Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
hoi!!

Even een vlugge krabbel van mij, omdat ik zo nog even ga strijken!

Hier vandaag allebei weer gewerkt, zoals normaal zou zijn. Ok, bij mij was het dan weer niet normaal dat ik bijna de hele ochtend ruzie had met mijn pc, de systemen waren echt tegen mij.

Vanavond samen de boodschappen gedaan na werktijd, beetje opgeruimd de post doorgewerkt en gegeten, de afwas hebben we bewaard voor morgen, omdat het niet veel is.

Jullie zijn vandaag echt erg ijverig in de weer geweest met je hele huis. Goed hoor!!

Liefs MDF
Hasse, dat gaat er bij hem niet in. Één verdieping kan makkelijk in één uur............tuurlijk. Als hij nog eens pff doet staan de swifferdoekjes klaar (ik zal ze eens op de trap zetten).

MDF, de afwas laten staan? Niet van jouw gewend. Maar een beetje oké, morgen wel doen he.
Nu ja. Prima dat jij de huishouding doet maar dan hoeft hij toch niet op die manier commentaar te leveren? Mijn man zou niet durven. Ik heb toch ook geen commentaar op zijn werk?

Goed, het zitgedeelte van de kamer heb ik vandaag vrij gemaakt en schoon kunnen maken. De rest van het huis staat nog even vol tot alles weggebracht kan worden. En daarnaast de vaste dingetjes als was en afwas kunnen doen maar helaas niet meer omdat ik de rest van de dag moest werken.

Soms ben ik blij dat ik een reden heb om te stoppen met opruimen en poetsen omdat ik aan het werk moet maar soms ben ik ook net lekker bezig en dan baal ik dat er ook nog werk ligt. Gelukkig kan ik het zelf een beetje indelen zodat ik ook eerder of later aan het werk kan
@ Steph, is idd niet mijn gewoonte. Maar we hadden een snelle hap: restjes opgewarmd in de magnetron, dus geen pannen of schalen, alleen bakjes voor de magnetron.

Ik was best moe van een eerste echte werkdag; toch vermoeiend die indrukken. En daarbij kwam ook nog dat man moest sporten en de boodschappen... anders had ik nu nog staan afwassen.
quote:Hasse88 schreef op 03 januari 2011 @ 18:51:

Je man zou zich eens moeten realiseren dat het huishouden ook een fulltime baan is. Met kinderen zelfs letterlijk twee fulltime-banen...

Full-time of niet... ik vind dat je je partner niet zogenaamd grappig hoeft duidelijk te maken dat ze iets verkeerd doet.

Zeg dan dat je wil dat ze iedere dag de trap met een tandenborstel schoonborstelt. Dan weet je waar je aan toe bent. Dan kan je tenminste ook zeggen: past niet in het schema, te weinig tijd, doe het lekker zelf. Die zogenaamd grappige hints vind ik niet zo leuk. Maar goed, tis niet mijn relatie. :-)

Misschien een doosje swiffer-doekjes met een leuk cadeaupapiertje en een strikje erom. "Hier schat, hebben we de komende 3 maanden een mooie schone trap. Succes! PS ik vind je erg sexy als je de trap swiffert hoor!"
Amygdala, die laatste alinea is hilarisch.
Goedemorgen allemaal!

Voor vandaag:

- Bed opmaken

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Gang dweilen

- Was opruimen

- Werken

Vanavond ga ik even op bezoek bij een kennis, dus dan zal er weinig gebeuren verder. Dus ik vind dit genoeg voor vandaag!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vandaag:

-afwassen

-was afhalen en vouwen

-halletje en wc poetsen

-nagels laten doen '

-een school bellen voor Unicef
Goedemorgen!

Veel bellen, administratieve dingen, iets zoeken wat ik van de week nodig heb, nieuwe beddengoed op alle bedden.

En bedenken wat we moeten eten vanavond.

En Hasse, heb je echt voordat je naar je werk ging vanmorgen de gang gedweild? Damn! Ik kan echt nog heel veel van jullie leren, al denk ik dat ik dat nooit ga doen.. Jullie zijn ontzettend motiverend, ik ben echt geen huisvrouw.
Hoi Mac,

Ik voel me altijd heel lui vergeleken bij Hasse, maar ze zegt dat dat helemaal niet nodig is dus doe ik het maar niet

Even een paar uurtjes verder met opruimen van de zolderzooi. Het was een beetje zo van: ik heb de grote dingen gedaan, mag jij de kleine dingen doen.

Hij heeft gelijk, hij heeft echt flink lopen sjouwen en tillen. Maar die grote dingen gaan echt een stuk sneller dan kleine dingetjes! Ik zit echt midden in de dozen met 'nog uit te zoeken' en mijn hele leven flitst drie keer per uur voorbij!
Intussen de hal en het toilet ook maar even gedaan, die moesten ook nodig weer eens.
hallo lieverds,

Daar is jetje weer.

vanmorgen om zeven uur richting werk gegaan en daar na een ochtend volledig uitgeput vandaan komen.

Was druk, heftig en veel boze klanten.

Thuisgekomen:

gezogen

Opgeruimd

Kattenbak verschoont

Was gedraaid en zo ophangen

Vuilniszak verwisselt en naar de container gebracht

Eten uit de vriezer gehaald

Zo mag ik namelijk terug naar mijn werk voor een vergadering.

Waar je wel wordt geacht daarbij aanwezig te zijn.

En dan hoop ik om zes uur weer een keer thuis te zijn en dan is eten wat ik alleen hoef op te warmen erg lekker.

En vanavond doen we niets meer.

Morgen is het wel half zes als de wekker gaat.

Fijne middag iedereen weer.
Hoihoi,

Jammer dat je geen fijne werkdag had Jet. Fijn dat je in ieder geval weer lekker thuis bent. En wat goed dat je toch nog vanalles gedaan hebt!

Ik heb hoofdpijn en keelpijn, dus ik denk dat ik ook even mn gemakje hou vanavond. Nog een uurtje, en dan mag ik weer naar huis!
Hoi dames!

Beterschap Amygdala, hopelijk voel je je morgen beter.

Mijn lijst voor morgen =

minimaal 2 sollicitaties

stofzuigen

dweilen

wc schoonmaken

administratie wegwerken

stoffen

boodschappen

koken

nagels hond knippen en vijlen ( ja echt, ze krijgt en manicurebehandeling)

Ciao, fijne avond allemaal en tot morgen!
quote:Mac123 schreef op 04 januari 2011 @ 10:33:

Goedemorgen!

Veel bellen, administratieve dingen, iets zoeken wat ik van de week nodig heb, nieuwe beddengoed op alle bedden.

En bedenken wat we moeten eten vanavond.

En Hasse, heb je echt voordat je naar je werk ging vanmorgen de gang gedweild? Damn! Ik kan echt nog heel veel van jullie leren, al denk ik dat ik dat nooit ga doen.. Jullie zijn ontzettend motiverend, ik ben echt geen huisvrouw.Yup, maar ik begin pas om half 10 en ik woon 5 minuten fietsen van mijn werk.. Dus dan heb ik (reken-de-reken) 3.5 uur tussen opstaan en op mijn werk zijn. Daarbij ben ik een ochtendmens (na mijn koffie dan he?) en 's avonds komt er een stuk minder uit mijn handen. Dan wil ik lekker zitten en niets meer hoeven doen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ah, dat verklaart het al wat beter, vind het nog steeds erg ijverig

Ik heb alles gedaan en gevonden. Morgen weer verder. Komen er weer monteurs. Best irritant maar het is voor een goed doel.

Fijne avond!
Ah, dat verklaart het al wat beter, vind het nog steeds erg ijverig

Ik heb alles gedaan en gevonden. Morgen weer verder. Komen er weer monteurs. Best irritant maar het is voor een goed doel.

Fijne avond!
@ Jet, vervelend dat je werkdag niet zo prettig verlopen is. Hopelijk wordt morgen een leukere dag.

@ hasse, Wel knap van je dat je het huis al gaat dweilen voor half 10. Maar ik ben een typisch avondmens en ik hou er neit van om 's ochtends al heel druk te zijn. Ik moet rustig opstarten, ben net een dieseltje.

@ Amygdala, balen dat je wat grieperig bent, ik hoop niet dat het doorzet! Las vandaag ook dat er 2 kinderen aan de gevolgen van de mexicaanse griep zijn overleden vorige week. Ik dacht dat we die fase (april 2009) toch al wel gehad zouden hebben.

@ DWJ, dat is nou echt dierenliefde toch? Knap dat je dat zelf kan. Ik heb 1x de nagels van een konijn (van een vorige werkgever) geknipt en dat was al eng genoeg.

@ Wizziwik, fijn dat je dat je goed aan de slag bent gegaan. Ik heb dat ook als ik eenmaal bezig ben, dan kan ik ook wel doorgaan ook. Beetje jammer dat mijn man anders in elkaar steekt op dat gebied.

@ Mac, ben jij soms verslaafd aan monteurs?? dit zijn de volgende al. Ik kan me nog herinneren dat je oven het niet deed.

Hier vanavond gekookt, gegeten, de afwas (ook van gisteren nog) gedaan, wat kleine administratiedingen, ook de keukenverlichting nog eens bekeken, want die hield er mee op. Erg lastig, maakt het zo donker bij het koken en afwassen. Morgen een ritje naar de bouwmarkt, denk ik zo.

Liefs MDF
Even een vraagje en ik hoop niet dat het al uit en treuren besproken is in die (bij mij) 42 pagina's.

Iemand ideeën over hoe ik een betonnen vloer met ingedroogde vlekken schoon krijg? (Bijkeuken.)
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Heb je al ammoniak geprobeerd of tast dat de vloer aan?
Hahaha! Zo komen de verhalen in de wereld MDF! Dit is ook voor keuken. En ik hoop de laatste keer. De wasmachine heb ik geaaid en hij doet het wonder boven wonder weer! Ik dacht dat hij niet meer warm werd maar uiteindelijk toch!

Sorry shala, ik kan je niet helpen hiermee.
Geeft niet, Mac. Weet het zelf immers ook niet.

Nee, Steph, ik had nog niks geprobeerd. Was bang dat ik het dan erger zou maken en wilde liever eerst 'advies' vragen.

Heb nog nooit een betonnen vloer schoongemaakt, hoeven schoon maken. Maar omdat ik pas verhuisd ben en de rest van het huis leuk opknapt, is die ruimte mij door die vloer een doorn in het oog.
MDF, dank je wel voor deze opbeurende woorden :-D

Ik hou het gewoon op keelpijn, als je het niet erg vindt.,,

Sorry, shahla, ik heb werkelijk geen idee.

Nou, gisteravond weinig gedaan. Vandaag weer gewoon een dagje werken en dan vanavond even de boel weer netjes aan kant maken.

Hebben jullie er een beetje zin in vandaag?
quote:shahla schreef op 05 januari 2011 @ 06:35:

Geeft niet, Mac. Weet het zelf immers ook niet.

Nee, Steph, ik had nog niks geprobeerd. Was bang dat ik het dan erger zou maken en wilde liever eerst 'advies' vragen.

Heb nog nooit een betonnen vloer schoongemaakt, hoeven schoon maken. Maar omdat ik pas verhuisd ben en de rest van het huis leuk opknapt, is die ruimte mij door die vloer een doorn in het oog.

Sha,wat voor vlekken zijn dat dan op die betonnen vloer?

Ik neem aan dat je iets over die betonnen vloer legt toch?

vloerbedekking,plavuizen,laminaat etc?

Als het verfvlekken zijn dan denk ik dat je dat niet meer schoon krijgt maar misschien kun je contact opnemen met het bouwbedrijf,wellicht dat die weten met welk middel je die vloer schoon kunt maken.
Het is gelukkig geen verf, dat zal er niet meer uitgaan, nee.

Volgens mij heeft één van de katten er een ongelukje gehad en dat is ingedroogd voor ik het doorhad. Het beest was geen kattenbak gewend. Ging in het oude huis altijd buiten namelijk en snapt er nog weinig van. Zat er steeds verkeerd om op. (Hing met de kont over de rand i.p.v. met de kop.)

Eigenlijk was ik niet van plan om daar iets te leggen.

Als het niet lukt met de vlekken dan op termijn maar wel. Zeil ofzo. En er is nog een ander soort vlek maar daarvan weet ik niet wat het is. En de vloer op zich is gewoon niet meer zo gelijkmatig van kleur. Het is gewoon ook wat vuil geworden denk ik her en der door modder poten van dezen en genen en zo.

Ik kan natuurlijk ook even de woningbouw bellen voor een tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven