kind gevallen

02-01-2011 16:26 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje (15 maanden) is zojuist voor het naar bed gaan op de grond gevallen. Ze viel en ving zich zelf niet (goed) op en raakte dus met haar gezicht de grond.

Ze huilde meteen flink en ik zag wat bloed om haar boventandje en om het tandje in de onderkaak.

Natuurlijk meteen getroost, een nat washandje enz gegeven.

En even een beetje water. Dit wilde ze niet en toen een beetje melk gegeven. Dit dronk ze op en ze was toen meteen weer rustig.

Het bloeden om die 2 tandjes (ze heeft er inmiddels 8 en 2 kiezen) stopte vrijsnel en toen ik daarna even voorzicht voelde, voelde ik ook geen 'losse' tanden.

Ze ligt nu in bed (te slapen) en ik vraag me af of ik nog iemand moet raadplegen (tandarts/huisarts).

Lijkt het jullie nog verstandig om de huisarts of tandarts te bellen hierover om deze even te raadplegen?
Je kunt altijd even de huisartsenpost bellen. Dat helpt bij twijfel vast meer dan een topic
Ja, je hebt ook gelijk.

Ik bel meteen even.
Heb je al gebeld? Wat zeiden ze?
Huisartsenpost bellen?? Je kunt ook gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Oei wat rot. Schrikken zeg.

Goed dat je even de huisartsenpost hebt gebeld. Ik hoop dat alles goed is.
Update please!
Ik denk zelf niet dat het nodig is te bellen.
ik zou de tandarts bellen. Mijn oudste heeft dit ook gehad, maar dan met grote mensen tanden. We hebben er even naar laten kijken.
ik snap ondertussen dat HAP zo verschrikkelijk chagerijnig zijn als je komt of belt met iets serieus. Mensekinders, waar is het gezond verstand gebleven.

Ik zie hier zoveel topics voorbij komen met direct advies; HAP bellen. Nou, denk eerst ff na. Kind heeft geen losse tanden, bloeden is gestopt en na een paar min ook gestopt met huilen.

Zo ernstig is het dus niet.

Lekker laten slapen en morgen weerzien.
Waarom om deze tijd slapen? Doet ze dat wel vaker? Waar is ze vanaf gevallen? Hoe hoog? Met risico op hersenschudding kan je een wekadvies krijgen, ik zou toch wel even bellen en hier geen risico meenemen. Laat je ons horen hoe het gaat?
Ik zou me niet al te druk maken gezien de reacties van je dochter. Is bij mijn dochter ook al een paar keer gebeurd, recht op dr bekkie gevallen door struikelen, wat bloed, gehuil. Inderdaad, koud washandje erop. Persoonlijk bel ik hier niet de HAP voor tenzij het zou blijven bloeden, kind blijft huilen of andere rare dingen.
quote:Ouwe schreef op 02 januari 2011 @ 17:23:

Waarom om deze tijd slapen? Doet ze dat wel vaker? Waar is ze vanaf gevallen? Hoe hoog? Met risico op hersenschudding kan je een wekadvies krijgen, ik zou toch wel even bellen en hier geen risico meenemen. Laat je ons horen hoe het gaat?

Dat vertelde moeder, dat kind naar bed ging en toen uit bed viel. Het kind is 15 maanden. Gezien de leeftijd lijkt het me niet dat ze uit een hoogslaper gevallen is.

Je hebt de hele avond om te kijken hoe kind zich gedraagt, wordt hij/zij suf, reageert hij/ze niet alert, gaat ie braken is het tijd om de hap te bellen, eerder niet.

Kom op zeg, het kind huilde gelijk, beetje bloed bij de tanden geen losse tanden, nog bijdehand genoeg om die washand niet te willen. Gebruik je gezonde verstand in plaats van zo in paniek te raken en de zorgpremies verder op te drijven.

Zelfs al heeft ze een los tandje, op die leeftijd doet de tandarts daar helemaal niks aan, groeit vanzelf weer vats.
quote:Ouwe schreef op 02 januari 2011 @ 17:23:

Een hersenschudding??

Mijn hemel! Over 4 posts is ze zeker bewusteloos?
Bij elke zorg kun je best met de HAP bellen, beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.

Ik denk dat het ook wel zal meevallen met je dochtertje. Wat zei de HA?
Tjongejonge. Als je je zorgen maakt kun je beter de HAP bellen. Waarom dat hier nu zo afgezeken wordt is me een raadsel.

Je wordt te woord gestaan door een assistente en niet door een arts. Er wordt een heel protocol gevolgd en aan de hand daarvan wordt besloten of je langs moet komen of niet, in twijfelgevallen wordt er overlegd met een arts.

Ook om mensen gerust te stellen is het soms handiger om de HAP te bellen i.p.v. in blinde paniek naar het ziekenhuis o.i.d. te gaan. Dus dat telefoontje zal altijd de voorkeur hebben van een arts en hij zal dat niet lastig vinden. Lastiger is het om die mensen die menen dat ze direct geholpen moeten worden en dus daar al staan zonder dat telefoontje, te woord te staan.
Sorry hoor, maar als ik iedere keer bij dit soort valpartijtjes de HAP had moeten bellen hadden ze maar daar ondertussen geband
Ben vorig jaar een keer bij de HAP geweest zelf en toen zei de dokter, "hey, je bent de eerste die echt iets heeft.... "

Je kent je kind zelf het beste, dus even aankijken en als ze zich anders gedraagt kun je altijd nog de HAP bellen, zou mijn advies zijn. Maar ik denk dat je al gebelt hebt he. En, wat zeiden ze?
quote:Gravinnetje schreef op 02 januari 2011 @ 17:46:

Waarom dat hier nu zo afgezeken wordt is me een raadsel.

Afzeiken vind ik toch echt iets anders...

Gelukkig 2011 trouwens!
Gezien de frequentie van het vallen van mijn dochter, kan ik bij de HAP gaan wonen als dit al een reden is om te bellen.

Geen wonder dat die mensen je niet meer serieus nemen als je echt dood ligt te gaan.
Ik zou ook de HAP niet bellen in deze situatie maar ik ben wat zekerder van mijn zaak. TO is dat dus blijkbaar niet. Dan kan ze toch beter wel bellen en te horen krijgen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken?
quote:Janna_ schreef op 02 januari 2011 @ 17:52:

[...]

Afzeiken vind ik toch echt iets anders...

Gelukkig 2011 trouwens!Goed lezen is ook iets anders. De HAP bellen in dit soort situaties wordt afgezeken.
HAP bellen? Voor een kind dat gevallen is? Tenzij kind bewusteloos is, een megabult heeft, een heftige bloedneus die niet te stelpen meer is heeft of anderszins ernstige dingen, lijkt dat me schromelijk overdreven. Ze is gevallen. Gebeurd vast nog wel vaker voor ze 18 is.
quote:Gravinnetje schreef op 02 januari 2011 @ 17:54:

Goed lezen is ook iets anders. De HAP bellen in dit soort situaties wordt afgezeken.Ja, dat lees ik , maar ik vind 't wel meevallen met de manier waarop dat geschreven wordt hoor. TO vraagt iets en mensen zeggen dat je niet om het minste of geringste naar de HAP hoeft te gaan (of hoeft te bellen) en ik vind dat geen afzeiken. Dus.
Volgens mij weet TO prima dat er niet zoveel aan de hand is, ze heeft goed gehandeld, kind is lekker gaan slapen. Waarom je dan de bevestiging van een arts nodig hebt snap ik niet zo goed. Daarnaast hou je dan een lijn bezet voor mensen die wel(licht) echt iets hebben en het kost geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven