Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Geen echte vrekactie, maar wel een beetje, als je van Lush (zeepjes, bodylotion enz) houdt. Als je een creditcard hebt kun je in Engeland bestellen (dat is sowieso al goedkoper) en nu krijg je als je voor £30 pond koopt voor £10 pond gratis dingen extra erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna_ schreef op 25 december 2010 @ 21:54:

Geen echte vrekactie, maar wel een beetje, als je van Lush (zeepjes, bodylotion enz) houdt. Als je een creditcard hebt kun je in Engeland bestellen (dat is sowieso al goedkoper) en nu krijg je als je voor £30 pond koopt voor £10 pond gratis dingen extra erbij.

Goed idee, maar eh ... totaal geen vrekactie nee. Kostte me weer handen vol geld. Maar ja, onder het mom van .. we hebben 't toch weer een x nodig, gelijk maar een partij besteld. Lang leve de Karma!

Bedankt voor de tip.
Ik ga denk ik volgende week nog even zoeken naar een andere energieleverancier. Ik hoorde ook goede verhalen over Energie Direct.

Ik wil eigenlijk ook nog naar de zorgverzekering kijken, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Moet je altijd zo veel vergelijk en uitzoeken. Misschien dat ik nog even zin kan maken volgende week.
UNOX-Blond code

RPK4C-LPC4T-M37JN
Bedankt dames, net overgestapt van energieleverancier en zorgverzekeraar!

Verder nog een lekkere vrekkentip:

Heb je wat groenten over, bv een stukje paprika, wat worteltjes, een stronkje broccoli, een aardappel etc, mik dat dan allemaal met wat water en een bouillionblokje in de pan, kook het gaar en pureer het dan tot een gladde soep. Naar smaak nog wat (kokos) room, peper, zout of kruiden toevoegen en je hebt een heerlijk gezond soepje dat je ook nog makkelijk in porties kunt invriezen.
quote:Tinkeldel schreef op 26 december 2010 @ 15:12:

Ik ga denk ik volgende week nog even zoeken naar een andere energieleverancier. Ik hoorde ook goede verhalen over Energie Direct.

Ik wil eigenlijk ook nog naar de zorgverzekering kijken, maar daar heb ik niet zo veel zin in. Moet je altijd zo veel vergelijk en uitzoeken. Misschien dat ik nog even zin kan maken volgende week.

ik heb nog bij een zorgvergelijker gekeken

of je betaald veel minder maar dan is je eigen risico groter

of het is een uitgekleed pakket waar maar weinig in zit

tsja met een lage prijs en een eigen risico van 600 euro is het gewoon gokken , vind ik

maar goed ........
je maandbedrag bij de energiemaatschappij niet teveel naar beneden bijstellen hè. Het is natuurlijk maandelijks wel lekker om minder te betalen, maar als je dan plots moet bijbetalen is het weer zo zuur. Al gebruik je maar voor 10 euro per maande teveel, dan krijg je zomaar een rekening van 120 euro erbij.
Uiteindelijk kon ik niet een goedkopere zorgverzekering vinden. Ik heb behandeling voor acné, en dat krijg je bijna nergens vergoed.

Ik heb nu korting via mijn werkgever, mijn vriend kon dat ook krijgen via zijn werkgever. Uiteindelijk bleek de korting van mijn vriend hoger te zijn, dus ben ik toch nog voordeliger uit volgend jaar.
Vandaag met mijn DE zegeltjes van tig jaar geleden voor dochterlief een bordje en beker besteld. Daarna in de airmilesshop een mixer en tosti-ijzer besteld en gisteren een paar gratis proefpakketjes van Nestle en Opkikkertje besteld. Alles bij elkaar kostte het me alleen bij Airmiles de verzendkosten (en ik had die dingen echt nodig). En je spaart die dingen toh dus dan ook maar gebruiken.

Morgen ga ik met mijn babyzegels naar Etos voor gratis conditioner en met de spaarzegels van de kaasboer een gratis blok kaas halen. Dus ben goed bezig met vrekken of ook wel zuinig leven.

Volgende week gaan we zwaar besparen want de Kerst heeft veel te veel geld gekost. Dat wordt goed naar de aanbiedingen kijken. En AH gaat meestal hamsteren in janurai dus dat is ook altijd voordelig. Waren jullie ook weer te veel geld kwijt aan de kerst?
Niet echt, wij doen niet veel aan kerst, eten moet een mens toch, en in de kunstkerstboom passen niet méér frutsels in dan er nu al in hangen.

Alle breekbare ballen liggen nog steeds op zolder, die had ik misschien nog in een grote vaas o.i.d. kunnen doen, maar aangezien Moppeman met een grote schildersklus binnenshuis aan de gang is had versieren van het huis dit jaar weinig nut.

Ik bgen met Moppekind nog wel een midweekje weggeweest, 50 euro per nacht in een huisje, dat is niet duur in "vakantiehuisjesland".
Oh, en Moppeman moet een kroon, hij krijgt een koninklijk gebit.

Toch maar een tandartsverzekering voor hem afgesloten, voor komend jaar.
quote:Starshine schreef op 28 december 2010 @ 13:26:

je maandbedrag bij de energiemaatschappij niet teveel naar beneden bijstellen hè. Het is natuurlijk maandelijks wel lekker om minder te betalen, maar als je dan plots moet bijbetalen is het weer zo zuur. Al gebruik je maar voor 10 euro per maande teveel, dan krijg je zomaar een rekening van 120 euro erbij.Of juist wel, en dan het restant op een spaarrekening zetten tegen 2,5% die je van je energiemij niet krijgt.
quote:[message=8079972,noline] En AH gaat meestal hamsteren in janurai dus dat is ook altijd voordelig. Waren jullie ook weer te veel geld kwijt aan de kerst?

Klopt, vanaf volgende week! (ik werk bij AH ;))

Enne, ik ben nieuw hier, maar al aardig wat meegelezen. Leuk topic dit! Al heel wat handige tips voorbij zien komen, dank jullie wel en ga zo door!
Hamsterweken zijn altijd goed!

Weet je dan toevallig ook wanneer de nieuwe AH kortingsbonnen weer komen, Alfea?
Kerst was bij ons niet persé duur. We aten vooral bij ouders en schoonmoeder en hebben een avond zelf gekookt voor vrienden (euh...vriend heeft zelf gekookt. Ik moet niet opeens overmoedig gaan worden ). Vervolgens konden we van de restjes in combinatie met dingen uit de vriezer er weer een week van eten.

Wel kregen we zomaar een kerstbonus van mijn ouders, waarvan ik een naaimachine besteld heb. Heb nou al zoveel gelezen en gevonden over je eigen kleren en andere dingen zelf (ver)maken dat ik het eens ga proberen. Dat gaat natuurlijk tónnen besparen ;)
@Janna: het is niet bekend of en wanneer er weer AH kortingsbonnen komen. Je kunt je inschrijven op de site, dan krijg je er enkele in je mail en dan kun je ook zoeken naar andere bonnen, op de al eerder genoemde sites.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
kerst was bij mij helemaal niet duur.

Bij mijn ouders hoefde ik niks, met vrienden hoefde ik alleen een flesje wijn mee te nemen.

Ik houd niet zo van snoep meuk, dus heb daar ook weinig aan uitgegeven en met oud en nieuw heb ik ook een aanbod: hij verzorgt de hapjes en drankjes ik moet gezelschap leveren.

Wel is het zo dat ik deze vakantie altijd gebruik om achterstallig sociaal contact in te halen en dus nogal eens buiten de deur drink/ eet. Dat kost dan weer wel wat geld.

En ik mag eindelijk echt kleding kopen. Nu had ik al een beetje een voorschot op mijn voornemen genomen, want na meer dan een jaar geen kleding gekocht te hebben mocht dat van mij ook wel weer eens.

Ga dus vanmiddag met een vriendin nieuwe kleren kopen.

Als een echte vrek vind ik het toch wel moeilijk om mijn net-op-de-spaar-rekening-gezette-eindejaarsuitkering uit te gaan geven.
Een waardenbon voor ¤ 2,50 korting op het gehele foodassortiment van Xenos, geldig van 26 dec t/m 8 januari, maximaal 1 bon per aankoop (dus gewoon verschillende keren terug gaan.. ) en niet inwisselbaar voor contant geld:

http://enquete.xenos.nl/2 ... 31ad116fa0c7db0b79cf3.pdf
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Janna_ schreef op 29 december 2010 @ 16:05:

Hamsterweken zijn altijd goed!

Weet je dan toevallig ook wanneer de nieuwe AH kortingsbonnen weer komen, Alfea?Nee, dat weet ik niet! Dat doet het hoofdkantoor onafhankelijk van de winkels.
quote:himalaya schreef op 30 december 2010 @ 13:51:

Een waardenbon voor ¤ 2,50 korting op het gehele foodassortiment van Xenos, geldig van 26 dec t/m 8 januari, maximaal 1 bon per aankoop (dus gewoon verschillende keren terug gaan.. ) en niet inwisselbaar voor contant geld:

http://enquete.xenos.nl/2 ... 31ad116fa0c7db0b79cf3.pdf

Die bonnen zitten ook in mijn tas.

Uitgeprint op het werk (niet om krenterig te doen maar gewoon omdat ik zelf geen printer heb), uitgedeeld aan collega en voor mezelf ook een paar in mijn tas.

De eerste gratis aankoop is al binnen: Koekjes, snoepjes en een zakje kruiden.

En ik wordt blij van het feit dat een collega een zo goed als nieuw bankje voor me heeft. Ik heb het nog niet gezien, maar het is de kleur die ik wil (bruin) en de grootte is ook goed.

Ik was op zoek naar een nieuwe zithoek.

Dan hoef ik nu alleen nog 2 lekkere stoelen te kopen en een paar kussentjes
Als je iets "nieuws" zoekt voor je huis moet je het altijd eerst even rondbazuinen op het werk en bij familie/kennissen.

Is het drie weken later nog niet spontaan binnen komen wandelen, dan pas hoef je serieus naar de winkel te gaan.
In onze familie hebben we sowieso het "duur en duurzaam speelgoed rouleer systeem".

Moppekind speelt bij opa&oma met de enorm grote Knexverzameling van neefje, en hier staat de familieduplo, lego en playmobil op zolder te wachten op de volgende baby.
Ik "val" toch telkens weer op de extra gevulde bruine bonensoep van Albert Heijn. Ik heb 1,18 voor een groot blik betaald, en als je door deze soep wat extra bruine bonen doet, dan heb je een maaltijd voor minstens 3 personen..
Misschien nog een leuke tip als goedkoop cadeautje voor verjaardagen of om jezelf eens te verwennen: deze pakketten kosten nu maar tien euro:

http://producten.zester.n ... 0&m4n_aid=128&#utm_medium=affilliate&utm_source=M4N&utm_campaign=zester&utm_content=

http://producten.zester.n ... 2&m4n_aid=128&#utm_medium=affilliate&utm_source=M4N&utm_campaign=zester&utm_content=

Ik heb de tweede voor mezelf besteld, maar zelfs als je ze beide besteld en ze los haalt als verschillende cadeautjes kun je een flinke periode vooruit :D
quote:SuperCow schreef op 29 december 2010 @ 14:58:

[...]

Of juist wel, en dan het restant op een spaarrekening zetten tegen 2,5% die je van je energiemij niet krijgt.

ja, maar dat doe ik gewoon nooit.

In theorie zou je ook beter je ziektekostenpremie per jaar moeten betalen. Dan krijg je vaak een paar procent korting. Vervolgens spaar je elke maand de premie op en daar krijg je ook weer rente op. Helaas heb ik gebrek aan discipline daarin. (en niet in een keer een paar duizend euro voor de premie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven