Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Haha, het is wel echt een "project" he. Opbouw. Maar ik wil het zaterdag gewoon leuk houden, toch wel praten, maar geen keuzes voor gaan leggen zo zwart/wit. Daarom zo via mail, dan heeft hij wat bedenktijd.
Pff, jullie hebben trouwens ook echt geduld! Het gaat maar van links naar rechts, weer naar links en weer naar rechts etc. etc. Ik leer wel veel over mezelf, dat wel. Alhoewel ik dat ook al wel wist, dat ik veel bevestiging nodig heb en onzeker ben (in een relatie dan he). Nu nog anders gedragen..
Muisje toch...

Goede reactie van je ex, maar push m nu niet verder he?!

Pas op, want je kan t ook weer stuk maken door te ver te gaan.

Laat het nu even zo. Neusjes staan nu weer dezelfde kant op.
He muisje.

Laat hem nu inderdaad even met rust.

Toen mijn ex en ik (tijdelijk) uit elkaar gingen bleef ik ook constant om bevestiging vragen.

Achteraf gezien kon ik me na ieder smsje, telefoontje wel voor me kop slaan.

Tussen mij en mijn ex is het niet meer goed gekomen.

Tuurlijk waren er andere dingen aan de hand, maar mijn gesmeek en om bevestiging vragen heeft hem alleen maar verder weggeduwd en hem uiteindelijk doen besluiten het niet meer te proberen.

Neem nu afstand van hem en laat het van hem uit gaan , anders ben ik bang dat je jezelf alleen maar pijn gaat doen.

muisje toch! Haha lekker eigenwijs! maar je ex heeft veel geduld. en ik vind dat ie wijs gereageerd heeft op je mail! laat het nu even. gun hem tijd om na te denken en jezelf ook. goed dat je je punten op papier zet en miss dat je ook nog wat aan de punten van pj hebt?! ik draai de tijd vast 3 dagen vooruit
-
Hee anoniempje, dankjewel voor je reactie.

Rot dat het bij jou en ex niet meer goedgekomen is, maar ik denk ergens ook dat er altijd wel heel veel aan de hand is en het soms ook beter is.

Maar idd ik moet afstand nemen om dat ook te kunnen zien eventueel. En hem die ruimte ook geven. Alleen die `paniek`momentjes he...daarin worden de domme dingen gedaan. Daar moet ik iets op verzinnen..
Die paniek momentjes heb ik ook gehad inderdaad en behoorlijk ook.

Zodra ik weer iets op hyves zag al was het maar een foto met een andere meid of een krabbel dan hing ik al meteen aan de telefoon om te vragen hoe of wat.En als die dan niet vriendelijk was of niet op nam dan zat ik helemaal in de stress.

Ben zelfs meerdere malen naar (nu nog) ons huis gereden om te kijken waar hij uit hing.

Toen hij op een zeker moment aangaf dat ik steeds meer op een stalker ging lijken ben ik gaan nadenken.

Je bent het aantrekkelijkst voor iemand als je onafhankelijk en sterk bent ;)
Ik voel me nu ook rustiger nu we geen contact meer hebben al moeten er nog zaken geregeld worden :(

Zodra je zo een paniekaanval heb ga een vriendin bellen. post hier of ga een rondje hardlopen.

Je zal merken dat dan de paniekmomentjes minder worden.
Hm, herkenbaar anoniem, want dat deed ik dus gisteren. Is wel de eerste keer en het ging om de scharrel waarvoor hij met mij brak. Een stalker wil ik zeker niet worden, maar zo gaat het wel zijn als ik niet stop idd!

Onafhankelijk en sterk, daar ga ik voor! (smiley) toetsenbord doet weer raar!
Je komt er echt wel muisje al kan het even duren.

Bij mij heeft het ook even geduurd , maar vind ik ook niet raar na een relatie van 6 jaar ong.

Huil als je wilt huilen, schreeuw als je wilt schreeuwen,maar herpak je zelf daarna weer en accepteer dat het er nu even niet in zit.

Sluit nu die deur voor hem die is namelijk makkelijker weer op een kier te zetten mocht je dat over een tijd nog willen.

Maar blijf alsjeblieft niet in die onzekerheid zitten: wil hij nu wel of niet, wat zal hij hiermee bedoelen :(

ga nu eerst voor jezelf leven, word weer sterk en onafhankelijk en mocht hij over een tijd terug willen en jij ziet dat ook nog zitten kan de band alleen maar sterker worden.

Hoe lang heeft het bij jou geduurd anoniem? Ex en ik zijn al bijna 3 maanden uit elkaar...
Toch wel wat maandjes hoor ;)

Ik heb net als jou een tijd in onzekerheid gezeten ,waardoor ik het een tijd niet heb kunnen/willen afsluiten.

Ik heb je even een vriendschap verzoekje gestuurd .

Ik wil hier niet teveel details geven ;)
haha tsja details, daar maak ik me soms ook een beetje zorgen over. Ik ben wel eens bang dat een bekende hier dit verhaal leest en dan denkt verrek, dat lijkt echt sprekend het verhaal van X en X. Maarja, aan de andere kant staat hier nergens zwart op wit wie ik ben dus dat kan niemand ook hard maken.

Maken jullie je daar wel eens zorgen over?
Hoi PJ,

Ik weet toevallig dat er kennissen van mij ook ergens rondzwerven hier ;)

Die personen weten dat het uit is tussen mij en mijn ex ,maar hoeven niet de details te weten.
Anoniem ik weet niet hoe een vriendschapsverzoek werkt! haha

Paarsjurkje, ik denk er soms wel eens over, maar dan denk ik weer, ach zal wel meevallen. Hoeveel mensen hebben er geen relatie gebroken op deze manier..soms herken ik hier zelf mijn eigen teksten niet eens. Zo van, oh dat heb ik zelf geschreven! Laat staan iemand anders...

En anders gewoon ontkennen, precies hetzelfde inderdaad! Toeval...
@Muisje als je in je profiel kijkt moet je als het goed is een vriendschapsverzoek zien staan haha.
Kan m niet vinden! Probeerde je te verzoeken tot vriend, maar dat lukt ook niet, kom niet op je profiel..
Hmm ik heb nogmaals de uitnodiging verstuurd
Ooooo dames, herkenbaar hoor. Ik durf te wedden dat we nog zo aan onze exen hangen niet zozeer omdat we hem zo helemaal geweldig/fantastisch vinden, maar vooral omdat we niet kunnen dealen met de afwijzing van hen.

True?

Mootje, je hebt het duidelijk effe moeilijk. Ongelofelijk he, wat je ontmoeting met hem teweeg gebracht heeft, hadden we van tevoren ook niet echt kunnen bedenken. Geen zorgen, ik zal nu tegen jou zeggen wat jij tegen mij zei: een dipweekje is helemaal niet erg, hoort erbij. Morgen kun je je zomaar weer beter voelen!

(o en heb een notitie in mijn agenda gemaakt dat ik je vanaf maandag een paar flinke schoppen zal verkopen hahahaha!)

He Muisje, je schreef gisteren dat je nu eindelijk besefte dat je je ex van je afgeduwd hebt JUIST omdat je hem zo krampachtig vast probeerde te houden. Dit is heeeel herkenbaar en hier hebben wel meer mensen last van (ik dus).

Weet je nog dat Amy aan het begin van dit topic een gedichtje over 2 vrouwen op het strand had neergezet? Ik zal zo kijken of ik hem nog voor je kan vinden...

Jeetje Muisje, jullie hebben ook dagelijks eigenlijk nog contact toch? Maar het contact gaat eigenlijk nooit leuk toch? Pfff, wat vermoeiend zeg al die negatieve energie. En het geeft je natuurlijk elke keer weer een reden om je er zorgen over te maken en weer te piekeren... Pffff, moeilijk hoor.

Trouwens, mijn ex wilde ook wel contact houden maar dan zonder structuur. Die wilde ook niks vast afspreken omdat hij geen verwachtingen wilden. Vond dat ook heel moeilijk en vond daardoor ook dat het net leek alsof hij het dus niet graag genoeg wilde. In de praktijk had ik toen wel degelijk elke week contact, dus het kan ook best zijn dat hij die druk niet wilt voelen van een vaste afspraak, en dat de praktijk dan toch wel uitwijst dat jullie heel geregeld contact hebben.

Blijf je daar zaterdag nog slapen Muis?

Idd, dat was ook mijn gedachte toen ik je berichtje zag: dat heb je toch al een paar keer voorgesteld? Maar volgens mij ben jij idd degene die de rust moeilijk kan bewaren. Je hoeft alles niet vast te hebben staan van tevoren, wanneer jullie PRECIES afspreken/bellen etc... je "knuffelt" het dood zo. Laat ook een beetje ruimte over voor spontaniteit!

Ik ben eigenlijk heel blij met de reactie van anomiempje hier voor je. Misschien heb je wat aan haar als ervaringsdeskundige!

Enneh... ik herken het wel hoor, ik volg ex stiekem ook nog op social media sites... hij is alleen niet zo actief. Hij is sowieso niet zo sociaal actief en nogal passief. En ik heb wel altijd dingetjes gaande dus ik denk dat hij dat ook nog best wel gaat missen hoor. Maar voor de rest ben ik vooral goed bezig voor mezelf: heb alleemaal leuke afspraken en dingetjes staan voor januari. Een paar eetafspraken, keertje naar de film, naar het theater, uit eten, feestje, tentoonstelling waar ik graag heen wilde... beetje leuke dingen voor mezelf regelen.

Het enige waar ik wel heel verdrietig van word is dat ik eigenlijk het liefste gewoon effe lekker ertussen uit wil! Maar niemand in mijn omgeving is momenteel available om te gaan... jammer, maar ach, geen ramp.

Zijn jullie ook een beetje goed voor jullie zelf aan het zorgen?

Amy: Gelukkig ben je weer beter! Hahaha, moest wel verschrikkelijk lachen om je naughty chair vergelijking hoor! Zie het al voor me! :-)

PJ: Ooo, je gaat echt opnieuw beginnen zaterdag! Ja, zaterdag is inderdaad een belangrijke dag voor jullie allemaal.... (ik heb zaterdag he-le-maal NIKS bijzonders... maar dat geeft me mooi de tijd om het forum in de gaten te houden en jullie updates te lezen!

He en PJ... misschien ben je nu juist wel meer jezelf dan een half jaar geleden... je verandert zelf ook in een relatie nl.

Maarreh... dat lijkt me HEEL naar PJ... dat je je ex en zijn eeeh... Brenda tegenkom bij gezamenlijke vrienden. Dat zal wel een rare situatie worden lijkt me ja...
Anoniem, ik kom niet op je profiel en ook niet op die van mezelf meer. Net nog wel. Zal wel vasthangen, ik probeer het zo nog eens!

Brugge,ja onrustig ben ik he haha. Ik weet het gedichtje van de vrouwen op het strand, daar denk ik geregeld aan. Werkt soms en dan denk ik weer aan mijn grenzen die misschien toch wel ver overschreden zijn en raak ik in trance!! Haha. Dan wil ik opeens beslissingen! Maar ik beslis gewoon lekker voor mezelf dat ik het eens de tijd ga geven in mijn eigen hoofd. Tot zaterdag moet dat toch lukken he?!?! (wink)
Het contact is trouwens ook wel leuk hoor! Als ik nergens naar vraag is het gewoon gezellig. Beetje raar, maar wel gezellig. Zal date afwachten en jullie dan op de hoogte houden. Ik blijf idd slapen, maar ik heb nu een beetje het gevoel dat ik niks van hem hoef op `slaap`gebied. Het staat me enigszins tegen. De rest van de avond zal wel verheldering brengen in dit verhaal. Ligt er ook aan wat we besluiten te doen. Als we het af gaan kappen ga ik sowieso geen seks hebben! Denk ik..maar zo duidelijk zal het niet zijn na de afspraak. Ben erg benieuwd of hij zelf nog ergens mee komt, maar vermoed van niet, dat ligt wel in de lijn der verwachtingen iig...

Brugge, jij bent goed bezig! Het is misschien ook wel gewoon de afwijzing, dat vindt niemand leuk. Gr. Goed dat je veel op de planning hebt staan! Misschien is er binnenkort toch wel iemand die in is voor een reisje? Wie weet, komt vast wel. Even ertussenuit zou niet verkeerd zijn...
Voeg me anders even toe op msn ;) geld voor de andere dames ook trouwens.

Heb speciaal even een hotmail aangemaakt.

LovelyLuna1982@hotmail.com
Hee anoniem! Ik heb al jaaaren geen msn meer haha
Heb je wel een bericht gestuurd trouwens.
Gezien

Hoe is het nu met je trouwens?

niet meer gebeld of gesmst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven