Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Nope! Alleen dat mailtje van vanochtend dus de afspraak staat nog! Toch knap, al een halve dag en hij is nog niet opnieuw afgezegd!!!!
Goed zo meid

En als je weer de behoefte heb om te bellen of smsen dan roep je hier maar even heel hard ;)
BAH!!! Ik wil gelukkig zijn en duidelijkheid in het leven. Wat een rotperiode he meiden..
JA!!!!
Ja hier ook een mindere dag helaas.

Morgen hopelijk beter.
Jemig wat een activiteit hier. Ik kan niet eens een middagje lekker op de bank uitzieken onder alles te missen :-S

Helaas, ben nog niet beter. Beroerde nacht gehad, vanmorgen wel gewerkt, maar ziek naar huis gegaan. Ach, gaat vanzelf wel weer over.

Brugge... dat is een goeie opmerking: je knuffelt het dood. Dat is precies wat je doet. Juist door teveel liefde, betrokkenheid, aanhankelijkheid (en controle) verstik je iemand en maak je je relatie stuk.

Haha... ja het zou mooi zijn als je je vriendje naar de naughty chair kon sturen he? Helaas zit je er dan zelf ook wel een tijdje op. Minuut per levensjaar... en daar zit je dan, een half uur op die kruk :-D

Zaterdag is een grote dat voor jullie zeg. Mijn hoogtepunt is wellicht dat ik boodschappen ga doen. Kijk, dat zijn spannende dingen !

Brugge... ik ben ooit ns een weekendje in mn eentje naar het buitenland gegaan. Was zalig! Je moet wel zorgen dat je ergens bent waar je als vrouw alleen kunt zijn, maar je kunt heerlijk genieten in je eentje hoor.

Tis een hele goeie test ook gelijk. Maar echt, er zijn zat mooie steden, leuke winkels etc waar je ook heel gelukkig een paar daagjes alleen kunt zijn. Veel mensen durven dat alleen niet.

Paarsjurkje: geniet van je nieuwe start. Er gaat een wereld voor je open, dus grijp alle kansen die je grijpen kan!

PJ... op zn amerikaans uitgesproken. Een soepele overgang van een paars jurkje naar een paar pyjama's...

Muisje: je geeft het zelf al aan: even niet al te ingewikkeld met hem doen. Jullie moeten het eerst weer ns leuk samen hebben.

Stap 1 heb je wel redelijk gehad denk ik: oud zeer uitspreken

Stap 2 is helaas niet helemaal duidelijk uitgesproken, maar wel redelijk geimpliceerd. Jullie gaan er min of meer voor.

Laat dat in ieder geval betekenen dat je goed met elkaar gaat communiceren en respectvol, eerlijk en positief met alkaar omgaat.

Dus muis... zet die streep onder het verleden en kijk vooruit. Opbouwen, niet afbreken.

Enne... die sex: zorg dat je ex het leuk met je heeft zonder sex. Die sex mag heus wel, maar moet niet het doel van de avond zijn of de beloning voor een aardige opmerking. Dan maak je het hem wel heel makkelijk, en blijft ie niet bij je voor de beste redenen.

Anoniem, waarom had jij een mindere dag?
Hoe is t trouwens met Ragazza?? Ragaz, waar ben je?
Hoi Amygdala

Ik heb een mindere dag omdat ik heel erg graag weer een eigen plekje wil ,maar dat dat er nog niet in zit helaas.

Huis moet nog geregeld worden en dat gaat niet echt soepel.
Hee Amy!

Balen zeg dat je zo ziek bent! Maar wat je zegt; gaat vanzelf wel weer over. Kruip lekker onder een deken op de bank . Beterschap!

Wat knap dat Brugge dat verstikkende weet te benoemen. Ik denk nl dat dat precies de spijker op zijn kop is. Niet alleen van mijn kant, maar ook van de kant van ex. Ik voelde me ook opgesloten, net als hij, heel gek eigenlijk (dat is niet iets dat ik achteraf bedacht, had hem een paar weken voor het uitging na een ruzie een brief geschreven waarin ik dat uit, nooit gegeven die brief, maar toch). Hij zei dus hetzelfde toen hij het uitmaakte. We kregen het gewoon niet geregeld met zijn tweeen om vrij en toch bij elkaar te zijn. Terwijl we allebei toch genoeg apart deden: vakantie, weekends weg, stappen etc. Ook samen, maar ook apart. Alleen zat er een elastiekje om ons beiden, waardoor je je nooit helemaal vrij voelt. Ex noemde het een staalkabel .

Dat moet ik dus loslaten. Vooral voor mezelf, want ik voelde het dus ook! Vanaf nu ga ik me daarna gedragen en raad eens: krijg net zowaar een mailtje! Waar ik dus mooi eens niet op reageer..

En als dat dan losgelaten is die staalkabel/elastiek. Dan merk je pas of je eigenlijk wel samen WIL zijn denk ik...ook van mijn kant. Sooooooo, ik heb een helder moment zeg! Nu de paniekmomentjes nog overwinnen, hardlopen dan maar .

Anoniem; komt vast goed met dat eigen plekje! Wel balen dat het nu even niet zo soepel gaat... Je zoekt een huis/appartement? Koop/huur? Of verkoop van wat je had? (dat is wel echt rot als dat lang duurt) Succes iig! Komt goed!
Heej anoniempje, wat vervelend van je huis! Ik heb weken bij vrienden en ouders gelogeerd en dat was verre van ideaal. Toen nog een tijd in 'ons' appartement. In eerste instantie prettig, want had mijn eigen spulletjes om me heen, maar toen duidelijk werd dat t echt over was, was t vooral kut. Al die herinneringen en ik huilend in bed zijn naam roepen.

Nu ga ik zaterdag verhuizen en ben zelf in t nieuwe appartement. Sta ik klaar om de verhuizers (mijn supervrienden en ouders) te vertellen waar wat moet staan.

Wil eigenlijk niet meer terug naar 'ons' appartement en ondat alles al klaar en ingepakt staat hoeft dat niet. Of is dat jyist goed voor het verwerkingsproces? Ik weet het niet. Dacht er ook aan om een brief achter te laten voor mijn ex iets in de trant van: ik ben hier jarenlang gelukkig geweest en aanhem wens verder n fijn leven. Wel of niet doen?

Voel me vanavond weer even keikut en denk erover om volgende week zoenjongetje te bellrn. Maar wat nou als hey tegenvalt of het niet zo gezellig is?

Tips anyone?
Ik HAAT mijn iphone touchscreen!!!!
Gewoon doen PJ , mocht het tegenvallen dan weet je dat ook weer,maar misschien word het wel hardstikke gezellig

Mijn ex wil in het huis blijven wonen dus den hypotheek moet over gezet worden op zijn naam.

Als daar akkoord voor word gegeven kunnen we gaan tekenen bij de notaris zodat ik van het huis af ben.

Maar de aanvraag schiet niet echt op helaas.
Hmm, denk je dat het gezellig kan worden met zoenjongetje of voel je nu al een aversie? Tegenvallen kan altijd, risico van het vak. Dan lach je er daarna leuk om met je vrienden..

Ik denk overigens niet dat je voor het verwerkingsproces terug moet hoor. Ik vond het superrot om terug te zijn in ons appartement. Echt: bah. Ben er ook nog een keer met hem samen geweest, maar toen was alles al leeg. Weet niet of dit goed was voor het verwerkingsproces....Beetje je gevoel volgen denk ik?
brugge! ik wil wel mee! heerlijk even weg van alles!

ik had ex gisteravond toch gesmst, en heb nog steeds niets gehoord! weet nu eigenlijk niet zo goed hoe ik moet doen als ik hem zaterdag zie.. of zal ik nog een sorry smsje sturen?

want weet wel, als hij nu niet voor mij kiest en wel verder scharrelt, ik hem en haar niet hoef te zien, of nya geen contact! dat kan ik gewoon niet aan, want ik gun het ze niet, en ja brugge je hebt gelijk, ook ik kan niet zo goed tegen het gevoel van afwijzing.. ik zal het dan misschien moeten accepteren maar vind dat even heel moeilijk..

muisje, het gaat goed met je geen contact he? heb alles wel gelezen maar er is al genoeg verstandigs op gezegd!

en anoniem, welkom! ook geen fijne situatie waar je in zit! hoop dat je dipdag morgen over is!

amy, ik denk dat ragazza druk is met man2
-
Dank voor de tips. Denk dat ik niet terug ga nr appartement en misschien wel een smsje stuur nr zoenjongetje.

Dacht eerst dat t vooral lwuk was voor een avondje, maar hij blijkt toch ouder dan ik dacht (lang leve google en facebook!) en hik stuurt hele intelligente smsjes. Daarbik heb ik vier dagen mey n vrolijke kop en kriebels in mijn buik rondgelopen en dat blije giechelige gevoel was toch wel leuk. Maar ik heb dit nog nooit gedaan, daten. En ik was dronken die avond, dus tja, weet ik veel!
oh en pj. wat lastig dat jij je spullen nog op moet halen in jullie huis! is ex er dan ook? anders miss briefje, gewoon netjes! en over zoenjongetje, als je maar eerlijk blijft tegen hem en jezelf!
-
Yeahyeah...was dat sarcastisch Mootje? En terecht. Maar vanaf nu: ga ik mijn dips op andere manieren oplossen. Chips eten en huilen ofzo ;)
Mootje, waarvoor moet je van jezelf sorry zeggen?
Thanks Mootje13

Dipdag is morgen vast weer over hoor ;)

Heb een drukke en gezellige dag voor de boeg.

Waar ik nu zit is het meestal behoorlijk druk en dan heb ik weleens een dag dat ik denk "ik wil zooooooooooo graag een eigen plekje"
Mootje, ex is er niet, maar goed ook want helft spullen is al ingepakt en is niet echt leefbaar nu. Hij zit bij n vriend.
Gezellig zoveel mensen online! Kunnen bijna chatten!
Haha alleen jammer dat ik via mn telefoon forum en dat niet zo fijn gaat.

maar muisje. niet sarcastisch bedoeld hoor. maar bedoelde meer te zeggen dat ik me aansluit bij wat de rest zegt!

en pj. ik vraag me af ik sorry moet zeggen omdat ik ex weer lastig viel met mn gevoelens! en omdat hij daar nu niet op reageerd vraag ik me af of ik wat verkeerd gedaan of gezegd heb..
-
Ah zo. Nou, als je hem overmorgen toch ziet zou ik t even laten rusten, want je weet niet eens of dat de reden is. en als zaterdag doorgaat zal hij daar vast ook geen aanstoot aan nemen. Lekker even laten zitten!
het is goed dat jullie er zijn, nu overleg ik tenminste eerst voordat ik hem evt ga smsen!

en stel dat ik besluit, voor mn eigen bestwil, dat ik even geen contact wil (behalve als hij me iets heeeeel belangrijks wil vertellen . moet ik hem dat dan nog vertellen/uitleggen? of het gewoon maar doen?
-
Nee niet uitleggen gewoon doen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven