Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
voor IBI en Anne ook van mij
Alle reacties Link kopieren
IBI het is jouw topic, snap wel dat je dit stukje wil afsluiten.

Ook een voor Anne!
A dirty mind is a joy forever
Voor IBI en Anne
Lieve IBI, ondanks je verdriet klink je nog steeds zo sterk

Anne, gecondoleerd.....heel veel sterkte toegewenst
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
The time is now
Anne,

Vandaag precies twee weken geleden dat we 'onze' Patrick hebben begraven.

Mijn dochter komt nu met vragen/opmerkingen: oom Patrick is een beetje dood (nee schat, hij is helemaal dood. Vergeten doen we hem echter niet). Kan ik nog een tekening maken voor hem? (ja lieverd, die leggen we dan bij zijn graf).

Zo maar wat vragen die mijn kleine meid stelt (ze is bijna 4).

Met kerst gingen we naar tante IBI toe, uit automatisme voegde zij direct oom Patrick toe (al hebben we daar met zijn allen 'last' van).

Het leven gaat door, hoe hard het ook is. Vergeten zullen we hem nooit. Hij heeft veel bereikt in zijn jonge leven en veel mensen hebben hem in zijn hart gesloten.

Zussie, kan me voorstellen dat je dit toppic laat sluiten. Wat je ook doet, hoe moeilijk je het ook hebt: ik ben trots op je
Zwaar offtopic: Sorry IBI heb je niet kunnen mailen, m'n mail hapert om de een of andere reden. Pakje is iig aangekomen. Thanx!

Vertek al bijna op vakantie dus dan maar ff zo.
@gewooneenzus

Kleine kinderen staan er zo onbevangen in altijd. Toen mijn broer overleed, stelden zijn kinderen van 3 en 5 ook de raarste vragen. Aan de ene kant vond ik dat vreselijk moeilijk, maar aan de andere kant ook zo mooi.

Ieb, voor jou ook weer een hele dikke vandaag.
Ibi

Gewooneenzus en kinderen

Anne, jij uiteraard ook
hey ieb, ik wil even laten weten dat ik aan je denk...
hier ook nog een voor je lieve IBI
Iebs
Voor IBI en Anne5

IBI, ik kan me goed voorstellen dat er dagen zijn dat je je bed niet uit wil. Meis, ook dat hoort erbij. Zeker met deze dagen.

anne nog gecondoleerd met je man! en voor iBI geen dag is het zelfde zonder je geliefde. geef maar gewoon lekker toe als je even geen zin hebt om uit je bed te gaan. soms heb ik dat ook nog wel eens! djinnie
Sterkte IBI en Anne
Sterkte, iedereen.
Goed idee van een ander topic, IBI!

Ik kom dan ook zeker meeschrijven, ben zelf ook bijna 2 weken geleden 'weduwe' geworden op mijn 43e. Wij waren niet getrouwd, vandaar de weduwe tussen haakjes.

Ook ik heb, ondanks mijn eigen verdriet, heel veel aan jou gedacht, IBI!

Netje
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
IBI, gewooneenzus, tara en kinderen

Ook sterkte voor jullie, Anne en Netje
blijf aan je denken Ibi
Vandaag een redelijke dag. Mijn neefje was er en ligt nu lekker hier te slapen. Morgenavond zou ik eigenlijk alleen zijn maar heb vandaag alsnog besloten om in te gaan op het aanbod van mijn (een andere dan "normaal") tante om hierheen te komen. Ze blijft dan slapen.

Op zaterdag ga ik het nieuwe topic ook openen. Netje, ik heb zoiets idd. begrepen. Wat vreselijk voor je. Nog gecondoleerd en ik hoop zeker dat je ook mee gaat schrijven.
Ieb, wat fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt die je steunen en bijstaan.
The time is now
Lieve Ieb,

Goed dat je niet alleen bent morgen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet in de feeststemming bent, maar dat hoeft toch ook niet? Dat zal je tante ook vast wel begrijpen.

Lieve Ibi,

2010 is bijna voorbij. Een jaar van angst, hoop en verdriet en ontreddering. Ook een jaar om te gedenken dat er heel veel lieve mensen voor je hebben klaargestaan, met je hebben meegeleefd en met je hebben meegehuild. Hoewel je verdriet nog zó vers is, hoop ik met heel mijn hart dat je de kracht kunt vinden om door te gaan en wat lichtpuntjes tegenkomt in het Nieuwe Jaar. Heel veel sterkte tijdens de jaarwisseling en alle goeds toegewenst.

Ook voor Netje en Anne..
Wat een mooie post, Chatterly. Ik sluit mij er van harte bij aan, je hebt verwoord wat ik ook zou willen zeggen (maar ik kan de woorden iets minder goed vinden).

IBI, ik wens je veel sterkte morgen, en alle goeds voor 2011

Netje en Anne, the same...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven