Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Ik heb een heel groot hok Calvijn, heb ik nodig, anders past mijn ego er niet in. En als dat past, past jouw bips ook
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 03 januari 2011 @ 21:53:

Gelukkig maar Vikki, ik ook niet.

Kalm aan he Fibo hahahaUh nee waarom zou je?
Internet.
quote:Djoels schreef op 03 januari 2011 @ 21:52:

Het doet er niet toe wie ik ben

Ik vroeg me dus werkelijk af of al deze pagina's nog steeds gaan over de openingspost of dat er inmiddels al meer dingen zijn gebeurd. Maar het is waar, ik heb geen zin om alles bij te lezen omdat ik niet geloofde dat je echt was. Maar je bent er nog steeds, dan heb ik me klaarblijkelijk vergist.Nee wel hebben het vooral over hokjes gehad. Een grote ergenisbron .
Hokjes.

Aha.

Ik houd wel van hokjes.
DTEEZ!
Jij hebt wel een hokjesgeest he Djoels
quote:miloo schreef op 03 januari 2011 @ 21:55:

Internet.Nou... daar zeg je zo wat.
quote:Djoels schreef op 03 januari 2011 @ 21:57:

Hokjes.

Aha.

Ik houd wel van hokjes.

Dan toch maar ff alles lezen?

Misschien heb jij wel een verfrissende input in deze discussie.

Frankly my dear, I don"t give a damn
Poeh Calvijn, ik vind het wel veel gevraagd hoor, zoveel pagina's teruglezen.

Nou..... ik ga er even over denken.... maar eerst slapen.
DTEEZ!
Iris, negeer je mijn vraag waarom het passief-agressief is, of overheen gelezen?

Beide is prima, maar dan weet ik het even.
quote:juliaana schreef op 03 januari 2011 @ 22:09:

Iris, negeer je mijn vraag waarom het passief-agressief is, of overheen gelezen?

Beide is prima, maar dan weet ik het even.

Ik vond je opmerking eronder passief-agressief. Haal dan gewoon alles weg zonder een reden te vermelden of laat het staan.

Dit was vlees noch vis.
quote:iris1969 schreef op 03 januari 2011 @ 22:14:

[...]

Ik vond je opmerking eronder passief-agressief. Haal dan gewoon alles weg zonder een reden te vermelden of laat het staan.

Dit was vlees noch vis.Ik ging er vanuit dat je het al gelezen had, omdat het er al even stond en je aan het posten was. Dus uitleg waarom ik een gelezen posting weghaalde leek me op mijn plaats.
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 21:32:

[...]

Hahahaha mag ik heel even een teiltje

Je geeft jezelf écht teveel credits vrouw!!

:puke:

De enige reactie die je hierop kunt geven.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 21:35:

Wie weet nou niet wie Tut is/was?

Enfin het doet ook helemaal niet ter zake. Wat wel ter zake doet is dat ik, itt tot Shala, wél verder ga dan van gedachtes wisselen met mijn vrienden. Ik hou niet van oppervlakkig snap je.Laat mij erbuiten. Je weet geen donder van mij af.
quote:juliaana schreef op 03 januari 2011 @ 22:16:

[...]

Ik ging er vanuit dat je het al gelezen had, omdat het er al even stond en je aan het posten was. Dus uitleg waarom ik een gelezen posting weghaalde leek me op mijn plaats.Nee ik had het nog niet gelezen, maar laat gewoon lekker staan. Jouw onzin is niet anders dan van een ander.
Over sneren gesproken, of lees ik nu iets wat er totaal niet staat?
quote:iris1969 schreef op 03 januari 2011 @ 22:28:

[...]

Nee ik had het nog niet gelezen, maar laat gewoon lekker staan. Jouw onzin is niet anders dan van een ander.

Pardon?

Jij bent degene die minstens drie keer per avond ergens moet melden dat er een iris-alarm bestaat.

Ik had een vraag aan je geschreven en las daarna (crosspost) jouw opmerking over het Irisalarm. Daar wil ik niet mee geassocieerd worden, dus haalde ik het weg.

Nah ja, tis goed hoor
quote:juliaana schreef op 03 januari 2011 @ 21:53:

[...]

Wat een akelige manier van posten weer. Shalala is er op dit moment helemaal niet. Maar je hebt weer iemand nodig om op te botvieren?

Inderdaad. Ik heb blijkbaar ergens iets geschreven wat haar niet aanstaat. Goh, wat komt me dit toch bekend voor van járen terug.

Meer zeg ik er niet over want dat schijnt hier niet meer te mogen.
Ah, ik lees het dus net als Juliaana. Behoorlijk aanmatigend zoals het daar staat Iris. En dan durf je met droge ogen te beweren dat jij altijd zo netjes bent?
quote:shahla schreef op 03 januari 2011 @ 22:31:

[...]

Inderdaad. Ik heb blijkbaar ergens iets geschreven wat haar niet aanstaat. Goh, wat komt me dit toch bekend voor van járen terug.

Meer zeg ik er niet over want dat schijnt hier niet meer te mogen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik krijg altijd zo'n jeuk van mensen die of een assertiviteitstraining doen, die een zelfhulpboek lezen of op een andere manier erg druk met zichzelf zijn en zich vervolgens als een hork naar anderen gaan gedragen. Bah, zo onnodig.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 03 januari 2011 @ 22:32:

Ah, ik lees het dus net als Juliaana. Behoorlijk aanmatigend zoals het daar staat Iris. En dan durf je met droge ogen te beweren dat jij altijd zo netjes bent?

Er is een spreekwoord met een balk en een splinter.

Zoiets denk ik....

Anyway, laat maar
Nee ik sneer niet, meestal komt er een hoop onzin te staan over mij.
Dat bedoel ik, zo druk met jezelf, dat je niet ziet hoe lomp je opmerking naar een ander is.
Ik hoop echt dat je ooit gaat inzien dat jij een aandeel hebt in het gedoe. Echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven