Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
ha lieve meiden

zo dan hier ben ik dan

@uitverkoop: lekker is dat he? ik koop niets nog hahah ik heb nog zoveel van de oudste

@mikado: wauw dat ziekenhuisbezoek was wel ff schrikken denk ik. moet je nog verder onder controle? of hoeft dat niet?

@klossen: die ga ik over 2 weken regelen. dan is dat ook lekker klaar. maar miss doe ik dat al eerder

@harde buiken: ja die heb ik soms wel.

@baby voelen: voelen jullie die elke dag? en doet het soms ook pijn? bij mij wel

@kooka: hebben jullie al andere leuke kaartjes gevonden? wij doen via greetz.nl en we zijn zeer tevreden erover. (bij kassa kwamen ze als beste uit de test met fotokerstkaarten)

@nesteldrang: ik wil wel, maar heb momenteel de puf even niet ervoor.

@verlof: de meesten hebben al verlof? die van mij begint morgen na 18u hahaha. heerlijk. maar ik zie er wel tegenop. wat moet ik allemaal doen?

@vluchtkoffer: die staat al klaar

@prinsesje: leuk een nichtje, van harte!

@jennifer: wel spannend zo allemaal. hopelijk lukt het draaien wel nu en kan je gewoon bevallen. ben je al uit de naam/namen? ik heb ook op die topics gelezen enzo. en ook leuke namen gevonden. helaas vond me man ze niet zo leuk.

we houden de naam voor een meisje ook nog geheim. want stel dat ze het toch verkeerd heeft gezien hahaha

@luiers: ik ga beginnen met kruidvat, scheelt best wel veel. me oudste kan niet meer tegen pampers sinds ze veranderd zijn.

@juliet: wat fijn dat ze het goed doet! en ik vind het nog steeds mooie namen.

@feb: leuk he een babyshower? heb ik ook gehad bij de eerste. vond gister foto's op me externe harde schijf terug. bij jou ook foto's gemaakt?

@kantineke: ja hier heb ik daar ook last van. mensen wachten erop tot ik me verspreek. hahah maar ze krijgen de naam pas als de baby geboren is. en al uitgewassen?

@senshi: hopelijk heeft je vriend/man snel een nieuwe baan

@amelief: jij ook al zo verrast en verwend. leuk hoor

@koopdrang: is dat weer nieuw? ipv nesteldrang hahah humor

@anti-conceptie: ik denk dat het weer condooms worden. ik wordt altijd zo een hormoonmoster door de pil. maar een bezoekje aan de dokter kan geen kwaad dan, denk ik

bol.com: ik ben al vanaf 12 oktober 2010 bezig om iets goed te zetten. we hadden een rekening te laat betaald (kan gebeuren) maar we hadden per ongeluk over gemaakt naar een verkeerd factuurnummer over gemaakt. ik meteen gebeld toen we erachter kwamen. en bij mijn account staat die rekening nog steeds open, terwijl die rekening allang betaald is. afijn, ze hadden mij verzekerd dat ik geen incassobureau aan me broek zou krijgen. en wat gebeurt er? 30 of 31 dec heb ik een brief van hun incassobureau gehad. en nu blijkt dat er een blokkade op mijn adres zit. nu kan het nog weken duren voor ze die blokkade opheffen. het is voor hun heel erg moeilijk om het even over te zetten?? als het volgende week niet geregeld is, dan stap ik naar de belbus van kassa. op de site van radar heb ik al een hele ijskoude douche gegeven. en ik had een verlanglijstje staan op bol.com van bijna 200 euro die ik wilde bestellen. ik heb een dame van bol.com maar eventjes fijn medegedeeld dat hun die bestelling op hun buik konden schrijven en dat ik die dingen ergens anders ging bestellen. nu maar even een brief afwachten van hun klantenservice dat alles geregeld is.

sorry voor het lange verhaal van bol.com

en ik heb ook nog leuk nieuw: na me bevalling mag me beugel eruit. ben erg blij hahaha

nou ik nog even de herhaling van radar kijken, en dan vroeg naar bed. slapen is momenteel een drama.

slaap lekker allemaal en een dikke voor iedereen!

liefs mb
goedemorgen meiden

ik zit te wachten op een klusjesman die een raam komt vervangen op zolder en hier tussen 8 en half 9 zou zijn........
even klagen hoor : de klusjeman zou eind december een raam op zolder komen vervangen. maar we hoorden niets. begin januari gebeld. okee hij kwam zo snel mogelijk, dat was vorige week maandag. Kon hij de maat niet goed lezen en had het raam 2 cm te klein gemaakt. Hij zou dinsdag (gisteren dus) weer komen met het goede raam. Maandagavond gebeld of hij echt kwam. Uhh hij kwam woensdag. dat kan maar dan alleen in de ochtend (want vanmiddag ga ik naar de kapper). Hij zou er rond 8 uur/ half 9 zijn. Ik vroeg mijn bed uit vanmorgen. Niet aangetut, meteen onder de douche. Ondertussen is het half 10 en heb ik nog niemand gezien. ik heb hem net (mobiel) gebeld: voicemail. Schiet lekker op......
@Mikado: Lekker dan van die klusjesmannen! Zit je met je goede gedrag zo vroeg klaar.

Bij mij komt de kraamzorg maandag om 9 uur... pppfff ook vroeg haha

@Missbreezer: Ja die schopjes kunnen zeker pijn doen, mevrouw zit nu al zeker 2 weken tegen me rechterrib aan te schoppen/duwen.

Ja hier ook foto's gemaakt met de babyshower, je moet me gezicht is zien haha

Bijna verlof, geniet ervan!!

@Meekletser: Zijn je harde buiken al gezakt? Zou bijna denken dat het eraan zit te komen he!
nou de klusjesman was er om kwart voor 10 en is nu bezig..
gelukkig dat ie toch gekomen is. Heb er altijd zo'n hekel aan dat wachten voor jan doedel!

meekletser.. hoe is het nu? klinkt wel al een beetje echt!

was gisteren even op mijn werk langsgegaan en er waren 2 ouders ongeveer gelijk met mij uitgerekend. Zijn gewoon allebei al bevallen. 1 met 32,5 week en de andere met 37 weken....

wordt spannend nu!

Oja.. wat je niet moet doen is bevallingsfilmpjes op youtube kijken lol!
oja mb.. vergeet helemaal te reageren op jouw verhaal!

Mijn zwager heeft ook zo'n verhaal maar dan met de ziekenfonds.. echt hoe moeilijk kan het zijn! Altijd vervelend!
haha moet je is googlen op slijmprop, werdt er misselijk van....
zooooooo de eerste 24 muffins voor het kraamfeest zijn klaar voor de diepvries. en de klusjesman is ook klaar. hoewel hij volgende week nog een keer komt. want het andere raam bleek toch ook echt rot........
eeeeiw!!! (uiteraard even gegoogled op slijmprop) haha Alhoewel het eigenlijk meeviel. Ik had verwacht dat ie groen zou zijn hahaha

Mikado, wat ben je toch heerlijk actief! Ik lig nog steeds in bed met de laptop filmpjes (programma gemist hoor.. niet youtube.. daar ben ik klaar mee) te kijken :D Heb wel een HELE lange to do lijst gemaakt en besloten dat er een nieuwe kast/bureau in de kamer moet komen (koopdrang goed aanwezig hier :D) maar verder dan het maken van zo'n lijst kom ik niet

Heb wel echt voor het eerst echt zo'n vreetbui. Heb al augurkjes op, tomaatjes, appelmoes.. zometeen ook maar lekker wat plakjes vleeswaren en kaas eten haha. Koelkast is niet veilig hier dus! oja. en natuurlijk gewoon ook de bruine boterhammen he. Daar kan ik echt niet zonder!
Ik heb ook even op You Tube gekeken naar bevallingen.....

Ach, je kan maar voorbereid zijn he!

Mmmm appelmoes!!!!
Goedemiddag meiden! Ik loop weer eens flink achter zie ik, hoe kan het dat ik me tijdens mijn verlof minder tijd gun te forummen dan op het werk???

In vogelvlucht dan maar:

Senshi nog gefeliciteerd met je verjaardag, nog leuke dingen gekregen? Alleen voor de baby of ook nog wat voor jezelf? Zijn jullie de eerste schrik van het ontslag al te boven? Is er al uitzicht op wat anders? Kan me voorstellen dat je dit er nu echt niet bij wilt hebben.

Al wat van jouw sollicitatie gehoord Kantineke? Ik duim nog steeds voor je hoor!

@katten in de box: bedek het boxkleed eens met zilverfolie, schijnen ze een hekel aan te hebben!

Over katten gesproken, als mijn Gwen een huilende baby op tv hoort, komt ze echt zoeken waar ie is... zo lief! Als ze mij nou 's nachts komt wakker maken als kleintje huilt, slaap ik gerust dat ik wakker wordt!

@vage dromen: Ik droom altijd al veel, maar deze sloeg alles: Ik voel regelmatig een voetje(?) links onder in m'n zij duwen, in m'n droom kwam ie naar buiten en konden we de nageltjes knippen! Was echt doodnormaal..... :-/

@harde buiken: Vooral als ik opsta met een volle blaas en bij het voorover bukken. Verder vind de kleine het niet leuk als ik achter de pc zit (voorover leunend op de tafel), ze gaat dan echt om zich heen duwen voor meer ruimte, lijkt het.

Bij wie ging het huis nou verbouwd worden vanaf april? Wel heerlijk, zo'n renovatie, maar wat een beroerde timing!

@dopen: Ik heb op een katholieke school gezeten en vind het belangrijk dat mijn kind de grote lijnen van de 6 grote religies weet, ze mag later zelf onderzoeken waar zij zich prettig bij voelt. Zelf geloof ik niet, tot groot verdriet van mijn schoonmoeder, die vroeger heilsoldaat is geweest en nog steeds actief is in het Leger des Heils. Gelukkig heeft mijn vriend er niks meer mee.

@anticonceptie: condooms spreken mij voorlopig het meest aan, hormonen hebben ook op mij geen goed effect, twijfel nog over een koperspiraal.

@koopdrang: Is ook hier waarneembaar. Paar weken terug een dig. compact camera gekocht, zodat mijn vriend niet de spiegelreflex hoeft te masteren als de kleine zich aandient.

En gister mijn bestelde voedingsbh van H*tMilk ontvangen! Was met 20% korting bij lingerie voor 2 (tip)!

Bevallingsfilmpjes kijken doe ik in ieder geval zonder geluid; gekreun zit ik echt niet op te wachten en van die sentimentele liedjes die ze er vaak onder zetten ga ik alleen maar huilen!

Oja, zou het bijna vergeten, we hebben vanmorgen de liggingsecho gehad, ze lag perfect hoofd naar beneden, face down. Nog steeds aan de kleine kant, buikje wel goed gemiddeld. Ik ben weer gerustgesteld.
ff snel

geen baan ... snif hormonen en sollicitatie afwijzingen zijn helemaal niet leuk ;)

leuk verhaal over continuiteit op de groep en eerst 4 maanden de 1 en daarna ik ondanks ik heel goed ben ... wilden ze toch niet

btje jammerlijk maar ja ... op naar nieuwe vacatures
hier gaat ook het geluid uit hoor!! fijn dat de kleine goed ligt. is ze erg veel kleiner dan ze hoort te zijn? of gewoon klein....
Hoi meiden

Wat is er weer veel geschreven zeg!

Leuk om te lezen wat iedereen bezighoudt op dit moment..

@Kantineke: wat jammer van de baan!

@Fem: Wordt je nu extra in de gaten gehouden omdat jullie meisje aan de kleine kant is?

Pff voor de rest ben ik alweer een hoop vergeten. Heb echt last van vergeetachtigheid de laatste dagen haha.
Hoi meiden,

even een ego post. Ik ben nog bezig met de kraammand voor papa, maar kom wel wat inspiratie tekort. Tips????

Tot dusver:

- bioscoopbon (dank Lente )

- boek

- wat biertjes of red bull

- douchefris e.d.

- rompertje oid. met tekst 'I love papa' of iets in die trent

- doosje sigaren

- zak snoep

- ???

- ???

- ???
Mannentijdschrift Amelief!

Ja beelden zonder geluid, me mascara was al uitgelopen, ook zonder geluid haha.

Jammer van de baan kantineke!!! Succes met verder solliciteren.

Fem, wat fijn dat de beeb goed ligt!!

Dromen: Ik droom constant dat ik zwanger en al neergeschoten wordt. En dan helemaal doorzeefd he! Niet zomaar 1 door je kop en dood, maar dwars door me buik en baby *snif snif*
He Kantineke, balen zeg!

Nee, mijn meissie heeft altijd de zelfde groei vertoond: normale omtrek van de buik (dus gezond), kleiner koppie (net als haar mams [hey, maar met inhoud ]) en korte pootjes (van wie ze die heeft valt te betwisten, ik ben 1.78, vriend is 1.90...)

Over het algemeen loopt ze net een weekje achter in groei, ze zit aan 'de kleine kant van het gemiddelde'.

Leuk idee, van die papa-kraammand! Inderdaad erg moeilijk leuke cadeautjes te vinden. Iets voor (in) de auto misschien? Of een leuk fotolijstje voor jullie eerste familiefoto voor op zijn bureau?

Oh, ik heb trouwens (eindelijk) een paar bolle buik foto's op hyves gezet! Wat leuk om jullie buikjes te zien zeg!
Amelief: bij de V&D zijn de rompers met I love ....(papa) voor 3 euro. Verder heb ik vandaag (oeps) maar weer 2 pakjes gekocht bij de V&D.

Meekletser: Hoe is het met je? Hmm...je vertelt ons dat je pijn hebt...gaat je ziekenhuiskoffer inpakken en toe werd het stil...spannend.

Dopen: Met manlief en gevoelige onderwerpen is de beste manier om hem ook de ruimte te geven om het te laten bezinken. Vandaar...

Klossen: Wie had er ook alweer 12 klossen gehaald voor onder een boxspring? Ik ben benieuwd of dat gelukt is. Want passen de poten wel op de klossen?

Namen: Over 1 naam zijn we nog niet zeker. Ik las vandaag weer een erg leuke naam in een tijdschrift. Straks maar weer eens droppen bij manlief.

Harde buik: Mijn buik is al een paar dagen constant knoer hard en strak. Ik ga er maar vanuit dat het normaal is omdat het goed groeit of zo maar toch voelt het vreemd. Diep in ademen is bijvoorbeeld niet heel handig.

Kantineke: Balen zeg! Een knuffel van mij!

Fem: Ik las dat jullie baby (ook) aan de kleine kant is. Op hoeveel weken komen de metingen uit? Ik hoop dat de gyn. vrijdag nog een keertje kijkt naar de grootte van ons kindje.

Ik merk dat ik er een beetje tegenop zie om vrijdag naar de gyn te gaan. Een bezoek aan de vk was zo vertrouwd en prettig en nu moet ik dat maar afwachten. Balen!
Hoi hoi!!

Balen Kantineke van je baan. ik hoop dat je snel tegen iets anders leuks aan loopt!

Oei Meekletser, zoveel harde buiken? Heeft t doorgezet of is alles weer rustig?

Kwik ben je al klaar met je werkdag? Zo ja: JOEHOE verlof!! zo nee: nog heel eventjes en dan VERLOF!!

Jeetje MB wat een gedoe met Bol. Ik hoop dat je er een beetje uitkomt. Wij hebben ook een tijd zoiets gehad, alleen dat met de overzetting van de hypotheek. Het is altijd zo'n gedoe.... En lekker dat je beugel eruit mag.

Lekkere klusjesman Mikado.... En balen dat ie nu nog niet klaar is zeg.

Is het heel erg als ik niet ga googelen op slijmprop ed , haha. Ik zie het wel ( of niet natuurlijk)

Fem jij dus een klein maar fijn meisje bij je. Kleiner koppie zou ik niet heel rouwig om zijn denk ik. Das toch zo ongeveer het lastigste deel wat eruit moet straks. Wel zijn dat ze helemaal klaar voor de start ligt. En wat een leuke foto's op hyves. Zo doen mijn katten ook altijd, haha.

Amelief, misschien nog een leuk tijdschrift? En je hebt ook hele leuke spenen met "papa is the best"

Hier een luierdag. ben niet helemaal fit. Ben echt vanaf vannacht al misselijk. Heb zelf mn boterhammen zonder korstjes opgegeten. Kreeg het niet weg, haha. En ik ben trots op mezelf, want ik heb alle enveloppen geschreven, en nu heb ik kram in mn hand.

Hebben jullie dat ook? Ik heb echt zo'n last van mn handen de laatste tijd. Al die gewrichtjes, lijkt wel heel stijf allemaal, beetje reuma achtig. Heeft misschien wel iets met vocht vasthouden te maken, aangezien ik dat ook doe op t moment
kantineke, had hou berichtje helemaal gemist! wat vervelend zeg van je baan! zo ben ik ook al bijna 3 jaar invalkracht op mijn werk... al diverse keren zijn er mensen aangenomen voor vaste kracht.. ben te goed als inval denk ik en er kwam steeds iets tussen zoals ze hadden iemand nodig in september en ik was pas beschikbaar vanaf november enz. Zal nu ook zo zijn.. ze zoeken 2 mensen. 1 voor anderhalve dan en eentje voor 2,5... maar allebei per 1 feb.. Tja.. en voor mei ga ik niet weer aan het werk..

reuma handen ken ik niet. wel doet alles sneller zeer. Heb het wel ergens gelezen dat je daar sneller last van kan hebben.. dus zal wel kloppen.

Mijn buik is ook veel hard en strak.. maar niet de hele dag! succes bij de gyn.. en misschien dus nog een echo?

Hier heb ik sinds gisteren onwijze jeuk in mijn knieholtes. Moet echt een pyama broek aan en dik zalf erop hebben anders krab ik het helemaal stuk.. Wat het is? geen idee!

Die papa mand klinkt wel leuk. Misschien nog iets van een giftcard voor itunes ofzo.. Of een leuke dvd/film/game.

Ik wilde er ook eentje maken, maar mn vriend houdt HELEMAAL niet van kadootjes krijgen. Hij was al blij dat ie met zijn verjaardag kadootjes voor de kleine kreeg. Dus ik sla hem over.. Maar vindt het wel leuk.

Misschien nog een lekker geurtje, boek of tijdschrift inderdaad... succes!
Jennifer: Nee, ik zit er al op, ha ha ha! Ja, ik verklaar mezelf ook voor gek hoor. Thuis doe ik dit niet hoor op de bank, dan heb ik zo een sopje gemaakt om het schoon te maken. (dat kan niet in de auto)

En die oefenweeen, tja. Bij mij voelt het als een menstruatiekramp. De ene is pijnlijker als de andere. En mijn baarmoeder trekt dan helemaal samen, wordt keihard. Ik krijg het dan ook een beetje benauuwd en mijn hart gaat iets sneller kloppen. Maar goed, het kan voor een ieder anders voelen.

Meekletser: Hoe gaat het?

Kwik en MB: Vandaag de laatste dag, heerlijk!!!!

Mikado: Lekker, zo'n klusjesman. je hebt hem vast geen koffie aangeboden

Bevallingsfilmpjes: Nou, daar heb ik nou nooit naar gezocht. Ik ben het ook niet van plan, bbrrrrr....

Kantineke: Jammer joh van die baan!

Amelief: Ha ha ha, je gaat echt de kraammand maken, leuk!!! Een speen met I love papa?? Iets tegen wallen, ha ha ha... Mannentijdschrift idd

Fem: Ik zou het ook niet zo erg vinden hoor dat je meissie wat aan de kleine kant is. Het moet er ook uit namelijk...

Douze: Last van gewrichten is een zwangersschapskwaal. Vooral de polzen geloof ik. Ik heb het ook, maar nu minder als bij Lentekind.

Ik ben helemaal trots op mezelf! Ik zit al vanaf de kerst te zeuren dat mijn vriend de box in elkaar moet zetten, maar hij doet het gewoon niet die eikel Dus heb ik hem net helemaal zelf in mijn uppie in elkaar gezet!!!
go lente!
Lentebries: Bedankt voor de omschrijving van oefenweeen. Dat klinkt vrij bekend in de oren, Hmmm. WOW, wat ben jij stoer! Girlpower...wat zei je man er van toen hij thuis kwam?

Zo roep ik nu al 3 dagen dat manlief het wandplankje nog even moet ophangen. Maar helaas...hij hangt nog niet.

Prinsesje: Als je al 3 jaar invalkracht bent hebben ze dan nog geen verplichtingen aan jou? Ik zou dat eens na zoeken.

Ik heb vrijdag inderdaad een echo. Om te bekijken of ons kindje een draaipoging 'aan kan'.
@Jennifer: Ik heb 12 klossen nodig, maandag komt de kraamzorg langs en vraag dan aan haar of zij weet of het past....

@Lente: Goed van jouw zeg!!! Hopelijk voelt hij zich een beetje schuldig haha

@Fem: Ik ga zo even je foto's kijken hoor!

@Douze: Hopelijk voel je je snel beter, stel je voor dat je griep zou hebben terwijl je moet bevallen.....

Harde buiken: Mijn buik is ook geregeld hard en zit dan ook echt in de weg. Ik denk dat het ook wel hoort nu de beeb groter wordt en bijna niet meer past hihi

Merk ook dat ik m'n buik voel als ik te snel buk of in een rare houding zit waarbij hij ruimte nodig heeft.

Als je nou weeen zou hebben, voel je dat dan in heel je buik of alleen onderin???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven