Knoflook/kruidenboter
donderdag 30 december 2010 om 15:58
Ik heb al even in de index gespeurd, maar ik kon helaas niks vinden.
Voor morgenavond wil ik graag zelf knoflook/kruidenboter gaan maken, ik heb het alleen nog nooit gedaan en kom op internet wel van alles tegen, maar geen idee of dat lekker is.
Wie heeft er voor mij een beproefd knoflook/kruidenboter recept?
Ben erg benieuwd!
Voor morgenavond wil ik graag zelf knoflook/kruidenboter gaan maken, ik heb het alleen nog nooit gedaan en kom op internet wel van alles tegen, maar geen idee of dat lekker is.
Wie heeft er voor mij een beproefd knoflook/kruidenboter recept?
Ben erg benieuwd!
donderdag 30 december 2010 om 18:13
Pakje gezouten roomboter zacht laten worden, aangepast aan het gezelschap enkele tenen knoflook (ik doe minimaal twee, maar vaker 4), flink peper uit de molen, flink verse bieslook, beetje verse peterselie (vind ik zelf niet zo...), mespuntje sambal doe ik ook vaak (laat ik de peper weg), beetje citroenrasp, kneepje sap... `prakken` en klaar is de boter.
donderdag 30 december 2010 om 18:15
Je kan net zoveel varieren als je zelf wilt. Gebruik wel voor het beste resultaat roomboter en verse kruiden.
Ik maak meestal de simpele
roomboter, zout , peper, verse peterselie, verse knoflook,citroensap, hete paprikapoeder.
De variaties
Ansjovis boter, roomboter, blikje ansjovis, peper, geen zout.
olijvenboter, zie simpele boter, maar dan ipv peterselie fijngehakte olijven.
kerrieboter
zongedroogde tomatenboter
kruiden boter, basis met als extra dus naast de peterselie, bieslook, munt of basilicum.
Gewoon lekker experimenteren, totdat je een aantal favorieten hebt.
Ik maak meestal de simpele
roomboter, zout , peper, verse peterselie, verse knoflook,citroensap, hete paprikapoeder.
De variaties
Ansjovis boter, roomboter, blikje ansjovis, peper, geen zout.
olijvenboter, zie simpele boter, maar dan ipv peterselie fijngehakte olijven.
kerrieboter
zongedroogde tomatenboter
kruiden boter, basis met als extra dus naast de peterselie, bieslook, munt of basilicum.
Gewoon lekker experimenteren, totdat je een aantal favorieten hebt.
donderdag 30 december 2010 om 18:17
ik doe meestal roomboter een beetje zachter laten worden, 2-4 (ligt ook aan gezelschap
) teentjes knoflook, zout, klein beetje peper, beetje citroensap, verse kruiden (bieslook, peterselie, oregano) of als nood in de winter die uit de diepvries. Soms ook nog een klein beetje paprika poeder. altijd erg lekker en gaat zo snel.
donderdag 30 december 2010 om 20:23
Neefjes maken hier altijd kruidenboter van roomboter, lepeltje knoflook uit een potje, lepeltje Provençaalse kruiden en een beetje zout.
Knoflookboter maak ik zelf ook weleens, roomboter, paar teentjes fijngehakte knoflook en zout.
Met knoflook, chilipoeder en (zoete) paprikapoeder vinden we ook lekker.
Verse kruiden, zo'n zakje Italiaanse kruidenmix van de AH, is ook lekker. Hoewel ik de salie er dan niet in doe. En dan verder met knoflook en zout.
Knoflookboter maak ik zelf ook weleens, roomboter, paar teentjes fijngehakte knoflook en zout.
Met knoflook, chilipoeder en (zoete) paprikapoeder vinden we ook lekker.
Verse kruiden, zo'n zakje Italiaanse kruidenmix van de AH, is ook lekker. Hoewel ik de salie er dan niet in doe. En dan verder met knoflook en zout.