Leiden

11-01-2011 14:32 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees al een hele tijd mee op het Viva-forum, maar nu heb ik toch ook maar een account gemaakt om een vraag te stellen.

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis in Leiden. Wij kennen Leiden echter niet zo heel goed en ik ben dus heel benieuwd naar welke wijken leuk zijn. Ons budget is max 300.000 euro en we willen graag een eengezinswoning met tuin. Authentieke bouwstijl, oa jaren '30, heeft onze voorkeur. Overigens vinden wij de locatie erg belangrijk. Dan wonen we liever kleiner of hebben een minituintje als het maar in een leuke wijk is. Ik ben heel benieuwd of dit haalbaar is in Leiden

Alvast bedankt!

Groetjes,

Soup00
De Professorenwijk is een erg leuke jaren 30 wijk. Ligt tegen het centrum aan. Met jullie budget kan je daar denk ik net een huisje kopen,anders een bovenwoning.
Dan is mijn vraag toch: waarom Leiden?

Vind het zelf niet zo'n hele leuke plek (wel als student) om te wonen.
Tja waarom Leiden, omdat het handig ligt tussen Den Haag (werk ik) en Amsterdam (werkt vriend). En de keren dat we er zijn geweest leek het ons wel leuk, maar we kennen de plaats dus (nog) niet zo goed. Waarom vind jij het niet zo leuk om er te wonen Galadriel?

En dank je Yoyo, professorenwijk klinkt goed, ik zal eens gaan kijken op Funda
Burgemeesterwijk, Tuinstadwijk

Hoeveel slaapkamers en m² zoek je?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het is toch maar net waar je van houdt? Ik zou in een aantal plaatsen nog niet dood gevonden willen worden en zo zullen er genoeg mensen zijn die dat in mijn woonplaats niet willen.

Ik vind Leiden een leuke stad. Mijn zusje woont er. Eerst inderdaad als student, nu als werkende medemens.
Tickel, we zoeken een huis met in ieder geval 3 slaapkamers. Aantal m² is beetje afhankelijk van indeling, maar toch wel vanaf 90 m²
Ik kan je wel wat info geven over bepaalde wijken als je denkt een leuk huis gevonden te hebben.

Ook qua ligging heb ik wel wat info voor je als je wilt.
Dit huis ligt net buiten de singels.

De A4 is snel bereikbaar via Leiderdorp, centraal sation is op 5 minuten fietsen, winkels is te lopen.

Alles binnen de singels is "officieel" binnenstad.

Deze wijk grenst aan een industrieterrein.
Hallo, ik woon in Leiden en werk bij een makelaar.

Er zijn genoeg huizen te vinden voor dat bedrag, mijn tip, schrijf je op de website van een makelaar in als zoeker en je krijgt alle nieuwe huizen in je mailbox.
Dat is een leuk huis Tickel!

Dank voor de tip Hennameis
Persoonlijk vind de wijk waar dit huis staat leuk.

Ik kan je meer vertellen over deze wijk en over Leiden, maar dan liever per mail.

Dat is mijn naam at laaif punt nl
Ha, dat huis heb ik net bekeken op Funda, is een leuk huis, wijk is dus ook leuk? Dit weekend maar eens een rondje rijden door aantal wijken om een wat beter beeld te krijgen
Heb je ook al aan Delft gedacht?
Voorschoten ligt naast leiden (aan de kant van den haag), daar word momenteel heel veel nieuwbouw gebouwd dus er staat heel veel te koop, veel jaren 30 ook.

De markt ligt daar een beetje op z'n gat dus dat is gunstig voor jou qua prijs.
Heb ook lang in Leiden gewoond, was toen al duur wonen daar en zal niet zijn verbeterd.

Hoe heet die nieuwe wijk die een jaar of 5 geleden gebouwd is langs de A4?

Toen was ik daar al weg vandaar dat ik dat niet weet. Ik weet wel dat TO iets ouds zoekt, maar wie weet is het toch een optie?
Roomburg
quote:bankje schreef op 11 januari 2011 @ 16:21:

RoomburgDank ik kan weer rustig slapen.
quote:bankje schreef op 11 januari 2011 @ 16:21:

RoomburgLelijk
quote:Tickel schreef op 11 januari 2011 @ 16:48:

[...]

LelijkEn dan ook nog die "goed" werkende brug.
quote:Tickel schreef op 11 januari 2011 @ 16:48:

[...]

Lelijk

Ja is het lelijk? Ben er nooit geweest.

Stevenshof ook een optie.

Of de Merenwijk.
quote:okapi73 schreef op 11 januari 2011 @ 16:53:

[...]

Ja is het lelijk? Ben er nooit geweest.

Stevenshof ook een optie.

Of de Merenwijk.

Al die wijken hebben "nieuwbouw", geen jaren 30.

Ik zou zelf niet in de wijken willen wonen, hoewel stevenshof wel kindvriendelijk is, net als roomburg.

En nu naar werk!
Volgens mij zijn de gemeentelijke heffingen in Leiden ook heel hoog, misschien even rekening mee houden bij het berekenen van je vaste lasten (tarieven zijn vast wel op de website van de gemeente te vinden).
Het stuk tegen Oegstgeest aan vind ik mooi, is dichtbij het station, groen, en oude huizen. Dat is de Vogelwijk.

In het centrum heb je ook mooie (oude) wijken, o.a de Pieterswijk, Academiewijk.

Professoren- en Burgemeesterswijken zijn leuk, net als de Tuinstadwijk. In Levendaal en Cronestein vind je denk ik ook het soort huizen dat jullie zoeken.

Wijken die ik zou mijden:

De Kooi (niet centraal, kil, niet de meest veilige plek)

Diamantbuurt (zelfde verhaal)

Boshuizen
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:johanna65 schreef op 11 januari 2011 @ 21:41:

Volgens mij zijn de gemeentelijke heffingen in Leiden ook heel hoog, misschien even rekening mee houden bij het berekenen van je vaste lasten (tarieven zijn vast wel op de website van de gemeente te vinden).

Je kunt altijd aan de verkoopmakelaar vragen hoeveel het kost.

-OZB

-G/W/L

-Verontreinigingheffing

-Water

Etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven