Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Ha Monique,

Nog even doorzetten meid! Wat fijn dat je volgende week de sleutel krijgt!!!!!! Dan kan een peridoe van relatieve rust beginnen.

Liefs!
Ha Kaboinkie!

Hoe is het met je??? Ook al even niet meer gezien!

Dit is een hele rare week, een week waarin veel dingen geregeld moeten worden. Ik ben nog bezig met inpakken, het is net of ik boodschappen aan het doen ben in mijn eigen huis. de spullen zijn verdeeld dus ik heb de inboedelverdelingslijst erbij....

Heel vreemd!

Zaterdag heb ik een wasmachine en een radio/CD speler gekocht en meubels, sjonge dat was veel denkwerk.

Van zenuwen mijn lip kapot gebeten en wel 37 keer aan mijn zus die bij me was gevraagd: doe ik het zo wel goed....

Vrijdag een dag poetsen, ik kijk wel voor hoever en zaterdag verhuizen. Spannend!!

Jongste zoon is gelukkig soms minder van slag en huilerig.

liefs

Monique
Monique, heel veel sterkte!!! Wat zijn het zware tijden meid!! Nog even en dan zit je in je nieuwe stulpje!! Doe je het rustig aan? Heb je steun van je goede vrienden/familie?

Goede regeling voor je jongens lijkt me. Geeft ze wel ruimte om zelf te kiezen. Ik denk vaak aan je!

Vandaag weer aan het werk geweest, goed gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ik krijg ruimte mijn werk rustig op te pakken.

Hoop dat de andere meiden gauw weer schrijven, ben zo benieuwd hoe het met ze gaat!!!!

Met de meiden gaat het goed. Samen de kerstboom opgezet, we zingen veel kinderen voor kinderen in de auto en tijdens het knutselen.

Hoe we het met de kerst gaan doen weten we nog niet. Ik denk beide een dag. Raar hoor! Brr. Ex is ook met nieuwe vriendin en oudste dagje weg geweest. au!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suus, knuffel voor je kleine meisje! Hoe gaat het met jou? Kun je het allemaal wat aan? Mis je je ouders toch?Of kun je de situatie goed aan? Sterkte meid!
Hee Zusje:)

Ik doe mijn best om rustig te zijn maar pfff mijn hoofd zit vol met vanalles en dat gaat maar door en door.... Maar goed het telt nu af en rust komt er toch pas als ik eindelijk op mezelf zit met een kind wat ook zoveel rust en regelmaat wil/nodig heeft.

Komt wel.......

Ik zet zondag of maandag een kerstboompje daar en verder doet kerst op zich me niet veel dit jaar. Als de verjaardagen van de jongens maar gewoon door gaan,das genoeg!

Leuk voor je... met kinderen de kerstboom opzetten Het is ook raar om ieder een kerstdag te hebben, Vervelende dagen eigenlijk! En wat betreft nieuwe vriendin van je ex..... probeer je niet te druk te maken ook al is het gewoon erg moeilijk. Als ze maar goed zijn voor je kinderen!!

Suusje en Jasmin, voor jullie een knuffel!! Fijn dat je toch in ieder geval (ook al is dat ook moeilijk) contact hebt via internet met de papa van je lieve kindje!! Doe je lekker rustig aan?

liefs voor iedereen!!
Nou het is zo ver geloof ik..... bijna alles ingepakt. Morgenvroeg krijg ik de sleutel en kunnen we beginnen.

Als het meezit heb ik volgende week weer internet.

Liefs voor jullie allemaal.... en een knuffeltje speciaal voor Jasmin!

tot gauw!! En rustig aan mama's!!
Monique, zet hem op meid!! Ik kijk uit naar je bericht vanuit je eigen paleisje!!!!!
Nog vanuit oude adres.....

Vandaag sleutel gekregen om 11.30. Beneden verdieping al gepoetst, gaat makkelijk als er niets binnen staat. Morgen gaan we verhuizen en poets ik daar wel als we "over" zijn. Weekend verhuizen is wat betreft hulp beter.....Hoop dat er niks mis is met de meuebels die gebracht worden.

Jongste zoon is opstandig... huis is stom, huis is kaal, huis is dit,huis is dat. Kortom, hij ziet er gewoon erg tegenop en dat is ook logisch.

Kunnen we niet gewoon hier zijn met O&N vroeg hij van de week. Dat kan toch best? Jullie maken toch geen ruzie?

Moeilijk allemaal!

Verder zou ik volgende week internet tv en telefoon hebben (1 pakket) Nu blijkt dat er een fout is gemaakt bij Ziggo en wordt er NIKS geleverd voor 31-12. Vanmorgen lang mee in gesprek geweest en op een gegeven moment was medewerkster het helemaal zat, wist het niet meer en verbrak gewoon de verbinding. Ik heb zojuist een klacht ingediend. Ik kan toch niet tot 31 december zonder telefoon internet en tv zitten???

Ik hoop dus dat ik snel weer hier kan tikken want dat wil dan zeggen dat het goed is gekomen met de verbinding etc

Liefs voor jullie allemaal en tot snel!!
Monique, succes met de verhuizing!! Laat je ex man wel de mensen die je helpen binnen? Daar maakte hij eerst zo'n probleem van toch?

Hoop voor je dat alles snel geregeld is!

Ik ga Jasmin haar voeding geven en dan gaan we lekker naar bed...welterusten
Kijk ook maar weer eens hier, kom eigenlijk vaker op hyves. Is toch een deel van mijn sociale leven!!!

Hoop voor jou Monique dat je niet echt zoalng hoeft te wachten op internet en telefoon. Drama altijd die bedrijven, logisch dat Youp een campagne is begonnen erover. Je zit er nu in ieder geval, dat had ik denk ik even gemist. Hoop dat het je bevalt.

Hier eerste dag van MIJN vakantie. Kerstdagen goed doorgekomen. Meiden waren beide dagen bij mij, ex was werken. Kerstavond hier gegeten en kadootjes gedaan.

Vandaag had ik een opruim/schoonmaak dag, meiden in alle haast papa gebeld of hij nog naar de schaatsbaan (zijn werkplek nu) ging en of ze mee mochten. Die zijn dus lekker de hele dag weggeweest kon ik mijn gang gaan. Woensdag gaan ze ook gewoon naar hem, ook al ben ik vrij.

Hij dropte nog wel een "bommetje" vandaag hier, dat het definitief niet doorgaat...... Denk dat hij de hypotheek voor het huis bedoelde. Baal er zo vreselijk van, wilde dat de meiden hier een eigen plekje zouden hebben. Nu is niets meer zeker.

Word er erg verdrietig van, vind dit zo'n heerlijk huis. Zou hier eignelijk nooit meer weg willen maar het is niet anders.

Ga zo de bioscoop agenda maar even bekijken, kunnen we nog iets leuks doen deze week

Liefs
Ik ben er weer!! Internet doet het weer gelukkig.

Kom later terug om te vertellen hoe de verhuizing etc gegaan is.....

liefs voor jullie allemaal!!
tijd om te vertellen....

Verhuizing is goed verlopen. Met genoeg hulp en weinig tot geen tegenslagen waren we in 5 uur over en kwamen s'middags alle nieuwe meubels die gelukkig helemaal klopte, niets kapot beschadigd of zo....

Ex was s'morgens al vroeg weg, heeft niet mee geholpen. Eerst wilde hij dat persé nl en nu dacht hij er blijkbaar anders over. Familie en ik hebben tot 21.30 gesjouwd en gewerkt. De jongens en hond sliepen die nacht nog bij hun vader. Die nacht was ik dus echt alleen en deed geen oog dicht.

Moe... in de war...verdrietig... vanalles wat onprettig voelde en me wakker hield.

De volgende dag had ex een kerstviering op z'n werk en is de hond en jongste zoon gekomen. Zoon was erg van slag en huilerig. Ook wel boos.... boos op mij omdat ik hiervoor had gekozen. Dit duurde gelukkig maar een paar dagen, hij heeft een lekkere ruime slaapkamer waar alles op kan staan wat hij wilde (bureau met pc en zo wat in vorige huis op zolder moest)

Het huis wordt iedere dag mooier en opgeruimder. Bijna alle dozen zijn leeg en alle dingen staan op zijn plek. Ook de hond vindt z'n plek.

Ik ben druk in mijn hoofd, ben met vanalles en nog wat tegelijk bezig en ben gewoon niet zo sterk als dat ik over kom. Moet vechten om mijn hoofd boven water te houden, het is moeilijk. Niet moeilijk omdat ex weg is, dat is juist enorm prettig! Ik merk gewoon als hij hier is dat dan de spanning onmiddelijk weer terug komt en ik er aan herinnerd word van : oja zo was het ook alweer brrrrr. Ben dan zo blij als ie weer weg is!

Kerst was erg pijnlijk! Eerste kerstdag was oudste zoon jarig en s'middags ging ik naar hem toe. Ik belde aan en trof in huis de ouders en zus van ex die ik 15 jaar niet gezien had. Hij had me niet verteld dat hij hun uitgenodigd had. Ex-schoonouders hadden altijd al een hekel aan mij omdat ik geen carriere-vrouw was en die hadden ze zo graag gewild voor hun zoon.

Ook mijn broer kwam binnen en sinds wij gescheiden zijn wil hij geen contact meer met mij maar wel met ex. Ik ben een schandaal volgens hem en het is vreselijk wat ik de kinderen aan heb gedaan. Moeilijk als je broer tegenover je zit en niets zegt...

Ex schoonzus en schoonmoeder probeerde normaal te doen maar ik ben klaar met deze mensen. Ik kwam er puur voor mijn jarige zoon!!

Jongste zoon bleef daar eten en zou die avond laat door ex naar mij worden gebracht.

Ik ging tegen 17.00 naar huis en tussen bakjes schroefjes en andere rommel dekte ik de tafel voor mezelf. Kerst was dit jaar geen kerst.....

Ik verwarmde de oven voor en op het moment dat hij op de juiste temperatuur was stopte hij er mee, een kortsluiting in de keuken en alles in de keuken viel uit. In een donkere keuken bakte ik het vlees wat eigenlijk in de oven moest. Het werd niks, moest gewoon in de oven. Kortom.... geen vlees en inmiddels ook geen honger meer. Ik heb totaal geen verstand van een meterkast en ging met een bordje ijs en allerlei andere lekkere dingen op de bank zitten. Daarna belde ik ex en legde in het kort uit wat er gebeurd was en vroeg of hij me terug wilde bellen omdat anders ook mijn beltegoed zomaar op zou gaan. Hij beloofde terug te bellen maar deed dit niet. Na een kwartier belde ik zelf maar weer. Oh vergeten hoor zei hij we zitten te eten. Probeer maar gewoon een knop. kan geen kwaad. En toen zat ik dus helemaal in het donker!!

Ja ehhh ik weet het niet zei hij. kom maar naar hier want wij zitten te eten. Ik deed dat niet want hoorde gewoon mijn broer en zijn ouders op de achtergrond. Ik belde mijn broer en die kwam. Ik was inmiddels helemaal over de zeik.Alleen de aardlekschakelaar hoefde maar omgezet te worden maar wist ik veel.....

Ex stond ook ineens aan de deur en ik ging mee met mijn broer, nam de hond ook mee. Had het ff helemaal gehad hier in een donker huis met kerst zonder eten. Had ook geen honger meer.

S'avonds laat kwam jongste zoon thuis en hij zei: nou mam ik snap jou niet hoor, die ouders van pap zijn gewoon kei leuk. Ik heb hem gezegd dat er vroeger veel dingen gebeurd zijn die me pijn hebben gedaan maar dat hij hun leuk mag vinden, het zijn voor hem een opa en oma. Oja mam en papa heeft ook een nieuwe vriendin zei hij en ze heet Patricia. Gevonden via een datingsite en ze hebben elkaars telefoonnummer.

Nou kan het mij helemaal niet schelen al heeft hij 15 vriendinnen maar moest hij dit nu al tegen de kinderen vertellen? Hij heeft haar nog niet eens gezien, misschien is de klik er wel niet....Lekker onduidelijk voor die jongens vind ik en ga daar ook nog wel iets van zeggen.

Volgende dag was jongste zoon jarig en kwam ex naar hier. Onprettig als hij hier is maar ja, het kon ff niet anders.

Die avond heb ik met beide jongens lekker gegeten en is oudste zoon s'avonds weer naar zijn vader gegaan.

Ik ben blij dat kerst voorbij is en nu O&N nog. Jongste zoon gaat die avond naar zijn vader en ik naar mijn zus.

Een heel verhaal.....een hele ego-post.

Ik doe mijn best om rust te krijgen maar ben nog zo onrustig zelf en gewoon gebroken als ik in bed lig. Slaap redelijk ...lekker in een groot bed alleen zonder zoemend geluid van een apneu apparaat dat ijskoude lucht blaast. Heerlijk!

Ben blij dat jongste zoon ontspannen is en het best naar zijn zin heeft, krijgt alle aandacht van mij en daar geniet hij van.

Ik moet er zijn voor hem!!

liefs en tot snel!
Wat lekker dat de verhuizing op zch goed is verlopen, zonder geruzie of weet ik veel.

Wel erg sneu voor de kerst dan............. die had je natuurlijk liever anders gehad.

Gelukkig is je jongste weer bijgetrokken en wellicht ziet hij binnenkort de voordelen pas echt goed.

Een nieuwe vriendin, tja als je ex haar zo wilt noemen prima toch!! Maar wat je zegt, om je kinderen daar al deel van te laten zijn is minder natuurlijk.

Ik hoop dat je in je nieuwe huisje alle rust krijgt zie je verdient.

Je moet maar zo denken2010 is bijna voorbij, 2011 kan alleen maar beter worden toch!!???
Hoi Waaromdan, hoe is het met jou en je meiden? Beetje leuke kerst gehad?

Zoon zegt net: gezellig huis hebben we toch hé mam:)
Kijk, dat doet je natuurlijk goed Monique!!!

Als je kind het al gezellig vindt...............

Kerst is hier goed verlopen hoor. Kerstavond was ex hier om te eten en kadootjes te doen voor de meiden. Hij had zelf wat voor ze gekocht, helemaal goed natuurlijk.

1e kerstdag zijn we naar mijn moeder geweest met nog meer familie, was ook erg leuk.

2e kerstdag gingen we uit eten met vriendin, kinderen en mijn moeder. Ben 's middags nog naar (ex)schoonouders geweest, meiden wilde graag. Was daar maar een ruim uurtje, vond het wel mooi zo.

Deze week ben ik lekker vrij en hebben we lekker rustig aan kunnen doen. Maandag zijn ze gaan schaatsen de meiden bij ex zijn werk in Amsterdam. Kon ik even lekker de rommel doen. Vandaag hebben ze gezwommen.

Wanneer ze hem nu weer zien is maar afwachten.

Hoorde hem zeggen dat hij na oudjaar werken op 1 januari al weer om 08.00 op zijn werk moet zijn voor iets...............

Tja, zal dan wel even langs gaan om gelukkig nieuwjaar te wensen.

Het gaat eigenlijk best redelijk, vanavond heeft hij ook hier gegeten, moet kunnen. Mindere is dat het huis toch verkocht gaat worden. Vooral voor de meiden vind ik dat sneu, hadden toch het idee dat ze hier nog een eigen plekje zouden hebben. Nu kunnen ze nog hier zijn met papa maar wat als ik verhuisd ben en het huis verkocht?????

Hoop dat 2011 een jaar vool geluk en gezondheid zal worden, meer tegenslagen kunnen we niet gebruiken toch?
Nee inderdaad niet meer tegenslagen! 2011 moet voor ons allemaal een geweldig en ontspannen jaar (als het ff kan..) worden!

Snap wel wat je bedoeld hoor met eigen plek voor je meiden in het vertrouwde huis maar misschien valt het ook wel reuze mee voor ze... samen met jou in een ander huis. Als ik kijk hoe zoon het opgepakt heeft, mag ik eigenlijk niet klagen. Het moeilijke was een hele tijd die onzekerheid voor hem wáár we gingen wonen en zo. Nu het eenmaal duidelijk is, zie ik aan hem gewoon dat hij het goed vindt. Leg het misschien niet goed uit....

Ik moet de komende dagen veel werken. Dat vind ik dan voor hem niet fijn. Vanavond werk ik ook en breng ik hem en de hond (omdat die anders ook maar alleen zit en meer moet wennen nog dan het kind) naar ex en haal hun weer op als ik afgewerkt ben.

Met O&N gaan ze ook naar hem en ik naar mijn zus. Blij zijn als het weer gewoon 2 januari is eigenlijk!
Allemaal een fijne jaarwisseling en heel goed begin van 2011. Dat het voor ons allemaal maar een goed jaar mag worden!!

liefs

Monique
Alles goed met jullie allemaal?

Een paar foto's geplaatst elders........

x

M
Het is erg stil dames!!!!

Gaat alles nog zijn gangetje?

Hoop snel weer van jullie te lezen, hier of ergens anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven