Leiden
dinsdag 11 januari 2011 om 14:32
Hoi,
Ik lees al een hele tijd mee op het Viva-forum, maar nu heb ik toch ook maar een account gemaakt om een vraag te stellen.
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis in Leiden. Wij kennen Leiden echter niet zo heel goed en ik ben dus heel benieuwd naar welke wijken leuk zijn. Ons budget is max 300.000 euro en we willen graag een eengezinswoning met tuin. Authentieke bouwstijl, oa jaren '30, heeft onze voorkeur. Overigens vinden wij de locatie erg belangrijk. Dan wonen we liever kleiner of hebben een minituintje als het maar in een leuke wijk is. Ik ben heel benieuwd of dit haalbaar is in Leiden
Alvast bedankt!
Groetjes,
Soup00
Ik lees al een hele tijd mee op het Viva-forum, maar nu heb ik toch ook maar een account gemaakt om een vraag te stellen.
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis in Leiden. Wij kennen Leiden echter niet zo heel goed en ik ben dus heel benieuwd naar welke wijken leuk zijn. Ons budget is max 300.000 euro en we willen graag een eengezinswoning met tuin. Authentieke bouwstijl, oa jaren '30, heeft onze voorkeur. Overigens vinden wij de locatie erg belangrijk. Dan wonen we liever kleiner of hebben een minituintje als het maar in een leuke wijk is. Ik ben heel benieuwd of dit haalbaar is in Leiden
Alvast bedankt!
Groetjes,
Soup00
dinsdag 11 januari 2011 om 14:45
Tja waarom Leiden, omdat het handig ligt tussen Den Haag (werk ik) en Amsterdam (werkt vriend). En de keren dat we er zijn geweest leek het ons wel leuk, maar we kennen de plaats dus (nog) niet zo goed. Waarom vind jij het niet zo leuk om er te wonen Galadriel?
En dank je Yoyo, professorenwijk klinkt goed, ik zal eens gaan kijken op Funda
En dank je Yoyo, professorenwijk klinkt goed, ik zal eens gaan kijken op Funda
dinsdag 11 januari 2011 om 14:46
dinsdag 11 januari 2011 om 15:00
dinsdag 11 januari 2011 om 16:20
dinsdag 11 januari 2011 om 17:00
quote:okapi73 schreef op 11 januari 2011 @ 16:53:
[...]
Ja is het lelijk? Ben er nooit geweest.
Stevenshof ook een optie.
Of de Merenwijk.
Al die wijken hebben "nieuwbouw", geen jaren 30.
Ik zou zelf niet in de wijken willen wonen, hoewel stevenshof wel kindvriendelijk is, net als roomburg.
En nu naar werk!
[...]
Ja is het lelijk? Ben er nooit geweest.
Stevenshof ook een optie.
Of de Merenwijk.
Al die wijken hebben "nieuwbouw", geen jaren 30.
Ik zou zelf niet in de wijken willen wonen, hoewel stevenshof wel kindvriendelijk is, net als roomburg.
En nu naar werk!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 11 januari 2011 om 22:41
Het stuk tegen Oegstgeest aan vind ik mooi, is dichtbij het station, groen, en oude huizen. Dat is de Vogelwijk.
In het centrum heb je ook mooie (oude) wijken, o.a de Pieterswijk, Academiewijk.
Professoren- en Burgemeesterswijken zijn leuk, net als de Tuinstadwijk. In Levendaal en Cronestein vind je denk ik ook het soort huizen dat jullie zoeken.
Wijken die ik zou mijden:
De Kooi (niet centraal, kil, niet de meest veilige plek)
Diamantbuurt (zelfde verhaal)
Boshuizen
In het centrum heb je ook mooie (oude) wijken, o.a de Pieterswijk, Academiewijk.
Professoren- en Burgemeesterswijken zijn leuk, net als de Tuinstadwijk. In Levendaal en Cronestein vind je denk ik ook het soort huizen dat jullie zoeken.
Wijken die ik zou mijden:
De Kooi (niet centraal, kil, niet de meest veilige plek)
Diamantbuurt (zelfde verhaal)
Boshuizen
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
dinsdag 11 januari 2011 om 22:47
quote:johanna65 schreef op 11 januari 2011 @ 21:41:
Volgens mij zijn de gemeentelijke heffingen in Leiden ook heel hoog, misschien even rekening mee houden bij het berekenen van je vaste lasten (tarieven zijn vast wel op de website van de gemeente te vinden).
Je kunt altijd aan de verkoopmakelaar vragen hoeveel het kost.
-OZB
-G/W/L
-Verontreinigingheffing
-Water
Etc
Volgens mij zijn de gemeentelijke heffingen in Leiden ook heel hoog, misschien even rekening mee houden bij het berekenen van je vaste lasten (tarieven zijn vast wel op de website van de gemeente te vinden).
Je kunt altijd aan de verkoopmakelaar vragen hoeveel het kost.
-OZB
-G/W/L
-Verontreinigingheffing
-Water
Etc
“Don’t look back – you’re not going that way.”