groetensoep

05-01-2011 17:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo even een vraagje ik wilde zelf groente

soep maken van soepvlees en een kruidenbuiltje.

Nu is het soepvlees tot 6-1 houdbaar maar het duurt zo lang voor het vlees zacht is dat ik hem morgen pas eet.

Hoe lang kan ik de soep bewaren als hij vanavond klaar is?

Ik koel hem af in een bak koud water.

En moet ik de boullion af laten koelen vet eraf scheppen en groentes erin gaarkoken of kunnen de groentes er gewoon bij als het vlees gaar is?
Groeten-terug-soep

Als je de soep vandaag maakt is het ok volgens mij, het onbereide vlees is houdbaar tot 6/1.
Oepss groentesoep natuurlijk krijg het niet aangepast

En hoe lang zou ik de soep kunnen eten?
vind het wel grappig groetensoep.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik vind het zelf jammer dat ik het niet meer kan veranderen.

Maar ach nu eten we morgen maar groetensoep ik weet zeker dat mn vriend niet weet wat voor soep dat is.

Maar weet iemand of ik de boullion eerst moet laten afkoelen en het vet eraf halen of de groentes er straks gewoon in kunnen?
De groenten kunnen er bij als het vlees gaar is, de vermicelli net zo. En het vet eraf halen? Als je soepvlees hebt gebruikt is er vrijwel geen vet, da's mager vlees. En het gebruiken van een kruidenbuiltje is prima maar vergeet de bouillonblokjes niet. En natuurlijk proeven tussendoor.

Nog een tip: Een snelkookpan is heel handig voor het maken van soep waar rundvlees in gaat. Ook voor het garen van stoofpeertjes en runderlapjes. Supersnel klaar en heerlijk!
groenoogje 1962 bedankt voor de tips.

Ik had net al stiekem geproeft maar vond hem flauw met het kruidenbuiltje alleen.(nooit eerder gebruikt)

Ik dacht dat die alleen voldoende was nu had ik er een boullonbloje bijgedaan maar dat worden er nog een paar.
De soep kun je wel een paar dagen eten.

Ik trek bouillion van vlees en schenkel. Deze laat ik afkoelen en schep dan het vet af. Meestal maak ik zo'n 3 liter. Een gedeelte vries il in, de rest eet ik op.

Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.
quote:Dahlia74 schreef op 05 januari 2011 @ 18:39:

De soep kun je wel een paar dagen eten.

Ik trek bouillion van vlees en schenkel. Deze laat ik afkoelen en schep dan het vet af. Meestal maak ik zo'n 3 liter. Een gedeelte vries il in, de rest eet ik op.

Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.Zoep wel ja. Soep daarentegen....
Voor zover ik kan bedenken kun je in groetensoep het beste van die lettervermicelli doen, dan kun je makkelijk de groeten doen.
In de koelkast 2-3 dagen, daarna moet je hem opkoken en dan kan hij weer 2-3 dagen in de ijskast blijven staan.

Ik weet niet of hij er dan nog lekker uitziet, groente en noedels tot pap gekookt, maar wel eetbaar.

Ik zou hem meteen in porties invriezen.
Hahaha, ik moet zo lachen op je topic titel! Ik zit hier in het ziekenhuis, met een verse keizersnede heel hard te lachen! Hoewel pijnlijk, was het dit helemaal waard!

Succes, en de groeten terug soep!
Bedankt voor alle reacties over mijn soep hij is erg lekker geworden.

Ik eet hem vanavond lekker met een stokbroodje.

annelize: gefeliciteerd met de geboorte van je kindje als je het recept wil van deze bijzondere soep
Haha, ik zie nu pas dat je nog gereageerd hebt op dit topic. Ik ben zeer benieuwd naar het recept. Het moet vast iets te maken hebben met de lettervermicelli van Juno.

Ik moest serieus wéér lachen om de droogheid van dit topic
En ik nu pas jou berichtje Annelize.

Recept groetensoep:

Een ui fruiten in wat olie.

Boulionblokjes met water en een kruidenbuiltje (waar dat voor dient weet ik niet want na een uurtje trekken nog geen andere smaak dan water)

Dan soepvlees lekker wat uurtjes laten sudderen.

Als het vlees gaar is voeg je gesneden groentes toe zoals wortel, prei chapions kortom wat je lekker vind.

Voeg tot slot sliertvermecelli toe.

Je kan ook lettervermecelli nemen en een groet schrijven met de letervermecelli en deze toevoegen

Het is wel een kunst te lezen wat voor groet er op je bord ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven