Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
naam had vriendin op deze website gezien

fedde staat er ook bij :-)

http://www.alde-leane.com/friese_namen/jongensnamen.htm
Volgens mij vind ik Felte ook wel een leuke naam... inderdaad wel even wennen
quote:jennifervd schreef op 03 januari 2011 @ 19:20:

Ik hou me aanbevolen voor stoere, korte namen...

Misschien zijn er al een paar genoemd maar wat vind je van:

Mats

Lex

Joep

Ben

Sil

Job

Max

Guus

Rens

Walt
@ Jennifervd

Dit is mijn lijstje (zijn niet allemaal kort en stoer, maar misschien heb je er iets aan)

James

Samuel/Sam

Matthew

Liam

Evan

Aidan

Tristan

Duncan

Ethan

Collin

Benjamin

Ivan

Tobias

Ik houdt van Engelse namen ;)
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en we hebben nog steeds geen naam voor een jongetje. (meisjesnaam hebben we wel).

We houden van korte, redelijk eenvoudige namen. Tot nu toe zijn onze favorieten: Max, Luca/Luka/Luuk, Jelle, Job, Tom/tomas, Guus/Gijs.

Deze namen vinden we dus heel leuk maar de echte wauw-factor ontbreekt nog. Ook vinden we dat sommige namen net iets te vaak voorkomen.Hopelijk hebben jullie nog een aantal goeie suggesties voor ons. En welke namen vinden jullie van ons rijtje favorieten het leukst, en waarom?

groetjes
quote:eva31 schreef op 05 januari 2011 @ 16:19:

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en we hebben nog steeds geen naam voor een jongetje. (meisjesnaam hebben we wel).

We houden van korte, redelijk eenvoudige namen. Tot nu toe zijn onze favorieten: Max, Luca/Luka/Luuk, Jelle, Job, Tom/tomas, Guus/Gijs.

Deze namen vinden we dus heel leuk maar de echte wauw-factor ontbreekt nog. Ook vinden we dat sommige namen net iets te vaak voorkomen.Hopelijk hebben jullie nog een aantal goeie suggesties voor ons. En welke namen vinden jullie van ons rijtje favorieten het leukst, en waarom?

groetjes

Luuk en Guus het leukst.

misschien

Tim

Cas

Jorn

Nout

Mels

Melle

Seth

Sep

Seppe

Jelte

Joep

Joost

Teun

Mart

Mats

Mink

Bram

Duuk

Stijn

Stan

Niek
Leuke suggesties, cejo. Ik vind Joep heel leuk, maar misschien toch net ietsje te gewoon. Dat is trouwens ook het probleem met onze eigen favoriete namen. Ik zoek vooral naar korte hollandse namen die niet al te vaak voorkomen. Sep en Melle vind ik trouwens ook heel leuk maar vindt manlief weer niets ... Bram, Tim en Cas zijn bekenden van ons.
maar wel een beetje de goede richting dus.

ik gooi er nog een paar in

Lex

Jens

Just

Alec

Jarne

Twan

Brent

Dean

Kayne

Roel

Lev

Loek

Kiet

Sil

Koen

Chiel

Dion

Ivo

Fedde

Hidde

Jack

Joes

Jort

Kai

Lenn

Mick

Ole

Pim

Quin

Rens

Roan

Siem

Thor

Teus

Tibo

Ties

Tijl

Vince

Walt

Wout
Stef

Stan

Jim

Pim
Vico; spreek je uit vieko

dussuhe niet zoals de iets softere Vigo
Eva, wat vind je van Loek?
weet niet of je ze stoer of kort genoeg vind hihi maar mijn zoontjes hebben de volgende namen...

Damian Johan

Aidan Jarod

Caelan Holden
Je vind Joep leuk, maar te gewoon!

Wat vind je dan van Yoep of Youp?
Ik vind Sil leuk maar manlief helaas niet.
jennifervd; gaat hij nog steeds voor Fedde? Dus Fedde en Sil zijn nu nog in de running?

Ik zal nog eens wat andere korte namen opsommen, wie weet...

Jip, Bas, Pim, Tim, Tijn, Puc, Tom, Cas/Kas, Sam, Twan, Ward, Freek, Ralf, Jort, Raf, Louk, Noud, Stijn, Wout, Tor, Fos, Sev, Bob, Sep/Seb, Ram, Don, Gus, Tyr, Cor, Lev, Jur, Tijs, Kai, Mex, Sid, Syb.
Max! Kort en best wel stoer.
quote:retro schreef op 06 januari 2011 @ 17:01:

Je vind Joep leuk, maar te gewoon!

Wat vind je dan van Yoep of Youp?Nee joh, niet moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik zou echt voor Joep gaan. Dat andere is zo van: 'we wilden graag origineel zijn'.
Eva31: wat vind je van Len?
Haha blogbabe ik vind Youp weer juist gewoon even lekker anders, leuker.

(maar ik ben dan ook zo iemand die lekker origineel wil zijn )
Wat veel reacties weer, super! Loek, Ties en chiel vind ikleuk. Die ga ik nog even met man bespreken. Joep blijft leuk maar is het toch net niet. Wil het wel gewoon als Joep schrijven, hou er van om namen zo simpel mogelijk te schrijven. Om die reden zouden we job ook als job willen schrijven en niet als jop. Maargoed dat is heel persoonlijk. Bedankt voor het meedenken en meer suggesties zijn altijd welkom!
Wat veel reacties weer, super! Loek, Ties en chiel vind ikleuk. Die ga ik nog even met man bespreken. Joep blijft leuk maar is het toch net niet. Wil het wel gewoon als Joep schrijven, hou er van om namen zo simpel mogelijk te schrijven. Om die reden zouden we job ook als job willen schrijven en niet als jop. Maargoed dat is heel persoonlijk. Bedankt voor het meedenken en meer suggesties zijn altijd welkom!
Fedde blijft in de running omdat we bij deze naam beide een OK gevoel hebben.Andere namen blijven favoriet bij 1 van ons.

Mijn twijfel bij Fedde zit het puur in

...past deze naam bij ons

...ik vind hem niet heel lekker klinken (mooier op papier)

Maar ik vind het wel de mooiste naam die we tot nu toe tegen gekomen zijn.
Inderdaad, op papier staat het mooi (de naam Fedde) maar hij klinkt niet heel lekker.

Dan vind ik Hidde leuker.
Mijn soort naam is het ook niet Fedde, ik hou meer van korte stoere engelse namen!

Zoals:

Jim

Joe

James

Dex

Tyler

Taylor

Dan

Sean

Scott

Ian

Keanen

Ronan

Roan

etc
Sinds er een Dex in GTST heeft gezeten vinden we het aan de ene kant een leuke naam maar aan de andere kant zit bijnaam ´deksels´ er meteen aan vast. Die had hij namelijk ook in de serie. Ik vind het prettig dan een naam meteen duidelijk is en dat je het niet hoeft te spellen. Dat is lastig bij engelse namen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven