Mode & Beauty alle pijlers

Hoe het haar te kleuren?

05-01-2011 15:26 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren blondeer ik mijn haar. Maar ik ben het zat. Iedere keer weer die uitgroei en ruim 2 uur bij de kapper zitten. Nu ik 3 kinderen heb, heb ik geen tijd (wil ik geen tijd maken) om 2 uur bij de kapper door te brengen. Daarom heb ik net een tube doe-het-zelf gekocht bij drogist. Een kleur die bij mijn originele kleur in de buurt komt, zodat ik dus weer als donkerblond door het leven ga.

Normaal kleur je bij uitgroei eerst het uitgroeigedeelte en na 20 minuten de rest van het haar. Maar nu is de rest van het haar lichter dan de uitgroei en ga ik dus naar donkerder haar toe. Moet ik nu toch eerst de uitgroei doen en na 20 min de rest van het haar, of eerst de rest van het haar en dan pas de uitgroei? Of gewoon alles in een keer, hopla, erin doen en een half uur laten in trekken.

En mijn volgende topic wordt vast. Help, mijn zelf-gekleurde haar is groen!!!
Echt alleen de uitgroei behandelen, want anders krijg je net als bij een pop één kleur en dat ziet er nep en goedkoop uit.

Ga even naar de kapper terug en probeer of je daar jouw kleur kunt kopen zodat het dezelfde tint zal zijn.

Lees vooraf de gebruiksaanwijzing zodat je vooraf weet wat je moet doen en klaar moet leggen. Laat het anders nog een keer bij de kapper doen en let heel goed op hoe ze het daar doen.
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 17:32:

[...]

Gossiegossie, teentjes wat lang?

Fijn trouwens dat je het niet eens bent met feiten.

Dat het bij jou goed heeft gepakt is mazzel hebben. En dat vind ik erg fijn voor je.

Maar jij bent nou niet bepaald de standaard in deze.

En ik weet waar ik het over heb.

Nogmaals: le-zen...

Ik heb deze ervaring, dát is een feit. En mijn enige doel was om mijn ervaring met TO te delen, omdat ze erom vroeg.

TO, succes!!
Jij snapt er ook geen drol van
Ja, dat vind ik echt.
quote:amalia schreef op 05 januari 2011 @ 15:26:

Al jaren blondeer ik mijn haar. Maar ik ben het zat. Iedere keer weer die uitgroei en ruim 2 uur bij de kapper zitten. Nu ik 3 kinderen heb, heb ik geen tijd (wil ik geen tijd maken) om 2 uur bij de kapper door te brengen. Daarom heb ik net een tube doe-het-zelf gekocht bij drogist. Een kleur die bij mijn originele kleur in de buurt komt, zodat ik dus weer als donkerblond door het leven ga.

Normaal kleur je bij uitgroei eerst het uitgroeigedeelte en na 20 minuten de rest van het haar. Maar nu is de rest van het haar lichter dan de uitgroei en ga ik dus naar donkerder haar toe. Moet ik nu toch eerst de uitgroei doen en na 20 min de rest van het haar, of eerst de rest van het haar en dan pas de uitgroei? Of gewoon alles in een keer, hopla, erin doen en een half uur laten in trekken.

En mijn volgende topic wordt vast. Help, mijn zelf-gekleurde haar is groen!!! Dat had ik even gemist. Voor zo'n drastische éénmalige overgang zou ik wel nog 1x bij de kapper langs gaan. Die twee uur worden ruimschoots gecompenseerd door de tijd die het kost als het fout gaat. Zelf kan je niet meer dan 2 tot 3 tinten verschil krijgen. Dan is de kleur van drogisterij-verf erg afhankelijk van de kleur die er in zit. Geblondeerd en beschadigd haar pakt altijd de kleur altijd anders dan op het doosje staat. Ik heb zelf een keer geblondeerd en daarover heen een donkere kleur gedaan. Dat bleef niet zitten.
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 16:44:

[...]

Eh, dat klopt niet...

Je hebt veel verschillende producten die allemaal een ander resultaat bereiken.

Er zijn heel veel producten, maar de basisingrediënten om haar te ontkleuren en de kleur te fixeren zijn hetzelfde. Wil je je haar permanent verven, dan zijn daar nu eenmaal chemicaliën voor nodig als waterstofperoxide (de ontwikkelaar) en pigmenten, vaak nog met ammonia. Semi-permanente kleuringen zijn zonder ammonia. De concentraties kunnen verschillen, dat wel, maar de basisprincipes voor het kleuren zijn bij thuisgebruik en kapper hetzelfde.

Echt tijdelijke kleuringen leggen alleen een laagje om het haar, maar wassen er weer uit.
quote:Melpomene schreef op 05 januari 2011 @ 18:39:

[...]

Er zijn heel veel producten, maar de basisingrediënten om haar te ontkleuren en de kleur te fixeren zijn hetzelfde. Wil je je haar permanent verven, dan zijn daar nu eenmaal chemicaliën voor nodig als waterstofperoxide (de ontwikkelaar) en pigmenten, vaak nog met ammonia. Semi-permanente kleuringen zijn zonder ammonia. De concentraties kunnen verschillen, dat wel, maar de basisprincipes voor het kleuren zijn bij thuisgebruik en kapper hetzelfde.

Echt tijdelijke kleuringen leggen alleen een laagje om het haar, maar wassen er weer uit.

Ik weet het, het is mijn vak

Maar hoe je het nu uitlegt is wel een hele versimpeling van alle processen.

En ik blijf er wel bij dat een ontkleuring toch echt wat anders is als een kleuring. Maar volgens mij weet je dat zelf ook wel
Ja, dat vind ik echt.
He Saaar, woon je bij mij in de buurt? Kan je even langs komen?

Het is trouwens best een luxe om 2 uur stil te zitten zonder kinderen , dus ik ga er maar een feestje van maken bij de kapper

Nog een keer bedankt allemaal en ik luister braaf hoor.
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 17:51:

Jij snapt er ook geen drol van

Maar jij gelukkig wel. Ik heb verstand van interessantere andere dingen.

Ik zal nooit meer aan iemand vertellen dat ik zelf mijn haar heb gekleurd, en dat dat goed ging. Oke?

Doei!
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 20:31:

[...]

Maar jij gelukkig wel. Ik heb verstand van interessantere andere dingen.

Ik zal nooit meer aan iemand vertellen dat ik zelf mijn haar heb gekleurd, en dat dat goed ging. Oke?

Doei!

Jij praat over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt en bent op je pik getrapt wanneer iemand je daar op wijst.

Ik ben erg blij voor je dat je je eigen haar goed hebt kunnen kleuren. Vertel het tegen God en de paus en wie je kunt verzinnen, het maakt me werkelijk niet uit.

Vind het alleen ontzettend zielig dat je je zo laat kennen met zo'n sneue opmerking.

Niet meer doen de volgende keer.
Ja, dat vind ik echt.
quote:amalia schreef op 05 januari 2011 @ 19:49:

He Saaar, woon je bij mij in de buurt? Kan je even langs komen?

Het is trouwens best een luxe om 2 uur stil te zitten zonder kinderen , dus ik ga er maar een feestje van maken bij de kapper

Nog een keer bedankt allemaal en ik luister braaf hoor.
Ja, dat vind ik echt.
Doe het ook altijd zelf .Van geblondeerd haar terug naar bruin .Nooit fout gegaan .Loopt alleen snel terug en moet dan de lengtes soms na een maand nog een keer doen .De verf is van een kapperswinkel .

Heb het een keer bij een goede bekende dure kapper gedaan,dat ging dus wel mis .Groene gloed .Dus zegt dat ook niet alles .

succes !
Iedereen mag zijn mening geven hier. Jammer dat er dan gelijk vervelende opmerkingen komen. En dat er iemand verstand van heeft wil niet zeggen dat niemand zijn MENING mag geven.
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 18:56:

[...]

Ik weet het, het is mijn vak

Maar hoe je het nu uitlegt is wel een hele versimpeling van alle processen.

En ik blijf er wel bij dat een ontkleuring toch echt wat anders is als een kleuring. Maar volgens mij weet je dat zelf ook wel Zo is het mij door een kapper uitgelegd, het is mijn vak niet. Maar vertel dan eens: wat is het grote verschil in ingrediënten bij een thuiskleuring en een kapperskleuring? Want dat is dus volgens jou een essentiële factor.
quote:pimpel schreef op 05 januari 2011 @ 16:25:

Ja? Komt het geblondeerde er weer doorheen? ik heb namelijk ook mijn haar geblondeerd (ben bezig vanaf mei, steeds een stukje lichter dmv highlights). Maar nu in de winter heb ik zoveel meer zin in bruin haar! Ben alleen bang dat ik spijt krijg (er zitten natuurlijk honderden euro's in mijn haar...) en in de lente weer blond weer, dan zou ik weer van voor af aan moeten beginnen...

Maar als er onder een spoeling vanzelf weer blond tevoorschijn komt, kan ik het wel doen, misschien?Zou ik een spoeling kunnen doen en dan dus na een paar weken weer terug naar blond?
Ik heb om die reden (lange zittijd bij kapper) ook besloten om mijn haar van blond naar bruin te verven. Als het terugloopt, gooi ik er een spoeling in. Die blijven overigens ook erg goed zitten.
-
anoniem_110869 wijzigde dit bericht op 08-01-2011 01:22
Reden: een keertje is wel genoeg
% gewijzigd
Precies een jaar heb ik er over gedaan om van donker bruin, blond te worden. Morgen ga ik weer naar donker bruin haar. Het lijkt me weer heerlijk zonder uitgroei , geen uren bij de kapper zitten.

Ben benieuwd, schijnt nogal een schok te zijn, wanneer je weer donker bent geverfd.
Ik verf mijn haar al meer dan 30 jaar blond. Wilde eens iets anders en liet het de kapper doen. Compleet groen. Jaren later weer de kriebels en was ik roze. Schijnt met mijn haar niet te kunnen van heel lichtblond naar wat donkerder. Ik vind de kleur die conny breukhoven heeft nu mooi, beetje goud/honingblond maar mijn haar is heel lichtasblond.
Mijn haar is bij een (dure) kapper ook wel eens volkomen verknald. De aanbeveling 'je moet dat echt door een kapper laten doen' vind ik dan ook lang niet altijd op ervaring gebaseerd.
quote:Melpomene schreef op 07 januari 2011 @ 12:27:

Mijn haar is bij een (dure) kapper ook wel eens volkomen verknald. De aanbeveling 'je moet dat echt door een kapper laten doen' vind ik dan ook lang niet altijd op ervaring gebaseerd.

Mijn huidige kapper heeft er verstand van. Ik heb ook die ervaring. Zelfs door een bekende Nederlandse visagist verpest toen die nog onbekend was. Deed alleen maar wat ik vroeg en gaf geen enkel advies. Toen ik bij mijn huidige kapper kwam, dacht die ook dat ik het zelf had gedaan....

Bij een goede en betrouwbare kapper die niet alleen op mode-grillen gericht is. Op verzoek doet mijn kapper ook wel maffe haarkleuringen bij anderen, maar alleen als hij weet dat die persoon helemaal overtuigd is van dat kapsel. Dat doet hij ook wel uit eigen belang, omdat klanten die voor schut lopen hem slechte reclame opleveren. In een grote stad (??) is de service misschien ook anders.
Ik vind een goede kapper vinden echt een crime. In ons dorp zitten maar liefst vijf kappers, maar als ik zie hoe de klanten naar buiten komen, wil ik er niet heen...
Ik ben gister van blond naar bruin gegaan met verf van de drogist. Gelukkig geen groene gloed omdat ik er een rood bruine kleur in heb gedaan. Nog niet de kleur die ik wil, maar was het blond helemaal zat.
Ik verf mijn haar zelf, doe gewoon het hele pakje. En nooit alleen de uitgroei, wat een gedoe lijkt me dat zeg. Meestal de kleur licht goudbruin. En dit elke 5 of 6 weken. Binnen 3 kwartier ben ik klaar, kost bijna geen tijd.
Van blond naar zwart en andersom, ik verf mijn haar altijd zelf en eigenlijk nooit mislukt. Paar keer door een kapper laten doen maar dat was er zo snel weer uit.

Dat foam-spul van John Frieda is inderdaad erg fijn! (weet niet meer wie het ook zei)
quote:Shebyte schreef op 07 januari 2011 @ 19:28:

Van blond naar zwart en andersom, ik verf mijn haar altijd zelf en eigenlijk nooit mislukt. Paar keer door een kapper laten doen maar dat was er zo snel weer uit.

Dat foam-spul van John Frieda is inderdaad erg fijn! (weet niet meer wie het ook zei)Dit soort dingen kun je hier maar beter niet zeggen.. Er is hier iemand die een beetje fel wordt als je aangeeft dat iets van de drogist voor jou wel goed gewerkt heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven