Dochter is heftig ongesteld
zondag 2 januari 2011 om 14:38
Mijn dochter van 20 is nu zeer heftig ongesteld, ze zegt dat het bloed er zo uitstroomt en ze zit nu op de vloer onder de douche omdat ze niet goed werd. Ze kan sowieso heel slecht tegen bloed, dus misschien werd ze daarom niet goed. Is heftige menstruatie iets om in het weekend de dokterspost te bellen? Het lijkt verdorie wel of ik altijd met mijn kinderen in het weekend naar de dokterspost moet, dus als het kan wachten tot morgen....?

zondag 2 januari 2011 om 14:43
Maar als je zo erg ongesteld bent werken tampons niet altijd even best... Ik moet een super plus tampon nog ieder half uur verschonen, daar word ik ook niet gelukkiger van!
TO: Het schijnt dat ibuprofen de bloeding ook verminderd, dus misschien kan ze dat proberen? Wel uitkijken daarmee want het is wel een belasting op de maag..
En ik gok dat het wel tot morgen kan wachten, maar ik ben geen arts! Lekker onder de wol met een kruik en wel goed eten en drinken en morgen even de arts bellen. Misschien verliest ze zoveel bloed dat haar ijzer te ver daalt en kan ze met wat ijzertabletten goed geholpen zijn...
TO: Het schijnt dat ibuprofen de bloeding ook verminderd, dus misschien kan ze dat proberen? Wel uitkijken daarmee want het is wel een belasting op de maag..
En ik gok dat het wel tot morgen kan wachten, maar ik ben geen arts! Lekker onder de wol met een kruik en wel goed eten en drinken en morgen even de arts bellen. Misschien verliest ze zoveel bloed dat haar ijzer te ver daalt en kan ze met wat ijzertabletten goed geholpen zijn...
zondag 2 januari 2011 om 14:44
quote:Ouwe schreef op 02 januari 2011 @ 14:38:
ze zegt dat het bloed er zo uitstroomt. Ze kan sowieso heel slecht tegen bloed.Als ze slecht tegen bloed kan, is het in haar ogen waarschijnlijk wel erger dan het is. Als je ongesteld bent stroomt het bloed er niet uit. Dus óf ze overdrijft óf er is waarschijnlijk iets anders aan de hand en dus bel je dan de huisartsenpost...
ze zegt dat het bloed er zo uitstroomt. Ze kan sowieso heel slecht tegen bloed.Als ze slecht tegen bloed kan, is het in haar ogen waarschijnlijk wel erger dan het is. Als je ongesteld bent stroomt het bloed er niet uit. Dus óf ze overdrijft óf er is waarschijnlijk iets anders aan de hand en dus bel je dan de huisartsenpost...
Dit herken ik helemaal. Zo zagen mijn menstruaties er ook heel vaak uit. Wat ik deed / moest doen was het volgende: timen hoe lang het duurt tot een maandverband / tampon vol was om zo grip te krijgen op de hoeveelheid. Als ik binnen een half uur een super tampon / surfplank vol had, moest ik mijn huisarts bellen. Hij was er nooit blij mee en reageerde heel adequaat. Maar wat adequaat is, zal voor ieder lichaam anders zijn. Succes!
Fortis et liber
Ze zat op de badkamer op de vloer, en het was inderdaad veel bloed, maar met water lijkt het altijd erger. Ze is zich nu aan het afdrogen en gaat dan hier op de bank liggen, ze gebruikt tampons en doet er nog een luier van de kinderen bij. Ik kijk even hoe ze zo reageert, anders bel ik inderdaad maar gewoon om te overleggen.

zondag 2 januari 2011 om 14:45
quote:Honingmeloen schreef op 02 januari 2011 @ 14:41:
Heb je gekeken hoe erg het is? Je kunt relatief veel bloed (zeker icm slijm) verliezen zonder dat het erg is. Maar doodbloeden is zeker een reden om de dokter te bellen, dat is geen menstruatie meer.Bloed met slijm ziet er inderdaad meteen heel heftig uit. En stromen, weet je het zeker? Heb je het gezien? Kan me voorstellen dat het allemaal wat erger lijkt, omdat dochter heel slecht tegen bloed kan...
Heb je gekeken hoe erg het is? Je kunt relatief veel bloed (zeker icm slijm) verliezen zonder dat het erg is. Maar doodbloeden is zeker een reden om de dokter te bellen, dat is geen menstruatie meer.Bloed met slijm ziet er inderdaad meteen heel heftig uit. En stromen, weet je het zeker? Heb je het gezien? Kan me voorstellen dat het allemaal wat erger lijkt, omdat dochter heel slecht tegen bloed kan...

zondag 2 januari 2011 om 14:50
Miskraam is uitgesloten, geen vriend en geen seks, ze is nog nooit zo erg ongesteld geweest en ze heeft ook geen buikpijn en rugpijn. Ze ligt nu op de bank en ik heb het haar niet gezegd, maar ze ziet lijkbleek. Ze viel bijna flauw, maar dat komt ook omdat ze zo slecht tegen bloed kan volgens mij. Ik mag niet in de badkamer kijken van haar, die moet ze nog schoonmaken als ze zich zo wat beter voelt.
zondag 2 januari 2011 om 14:56
quote:Ouwe schreef op 02 januari 2011 @ 14:50:
Miskraam is uitgesloten, geen vriend en geen seks, ze is nog nooit zo erg ongesteld geweest en ze heeft ook geen buikpijn en rugpijn. Ze ligt nu op de bank en ik heb het haar niet gezegd, maar ze ziet lijkbleek. Ze viel bijna flauw, maar dat komt ook omdat ze zo slecht tegen bloed kan volgens mij. Ik mag niet in de badkamer kijken van haar, die moet ze nog schoonmaken als ze zich zo wat beter voelt.Toch even doen, als ze bleek ziet (en jij je daar zorgen om maakt) is het misschien een blik in de badkamer waard. Je kunt het wel baggitaliseren door je te verschuilen achter het geval dat ze niet tegen bloed kan, en dat het altijd erger lijkt onder de douche, maar ze is een volwassen vrouw van 20 dus ze zal niet voor niets zeggen dat het er uit stroomde.
Miskraam is uitgesloten, geen vriend en geen seks, ze is nog nooit zo erg ongesteld geweest en ze heeft ook geen buikpijn en rugpijn. Ze ligt nu op de bank en ik heb het haar niet gezegd, maar ze ziet lijkbleek. Ze viel bijna flauw, maar dat komt ook omdat ze zo slecht tegen bloed kan volgens mij. Ik mag niet in de badkamer kijken van haar, die moet ze nog schoonmaken als ze zich zo wat beter voelt.Toch even doen, als ze bleek ziet (en jij je daar zorgen om maakt) is het misschien een blik in de badkamer waard. Je kunt het wel baggitaliseren door je te verschuilen achter het geval dat ze niet tegen bloed kan, en dat het altijd erger lijkt onder de douche, maar ze is een volwassen vrouw van 20 dus ze zal niet voor niets zeggen dat het er uit stroomde.
zondag 2 januari 2011 om 14:57
quote:ossiepossie schreef op 02 januari 2011 @ 14:46:
Ibuprofen werkt bloedverdunnend dus dat is denk ik niet zo handig als je al zo erg ongesteld bent.
Als je googled op ibuprofen en menstruatie kan je duidelijk lezen waarom het het bloedverlies wel kán verminderen.
Of het in het geval van TO werkt weet ik natuurlijk niet... Overleggen met de arts is dan het beste idee.
Ibuprofen werkt bloedverdunnend dus dat is denk ik niet zo handig als je al zo erg ongesteld bent.
Als je googled op ibuprofen en menstruatie kan je duidelijk lezen waarom het het bloedverlies wel kán verminderen.
Of het in het geval van TO werkt weet ik natuurlijk niet... Overleggen met de arts is dan het beste idee.
zondag 2 januari 2011 om 15:02