1 koekje maar???
vrijdag 7 januari 2011 om 22:02
Hoi,
Ik zit met een vraag, wellicht kunnen jullie het e.e.a. uitleggen?
Ik woon hier nu bijna 7 jaar en er zijn veel dingen die mij opvallen, maar waar ik niet van weet of het nou typisch NL is of dat het heel erg kan verschillen per persoon etc.
Een voorbeeldje:
1 koekje bij de thee en de koektrommel gaat dicht.
Ik heb dit nu al een aantal malen meegemaakt maar kan er moeilijk aan wennen.
Zijn er nog meer dingen die typisch Nederlands zijn?
(Ik kom uit Frankrijk trouwens)
Ik zit met een vraag, wellicht kunnen jullie het e.e.a. uitleggen?
Ik woon hier nu bijna 7 jaar en er zijn veel dingen die mij opvallen, maar waar ik niet van weet of het nou typisch NL is of dat het heel erg kan verschillen per persoon etc.
Een voorbeeldje:
1 koekje bij de thee en de koektrommel gaat dicht.
Ik heb dit nu al een aantal malen meegemaakt maar kan er moeilijk aan wennen.
Zijn er nog meer dingen die typisch Nederlands zijn?
(Ik kom uit Frankrijk trouwens)
vrijdag 7 januari 2011 om 22:05
vrijdag 7 januari 2011 om 22:06
Ik pak altijd 3 of 4 koekjes tegelijk. Als ik visite krijg, heb ik grotere koeken (bv. stroopwafels) in huis en dan krijgt de visite er gewoon maar eentje. Ik kan me niet voorstellen dat mensen er 2 willen.
Maar van mij mogen ze het hele pak leegeten hoor. Maar ik doe het zakje wel dicht, anders worden ze zacht.
Maar van mij mogen ze het hele pak leegeten hoor. Maar ik doe het zakje wel dicht, anders worden ze zacht.
vrijdag 7 januari 2011 om 22:06
vrijdag 7 januari 2011 om 22:08
quote:mimootje schreef op 07 januari 2011 @ 22:07:
Je komt uit Frankrijk?
Mijn ouders wonen daar en moesten heel erg wennen aan de loodgieters en timmerlieden die morgen zouden komen maar een week later nog niet waren geweest! Ik schrok er ook van dat de loodgieter hier gewoon op het afgesproken tijdstip kwam
Je komt uit Frankrijk?
Mijn ouders wonen daar en moesten heel erg wennen aan de loodgieters en timmerlieden die morgen zouden komen maar een week later nog niet waren geweest! Ik schrok er ook van dat de loodgieter hier gewoon op het afgesproken tijdstip kwam
vrijdag 7 januari 2011 om 22:09
Klompen, werd vroeger veel gedragen door boeren. Nu een belangrijkexport-product. Toeristen kopen ze graag. Mooie handel, echter een Nederlander willen er nog niet dood mee gevonden worden.
Ook typisch: wij denken aan jouw verjaardag als we op de pot zitten
Ook typisch: wij denken aan jouw verjaardag als we op de pot zitten
Here I am - now what are your other two wishes...