pffff, moe van al die positiviteit!!!
dinsdag 28 december 2010 om 19:12
Ik word er zooooo moe van af en toe. Er zijn zoveel mensen die alles maar in een positief vaatje stoppen. En begrijp me niet verkeerd, positiviteit is goed maar soms zijn dingen gewoon kut!
Ik doel op de volgende voorbeelden:
- man van 90 overleden, nabestaande wordt getroost met de woorden dat hij wel een mooie leeftijd had om te overlijden
- deuk in mijn auto geschopt, tja heb ik even geluk dat ik geen nieuwe auto had
- als iemand in het voorstadium van baarmoederhalskanker zit, moet degene blij zijn dat zij in het voorstadium zit
en zo kan ik er nog wel wat voorbeelden opnoemen. Sommige dingen zijn gewoon klote en daar mag je best even meezitten. Altijd alles positief draaien, vind ik persoonlijk je kop in het zand steken. En ik denk dat je soms dingen negatief moet zien/ervaren om er sterker uit te komen.
Hoe denken jullie hierover en hebben jullie last van deze positiviteit?
Ik doel op de volgende voorbeelden:
- man van 90 overleden, nabestaande wordt getroost met de woorden dat hij wel een mooie leeftijd had om te overlijden
- als iemand in het voorstadium van baarmoederhalskanker zit, moet degene blij zijn dat zij in het voorstadium zit
en zo kan ik er nog wel wat voorbeelden opnoemen. Sommige dingen zijn gewoon klote en daar mag je best even meezitten. Altijd alles positief draaien, vind ik persoonlijk je kop in het zand steken. En ik denk dat je soms dingen negatief moet zien/ervaren om er sterker uit te komen.
Hoe denken jullie hierover en hebben jullie last van deze positiviteit?
woensdag 29 december 2010 om 01:38
woensdag 29 december 2010 om 01:41
Nog even OT, heb even de "dramatische voorbeelden" eruit gelicht:
En volslagen terecht. Wanneer iemand op zo'n leeftijd overlijdt dan ben je natuurlijk verdrietig, maar je moet je ook heel goed beseffen dat je dankbaar moet zijn dat je iemand zolang om je heen hebt gehad. Misschien besef je dat pas echt wanneer je iemand op hele jonge leeftijd verliest.
Gaat nergens over, heb ik het al over gehad
Precies. Het is geen drama, je gaat er niet dood aan, het is vervelend maar hey, er zijn ook mensen van jou leeftijd die doodgaan aan kanker. Is dat bagatelliseren? Nee hoor het is de realiteit. Je hebt pas kanker als je kanker hebt. Een "voorstadium" is geen kanker, gelukkig maar
En volslagen terecht. Wanneer iemand op zo'n leeftijd overlijdt dan ben je natuurlijk verdrietig, maar je moet je ook heel goed beseffen dat je dankbaar moet zijn dat je iemand zolang om je heen hebt gehad. Misschien besef je dat pas echt wanneer je iemand op hele jonge leeftijd verliest.
Gaat nergens over, heb ik het al over gehad
Precies. Het is geen drama, je gaat er niet dood aan, het is vervelend maar hey, er zijn ook mensen van jou leeftijd die doodgaan aan kanker. Is dat bagatelliseren? Nee hoor het is de realiteit. Je hebt pas kanker als je kanker hebt. Een "voorstadium" is geen kanker, gelukkig maar
woensdag 29 december 2010 om 01:49
quote:meds schreef op 29 december 2010 @ 01:43:
[...]
da's een beetje negatief gedacht
Nah maar wel interessant (lekkere site is dat toch)
http://www.psychologiemag ... e-theorie-van-Erikson.htm
[...]
da's een beetje negatief gedacht
Nah maar wel interessant (lekkere site is dat toch)
http://www.psychologiemag ... e-theorie-van-Erikson.htm
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 29 december 2010 om 02:09
Jawel in mijn ogen wel. Het is vrij algemeen gesteld en het is denk ik een beschrijving van de grote lijnen in ieders leven echter de beschrijving van de vaardigheden kloppen(in mijn ervaring) wel(uitslag er bij genomen)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 29 december 2010 om 02:14