Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Ik weet toevallig dat the devil wears prada nu bezig is op rtl4 en die film heb ik natuurlijk al een keer eerder gezien. Maar ook hier zie je hoe belangrijk kleding en presentatie is. Hoewel deze film de boel natuurlijk wel flink aandikt.

Overigens zat ik net met mijn pubers naar Glee te kijken.

Het ging over je durven onderscheiden en jezelf durven zijn, no mather what. Was erg verhelderend. Leuk en toevallig ook.
quote:Djoels schreef op 04 januari 2011 @ 20:59:

Iets hoeft toch niet per se een merk te zijn van 23 euro? Ik ben ook erg makkelijk. Maar het verschilt gewoon wat de één duur vindt, vindt de ander goedkoop.

Dat klopt. Ik ben kostwinner in een gezin met 4 kinderen, dus waarschijnlijk ben ik iets 'zeikeriger'.

quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 21:30:

Ik weet toevallig dat the devil wears prada nu bezig is op rtl4 en die film heb ik natuurlijk al een keer eerder gezien. Maar ook hier zie je hoe belangrijk kleding en presentatie is. Hoewel deze film de boel natuurlijk wel flink aandikt.

Overigens zat ik net met mijn pubers naar Glee te kijken.

Het ging over je durven onderscheiden en jezelf durven zijn, no mather what. Was erg verhelderend. Leuk en toevallig ook.Was het voor jou een openbaring in de zin dat je kinderen voortaan hun eigen kledingkeuze (deels) mogen bepalen?
quote:shahla schreef op 04 januari 2011 @ 20:50:

[...]

Doe maar niet slaan. Gaan ze alleen maar harder janken.

Hahahaha ik moet even heel hard om je lachen Shala. Je weet zelf denk ik niet hoe ontzettend grappig je hier bent.

Doe maar niet slaan.

En dan noemen ze mij een Tokkie.

Welkom sis!!

( en die was níet lullig bedoeld trouwens, ik denk ik zeg het er maar even bij)
quote:Enn schreef op 04 januari 2011 @ 20:19:

Pffff ik vind het ook dure baby-kleding zeg.

Ja originaliteit heeft zo zijn prijs. Ik vind dit niet goedkoop nee, maar ook niet enorm duur. Het is maar wat je gewend bent. Het is niet dat mijn kinderen alleen maar dit soort dure kleding dragen. Ik mix en match graag. Van alles een beetje. Een rokje van merk A en een truitje er boven van de Hennes. Kan prima.

Overigens vertrouw ik rokjes van 3 euro van de Zeeman voor geen meter. Zeker niet nadat ik hem heb gewassen

Maar dat zegt natuurlijk meer over mijn manier van wassen dan over de kwaliteit van de Zeeman, dat snap ik...

Ik vind de mode, de kleding, de stijl, hoe je het ook noemen mag, van de Zeeman en de Wibra ook afschuwelijk trouwens. Nog los van de kwaliteit, de soorten stof, de snit, de kleuren, de....alles gewoon.

Dan vind ik de Hema of de H en M vaak gewoon nog beter. Of de Zara. De Zara heeft echt heel fijne basics. Echt. En niet duur.
Toen mijn kindjes klein waren kocht ik regelmatig bij van die kleine nostalgische kinderwinkeltjes ( boetieks met oud hollands speelgoed, houten speelgoed, antroposofische popjes, leren slofjes en spaanse schoentjes) mijn kinderkleding. Zoals kruippakjes met autootjes, of lieveheersbeestjes. En de luiertas van Kitch Kitschen heb ik ook nog gehad destijds bij de oudste. Dat vond ik toen leuk. En origineel

Ik had dan ook geen bugaboo maar een ouderwetse jaren 50 kinderwagen, zo'n enorme bak weet je wel. Daar kickte ik nou op. Ieder zijn hobby.

Ik hield voor mijn dochters van holly hobby jurkjes en jaren 70 kleertjes toen ze nog heel piep waren. En voor jongetjes hield ik van stoer en apart. Zo heeft mijn zoontje een leren jasje ( nee geen ordi type, maar een heel hippe en nette) en docter martins. Leuk toch?
Toen mijn kindjes klein waren kocht ik regelmatig bij van die kleine nostalgische kinderwinkeltjes ( boetieks met oud hollands speelgoed, houten speelgoed, antroposofische popjes, leren slofjes en spaanse schoentjes) mijn kinderkleding. Zoals kruippakjes met autootjes, of lieveheersbeestjes. En de luiertas van Kitch Kitschen heb ik ook nog gehad destijds bij de oudste. Dat vond ik toen leuk. En origineel

Ik had dan ook geen bugaboo maar een ouderwetse jaren 50 kinderwagen, zo'n enorme bak weet je wel. Daar kickte ik nou op. Ieder zijn hobby.

Ik hield voor mijn dochters van holly hobby jurkjes en jaren 70 kleertjes toen ze nog heel piep waren. En voor jongetjes hield ik van stoer en apart. Zo heeft mijn zoontje een leren jasje ( nee geen ordi type, maar een heel hippe en nette) en docter martins. Leuk toch?
Had je niet verwacht he?
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 21:46:

Had je niet verwacht he?Het zal je verbazen. Ik had niet anders verwacht.
Weet je Febo, ik vind het allemaal prima. Ik vind het slechts heel erg prettig dat ik met onze meiden niet zoveel toestanden heb midden in een winkelstraat als jij met de jouwe.
Ach het was een eenmalige toestand op straat hoor, het valt mee, ik heb voor hetere vuren gestaan. Maar bedankt.

En de naam is Fibonacci, niet Febo.
Zo, loopt dit topic nog steeds?

Knap voor een niet-maandtopic.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 21:46:

Zo heeft mijn zoontje een leren jasje ( nee geen ordi type, maar een heel hippe en nette) en docter martins. Leuk toch?

Leuk? Dat vind ik nou echt ordinair. Zowel voor kind als volwassene.

M.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 21:40:

[...]

Hahahaha ik moet even heel hard om je lachen Shala. Je weet zelf denk ik niet hoe ontzettend grappig je hier bent.

Doe maar niet slaan.

En dan noemen ze mij een Tokkie.

Welkom sis!!

( en die was níet lullig bedoeld trouwens, ik denk ik zeg het er maar even bij)

Jij dacht, ik ga nog ff lekker door waar ik gisteren gebleven ben?

En tuurlijk is het wel lullig bedoeld, het druipt eraf hoor. Daar doet die onzin tussen haakjes niks aan af.

Zo'n sis als jij bent komt in mijn familie niet voor dus spreek me ook niet zo aan.

Je hebt het blijkbaar niet in de gaten (gehad) maar je snapt toch wel dat ik, in de context van het gesprek van gisteren hier, dat expres zo heb neergezet. Mijn Nederlands zal best op diverse punten verbetering kunnen gebruiken maar het is nog niet zo slecht dat ik niet begrijp dat 'doe maar niet slaan' geen goed Nederlands is. Je hebt me nu direct aan mijn adres al uitgemaakt voor oppervlakkig en voor tokkie. Nu ben ik er flauw van.

Kijk nou maar eens naar je eigen gedrag en eigenschappen. Je hebt er veel meer aan daar eens wat te verbeteren in plaats van een ander uit te lachen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 22:15:

Ach het was een eenmalige toestand op straat hoor

Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Je zult vanzelf wel merken of het eenmalig was of niet. Daar heb jij dan ook het meeste last van op dat moment. Wij hier niet.
Fib Hoelang blijf je nog doorgaan met het te koop lopen hoe rijk je bent. Zoals ik helemaal in het begin al schreef mensen die er zich zo op voorstaan hoe rijk ze zijn ,zijn in mijn ogen heel arm.
quote:bankje schreef op 05 januari 2011 @ 07:31:

Fib Hoelang blijf je nog doorgaan met het te koop lopen hoe rijk je bent. Zoals ik helemaal in het begin al schreef mensen die er zich zo op voorstaan hoe rijk ze zijn ,zijn in mijn ogen heel arm.Oftewel 'rijk' van buiten, arm van binnen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:shahla schreef op 04 januari 2011 @ 21:03:

[...]

Lijkt mij de juiste insteek.

Mijn kinderen bepalen het ook zelf, zolang ze onder mijn budget blijven. Ze hebben daarentegen geen kleedgeld. Als ze iets nodig hebben, gaan we shoppen. De waarde van geld hebben ze op andere manieren geleerd.

Geen idee hoe oud jouw kinderen zijn, maar hoe werkt zoiets?

Hoe wordt bepaald of er iets nodig is en trek je dat voor alle kinderen gelijk?

Mijn zoon is nu 2, maar ik ben mij al aan het inlezen zeg maar voor tips
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 20:44:

[...]

Dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest blijkbaar en dan is het over en kunnen ze even iets anders gaan doen, buiten mijn gezichtsveld. Meestal laten ze het niet zo ver komen.Oh, valt dus reuze mee met dat onopgevoede?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 04 januari 2011 @ 19:59:

[...]

ehhh 23 euro voor een rokje duur????Als je het vergelijkt met de Zeeman wel ja
Zeg, je mag op de kinderpagina maar 50 pagina's hebben. Zou fibbelenassi nog 50 pagina's over zichzelf kunnen vol lullen?

Jaaaaaaa vast.
quote:Paque_ schreef op 05 januari 2011 @ 09:25:

Zeg, je mag op de kinderpagina maar 50 pagina's hebben. Zou fibbelenassi nog 50 pagina's over zichzelf kunnen vol lullen?

Jaaaaaaa vast.

Ja hoor, gaat best lukken.

Desnoods over taartenbakken ofzo
quote:Paque_ schreef op 05 januari 2011 @ 09:25:

Jaaaaaaa vast.Zeker nu ze weet dat ze toch niet in zo'n veilige omgeving wonen
quote:calvijn1 schreef op 05 januari 2011 @ 08:17:

[...]

Geen idee hoe oud jouw kinderen zijn, maar hoe werkt zoiets?

Hoe wordt bepaald of er iets nodig is en trek je dat voor alle kinderen gelijk?

Mijn zoon is nu 2, maar ik ben mij al aan het inlezen zeg maar voor tips

Jij boft dat het vivaforum er is. Dat had ik niet toen mijn kids 2 en 3 waren. Moest het helemaal zelf uitvinden.

Zestien en zeventien. Ik houd gewoon het aantal wat ze al hebben in stand. Dus als een broek te klein is of kapot dan gaan we voor een nieuwe. Zijn ze tegelijkertijd uit drie of vier kledingstukken gegroeid, zullen er ook drie of vier nieuwe moeten komen. En ja, ik probeer wel om het voor beide kinderen gelijk te houden qua bedrag wat uitgegeven wordt. Meestal kunnen ze tegelijkertijd wel iets nieuws gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven