Mijn ex

29-12-2010 18:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar geleden is mijn relatie van 1,5 jaar uitgegaan. Daarna heb ik nog een half jaar een relatie met iemand anders gehad. Nu is het zo dat mijn ex en ik vrienden willen blijven vanwege gezamelijke vrienden/kennissen.

Dat laatste gaat best aardig, maar op de een of andere manier blijft de spanning hangen en belanden in keer in de zoveel met elkaar in bed.

Nu is het weer zover (paar weken geleden) en er zelfs al over gehad om het opnieuw te proberen. Rationeel weet ik dat het niet gaat, alleen het gevoel?

Willen jullie mij even streng toespreken?
Ben jij masochistisch aangelegd?
Dit zal ik nooit begrijpen, seks met je ex.

Voor mijn gevoel kom je emotioneel nooit meer los van elkaar.
quote:Gipsyheart schreef op 29 december 2010 @ 18:34:

Ben jij masochistisch aangelegd?

Hoezo?? Omdat ze sex heeft met haar ex??

Als dat er nou van komt en ze WEET dat het niet meer is dan dat ( Rationeel weet ik dat het niet gaat, alleen het gevoel? )

Er zal gerust nog iets van "gevoel" zijn tussen jullie anders doe je dit niet, hij net zo goed als jij.

Al is het wel zo dat mannen in het algemeen anders hierover denken/er mee omgaan.

Sex is sex..............niet meer en niet minder

Oh ja, streng toe spreken............ Als je echt gevoelens krijgt dan meot je ermee stoppen want als die niet beantwoord worden krijg je pijn.
Nee ik heb geen rare aanleggen. We willen het beide weer opnieuw gaan proberen; maar dat is niet verstandig
in mijn optiek seks je niet met gewone vrienden en zijn jullie dat dus ook niet.....

je hebt dus niets van wat je wilt, geen relatie geen vriendschap, het hangt ergens in het midden terwijl je weet dat het niet klopt..... nou dat zal je wel niet echt gelukkig maken....

dus wat ga je er aan veranderen?
quote:Karen24 schreef op 29 december 2010 @ 18:43:

Nee ik heb geen rare aanleggen. We willen het beide weer opnieuw gaan proberen; maar dat is niet verstandigwaarom willen jullie beide het dan weer proberen als je weet dat het niet verstandig is???? dat klinkt nogal bewust dom
x
nee hoor. De motivatie moet echt uit jezelf komen
De enige die je succesvol streng kan toespreken ben je zelf. Dus maak een keuze en handel hierna (ook al begrijp ik dat dat soms makkelijker is om te zeggen dan om het daadwerkelijk ook te doen).

Zelf ben ik ook nog een aantal keren met mijn ex waar in bed beland vlak nadat het uit is gegaan maar zijn we inmiddels alweer 5 jaar gewoon bevriend. Beste vrienden zouden we nooit kunnen worden (dat wil ik ook niet meer) Aangezien we 4,5 jaar samen zijn geweest heb je een gedeelde vriendengroep en herinneringen welke ik wil blijven delen, vandaar dat ik ook heel blij ben dat er geen rare spanningen meer zijn.
Je kunt twee kanten op..

1. verbreek helemaal het contact met hem (geen sex, geen smsjes, niet afpsreken) zodat de gevoelens voor hem uiteindelijk minder worden en je verder kunt met je eigen leven en eventueel een nieuwe relatie.

2. zoek uit waarom je denkt dat het niet verstandig is om weer een relatie te beginnen met je ex en probeer hier samen aan te werken, zodat een relatie tussen jullie toch misschien een kans van slagen heeft.

Hoe kijk je zelf tegen de situatie aan? Ben je van plan om hem achter je te laten of ga je het toch nog een kans geven?
Het is niet voor niets je ex, er moet een reden zijn waarom het toen is stuk gelopen tussen jullie.

Is hij het waard om het dan toch weer te proberen? En zit er toekomst in?

En wat voel je voor je huidge vriend?

Zit daar toekomst in?
@dwab ik heb nu geen relatie.

Mijn ex is het wel waard om te proberen; maar we zijn allebei niet erg veranderd. Tis een beetje het klassieke van niet zonder en niet met elkaar kunnen. Onze karakters botsen nogal en we denken over een aantal belangrijke dingen nogal anders.
quote:Karen24 schreef op 30 december 2010 @ 16:40:

@dwab ik heb nu geen relatie.

Mijn ex is het wel waard om te proberen; maar we zijn allebei niet erg veranderd. Tis een beetje het klassieke van niet zonder en niet met elkaar kunnen willen

Onze karakters botsen nogal en we denken over een aantal belangrijke dingen nogal anders.dus? goed idee om nog een keer te proberen?
Thanx Liselore! Je hebt gelijk ;)

Misschien kom ik met de jaarwisseling wel iemand tegen waar ik zo verliefd op word dat ik mijn ex helemaal vergeet ;)

Dat lijkt me idd wel eens wat een keer echt verliefd worden
Best lastig als je nog wat voor elkaar voelt en niet met en niet zonder elkaar kan. Ik ken dat! Alleen wat betreft sex... mannen denken daar toch anders over en doen dat volgens mij vrij makkelijk in zo'n situatie als deze.
Je kunt toch ook gewoon gezamenlijke vrienden en kennissen hebben zonder dat je ook meteen vrienden van elkaar bent? Dan kom je elkaar af en toe eens tegen, zegt elkaar vriendelijk gedag, maakt een klein praatje en dat was het dan. Het is niet zo dat er geen middenweg zit tussen slaande ruzie en een vriendschap.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:waaromdan schreef op 29 december 2010 @ 18:40:

[...]

Hoezo?? Omdat ze sex heeft met haar ex??

Als dat er nou van komt en ze WEET dat het niet meer is dan dat ( Rationeel weet ik dat het niet gaat, alleen het gevoel? )

Er zal gerust nog iets van "gevoel" zijn tussen jullie anders doe je dit niet, hij net zo goed als jij.

Al is het wel zo dat mannen in het algemeen anders hierover denken/er mee omgaan.

Sex is sex..............niet meer en niet minder

Oh ja, streng toe spreken............ Als je echt gevoelens krijgt dan meot je ermee stoppen want als die niet beantwoord worden krijg je pijn.

Hoezo? Dat ze sex heeft met haar ex moet zij weten. Ik heb het over die laatste zin...."willen jullie mij even streng toespreken'?

Waar heb jij het dan over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven