Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Erger dan 2010 kan 2011 niet worden...

Erg ontroerend dat dit topic nu in de top 10 staat.

IBI, ik wens je ondanks alles een mooi 2011 waarin je hopelijk weer nieuwe geluksmomenten kan ervaren.

veel sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
IBI, ik wens je het allerbeste in 2011
Lieve IBI,

Ik wens jou voor 2011 veel lieve mensen om je heen om jou het jaar door te helpen.

Anne en Netje,

Dat wens ik ook voor jullie
Lieve IBI, dat 2011 maar beter mag worden dan 2010

Voor IBI en Netje en Anne, een nieuw jaar, het oude nog lang niet vergeten. Hopelijk vinden jullie ook komend jaar weer een sprankje geluk en veel liefde.
Dank jullie wel! Ga zo slapen. Het is zo raar om dit zonder Patrick mee te maken! Ik mis hem zo enorm. Een jaar zonder Patrick sterker nog een heel leven zonder Patrick. Ik moet daar niet te lang bij stilstaan
Ach lieve IBI....

Tuurlijk wil je een "gelukkig nieuwjaar" samen ingaan met hem die jij zo liefhebt. Neem het op jouw tempo, dag voor dag, minuut voor minuut, vlucht wanneer dat voor jou nodig is, sta in de volle realiteit als jij dat aankunt, niemand kan de weg wijzen in jouw rouw.
Optimist tot in de kist!
Ibi, de beste wensen voor 2011
Speciaal voor IBI en iedereen die Patrick en IBI het afgelopen jaar hebben bijgestaan
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 01 januari 2011 @ 02:35:

Dank jullie wel! Ga zo slapen. Het is zo raar om dit zonder Patrick mee te maken! Ik mis hem zo enorm. Een jaar zonder Patrick sterker nog een heel leven zonder Patrick. Ik moet daar niet te lang bij stilstaanHier idem dito, IBI.... Zó onwerkelijk! Gelukkig nieuwjaar krijg ik nog ff mijn bek toetsenbord niet uit. Maar met iedereen het beste wensen is niets mis mee.

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Veel kracht en toch de beste wensen voor alle vrouwen die het jaar zonder hun geliefde moesten beginnen. Weet dat er aan jullie wordt gedacht.
Lieve IBI, ik kan me niet indenken hoe vreselijk moeilijk de afgelopen feestdagen moeten zijn geweest zonder Patrick. Ik wens je veel sterkte en kracht toe in 2011. Een hele dikke van mij!
Netje Ibi
IBI, alle goeds voor 2011 en heel veel sterkte want je gaat nu in rustiger vaarwater komen waarbij je af en toe logischerwijs je bed niet uit zult willen komen omdat je niet weet hoe je de dag door moet komen..Gelukkig en komt in vele posts naar voren dat je een groot netwerk met liefdevolle mensen om je heen hebt om je te steunen.

Ook @ Netje en Anne heel veel sterkte gewenst!
voor jouw nieuwe jaar
Denk aan je
Stressed is just desserts spelled backwards
Lieve mensen,

Ik heb zojuist een nieuw topic geopend op psyche. de link

Ik zou het fijn vinden als jullie me op het nieuwe topic nog zullen volgen. Iedereen bedankt voor alle lieve postings!
Lieve lieve IBI,

toevallig ben ik sinds maanden weer online om iets op te zoeken en toen las ik je verhaal.

Ik vind het vreselijk voor je.

Heb er geen woorden voor. Zomaar je man kwijt.

Ik wens je heel veel kracht toe.

Ik brand een kaars voor je.

Liefs van Zjeen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven