Die goeie ouwe tijden

11-01-2011 11:41 95 berichten
Een paar dagen geleden hebben we mefszoon dat hij voor zijn verjaardag een fiets krijgt. Verontwaardig zegt ie: maar dat is geen cadeau, dat heb ik nooodig. Als een ouwe oma begon ik hem te vertellen dat toen ik klein was een fiets en een bal de top cadeau's waren. Goeie ouwe tijden, toen hagedissen wedstrijden onze hobby was en een we een krekel als huisdier hadden. Oke, er is ook een cultuurverschil, want ik kom uit Spanje. Maar toch...

Nu hebben kinderen en volwassenen zo veel spullen, en ze kunnen niet zonder: mobiel, playstation, computer, lellykellys... En ik merk dat er veel meer is veranderd dan alleen een pc in plaats van een typemachine of een telefoon met of zonder snoer. De groentewinkel van vroeger is vrijwel verdwenen en de supermarkten hebben een lopende banden, en de treinen kunnen niet meer met sneeuw doorrijden. Ach, ik mis die ouwe tijden, jullie ook?

Wat missen jullie?
We hadden vroeger twee zenders en niet meer dan 4 uur uitzending per dag. Op zaterdag was Heidi op tv. We zatten met z´n allen te kijken, opa en oma inclussief

Of naast je cassetterecorder geplakt zitten wachtend tot de nieuwste hit van ...... langskwam en dan zsm die recordknop indrukken
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:27:

Of naast je cassetterecorder geplakt zitten wachtend tot de nieuwste hit van ...... langskwam en dan zsm die recordknop indrukkenJaaa, dat m is ik ook! Wat heb ik dat uren zitten doen, steeds mopperend omdat de presentator er net weer te vroed door heen ging bleren. Nu weet ik waarom hij dat deed, toen vond ik het alleen maar rete-irri.
Alle reacties Link kopieren
Op deze dingen kon ik meer dan op mijn gewone schoenen:

En als er een verjaardagsfeestje was wilden we allemaal niks liever dan naar de rollerdisco!!

Het subtropisch zwemparadijs was ook populair, en dan met z'n allen rennen als het weer tijd was om te gaan golven.
en wie kent nog deze martelmethode?

Ja..hihi..die presentator idd! Soms zat ik echt met zwetende vingers op die knop..ook de mixen die dan rond nieuwjaar werden uitgebracht..daar wilde je ook niks van missen..

Dit was romaaaaaaaantisch
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:36:

Ja..hihi..die presentator idd! Soms zat ik echt met zwetende vingers op die knop..ook de mixen die dan rond nieuwjaar werden uitgebracht..daar wilde je ook niks van missen..

Heel herkenbaar!! Ik heb ook dagen zo op mn slaapkamer doorgebracht.

Sommige bandjes van vroeger heb ik nog steeds. Ik kon ze gewoon niet weggooien.

Ik heb ook nog een oude radio staan waarmee ik de cassette bandjes mee kan afspelen.

En ik vond rolschaatsen ook fantastisch, en knikkeren daar was ik ook dol op!
Dirty dancing ook!
naar welke muziek luisterden jullie?
@Gierzwaluw

Ook ik heb ze nog steeds en krijg het idd niet over mijn hart ze weg te gooien..zijn echt mooie herinneringen die aan die muziek en opnamemomenten vastzitten..:)

Dit was ook leuk
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:43:

@Gierzwaluw

Ook ik heb ze nog steeds en krijg het idd niet over mijn hart ze weg te gooien..zijn echt mooie herinneringen die aan die muziek en opnamemomenten vastzitten..:)

Inderdaad ik was in die tijd helemaal lyrisch van het liedje Foolish beat van Debby Gibson.

Soms zoek dat liedje nu via You Tube en dan komt die tijd weer heel even terug. Dan voel ik me weer even 12 of 13 jaar oud!

@ MEFS Ik luisterde toen gewoon naar de top 40 muziek.

Vond Mariah Carey ook geweldig en Gloria Estefan.
Vooral Madonna en Michael Jackson. Salt en pepa vond Ik ook echt geweldig, Gloria Estefan, George Michael, Kim Wilde, Milli Vanilli was ook de sjit. Maar Madonna bleef toch mijn favoriet. Mijn hele kamer behangen met posters, elk album + cassette + single..plaatjes uitknippen uit de Veronica en hitkrant en daarmee mijn agenda volplakken en hele plakboeken. Uiteindelijk mezelf getransformeerd tot lookalike, inclusief kanten topje, legging, rokje en mijn nek behangen met 20 kettingen vol kruizen en peacetekens. 3 paar gaatjes in mijn oren met loeizware kruizen erin.. Als Ik erover nadenk schaam Ik me kapot..Whahaha.. Als Ik die foto's ook terugzie..my god!
En dan standaard op vrijdagmiddag op school je ingestudeerd dansje ten tonele brengen..met 2 vriendinnetjes die halfbakken je moves na moesten doen op de achtergrond.
quote:MEFS schreef op 11 januari 2011 @ 14:42:

naar welke muziek luisterden jullie?Rammstein
ik was gek op de image van madonna. helaas had mijn moeder een a ndere mening. Als ik uitging, had ik een volle tas. bij vriendin ging de rok omhoog, zware make up op en een paar kilo bisuterie
tieners van tachtiger jaren, wie is dit?

Ik ken hem niet...
die ene met zijn krullen,kan zo gauw niet op de naam komen,maar die vond ik wel heel leuk..

Goh,je kent hem bijna niet terug.. ik zag het aan zijn ogen...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 11 januari 2011 @ 15:23:

die ene met zijn krullen,kan zo gauw niet op de naam komen,maar die vond ik wel heel leuk..

Goh,je kent hem bijna niet terug.. ik zag het aan zijn ogen...Bingo! Lee curreri

Mijn moeder daarintegen ging zich ook zo kleden..en dat vond ik dan weer minder
Ik reageer even op de OP. Ik vind het wel raar om een nieuwe fiets voor zijn verjaardag te geven. Het is een gebruiksvoorwerp.

Jij vraagt toch ook geen nieuwe wasmachine voor je verjaardag? Die koop je als je die nodig hebt.

Ik vind dat je zoon gelijk heeft.
Die ouderwetse piratenbakkies waren ook hot. Zat je uren met een wildvreemde te lullen..of politiescanners. Die zie je volgens mij ook niet echt meer, als er wat gebeurde in de buurt sprong mijn broer in de auto om de sensatie op te gaan zoeken..
Ik reageer even op de OP. Ik vind het wel raar om een nieuwe fiets voor zijn verjaardag te geven. Het is een gebruiksvoorwerp.

Jij vraagt toch ook geen nieuwe wasmachine voor je verjaardag? Die koop je als je die nodig hebt.

Ik vind dat je zoon gelijk heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven