een beetje door.

Een dikke for now, ik denk aan je.

Anne , !
Lieve Ibi,

Ik hoop dat je veel steun aan lieve mensen om je heen hebt meid. Ik denk heel regelmatig aan je..... Veel sterkte
..
Met tranen in mijn ogen heb ik de laatste pagina's van dit topic gelezen.

Wat kunnen de kerstdagen toch vreselijk zijn als je iemand verloren hebt.

Anne, voor jou ook ontzettend veel sterkte en liefs gewenst. Fijn dat je toch een beetje iets aan dit topic gehad hebt.

IBI, hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat
Ibi
Iebs

Ook voor Anne een
Anne Sterkte vrouw.
Ja, dat vind ik echt.
Iebje
Ja, dat vind ik echt.
Zo weer even een reactie van mij. Ben de kerstdagen doorgekomen.

Op tweede kerstdag ben ik naar het graf van Patrick gegaan met mijn schoonfamilie. Heb zijn kandelaar alvast neergezet en een klein kerstboompje.

Het was heel raar om er te zijn zeker omdat ik niet alleen was. We zijn ook even naar mijn moeder geweest (ze liggen tegenover elkaar zeg maar) Gek om zonder Patrick naar mijn moeder te gaan.

Gisteren zat ik er even helemaal door heen. Ben mijn bed eigenlijk niet uitgekomen. Hond in de tuin zijn behoefte laten doen en verder alleen maar dvd kijken en janken.

Vandaag ben ik wel al iets actiever. Heb de keuken al wat opgeruimd en post uitgezocht.

@Anne, Wat vreselijk gecondoleerd met je verlies. Ik heb er zelf geen moment bij stilgestaan dat er weleens mensen mee konden lezen die in vergelijkbare situatie zaten. Ik ben "blij" om te lezen dat je wat aan mijn topic heb gehad.

@allen,

Ik denk erover om dit topic te laten sluiten. Niet omdat ik niet meer blij ben met de berichtjes maar omdat ik dit stukje af wil sluiten. Daarnaast zit ik al ruim over de 3000 berichten heen. Ik zat te denken om een nieuw topic te openen. Iets in de trand van: verder leven zonder HIH/Patrick maar nu ik Anne lees twijfel ik. Misschien maak ik een algemener topic aan. Verder leven na verlies van je partner of iets dergelijks. Hoe denken jullie hier over? Ideeen misschien?
*gooit een idee de groep in*

Ibi, misschien een algemeen topic voor vrouwen die jong weduwe zijn geworden?

Ja dat is ook een idee!
Lijkt me een prima idee IBI.

Ik zou dan best mee willen schrijven als 'ervaringsdeskundige'

Alleen dan wel onder een andere nick
Ik denk nog vaak even aan je, IBI.
Lieve IBI,

Dit is jouw topic en jij moet daarmee doen wat voor jou 'goed' voelt. Als jij het af wilt sluiten, dan zal iedereen daar achter staan. En idd, zo'n algemener topic is misschien wel een goed idee. Dan kun je met 'gelijkgestemden' verder praten en daar hopelijk steun in vinden (en misschien ook wel een steun zijn).

Wat je verder vertelt stelt me gerust. Je neemt de dag zoals die komt, en dat kunnen betere en slechtere dagen zijn. Het hoort er bij en eraan toegeven is goed. Op die manier geef je jouw emoties de ruimte en dat is ook nodig. Je doet het hartstikke goed, ook als je af en toe even aan de rem trekt en een dag voor jezelf neemt!

IBI, een heel erg dikke knuffel
Anne5, ik zie nu ook jouw berichtje. Ook jij krijgt een knuffel. Wat zal kerst van nu af aan anders voor je zijn...
IBI,

eerst een

Wat betreft het sluiten van dit topic: je hebt toestemming gekregen om het door te laten gaan, dus maak je om de hoeveelheid posts nu niet druk.

Maar ik begrijp ook dat dit topic een onderdeel is van een periode die je af wilt sluiten. Een topic zoals hierboven is beschreven is misschien een 'fijne' plek om verder te gaan.

Maar als je je prettig voelt bij een 'eigen' topic, kan je dat natuurlijk ook eerst doen.

Wat jou het prettigst lijkt Ieb!
Ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een nieuw topic. Je leven zal (hoe je het ook wendt of keert) waarschijnlijk bestaan uit een deel voor Patricks overlijden en een deel erna. Je begint nu aan 'het deel erna'. Dit topic draaide eigenlijk om hem, maar nu draait het om jou.

Denk er rustig over na.

Zo'n dag voor jezelf is vast ook wel nuttig. Je hebt zoveel drukte gehad de afgelopen tijd... blijf jij maar lekker een keer in bed als het niet lukt en gelukkig heb je een tuin zodat de hond daar in kan. Niet dat die dagen prettig zijn, maar ik denk dat ze wel nuttig zijn. Af en toe moet je het verdriet de ruimte geven.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
IBI: ik denk heel veel aan je
Anne: jij ook een hele dikke knuffel.
Ibi, als jij dit wilt, sluiten van dit topic, dan is dat zo!! Onze kaarsjes, gedachten, alles blijft toch wel !! Vind het zelf een (moedige) stap in je nieuw wereld, leven!! Hoe moeilijk moet het voor je geweest zijn Patrick te laten "gaan", los te laten. Dit topic sluiten betekend ook iets afsluiten, dat hoort erbij! hoe moeilijk ook.

Wij hier allen willen jou en anderen steunen, op welke manier dan ook!

voor jou en anne!! sterkte
IBI en Anne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven