November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Suzaa, vervelend dat Suzoon weer is begonnen met zijn gespook! Hopelijk is het inderdaad ook snel weer over!

Scuba, bij jou dus ook weer die slechte nachten. Kinders, ga nou eens normaal slapen, slapen is fijn!!!!

Tessje kan zich helemaal uitkleden. Een paar weken terug deed ze dat de hele dag door en liep er dus wel eens een naakt meisje door het huis. Ik heb het genegeerd en nu is het weer over gelukkig. Aankleden gaat redelijk, maar omwille van de tijd heb ik nog mee.

Tessje heeft eigenlijk nooit een echte babykamer gehad, met het behang op haar muren is het een prima peuterkamer. En Stannetjes ligt nu dus ook tussen het roze .

Tessje zit op sommige dagen langer voor de tv dan ik eigenlijk zou willen.... Maar ze vindt het echt leuk en vraagt er zelf om. En het grappige is dat ze zelf de tv uitzet als ze vindt dat ze genoeg heeft. Toch probeer ik het te beperken.

De antibiotica lijkt aan te slaan bij Stannetje! Vannacht hebben we echt een betere nacht gehad. Hij werd om tien voor drie wakker, dus ik dacht dat het gespook weer begon. Maar nadat ik hem zijn speentje gaf draaide hij zich om en sliep weer verder!!! Ik wist niet wat me overkwam en heb vervolgens nog een uur wakker gelegen en liggen wachten op verder gespook wat uitbleef. Om 6 uur was hij weer wakker maar heeft hij verder geslapen in ons bed waar we hem om 7:15 uur wakker hebben moeten maken voor zijn fles! Ik hoop echt zo dat zijn gespook gerelateerd is aan zijn gezondheid en dat het helemaal over is als de KNO arts hem onder handen heeft genomen! Verder ben ik even druk met scholen voor Tessje. Helaas heeft nog niemand ons huis gekocht en wordt de kans steeds groter dat ze hier nog naar school zal gaan.
Jaaaaa suzaa dat is hem. Top bedankt. Best een duur ding maar hij is wel schattig. Nu nog even kijken waar we geen verzendkosten hoeven te betalen :-)

Suza: oei Puk loopt mijlenver achter op Suzy (en Tess) dus. Maar hier vind Puk het geen probleem dat ik haar aan- en uit kleed. Ze wil het helemaal niet zelf doen. En jij dus ook al aan de halfhoog slaper, hmm loop ik ook mee achter dus Goed om te weten dat het al kan. Balen dat er bij jou ook zo gespookt wordt snachts. Misschien moeten we maar gezellig gaan smsen als we er met zn drieen uit zijn

Tess: Oh jij kan niet mee smsen want je had een goede nacht. Heerlijk zeg, hopelijk is het inderdaad KNO gerelateerd en ben je er straks vanaf. Nou dan ga ik maar alleen met Suzaa smsen hoor.
Bij de geboortewinkel had ik nog eens een kortingscode van voor 10% dacht ik. Weet niet of die nog geldig is, maar kan ik eventueel wel opzoeken. Is met google ook wel te vinden misschien. Inderdaad wel een leuk ding!

Haha, lig je net te slapen, sms ik je alsnog wakker . Maar wel gezellig hoor, gaat de tijd ook wat sneller tot de 10 minuten voorbij zijn om Suzoon weer te troosten. Suzoon spookt meestal ergens tussen 2 en 4 uur. Maar ik ben standvastig hooguit een minuut in zijn kamer, speen in, aai over de bol en wat standaard zinnetjes uitkramen en weg weer. En dat dan in de herhaling voor 1 a 1,5 uur. Niet elke nacht gelukkig, het wisselt nogal.

Ach, voor Puk is aan en uitkleden blijkbaar geen prio, het is maar net wat ze belangrijk vinden. Suzy wil altijd al alles zelf doen en gaat ook net zolang door tot het lukt, strebertje dus. Suzoon is van hele andere makelij, ik durf nu wel te beweren dat die standaard minimaal een paar maanden later is met dat soort dingen . So be it.

Hoogslaper had ik zelf ook altijd graag gewild en nooit gekregen, vind het wel heel stoer hoor, zo'n bed. En het staat zo leuk!!
Fijn Tess; dat Stannetje een betere nacht had. Hopelijk is het ergste leed nu geleden en kun je ook weer bijtanken!

Suzy holt ook regelmatig in haar blootje door het huis als ze geen zin heeft om zich aan te kleden na het douchen. wel met een handdoek op haar hoofd en dan is ze "de heks". Als ik niet uit kijk dan stormt ze ook zo naar de deur en/of naar buiten als de bel gaat of als vriend thuis komt. Grappig dat ze nog zo lekker zonder gene zijn.

Herkenbaar, liggen wachten op gespook. Overkomt mij ook regelmatig, erg irritant. Lig je zelf een beetje voor jan doedel wakker te wezen.
Gezellig, meeste inlog-problemen weer opgelost?

Balen Tess, dat Stannetje nu alweer ziek is én dat hij hier zo'n last van heeft.

Net zoals bij jullie Scuba en Suzaa, pff niet niks hè van die nachtbrakers.Denk trouwens dat Tess het niet erg vind dat ze niet mag mee sms-en, ze zal liever slapen.

Uit- en aankleden is hier ook niet echt een dagelijks ritueel. We zijn het wel aan het stimuleren, maar o,o wat is hij soms eigenwijs.

Luisteren is op dit moment trouwens één van zijn slechtere eigenschappen. Pff, zal wel weer een fase zijn, maar....zeer vermoeiend. Gisteren wilde hij ook niet echt mee werken. Ben toen emt Nova naar beneden gegaan. Na dik 5 minuten boven maar eens gaan kijken. Was hij bezig zichzelf aan te kleden. Zag er erg komisch uit. Hemd, geen onderbroek, sokken, spijkerbroek achterste voren en hij was bezig met zijn shirt. Lukt niet zo goed, mama.....

Middagslaapje, hoop ik er nog zo lang mogelijk in te houden. Hij slaapt vaak toch nog wel. Zo niet dan is hij tegen de avond echt stierlijk vervelend. Nu ligt hij 's avonds nog wel lang wakker, maar dan ligt hij in bed en vermaakt hij zichzelf.

Met Nova gaat het goed. Ze is een rustig meisje, wat alles in haar tempo doet. Wat een verschil met Binkie. Die was met veel dingen zo snel. Grappig om het verschil te zien. Vind trouwens de interactie tussen die 2 heerlijk om te zien. Ze kunnen zo om en met elkaar lachen. Geniet er nog maar van, want dat zal straks wel anders zijn.

Zou Ibbel ondertussen al getrouwd zijn??
Jullie vergeten mij helemaal met mijn spook. Ik wil ook mee smsen :-).

Hier ook al ruim een jaar de peuter/kleuter/tiener kamer (hij kostte zoveel dat ze minimaal 20 jaar mee moet gaan doen!) gaat prima. Ik denk er sterk over om Elfje in juli ook in een groot bed te gaan leggen. Dat is een stuk makkelijker als we in augustus op vakantie gaan en dus geen babybedje mee hoeven nemen op vakantie.

Kleuren kent Alissa sinds deze week van de een op de andere dag is het kwartje blijkbaar gevallen. Dus er is nog hoop voor Leon, wie weet verrast hij je over een paar weken.

Aan en uitkleden kan Alissa nog niet zelf, haar interesse heeft het ook niet. Wel kiest ze zelf elke dag haar kleding deels uit en vul ik het aan tot een setje dat bij elkaar past. Leuk dat ze echt al voorkeuren heeft.
poeh he, wat een boel gereageerd al!

Maar even op volgorde van binnenkomst:

Antwoorden op Scuba: aankleden/uitkleden: check. Neeltje loopt regelmatig na het eten de rest van de avond alleen in haar luier rond omdat ze zich "alvast" heeft uitgekleed. En aankleden is het nog wat lastig om de kleertjes met de goede kant voor aan te trekken Dat lampje weet ik niet. Babykamer: aangezien dat ventje van ons een sloper is, willen we zo lang mogelijk wachten. Hij klimt/valt nog niet uit bed, dus lekker laten liggen. Dan gaat hij in een peuterbed, na een weekje of wat wennen gaan ze samen op 1 kamer. Het zal me wat worden

Suzaa, hopelijk kun je nog wat korting vinden!

Kleuren en tellen: tja, mijn kinderen wijken af, neem ze vooral niet als voorbeeld Nelis herkent al woorden en letters......

Spokende kinderen: heb ik hier helemaal geen last van Maar ook thuis gaat het heel goed. Wel nog om 5.30 wakker (nelis), maar dat is het dan wel. Bij ziek/hoesten/snotteren iets meer heibel, maar dat is met paracetamol/neusspray aardig op te lossen.

Voorkeuren voor kleertjes: Neeltje heeft ook dat al zeker een half jaar. Tjonge jonge, wat een combinaties! Gelukkig mag mama ze nog wel zelf kopen en mag het gewoon ZeBra zijn

Het IKKE ken ik wel. Wij kunnen heel gemakkelijk een ruzie creëren: je hoeft bij ons in huis maar 1 keer "nee, ikke" te roepen, en er wordt tot huilens aan toe een "nee, ikke" strijd gevoerd. Als je dan vraagt waar het om gaat, weten ze dat natuurlijk niet Neeltje vindt dat ze alles kan, want ze is AL 3. Tja, laat maar zien dan.

En nu lekker slapen, morgen weer naar huis. Dan wordt het weer druk met mijn 3 schatten.
O check even de naam in je post

Beetje vroeg vannochtend. Ok geen sms nodig vannacht dat dan weer niet.

Lala: ohhh sorry vergeten, je mag ook in de sms groep hoor, geen probleem Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Heb je die kamer allemaal in één keer gekocht ofzo?

Ibbel: Ik vraag me ook af hoe het ermee gaat. Leef je nog meid? Geef eens een teken? Kreeg laatst wel een commerciele mail van je maar wil zo graag weten hoe het met jou gaat
Ja, Ibbel, doe ons eens een update?

Novem; zo te lezen gaat het lekker bij jullie, houden zo. En dat niet luisteren hoort volgens mij echt bij deze leeftijd. Zowel op het kdv als thuis is luisteren niet echt om over naar huis te schrijven. Maar de gang doet het altijd wel goed. Inderdaad grappig om het verschil te zien met een 2e, het tempo van Suzoon is ook heel anders dan Suzy. De interactie is inderdaad ook erg leuk, Suzoon doet werkelijk alles na. Vooral aan tafel is het altijd grappig om te zien. Maar even zo vaak is het ook hommeles omdat Suzy iets bij Suzoon op zijn hoofd gooit, hem duwt, of constant aan 'm loopt te trekken en te hangen. En Suzoon kan als het hem even niet zindt een keel opzetten, nou. Maar hij kan steeds beter van zich afbijten, dus komt vast goed.

Oh Lala, jij mag ook bij de club van niet-doorslapende-nachtbrakers-sms-club hoor . Hoe is het met jouw spookje?

Hadden jullie nou ook een halfhoogslaper? Volgens mij hadden wij de kamers van hetzelfde merk (lifetime). Duur, maar wel mooi en bevalt goed. We hebben voor Suzoon het actiebed gekocht, met een soort hut eronder. Ook erg leuk.

Ik wil inderdaad ook kijken of Suzoon met 2 jaar naar een normaal bed kan. Bij Suzy ging dat prima, maar heb zo het vermoeden dat Suzoon daar wat later aan toe is. Maar we zien wel.

Suzy heeft vanochtend haar naam op de computer in Word getyped, vind ik zo goed. Nu heeft ze natuurlijk ook een makkelijke naam, maar goed. Of kan Nelis dat ook al? Haha. Jij hebt echt talenwonder, O. Ik vind het maar knap! Volgens mij kon Neeltje al tot meer dan tien tellen toen we bij Tess waren (en hoe lang is dat wel niet geleden). Suzy kan het nog steeds niet foutloos, haha.

Drukke dag vandaag, vanochtend verjaardag van vriendin, straks naar het CB met Suzoon, daarna verjaardag zwager en hopelijk komt ergens tussendoor de DHL nog met een pakje. Misschien een tip voor degenen die nog een kinderdekbed en plat kussen moeten hebben, is nu bij V&D in de opruiming. Ik heb deze ook voor Suzy en bevalt heel goed, heb 'm nu ook alvast voor Suzoon gekocht. Normaal 50 euro en nu 21 euro nog wat geloof ik. Ik heb er gelijk waterdichte moltons bij gekocht en met een kortingsbon (gebruik welkom10 als code, wel minimaal 50 euro bestellen) een mooi koopje .
Zijn jullie trouwens al bezig met de zomervakantiebestemming?

Ik ben op zoek naar inspiratie...
Nog allemaal de beste wensen!!

Wat een drukte allemaal weer. Was wel erg gezellig. Amber viel uiteindelijk om 115 op schoot in slaap, kreeg dr met geen mogelijkheid naar bed, ff een halfuurtje, maar ja wat wil je als er nog 5 neefjes en nichtjes rondlopen die niet hoeven te slapen. Vuurwerk vond ze erg mooi.

Chocomel, drink het wel, maar koop het alleen als het in de aanbieding is En heb net de laatste pakken al weggegooid.

Kleuren, ja die zijn hier wel bekend.

Tellen, ze slaat consequent de 3 over.

Aankleden, nee dat gaat nog niet, uitkleden lukt redelijk, maar meestal help ik gaat een stuk sneller en scheelt een hoop frustratie als ze vast komt te zitten.

Hier is de laatste 2 weken de luistercd van jip en janneke helemaal in ze draait hem helemaal grijs. En daarna gaat ze het aan ons vertellen

Kamertje, hier nog niets veranderd behalve het bed. Als onze kamer klaar is gaan we daar weer mee aan de gang, maar dat duurt nog wel ff.

Tv kijken, hier ook erg graag. Zet hem standaard smorgens aan als ik thuis ben, kan ik nog ff verder doezelen

En meestal rond een uurtje of 16 dan kakt ze een beetje in en mag ze van mij ff relaxen.

Ik zag dat in april er een nieuwe winnie the pooh in de bioscoop komt, denk dat ik daar met haar heenga. Volgens mij vind ze dat helemaal geweldig en meestal duren ze maar een uurtje.
o ja welke maat kopen jullie nu.

Ze zit nu in 104 boven en 98 onder.

Dus van de zomer waarschijnlijk 110 en dan winter 116?
Leuk Winnie de Pooh dat ga ik zeker onthouden. En die kortingsbon ga ik ook gebruiken. Je kan het maar beter in huis hebben toch?

Misty: Hier beide 98 maar ik verwacht niet dat ze zo snel meer groeien hoor. Het gaat heel langzaam nu. Maar volgens mij als je boven op 104 zit kan je wel makkelijk 110 kopen. Is het een beetje te groot maar dan kan het even mee. Maar voor de winter zou ik het nog even aankijken.

Suzaa: Zomervakantie wordt hier 3 weken Zeeland. Geen geld helaas dus wel makkelijk beslissen
Suzaa het is besteld. Nogmaals bedankt voor de tip hoor want de kortingsbon hebben we ook gebruikt
Luister cd van Jip en Janneke klinkt leuk!

Ik zag ook dat Rapunzel nu in de bios is, maar of dat nou ook iets voor kleine kinderen is weet ik eigenlijk niet. Leek me ook wel leuk.

Ik koop voor Suzy 110/116 en volgens mij past ze daar dan voorlopig toch echt wel in. Broeken 104 worden soms zelfs al aan de korte kant, dus die nu ook 110. Maar Suzy is ook niet zo maatgevend, die is echt groot. Suzoon gaat ook alweer richting maat 92, nog even en ze hebben beiden dezelfde maat.

Haha, leuk he, die kortinkjes en uitverkoopjes, kan er echt blij van worden . Van de week nog even bij Hans Textiel wat shirtjes voor Suzy en Suzoon gekocht. De meesten 2 of 3 euro per stuk, lekker hoor.

Zeeland ben ik dol op (en leuke vakantiehuizen genoeg), en je brengt me ook wel op ideeen. Normandie staat ook nog steeds op het verlanglijstje, dus misschien (mid)weekje zeeland en dan naar het zuiden afzakken. Ik vind het altijd wel leuk om op verschillende plekken te zitten.
Suzaa: Zeeland is ook leuk vooral omdat mijn schoonouders dus dat huisje hebben maar ja, ik was toch liever dit jaar weer naar Azie gegaan. Thailand of Vietnam is goed te doen met kinderen en dat had ik errug graag gedaan. Nu kan het nog in het voor- en naseizoen straks wordt het alleen nog maar hoogseizoen (blehh veel te duur en te druk )
haha Scuba, volgend jaar kun je ook nog buiten het hoogseizoen, dan is je oudste dochter nog niet leerplichtig dat is ze pas gedeeltelijk vanaf 5 en vanaf 6 volledig...
110??? Dan zijn ze 6 jaar, volgens de boekjes. Neeltje heeft nu 98, broekjes beginnen soms echt te passen ik koop nu 104, die kan ze in het najaar dan aan. Voor de zomer koop ik boven 98 en onder 104. Ze is thuis 97 cm. Ben benieuwd, 2 feb mogen we naar het cb

Naam typen? Neeltje typt nooit, dus ze zal moeten wachten tot ze gaat schrijven
Nou dan is Raf 6! Die heeft al een tijdje 110 in broeken bovenkleding is nog groter.. 104 is echt te kort voor hem.

Uitkleden gaat hier prima, ook hier regelmatig een bloterikje in huis. Aankleden gaat langzaam maar wel steeds beter. Hij let ook echt op het merkje dat dat achter zit van dat soort dingen. Alleen zijn schoenen gaan nog wel eens verkeerd om

Naam typen hier ook niet. Ook Raf typt nooit. Hij weet welke letters er in zijn naam zitten en kan die ook bij elkaar zoeken uit de letterkoekjes die wij vaker hebben en ook Tijn kan ie bij elkaar vinden. Madelief wordt alweer wat lastiger. maar Typen hier dus ook niet.

Luistercd van Jip en janneke en Bert en Ernie hebben wij ook die zijn leuk vooral in de auto!

Films en tv kijken zit er hier ook niet in. Raf kijkt 's ochtends Koekeloere en Huisje boompje beestje op Zappelin en 's middags Sesamstraat maar verder rijkt zijn concentrratie niet. Programma's als Dora en Diego en dat soort dingen zou hij denk ik wel leuk vinden maar ik vind dat zulke vreselijke programma's zelf dat ik ze nooit opzet. Bovendien willen ze dan al zo gauw al die dingen die ze rondom dat thema verkopen hebben, daar begin ik dus niet aan. Raf heeft Flip de beer zelf en verder niets van tv programma's.

Wat vervelend trouwens al die nachtbrakers... Ik kan ook wel bij de smsclub maar niet voor Raf die is alleen erg vroeg wakker. Voor mijn dochter ben ik nog elke nacht minstens 1 keer wakker. Dat zal waarschijnlijk altijd een moeilijke slaper blijven.

Ook beterschap voor alle arme kindjes met oorpijn.. Wat vervelend lijkt me dat.

Wij hebben op het moment hier ook ziekenboeg; eerst tussen kerst en nieuwjaar Madelief en ikzelf aan de buikgriep en deze week eerst Raf en nu is Tijn aan de beurt. Jammer van hun vakantie...

Vakantie heb ik nog niet over gedacht. Wij gaan denk ik dit jaar de grens niet over omdat onze regio helemaal in het hoogseizoen valt dan ga ik dus echt niet de drukte opzoeken. Misschien een weekje of zo op Texel of Vlieland maar dat bedenken we nog wel.

Raf heeft sinds maart vorig jaar een groot bed en een stoere jongenskamer. Niks bijzonders verder maar het babyspul is er echt uit. We hebben het zelf gemaakt omdat het allemaal precies moest passen. De kinderen hebben hier allemaal een eigen kamer. Samen zou voor Tijn nooit goed werken, die heeft soms echt even rust nodig ivm zijn Asperger. Misschien op zich wel voor Raf en Madelief maar bij hun is het leeftijdsverschil te groot vind ik. Raf zou alleen maar haar gitaar en computer enzo slopen.
voor efteling kaartjes kyk maar ff op het ak!

Zomervakantie (nou ja begin oktober) gaan we naar de dominicaanse met ouders en schoonouders. Heerlyk heb er nu al zin in.
Wij zitten nog ver onder jullie kwa kleding dan. Ze heeft nu 92/98. Broeken van 98 passen nog lang niet. Maar shirtjes al wel. Wat een ukkie heb ik toch.

Toevallig hebben wij afgelopen week de zomervakantie geboekt. Wij gaan naar een landal park in Friesland. Heerlijk 2 weekjes weg op een park met alles erop en eraan. Heb er super zin in, miste vorige jaar echt het entertainment en een zwembad op loopafstand, toen hadden we een luxe appartement in Duitsland.

Mijn vakantie is alweer om . Wat gaat dat toch snel.

Wij hebben inderdaad hetzelfde kamertje als Suzaa van Lifetime, ben daar erg tevreden over. Wel gewoon het lage bed. Maar Elfjes kamer is een stuk kleiner, dus zou goed kunnen dat we dan de hoogslaper kopen.
Inderdaad, volgend jaar zou eventueel nog kunnen om buiten het hoogseizoen met vakantie te gaan. Goed om in gedachte te houden.

Suzy is van het formaatje Raf zo te zien! Ze was afgelopen zomer al 1 meter, en volgens mij weer een groeispurtje gehad.

Bij ons staat de pc in de huiskamer, dus Suzy vind het heel interessant. Spelletjes van minipret.nl vindt ze geweldig. Vind het wel heel knap hoe ze al met de muis om kan gaan en de letters herkent.

Oh, dat klinkt ook heerlijk Misty. Ik heb alle opties voor vakantie nog open.... Hopelijk krijg ik opeens dé bestemming voor ogen. Voorpret is meestal net zo leuk .
Ik zit er een beetje doorheen dus daarom even ego. Het gaat weer erg slecht met het slapen van Muk. Huilen en krijsen is eerder regel dan uitzondering. Nu ook bij het middagslaapje en inslapen. Weer een aantal nachten waar ze echt uren snachts gehuild heeft. Niks hielp. Alleen mee in bed nemen, waardoor ze eerst 45 min aan het draaien en spelen is en wij haar dan met veel moeite eindelijk in slaap krijgen.

En vervolgens slapen we zelf voor geen meter. Gister weer van 2 tot half vijf. Resultaat: Puk wakker en weer moeilijk in slaap te krijgen en vriend is uiteindelijk maar, op de grond, bij haar bed gaan slapen en Muk op zijn plaats in bed. Muk werd weer wakker om 630 en ik heb dus weer eerst 3 uurtjes en daarna nog 2 uurtjes geslapen.

En zo gaat het al weer een paar dagen. Ik wordt er echt gillend gek van en ben echt een beetje wanhopig nu. Er lijkt niks fysieks aan de hand te zijn. Pcm helpt niet, geen oortjes, fles, slokje water, boekjes in bed, knuffels, slaaptraining echt niks helpt.

Volgens mijn zusje is het echt niet normaal, nee dat snap ik ook wel, maar ja, wat moet ik dan in godesnaam doen. Daar komt bij dat vriend en ik ook niet te genieten zijn naar elkaar door het slaaptekort en dus veel ruzie en irritaties hebben (we proberen dat zonder de kinderen) Help, echt help, ik weet het gewoon echt niet meer en ben kapot. Ik vind het echt niet leuk meer zo. Zo erg was het zelfs bij Puk niet toendertijd. Ligt het dan toch aan wat wij doen? Dat geloof ik eigenlijk niet, maar waar ligt het dan toch aan?
Scuba; allereerst een hele, hele dikke knuffel. Enige wat ik kan bedenken is om morgenochtend gelijk contact op te nemen met je huisarts om te overleggen wat voor stappen je kunt ondernemen en misschien eens te kijken/informeren naar ziekenhuizen met speciale afdelingen voor huilbabys? Zo te lezen moet het echt niet langer duren.

Suzoon is zoals je weet ook een slechte slaper en dat is al een hele opgave, maar vergeleken bij Muk is het nog een engeltje zo te lezen.

Sterkte hoor, laat het niet aan sudderen, maar zoek hulp!

En nee, het ligt echt niet aan jou. Ik denk dat ook wel eens, doe ik nou iets verkeerd? Mijn zus heeft een tweeling (amper 2 maanden ouder dan Suzoon) die ze toch echt hetzelfde behandelt en waarvan de een altijd al een slechte slaper is (lees; wordt rond 23:00 gillend wakker en slaapt dan elke nacht tussen hen in met regelmatig flesjes sap tussendoor) terwijl de andere altijd prima slaapt.

Ik vraag me ook regelmatig af waar het nou aan ligt, maar je weet het gewoon niet. Het zit toch echt in de aard van het beestje vermoed ik.
Hoe ging het vannacht Scuba?

Vorige week ben ik bij het CB geweest met Suzoon en toen kwam zijn slaapgedrag ook nog ter sprake. Mijn WV is een hele lieve, ervaren vrouw en die zei dat bij sommige kinderen het alleen helpt om ze echt te laten huilen en er dus helemaal niet meer naartoe te gaan als ze aan het spoken zijn. Barbaars maar wel effectief blijkbaar. Ze voegde daar trouwens wel gelijk aan toe dat ze het zelf niet kon bij haar eigen kinderen . Maar het belangrijkste is dat je een methode kiest waar je voor 100% achter staat en deze consequent volhoudt. Kinderen voelen volgens haar feilloos aan als je twijfelt of als ze voelen dat er nog wel een beetje rek in zit.

Suzoon heeft voor het eerst sinds tijden weer eens min of meer doorgeslapen, ik hoefde er in elk geval niet uit (paar keer wakker, even kort huiltje en sliep zelf weer verder). Gisteren zijn we naar Holle Bolle Boom geweest (indoor speelparadijs), dus misschien moeten we dat maar vaker doen . Was echt erg leuk trouwens! Ze hebben ook een plons gedeelte, ben jij daar wel eens geweest Misty? Lijkt me ook leuk als Suzoon ietsje ouder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven