nieuwbouwhuis, tips?
zondag 17 oktober 2010 om 11:34
Het is zo goed als zeker, we gaan een nieuwbouwhuis kopen wat op dit moment gebouwd wordt! Dus we kunnen nu nog evt. wensen/veranderingen doorgeven.
We willen graag op elke (slaap)kamer een telefoon en sateliet aansluiting.
Extra wasmachine aansluiting op zolder (nu alleen in de badkamer).
Electriciteit in de garage.
Wie heeft er verder nog tips? Waar moeten we aan denken?
We willen graag op elke (slaap)kamer een telefoon en sateliet aansluiting.
Extra wasmachine aansluiting op zolder (nu alleen in de badkamer).
Electriciteit in de garage.
Wie heeft er verder nog tips? Waar moeten we aan denken?
woensdag 22 december 2010 om 22:26
quote:germanwings schreef op 22 december 2010 @ 21:33:
Hier bieden zich in het huis aan huis blaadje verhuisbedrijven zich aan, 3 man, 3 uur en 1 vrachtwangen(tje) voor 100 euro! Dat vind ik wel heel goedkoop, in 6 uur zouden ze het dan toch wel moeten kunnen klaren, dus dan zou het maar 200 euro zijn?
Dit geloof je zelf toch niet? Dat is 10 euro p.p. per uur + 10 euro voor de vrachtwagen.
Die gaan er met je spullen vandoor als je niet oppast !
Hier bieden zich in het huis aan huis blaadje verhuisbedrijven zich aan, 3 man, 3 uur en 1 vrachtwangen(tje) voor 100 euro! Dat vind ik wel heel goedkoop, in 6 uur zouden ze het dan toch wel moeten kunnen klaren, dus dan zou het maar 200 euro zijn?
Dit geloof je zelf toch niet? Dat is 10 euro p.p. per uur + 10 euro voor de vrachtwagen.
Die gaan er met je spullen vandoor als je niet oppast !
donderdag 23 december 2010 om 10:26
Dat is wel heel goedkoop! Wij hebben veel meer betaald, maar vind het moeilijk te zeggen wat normaal is. Wij kwamen van een appartement, en de spullen moesten naar twee verschillende locaties en nu dus weer van twee naar 1 lokatie. Daar tel je natuurlijk ook de km bij op en evt. etage. We hebben een prijsafspraak gemaakt.
donderdag 23 december 2010 om 12:59
quote:bertislief schreef op 22 december 2010 @ 22:26:
[...]
Die gaan er met je spullen vandoor als je niet oppast !Ik weet dat je prijzen hier niet kunt vergelijken met de prijzen in nederland, ik woon in een regio met een ongelooflijk hoog aantal werkelozen, voor ongeschoolde arbeid wordt dus idd weinig betaald, tel daar bij op dat er geen minimum loon is en ja, dan kan het best goedkoop, al is dit wel heel goedkoop.
[...]
Die gaan er met je spullen vandoor als je niet oppast !Ik weet dat je prijzen hier niet kunt vergelijken met de prijzen in nederland, ik woon in een regio met een ongelooflijk hoog aantal werkelozen, voor ongeschoolde arbeid wordt dus idd weinig betaald, tel daar bij op dat er geen minimum loon is en ja, dan kan het best goedkoop, al is dit wel heel goedkoop.
vrijdag 24 december 2010 om 20:45
GW ik denk dat je goed op moet letten of je spullen dan wel verzekerd zijn, waarschijnlijk niet. Dus als er iets kapot valt, of "kwijtraakt" heb je geen poot om op te staan. Maar als je geen hele waardevollew breekbare spullen hebt, is het wel de moeite waard om het te doen!
En bevallen de nieuwe huisjes, Mac en Miekie?
En bevallen de nieuwe huisjes, Mac en Miekie?
vrijdag 24 december 2010 om 22:43
Echt veel dure dingen hebben we niet.
Ik zou dan mss wel mijn servies zelf alvast verhuizen. En voor de rest hebben we vooral heel veel boeken.....
maar as. maandag komt er een 'gewoon' verhuisbedrijf langs om een offerte te maken. Ik ben wel benieuwd wat die vragen. Maar het vooruitzicht van niet zelf alles 3 trappen naar beneden te moeten slepen spreekt me wel heel erg aan
Ik zou dan mss wel mijn servies zelf alvast verhuizen. En voor de rest hebben we vooral heel veel boeken.....
maar as. maandag komt er een 'gewoon' verhuisbedrijf langs om een offerte te maken. Ik ben wel benieuwd wat die vragen. Maar het vooruitzicht van niet zelf alles 3 trappen naar beneden te moeten slepen spreekt me wel heel erg aan
dinsdag 28 december 2010 om 20:32
dinsdag 28 december 2010 om 20:54
Leuk al die nieuwe huisen! Wij gaan dan weliswaar niet meer in een nieuwbouwhuis wonen, maar kan desondanks niet wachten tot het zover is dat we de sleutel krijgen! Nog een dikke 2 maand!
Verhuisbedrijf is gisteren langs geweest, man was thuis, het duurde een halve minuut ofzo en ze sturen de offerte op, ben wel erg benieuwd.
Verhuisbedrijf is gisteren langs geweest, man was thuis, het duurde een halve minuut ofzo en ze sturen de offerte op, ben wel erg benieuwd.
woensdag 29 december 2010 om 20:59
Wij hebben in Duitsland ook een verhuisbedrijf gehuurd omdat we 4 hoog woonden zonder lift en waren ook verbaasd over hoe betaalbaar dat was. Hele goede service ook en dat was het enige verhuisbedrijf dat niets gebroken/verloren heeft. Alle andere bedrijven waar we gebruik van hebben gemaakt hadden een contract met de US Army en dat waren allemaal zulke stuntels 
Germanwings, vraag ook eens of je korting krijgt als je op de dag zelf contant betaalt.
Germanwings, vraag ook eens of je korting krijgt als je op de dag zelf contant betaalt.
woensdag 29 december 2010 om 23:15
Ik heb vorig jaar een nieuwbouwwoning gekregen en ik ben er erg blij mee. Maar ik kan je wel een tip geven: pas op wat je op de muren smeert. De eerste tijd trekt er heel veel vocht uit de muren, daardoor werkt het allemaal en krijg je scheuren in je muur. Denk dus goed na of je bijv. je huis compleet wilt laten stucadoren, want het is eigenlijk zonde. Zelf heb ik vorig jaar gekozen voor structuurverf, dat is stukken goedkoper. Het is erg mooi geworden, maar ook hierin zijn de scheuren gekomen. Hieraan kun je volgens mij weinig doen, maar het scheelt natuurlijk wel of je voor een paar honderd euro verf op de muur hebt, of voor een paar duizend euro de stucadoor hebt laten komen. Mij is afgeraden om de eerste twee jaar veel geld aan de muren uit te geven. Succes!!
zaterdag 1 januari 2011 om 20:10
Gewoon proberen om af te dingen. Helemaal als je meerdere offertes hebt. Mijn ervaring met Duitse bedrijven is dat je met een beetje kletsen toch vaak een betere deal kan krijgen. Zelfs bij bedrijven zoals Mediamart. Beleefd en vriendelijk blijven is wel heel belangrijk. Ik heb ontzettend vaak gezien dat Amerikanen meer moesten betalen in restaurants omdat ze met hun houding het personeel ergeren. Maar ja, je woont al lang genoeg in Duitsland om te weten wat wel en niet werkt met communicatie.
zondag 2 januari 2011 om 19:18
Hallo allemaal!
Zo wij zijn weer een stukje verder. Het laminaat boven ligt er en de zolder is geschilderd. Helemaal wit, de platen waren eerst groen en het was echt een werk om het goed wit te krijgen.
Morgen wordt de vloer beneden gelegd en de gordijnen opgehangen en dan gaan we zaterdag over. Echt super veel zin in!!
Mikske wanneer is jullie huis klaar, hebben jullie alles al uitgezocht?
Zo wij zijn weer een stukje verder. Het laminaat boven ligt er en de zolder is geschilderd. Helemaal wit, de platen waren eerst groen en het was echt een werk om het goed wit te krijgen.
Morgen wordt de vloer beneden gelegd en de gordijnen opgehangen en dan gaan we zaterdag over. Echt super veel zin in!!
Mikske wanneer is jullie huis klaar, hebben jullie alles al uitgezocht?
zondag 2 januari 2011 om 19:29
Mieke, dat gaat lekker vooruit! Nog even en dan woon je er.
Mikske, gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe huis! Is het al zeker dat ze gaan bouwen? Of moet er een bepaald deel verkocht zijn?
De bouw van ons nieuwe huis ligt al ruim een maand stil
. We zijn nu vooral bezig met de verkoop van onze huidige woning. Zes maanden geen kijkers en nu ineens 2 achter elkaar.
Mikske, gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe huis! Is het al zeker dat ze gaan bouwen? Of moet er een bepaald deel verkocht zijn?
De bouw van ons nieuwe huis ligt al ruim een maand stil
maandag 3 januari 2011 om 22:21
Bedankt
Er moet 70% verkocht zijn maar in deze prijsklasse en in deze buurt gaan ze als zoete broodjes, dus daar heb ik wel goede hoop op.
We hebben nog net op de valreep gebruik kunnen maken van de Brabantse verkoopgarantie (provincie neemt voor 90% van de taxatiewaarde ons huidige huis over mochten we het niet binnen 2 jaar verkocht krijgen). Ons huis staat sinds maart te koop en slechts 3 kijkers gehad, schiet niet echt op. Dus fijn idee dat we het huis zeker verkocht krijgen na 2 jaar.
We hebben nog niets uitgezocht, is nog te prematuur.
Wel weten we dat we zelf de keuken en badkamer gaan zetten. Man is gelukkig heel handig
Er moet 70% verkocht zijn maar in deze prijsklasse en in deze buurt gaan ze als zoete broodjes, dus daar heb ik wel goede hoop op.
We hebben nog net op de valreep gebruik kunnen maken van de Brabantse verkoopgarantie (provincie neemt voor 90% van de taxatiewaarde ons huidige huis over mochten we het niet binnen 2 jaar verkocht krijgen). Ons huis staat sinds maart te koop en slechts 3 kijkers gehad, schiet niet echt op. Dus fijn idee dat we het huis zeker verkocht krijgen na 2 jaar.
We hebben nog niets uitgezocht, is nog te prematuur.
Wel weten we dat we zelf de keuken en badkamer gaan zetten. Man is gelukkig heel handig
dinsdag 4 januari 2011 om 09:05
dinsdag 4 januari 2011 om 13:11
GW het gaat echt hard nu!
En spannend voor degene die nog een huis moeten verkopen.
Wij zijn nu hard bezig met dingen regelen om de hypotheek af te sluiten. We hebben toch gekozen voor 100% financiering via banksparen. Maar we moeten nu eerst naar de notaris voor afsluiting van een particuliere hypotheek en om onze onderlinge relatie te regelen. We wonen op dit moment samen, en twijfelen tussen trouwen op huwelijkse voorwaarden of een samenlevingscontract met testamenten.
Mikske bij ons gaan ze ook pas bouwen als er 70% verkocht is, gelukkig is dat het geval! Bij ons gaan ze in mei bouwen. Wanneer verwachten ze dat jullie huis klaar is?
Bertje waarom ligt de bouw bij jullie stil? Het vriest toch niet meer? Geldt de stillegging van de bouw als onwerkbare dagen?
En spannend voor degene die nog een huis moeten verkopen.
Wij zijn nu hard bezig met dingen regelen om de hypotheek af te sluiten. We hebben toch gekozen voor 100% financiering via banksparen. Maar we moeten nu eerst naar de notaris voor afsluiting van een particuliere hypotheek en om onze onderlinge relatie te regelen. We wonen op dit moment samen, en twijfelen tussen trouwen op huwelijkse voorwaarden of een samenlevingscontract met testamenten.
Mikske bij ons gaan ze ook pas bouwen als er 70% verkocht is, gelukkig is dat het geval! Bij ons gaan ze in mei bouwen. Wanneer verwachten ze dat jullie huis klaar is?
Bertje waarom ligt de bouw bij jullie stil? Het vriest toch niet meer? Geldt de stillegging van de bouw als onwerkbare dagen?
dinsdag 4 januari 2011 om 16:14
Mosterd, lukt het om de hypotheek rond te krijgen? Dat was bij ons een ramp ondanks ruim voldoende financiele middelen.
Het vriest hier wel of is in ieder geval net boven 0
. Het is hier in Brabant amper boven 0 geweest. Het is hier nog helemaal wit. Ze kunnen nu gewoon niet verder.
Mikske google eens op huizen verkoopgarantie.
Het vriest hier wel of is in ieder geval net boven 0
Mikske google eens op huizen verkoopgarantie.
zaterdag 8 januari 2011 om 15:56
Afspraak bij de notaris gehad en we hebben besloten om te gaan partnerschappen. Dan kunnen we op een later stadium altijd nog een keer trouwen met jurk en feest als we dat willen. Nu willen we alles gewoon snel en goed ten opzichte van elkaar geregeld hebben.
Notaris zou particuliere hypotheekovereenkomst zo snel mogelijk opsturen en hopelijk heb ik dan snel de hypotheekofferte van de Rabo!
Notaris zou particuliere hypotheekovereenkomst zo snel mogelijk opsturen en hopelijk heb ik dan snel de hypotheekofferte van de Rabo!
zaterdag 8 januari 2011 om 19:01
jep, de verhuurders zijn ingehuurd, een wit bedrijf en we gaan het wss voor rond de 500 euro redden. Nou, voor dat geld wil ik zeker niet zelf gaan zeulen.
Verder al het behang uitgezocht voor de slaapkamers en we zijn vanmiddag naar een schilderij wezen kijken. Dan binnenkort nog een keer naar Friesland voor de perfecte salontafel en voor je het weet is het al midden maart en zitten we in het nwe huis!! Heb er zin in!
Verder al het behang uitgezocht voor de slaapkamers en we zijn vanmiddag naar een schilderij wezen kijken. Dan binnenkort nog een keer naar Friesland voor de perfecte salontafel en voor je het weet is het al midden maart en zitten we in het nwe huis!! Heb er zin in!