Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
En ondertussen ben ik ook weer bijgelezen. Je mist wat als je even een middag niet alles volgt zeg!

Maar merk dat ik iig veel steun bij jullie vind.. Ook jullie advies doet me goed (merk dat ik soms toch wel mn eigen kop volg, maar blijf vooral advies geven want achteraf had ik dat beter op kunnen volgen vaak, dus ooit komt het moment dat ik daar voortijdig achter kom).

En ja, ook ik ben blij met Amy! Wijze woorden, kritiek, maar wel kritiek waar je wat aan hebt.. En ook hoopvolle woorden! (Want ja, ergens blijf ik de hoop houden dat het met ex en mij nog wel goedkomt.. Of ik dat moet doen, waarschijnlijk niet.. Dus probeer afstand te creeeren straks weer, en dan hopen dat het komt bij hem, dat ie pas echt weet wat ie mist, als ik echt niets meer om hem geef (of doe alsof). Want ik weet wel, als hij nu voor die ander kiest, echt kiest, en dus echt een relatie gaat krijgen, dan kan ik hem en haar dat gewoon niet gunnen. Dus zal ik ook uitzelfbescherming hun uit de weg gaan.. En stel dat het een rebound wordt van 2 maandjes, dan kijk ik daarna wel hoe ik er tegen aan kijk, en probeer ik nu me daar nog niet druk om te maken).

En Amy, je hebt ontzettend gelijk.. Ik leef om die berichtjes, om hem.. Ik ben van slag als ik hem gezien heb, als hij me smst, en ga alles (van komma tot punt) analyseren.. Niet doen dus, want tja, hij is een man..

Sorry, zit vooral even vol over mn eigen gedoe nu!

Maar ook jullie situaties zijn nog steeds behoorlijk lastig..

PJ (sorry Paarsjurkje, vanaf nu ga ik je afkorten ;)), lastig, dat je van jezelf weet dat het een soort rebound is, maar het helpt misschien wel om wat meer over je ex heen te komen..

Geniet er gewoon van, giechel erom, lach erom, en als je niet af wilt srpeken, gewoon niet doen! (maar gewoon wel zn nummer bewaren, voor het geval dat).. En oh ik herken het wat je zegt over je sterfbed.. Zo voelt het bij mij ook.. Ook ex is mn eerste echte liefde.. Voelde en voelt nog steeds zo goed, dat ik ook ergens bang ben dat ik er spijt van ga krijgen wanneer ik nu afhaak.. Maarja misschien is dat wel wat ik (en hij) nodig heb, om te zien hoe het dan verder loopt..

En Brugge, een off week hebben mag gewoon.. Eet je vol in chocola, schrijf het van je af.. Ga dingen doen.. En uit ervaring weet ik nu toch wel, dat na een offweek er vanzelf een week komt dat je je weer beter voelt, en miss. daarna weer een offweek, of een paar dagen, het komt en het gaat.. En helaas zijn je gevoelens nog niet te sturen :(

En je radiostilte, vind het knap! Ik kan niet zo goed daar tegen.. Probeer nu al uit tezoeken wat ex aan het doen is altijd.. Ik weet het, oerstom! Hou het gewoon nog even vol! Je gaat goed!!

En muisje, ik weet het.. je bent geen expert, maar wel een ervaringsdeskunidge, en dat is soms ook gewoon fijn.

Nog 2 dagne tot je afspraak en dan verder zien toch?!

Fijn dat we hier iig met zn allen kunnen zeuren!
-
Ga ook nog even zeuren! Zit nu voor het eerst in een periode dat er niks afgesproken is over contact. Nou ja, periode...paar dagen, wat stelt het voor? Maar toch, dat is rotter dan contact duidelijk verbreken! Hoe raar ook! Of even wennen misschien, want hij heeft dus wel gemaild vandaag, maar zeer summier...nog even een reactie, nog even een reactie van mijn kant, maar daarna: stilte. Ik weet het, is gewoon heel normaal contact, maar nu alles gezegd en besproken is: is het gewoon heel raar! Snappen jullie me? :s
Ik weet nl dat hij zijn mail echt wel geregeld checkt en dus best bewust besluit: ik reageer niet. Of ja, ik denk dat hij dat zo doet he...niet dat ik een vraag stelde, maar toch.
Muisje, net wat je zegt, het is maar 2 dagen..

Dus ja je zeurt

Easy going! snap je onrustigheid.. Maar je weet dat je die afspraak hebt, en dat die doorgaat.. Dus over contact verbreken, weet niet waar je dat vandaan haalt hoor..

Je spreekt je gewone vriendne toch ook neit elke dag?

En alles is gezegd en besproken, dus echt inhoudelijk contact is nu niet nodig! Laat het.. Ga breien, punniken, weet ik veel wat (mij van advies voorzien misschien hehe), maar laat het contact zoals het is, je spreekt hem zaterdag!!!
-
Haha ja, ik laat het ook zo. Zou wel leuk zijn: ik verbreek het contact!!! Hee, en tot zaterdag he... haha

Maar bedoel meer: het is moeilijk, want...nee, inderdaad ik moet maar gaan punniken. Ik zeur. Ik wil dat hij me wil spreken!!!
Haha, ik ken het hoor.. Ik heb ex net teruggesmst.. Wel gezegd dat mn batterij leeg was.. En nog geen reactie.. Waarschijnlijk is hij gewoon aan het eten, afwassen, weet ik veel.. Of wil hij me gewoon niet meer en reageert daar dan maar niet op..

Ik heb net een hele conclusie gedaan, dat ik na aanleiding van maandagavond bij ex, mezelf weer helemaal in de war schop, terwijl hij hier weinig blijk van geeft.. Grrrr.. Het moet juist andersom zijn toch? Het kost mij energie..

En toch voel ik me soms ook weer zo'n verliefde puper (ben ik misschien ook, verliefd op ex, telt dat ook), en hangt er nu veel meer vanaf dan van een scharrel waar je lekker verliefd op kunt zijn, of tenminste voelt het zo..
-
Aan je posts kun je ook wel merken dat je meer in de war bent dan voorheen vind ik! Het is inderdaad veel minder leuk dan een nieuwe scharrel!!! Dat komt waarschijnlijk omdat je van een nieuwe scharrel nog niet weet of hij jou net zo leuk vindt en vaak weet je het zelf ook nog niet zo goed, maar is het gewoon spannend.

Dit is iemand die al tegen je gezegd heeft dat ie je niet zo leuk meer vindt (klinkt hard, maar is wel waar eigenlijk). En jij vind hem ergens misschien ook niet meer zo leuk, of wel nog helemaal? (ik spreek vanuit mezelf)
ik ken veel mensen die een even (een week tot een maand) uit elkaar zijn geweest, om daarna weer bij elkaar te komen en de rest van het leven met elkaar delen. Hier ben ik zelf nog uit voortgekomen

volg je hart en praat met elkaar, dan komt alles goed!
quote:paarsjurkje schreef op 05 januari 2011 @ 16:22:

Net even mailcontact gehad met ex, puur zakelijk zeg maar dingen regelen omdat ik nog steeds zijn UPC mail krijg. Elke keer die mails met zijn naam erboven ia ontzettend pijnlijk. Mailen met hem ook. Wou dat hij even van de aardbodem verdween zodat ik net kon doen of hij niet bestaat..Je kunt bij de meeste mailprogramma's of instellingen van de provider een mailadres instellen waar zijn mail standaard naartoe wordt doorgestuurd. Dan krijg je het niet meer te zien, en krijgt hij toch zijn mail. Of je zet er een automatische beantwoorder op met zijn nieuwe adres, maar dat levert vaak een hoop spam op in de toekomst.
Klopt, hoop dat met een weekje die warrigheid weer een beetje weg is.. Waarschijnlijk wel, omdat ik dan al gek geworden ben van mezelf en er dan een streep onder gaat!

Maar je hebt gelijk.. Hij heeft gezegd dat hij me niet meer zo leuk vind.. Maar tegelijkertijd erkent hij dat er altijd een klik zal zijn! Dus ben ik weer begonnen met voor hem te denken..

En ja, ik vind hem nog wel leuk, oke ik keur zn gedrag niet goed.. Maar toch, krijg nog steeds kriebels als ik aan hem denk..

Maar vraag me soms ook wel af of ik hem juist nog zo graag wil, omdat hij soms zo onbereikbar is!

Ik wil gewoon weten wat hij nou precies denkt!!! Maar misschien meot ik maar accepteren dat ik dat nooit te weten kom..

Ik zeg je woorden nog maar even tegen mezelf.. de tijd zal het leren..
-
Ohnee heb ex weer bijna ge-sms't! Wilde sturen: volg je hart!

Maar dat kan ik maar beter niet doen toch?! Stop me! (tenzij jullie het wel een goed idee vinden )
STOP !!!!
-
Ik vraag me precies hetzelfde af! (van die onbereikbaarheid) Hee, hoezo WIL jij niet meer?! Dat idee..Maakt het moeilijk om enigszins objectief naar hem als persoon te kijken (want ik zag dus wel best wel wat minpunten, maar daar wegen de pluspunten tegenop)
Mootje... rustig aan meid. Fijn dat je batterij leeg was

Je hebt gezegd wat je ervan vond. Nog drie keer zeggen, maakt de situatie alleen maar beladen. Laat het even zo. Sms een bedankje en stel iets concreet voor om af te spreken (of vraag hoe zijn belangrijke afspraak was ofzo), zodat dat de reden is van je berichtje.

Focus even weghalen bij jullie wellus-nietus-spelletje.

Paarsjurkje... waarom zou je niet met m zoenen als hij lekker zoent? Jullie hebben je positie naar elkaar uitgesproken, en zo lang je daar eerlijk in bent naar elkaar en naar jezelf is het prima. Genieten is ook belangrijk.

Ik zie nog allerlei opmerkingen langskomen over wat ex fout doet en irritaties die hij te weeg brengt.

Ik blijf het gewoon herhalen hoor... het is niet aan jullie om hem te veroordelen. Het is aan jullie om te bepalen wat zijn gedrag in jullie leven voor effect heeft. En daar kun je het heel rustig met m over hebben.

Als je voelt dat jij er geen macht over hebt, en geen verantwoordelijkheid over hebt, kun je het makkelijker loslaten. Nu heb je waarschijnlijk het gevoel dat je hem wilt veranderen, maar dat die vervelende jongen maar niet meewerkt! En dat is dan ook nog heel dom van hem.

Je voelt dus verantwoordelijkheid, wilt de regie nemen, maar hebt er geen macht over. Dat kan alleen maar frustratie opleveren.

Richt je dus op dingen waar je zowel de regie, de verantwoordelijkheid als de macht over hebt: jezelf!

En ja, je mag balen. Je mag je squashracket helemaal aan puin slaan, je mag je even volvreten met chocola en chips (niet te veel, want dan krijg je spijt!). Je mag flink uithuilen bij een vriendin en je mag lekker drie dagen in je pyama op de bank zitten. Geeft helemaal niets.

Maar dan geef je jezelf weer een schop onder je achterste en ga je weer wat van je leven maken. Soms is het gewoon lekker om heel even toe te geven...

Leg je focus op andere dingen. Zorg dat je afleiding hebt. Ga eens bij je oma langs die blij is om je te zien, ga die poetsdingen doen waar je al zo lang tegenop ziet. Met de muziek hard kun je die negatieve energie die je voelt in hard-werken-energie. Dan komt die glimlach vanzelf wel.

Muisje... Waarschijnlijk denkt hij helemaal niet of hij wel of niet zou reageren. Hij heeft je mail wel gezien (of niet) en is nu gewoon wat anders aan het doen, want er kwam ineens een vriend langs. Hij is een man!!! Hij is daar gewoon niet mee bezig.

Zo, en nou ga ik even in een hoekje zitten blozen. Wat een lieve complimentjes zeg!!
Als jullie nou even beloven om vanavond die telefoon en die mail met rust te laten en gewoon lekker een filmpje te gaan kijken, dan kruip ik mn mandje in. Ben zo ziek als een hond.

Beloofd???
Ik beloof het! Wat rot dat je ziek bent! Heel veel beterschap!!!! Ga maar lekker slapen, wij controleren elkaar wel een beetje...
ik moet soms zo lachen om moot en muis . Wat een toestanden ook, ik snap dat jullie het soms ook niet meer weten. Maar je maakt jezelf helemaal gek (i know, i've been there) door iets te sms-en en je vervolgens af te vragen waarom hij niet terugsmst. Amy heeft wederom gelijk, het zijn MANNEN! Zijn telefoon is leeg, of hij heeft hem niet gehoord, of hij is met zijn moeder eten, of hij kijkt een spannende film. Jullie geven ze echt te veel credit volgens mij (maar ik ken jullie mannen niet..) als je denkt dat ze ook een soort spelletje spelen met wel lezen, maar niet reageren.

En hoor wie het zegt, ik had zoenjongetje ge-smst (netjes een paar uur wachten voor je terug-smst, want meteen doen, dat slaat natuurlijk nergens op) en vervolgens balen en me afvragen wat er aan de hand is als hij precies hetzelfde doet. En vervolgens geef ik aan dat het echt leuk was en heel lief is wat hij smst, maar dat ik even geen contact wil (waar hij ook heel leuk op reageert en accepteert wat ik doormaak, maar of ik ook zijn nummer wil bewaren). En dan sms, ja natuurlijk en... hoor ik niets meer van hem. (NatuurlijK!!!!) maar stiekem denk ik, zou hij afgeknapt zijn? Ik zou nog even iets terugsturen als in check, leuk, wink, etc.

Dus ik roep jullie en mezelf nu terug. NIET DOEN! Je maakt je gek met denken wat als, terwijl hij echt niet zo ver doordenkt.

Maar wel vermakelijk om te lezen!

Amy: beterschap!!!!!
Zouden mannen echt niet zo ver doordenken?! Of denken wij alleen maar dat ze dat niet doen? ;)

Zo gek; dat verschil man/vrouw. Echt bizar.
Tsja, je kunt niet in de hoofd van een ander kruipen, maar mijn ex en mannelijke vrienden lagen altijd dubbel om dit soort bespiegelingen en ik kreeg steevast te horen: jij denkt veel te ver doooor! Dus denk dat het meestal ecjt zo is ja.
Denk het ook wel PJ

Vooral soms over sommige issues tussen vrouwen onderling vond ik het altijd fijn om de mening van ex te horen.

Oh ja, maar daar GING het dus niet om zei ik dan..
Nou jongens. Het toch misgegaan. Zag op hyves of facebook dat ex nog steeds berichtjes (oke eentje) kreeg van zijn scharrel. Heb 'm opgebeld en gezegd dat ik gewoon wil weten waarom het tussen hun niet werkte. Dat als dat is omdat zij niet meer wil, ik ook afhaak, want dan kan het tussen ons nooit oprecht iets worden.

Dat was niet zo, maar hij wilde nu het liefst helemaal niemand. Dat lijkt me duidelijk, dus heb de afspraak afgezegd.

:s Is dit stom?! Nee toch...of wel?

Het voelt (nog) niet stom.

Voelt eigenlijk wel ok.
Is niet stom!! Als hij niemand wil mu, respecteer dat dan.. Hoe moeilijk ook. Maar je zegt dat hrt eigenlijk wel ok voelt. Kun je er iets meer over vertellen? En wat stond er op zn facebook dan?
Ik bedoel dus, niet stom dat je hebt afgezegd. Logisch toch als hij nu (even) niet wil?
Owwww sjonge. Nu staat de afspraak weer..

Hij zei dat uit woede (denk ik). Want hij wilde wel echt graag afspreken toch. Ik kan me soms ook zo jaloers gedragen, waardoor ik ook helemaal niet meer leuk ben.

Eigenlijk is het zo: omdat ik denk dat hij me niet leuk vind ga ik me gedragen op een manier waardoor hij me niet leuk vindt! :s Het was namelijk gewoon een reactie op een bericht van ex over een film. Hij vond die niet leuk en zij vond m wel fantastisch. 1 bericht. Dat was alles.

Hij zei: ja, een berichtje over een film!! Ik heb toch gezegd dat dat niks is?! Toen zei ik: ja, maar als je haar wil dan wil ik jou niet natuurlijk! Goed...zo ging het even en toen zei hij: ik wil gewoon niemand nu!

Hoop het zaterdag gewoon zonder ruzie af te kunnen sluiten. Dat is nu mijn streven. Waarom lukt dat niet?!
Omdat je doodsbang bent hem te verliezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven