Lijf & Lijn alle pijlers

Je bent slank, wat eet je op een dag?

06-01-2011 20:15 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een eerder topic geopend maar daar stond: 'je bent heel slank' maar ik bedoel dus gewoon normaal gezond slank. Maat 36/38/40 en zelfs 42 als je rond de 1.80 bent.

Wat eet je op een dag? Hoe vaak snoep je, drink je alcohol en eet je een vette hap? En hoeveel beweging krijg je en natuurlijk hoe oud ben je?

Wat eet je op een normale dag?

Totaal aantal stemmen: 93

Standaard te weinig (5%)
Helemaal volgens de norm van het voedingscentrum (5%)
Ik eet elke dag wel snacks of chocolade (39%)
Ik ben van het raw food dieet Geen stemmen
Zo veel dat ik verbaasd ben dat ik nog steeds geen obesitas (8%)
De ene keer wat meer, maar daarna weer wat minder (43%)
quote:meds schreef op 07 januari 2011 @ 00:25:

[...]

Heeerlijk, en ik het weekend eet ik ook toastjes met franse kaas voor de tv.

Oh maar ik ben helemaal geen chips fan, daar zal het aan liggen

Maar toastjes: graag! Met zalm, paturain, eiersalade en makreel. Heel lekker!
44 jaar, maat 36/38, beweging momenteel minimaal, ben gemiddelde lengte en geen flauw idee van gewicht want gelukkig geen weegschaal in huis.

Eetpatroon:

Ontbijt: 2 koppen koffie met (volle) melk

Lunch: als ik honger heb

Avondeten: bij voorkeur iets van rijst met curry en groenten. Maar altijd een flink bord vol.

Ik houd niet van zoet, dus voor mij geen chocolade oid. Houd wel van chips en hartige snacks. Houd ook van alcohol (bier & wijn).

Over het algemeen is mijn smaak gezond: geen desserts, houd niet van frisdrank, houd niet van frituur, lekkerste sandwich is volkorenbrood met avocado. Maar ik let absoluut niet op calorieinhoud. Als een saus flink boter nodig heeft dan krijgt ie dat.

De reden dat ik slank ben is omdat ik alleen eet als ik honger heb en amper snack. Zodra ik in een meer gestructureerd leven zit (vaste lunches en avondmaaltijden) kom ik wat aan.

Heb vroeger eetstoornis gehad en sinds ik daar vanaf ben kan ik geen diet meer zien. Zelfs als het medisch is sla ik er compleet van op hol, dus ik ben blij met mijn huidige eetpatroon en mijn lijf.
Ik ben 1.74 en weeg 54 kg, ongeveer maat 34/36.

En ik eet ongezond en te weinig.

Ontbijt: Glas melk of sap, soms een boterham. Meestal een snelle jelle.

Lunch: 1 boterham met kaas

Tussendoor: koekjes

Avondeten: een bord pasta, vis, rijst, aardappels, ed.

In de avond: chips of chocolade

Het gekke is dat ik wel weet hoe het moet. Toen ik zwanger was had ik er een soort missie van gemaakt om heel gezond te eten.
Ik ben 1.77 en weeg 58/59 kg. Maat 36 (lang lijf), vaak ook XS.

Ontbijt: kom havermoutpap met magere melk en suiker, erbij kop groene thee.

Tussendoor: fruit

Lunch: 4 volkoren boterhammen met appelstroop/sandwichspread/houmous/pindakaas/speculoospasta/kaas....als ik er boter op doe is het roomboter

Tussendoor: fruit (iets anders dan die ochtend)

Avondeten: 2 borden warme maaltijd, kan van alles zijn, wel altijd minstens 2 ons groente en gevarieerd qua koolhydraten en eiwitbronnen. Soms toetje: yoghurt of vla.

Als ik 's avonds ga sporten eet ik de warme maaltijd pas daarna. Voor het sporten eet ik dan nog een boterham en een dikke plak ontbijtkoek.

Ik sport 4/5 keer per week.
quote:Flint10 schreef op 07 januari 2011 @ 08:09:

Ik ben 1.74 en weeg 54 kg, ongeveer maat 34/36.

En ik eet ongezond en te weinig.

Ontbijt: Glas melk of sap, soms een boterham. Meestal een snelle jelle.

Lunch: 1 boterham met kaas

Tussendoor: koekjes

Avondeten: een bord pasta, vis, rijst, aardappels, ed.

In de avond: chips of chocolade

Het gekke is dat ik wel weet hoe het moet. Toen ik zwanger was had ik er een soort missie van gemaakt om heel gezond te deten.Dit klinkt inderdaad niet te gezond, je BMI is ook maar net 18 (heb ook dit gewicht gehad hoor bij dezelfde lengte en ik dwing mezelf dan wel aan te komen omdat ik het altijd koud heb en er veel te mager uit zie)
40 jaar, 1.77 en 58 kg, mt 36/S

Over het algemeen:

Over ochtend en middag verdeeld 6 tot 8 bruine boterhammen met kaas, 2 dikke plakken notenontbijtkoek, iets van chocola (twix, balisto, mars of brosreep o.i.d.) en een behoorlijke hoeveelheid fruit (per dag verschillend maar altijd wel 3 verschillende soorten).

's Avonds een flink bord eten (meestal met vlees en altijd veel verse groente), de pannen eet ik meestal ook nog leeg (er wordt hier weinig weggegooid). Na de avondmaaltijd soms nog even iets zoet maar dan heb ik meestal wel genoeg gehad.

Sinds kort ga ik weer 2 keer per week naar de sportschool (fitness circuit), maar daar lijk ik altijd van aan te komen (wat ik helemaal niet erg vind).
Een paar jaar geleden was ik slank, niet dat ik nu dik ben. Mijn bmi is netjes 22. Maar toen at ik heel slecht, salade, geen avondeten, maar bijvoorbeeld enkel brood. Ik sportte drie keer in de week en had een vetpercentage van 16. Als ik nu terugkijk, zat ik denk ik op het randje van een eet/sport stoornis.

Nooit was ik tevreden, altijd moest ik meer sporten, minder eten. Als ik iets snoepte moest ik er dan meteen afsporten, had ik een feestje gehad, hup 20 minuten langer op de crosstrainer.

Nu ben ik weer aan het sporten, want ik wil strakker worden. Maar ben eigenlijk wel een beetje bang om weer in dat eetschema te vervallen.
ik zit nog onder de 36..maatje 34 dus.

ben 1.64 en weeg 46 kilo en ja ik kan echt eten wat ik wil het komt er niet aan.

ik ben juist gezonder gaan eten omdat de sportschool een vetpercentage van 26% meette, en het waarscheinlijk allemaal om mn organen zat!!!

sochtends:

een bruine boterham met bijvoorbeeld mozarella,tomaat,sla,pesto of kalkoenfilet,beetje kaas,augurkje,sandwichspread en sambal en 1 of 2 glazen roocevicee sap

middag:

2 bruine boterhammen met een gebakken eitje met kaas, of vegetarische hamburger met champignons& knoflooksaus

2 glazen roocevicee

tussendoor:2 mandarijntjes

savonds: een bord pasta,of aardappeltjes met een vegaburger en groente of een pizza, rijst met sla en kip

savonds: dat ligt er aan, als ik rijst heb gegeten met salade dan heb ik meestal snel weer trek dus dan neem ik meestal nog naturel doritos met dipsaus of tijgernootjes en een paar snoepjes en een glas roocevicee

vroeger was het zo erg dat ik nergens op lette, dan nam ik wel eens een cheeseburger van de mac als ontbijt, smiddags een stokbrood gesmolten kaas of knoflookboter en savonds patat met frikandel of een pepperoni pizza bestellen..dat doe ik niet meer!!!!
Ik ben 1,82 meter, 32 jaar, weeg ca 67 kilo. Draag maat 38.

Ontbijt: yoghurt met cruesli en noten, kop thee

Tussendoor: 2 koffie verkeerd zonder suiker, water

Lunch: 2 volkoren boterhammen met beleg, salade, fruit en melk

Tussendoor: thee

Avond: bord eten, meestal vega, veel groenten. Als ik uit eten ga neem ik vaak vlees+dessert. Thuis geen toetje, wel na het eten 2 stukjes donkere chocolade. Soms een glas wijn. In het weekend eet ik vaak wat ongeregelder en soms ongezonder.

Zoals ik al schreef in het topic 'je bent dik, wat eet je', kom ik aan als ik meer ga eten dan dit, tenzij ik ga sporten.
1.71m, 52kg, maat 34/XS (soms nog te groot)

Ontbijt: cruesli met magere kwark, kop thee

Lunch: 2 boterhammen met pasta/speculoos, kop soep

Avondeten: een vol bord, kan vanalles zijn: pasta met groenten, kiprijstgerecht, ovenschotel, quiche etc. Vlees 1 of 2x per week

Ik drink koffie (zwart), thee, soms sap of KC. Af en toe een glas cola, maar verder geen frisdrank omdat ik dat niet lekker vind.

In het weekend eet ik soms chips of toastjes met franse kaas. Soms een paar glazen wijn.

Ik eet bijna iedere dag chocolade.

Fruit eet ik niet zo veel als het zou moeten: ik vind het heerlijk, maar ben allergisch voor veel fruitsoorten (o.a. appel, peer, mandarijn, kiwi etc).

Ik sport momenteel nauwelijks en heb niet zo'n heel actief beroep, maar ik doe wel iedere dag lopend boodschappen.
I\'m not unfaithful, but I\'ll stray when I get a little scared.
foutje
Ben 36 jaar, 1.83 lang en weeg 63 kilo. Doe aan poweryoga en loop en fiets vrij veel.

Gister gegeten en gedronken:

Twee espresso's met flinke scheut hete melk

Twee rooibosthee

Twee volkoren-desemboterhammen met kaas en tomaat

Appel

Glas karnemelk

Bruine pistolet met mosterd, kipfilet en komkommer

Twee volkorencrackers met appelstroop

Twee rooibosthee

Twee kiwi's

Anderhalf bord stamppot boerenkool met rookworst

Glas rode wijn

Twee glazen water

Espresso met flinke scheut hete melk

Drie chocolaatjes

Twee muntthee
Ik weet niet of ik mezelf slank mag noemen.. Ik ben 1,71 en 29 jaar

Vóórdat ik zwanger werd......................61kg

Aan het einde van mijn zwangerschap.. 85kg

Nu (6weken na bevalling)......................72kg

Voordat ik zwanger werd at ik geen ontbijt en een kleine lunch (of geen lunch), gewoon avondeten, maar ik lette hierbij niet op de calorieen (veel kaas op de pasta, vaak zelfgemaakte pizza of hamburgers etc) en 's avonds bijna altijd snaaien. Ik rookte hierbij wel en dronk 's ochtends en ;s middags veel koffie met suiker en regelmatig energiedrankjes

Tijdens mijn zwangerschap at ik veel meer maar wel gezonder en ben ik gestopt met roken, energiedrankjes etc. Elke dag ontbijt en lunch maar geen koffie meer.

Nu ben ik sinds een paar weken weer aan het opletten en meer aan het bewegen.

Ik eet nu 1 a 2 sneetjes brood met mager beleg (kipfilet of sanwicspread o.i.d.) voor ontbijt, 2 sneetjes brood met mager beleg als lunch en avondeten waarbij ik nu wel op let, dus niet teveel koolhydraten, geen vet vlees niet teveel kaas en sausjes etc. Ik laat de energiedrankjes achterwege, drink max 2 kopjes koffie zonder melk en een klein schepje suiker per dag en verder veel spa rood en thee zonder suiker.

Ik snoep nog wel bijna dagelijks maar kleine beetjes (een heel klein bakje chips, een klein stukje cocolade of een paar dropjes). Bijna geen alcohol meer (maar ik geef dan ook borstvoeding)

Hopelijk ben ik binnen een paar maanden weer in de buurt van mijn oude gewicht, maar dan met een gezonder eetpatroon.
Ben 31, ik weeg 53 kilo en ik ben 1.66 lang.

Lijstje Gisteren:

O: XL mok met koffie, coffiecreamer en suiker.

Kom Havermoutpap met bruine suiker

Mok groene thee met suiker.

T: Drink bouilon en de nodige thee-en met suiker.

L: 2 Pittabroodjes met boter en 2 gekookte eieren.

Mok Groene thee met suiker.

T: Bak popcorn zout (zelf gepoft).

A: Bord Spaghettie zonder saus, wel met groenten en vlees.

In de avond veel thee en veel water.

Ik eet heel veel groenten en weinig fruit, ik vind het niet lekker en ik krijg er buikpijn en uitslag van. Voorheen dronk ik iedere dag wel 2 tot 3 glazen wijn, ik drink nu ongeveer 3 x in de week 2 tot 3 glazen rode wijn.

Giesteren niet gesport en vandaag ook niet. Normaal zo rond de 4 keer in de week sporten.
Ben 23, 1.67m en 54 kilo.

Eet 's ochtends 2 boterhammen met zoet beleg en een cracker met kaas. Glaasje vlierbessensap en kopje thee.

Tussendoor vaak een banaan, soms vergeet ik 'm.

Lunch 2 boterhammen, vaak met hagelslag, soms iets anders ligt eraan wat er in huis is.

Tussendoor een appel, daarna mag ik van mezelf pas snoepen en wordt het meestal iets van chocola, heel soms een handje chips.

Avondeten, normale portie, ik eet wat de pot schaft, verschilt per dag.(Woon tijdelijk bij ouders)

's Avonds soms bakje yoghurt, soms niks, soms koekjes of chips.

Ik ben een vreselijke snoepkont trouwens, maar ik heb met mezelf afgesproken éérst fruit, dan pas snoepen. Ben verder tevreden zo, zou misschien iets gevarieerder kunnen eten maar ach, ik ben gezond!
Ontbijt: 1 bruine boterham met boter&hagelslag, kop koffie met melk&suiker.

Lunch: 2 broodjes met vlees/kaas/ei soms tonijn/eier salade

avond: 1 bord warm eten ,geen toetje.

sávonds op de bank een BAKJE chips,geen hele zak.

De hele dag geen tussendoortjes, wel 2x een kop koffie.

In het weekend ontbijten we met vers gebakken broodjes, lunchen we in de stad of maken we thuis een broodje kroket,en bestellen we sávonds pizza of chinees.

Ik fitness 2x per week, ben 36 jaar 1.76m,en weeg 71 kilo(maat 38)
Ik ben 26 jaar, 1.71 m en 68 kg (maat 38).

Ik eet gemiddeld per dag:

6 bruine boterhammen met roomboter en 30+ kaas/magere vleeswaren

3-4 stuks fruit

0.5 liter halfvolle melk/magere yoghurt (regelmatig met 50 gram muesli erin)

1 flink bord warm eten

Drinken: 4 kopjes koffie (zwart), veel water en thee en 2 glazen cola light

In het weekend drink ik 1 avond wijn/rosé, dan wel gelijk een hele fles als het gezellig is

In het weekend ga ik ook 1x buiten de deur lunchen of dineren

En in weekend neem ik gemiddeld 1x chips/nootjes/ed

Sporten doe ik 3x per week in de sportschool (spinning, bodypup of fitness), verder weinig dagelijkse beweging.
Ik draag 34/36 en sport zo'n 3 keer per week.

Vandaag:

O: 2 meergranen-bolletjes met halvarine en kipfilet (2 plakjes per broodje) een banaan en 2 glazen karnemelk.

T: 3 koffie met melk en een zoetje.

L: 2 volk. boterhammen met 48+ kaas + glas optimel.

T: Roosvicee en een suikerwafel.

D: Pastasalade met garnalen en een vinaigrette.

Straks nog een wijntje (of 2) met een hand noten.

Volgens mij eet ik vrij gezond en probeer er regelmaat in te houden. Dat heeft wel wat moeite gekost maar het gaat de goede kant op.

Ik eet eigenlijk altijd vers en meestal volvette producten. Light vind ik over het algemeen vies en ik wil niet op calorieën letten.
Niks
Ontbijt: 4 boterhammen, 1 bakjeyoghurt met muesli

Tussen door"bakje gemengd fruit

Lunch: 5 boterhammen

Tussendoor: eierkoek/ontbijtkoek

Avondeten: 1 flink bord

Tussendoor: grote koek

Drink veel water de hele dag door/ ben 1.74m en weeg 55 kilo en 33 jaar
Ik raak er meer en meer van overtuigd dat het er niet zoveel toe doet hoeveel je eet en ook niet of dat 'dikmakend' voedsel is. De hoeveelheid beweging heeft volgens mij veel meer invloed.
quote:Lllilaaa schreef op 07 januari 2011 @ 19:00:

Ik raak er meer en meer van overtuigd dat het er niet zoveel toe doet hoeveel je eet en ook niet of dat 'dikmakend' voedsel is. De hoeveelheid beweging heeft volgens mij veel meer invloed.Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ben een paar jaar geleden ca. 8 kg afgevallen. Eetpatroon niet gewijzigd. Wat overigens niet betekent dat ik overmatig calorierijk voedsel at maar als ik zin had in chocola, chips e.d., dan nam ik het gewoon. Ging toen 3x per week naar de sportschool en de kilo's gingen vanzelf. Vanwege drukte vervolgens niet zoveel kunnen sporten als voorheen en langzaam maar zeker kwamen de kilo's weer. Dus echt een kwestie van meer bewegen.
Dan is mijn lichaam gewoon ráár. Ik kom namelijk aan als ik ga sporten. En daarom is de motivatie ook echt gewoon wég! (want de enige motivatie om te sporten is momenteel afvallen. mja.)
Als jullie zeggen 1 boterham bedoelen jullie dan echt 1 dus een sneetje met beleg óf 1 sneetje beleg en een sneetje er boven op?
Ben je misschien al heel slank? Meer sporten betekent nl. wel zwaardere spieren.

Iemand die te zwaar is zal van sporten afvallen, omdat z'n spijsvertering sneller gaat. Maar als de jouwe al heel snel ging en niet echt meer sneller kan, heb je dat 'voordeel' niet, en wel het 'nadeel' van zwaardere spieren. Wat overigens geen nadeel is, want je mag dan een paar kilo's meer gaan wegen, het levert je waarschijnlijk wel een strakker lijf op .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven