Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
De lijst van svb met alle gegeven meisjesnamen van 2010 is binnen: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2010.pdf
The time is now
@gizzle: niet echt mijn smaak, doet me denken aan Wenen en het Vienna-ijs. Hebben jullie nog andere ideeën?
Bedankt voor je reactie. We hadden al heel lang de naam Lieke in ons hoofd, maar die is nogal populair..dus nu toch weer aan het twijfelen
Nieke ipv Lieke??
Nieke is ook leuk, maar schoonzus heet Nienke..vind ik iets te veel op elkaar lijken
quote:ghizzle schreef op 12 januari 2011 @ 11:10:

Bedankt voor je reactie. We hadden al heel lang de naam Lieke in ons hoofd, maar die is nogal populair..dus nu toch weer aan het twijfelen

Pfff.. Dat probleem heb ik ook!

Heb altijd een paar meisjes namen erg mooi gevonden en zou dan ook graag mijn kind zo noemen mocht dit een meisje worden. Nu ben ik zwanger en is het zo dat al deze namen in de top 10 of 20 staan.

Baal ik gigantisch van!

Sophie vind ik dan nog echt de mooiste en deze staat zelfs op 1

Is het ook mogelijk namen per provincie/stad te bekijken?

En vind echt heel weinig namen mooi. Houd van simpele nederlands klinkende namen, niet meer dan 2 lettergrepen. Het moet gewoon te lezen en helemaal uit te spreken zijn, maar wat eventueel ook prima te doen is in het Engels..
Wow, die lijst! Fennity, zou dat van Vanity komen? En Woutera? What's that? Saartje-Mois... is dat van Saar & Moos? Bijzonder hoeveel verschillende namen er worden gegeven eigenlijk!

@Ghizzle - Ik vind Vienne wel leuk klinken, maar het deed mij ook heel erg denken aan Viennetta-ijs.
@ ghizzle en Alieke,Annelieke,Marlieke,Aniek dan??
Wel mooi zo'n lijst. Maar sommige ouders begrijp je toch niet helemaal. Johannys? Jochebed?
quote:Avondzon schreef op 12 januari 2011 @ 12:52:

Johannys? Jochebed?

Klein, kruiperig ventje?

Mensen, mag ik jullie hulp inroepen voor een tweede naam?

Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.
Dames,

Hebben jullie ideeën voor stoere, krachtige, liefst eenletttergrepige meisjesnamen?

We hadden twee namen, daarvan is er een overgebleven en nu vind ik die naam toch niet echt super de super...vind het heel moeilijk...misschien ligt het aan de hormonen???

Alvast bedankt!!
onze dochter heet Vivienne Sophie. Haar roepnaam is Vivienne, een naam die je niet vaak hoort. Ook de betekenis van beide namen spraken ons aan: Vivienne betekent vol van leven en Sophie wijs.
quote:Femfreggel schreef op 12 januari 2011 @ 14:04:

[...]

Klein, kruiperig ventje?

Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.

Milla??

Milanne??

Milana??

Esra?? als je husselt

Cesanne/Cezanne
quote:nimmie2007 schreef op 12 januari 2011 @ 14:58:

Dames,

Hebben jullie ideeën voor stoere, krachtige, liefst eenletttergrepige meisjesnamen?

We hadden twee namen, daarvan is er een overgebleven en nu vind ik die naam toch niet echt super de super...vind het heel moeilijk...misschien ligt het aan de hormonen???

Alvast bedankt!!

Jill

Tess

Brynn

Britt

Maud

Lot

Lynn

Suus

Pien

Puck

Sam

Kris

Finn

Sky

Liv

Liz

Nouk

Loek

Noor

Fay

Fem

Gwen

Jet

Jess

Juul

Kaat

Saar

Kess

MAy
gizzle; Lieke vind ik ook een erg mooie naam! Maar inderdaad, niet mega origineel. Wat vind je nog van;

Lykke, Minke, Gemke, Wenke, Ilse, Ilja, Liva, Lucie.

Vienne vind ik een erg mooie naam! Origineel en stoer. Wat vind je anders nog van Sienna/Sienne, Vivien, Lenne?
quote:Banba schreef op 12 januari 2011 @ 00:02:

De lijst van svb met alle gegeven meisjesnamen van 2010 is binnen: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2010.pdfO, dat vind ik altijd zo leuk om te bekijken! Soms echt ongelooflijk wat mensen verzinnen en erg leuk om te zien hoe vaak een naam voorkomt.

[...]

Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cémilla, Césare, Milla, Millanne
@Nimmie: er zijn al veel namen genoemd, maar deze misschien nog niet... Jazz, Roos/Rose, Fien, Sien, San, Eef, Floor, Fleur, Jip, Kim, Kate.
@ Ghizzle, wat vind je van Vianne?
En variaties van Lieke en Nieke: Fieke, Dieke en Florieke. Misschien is dat wat?
Cejo en Blogbabe bedankt voor jullie input! Maar t is nog niet de vlotte naam die we zoeken, al vind ik Mila erg leuk. Helaas kent mijn vriend een iets minder sympatieke Mila...
Haai!

Als wij een dochter krijgen willen we haar Madelief noemen. We willen haar graag een tweede naam geven.

Wat vinden jullie mooier staan, een naam met twee of meer lettergrepen of een wat stoerder 1 lettergreep naam?

Bijvoorbeeld:

Madelief Norah

Madelief Liz

Andere suggesties zijn altijd welkom!
quote:LunaSter schreef op 14 januari 2011 @ 14:49:

Haai!

Als wij een dochter krijgen willen we haar Madelief noemen. We willen haar graag een tweede naam geven.

Wat vinden jullie mooier staan, een naam met twee of meer lettergrepen of een wat stoerder 1 lettergreep naam?

Bijvoorbeeld:

Madelief Norah

Madelief Liz

Andere suggesties zijn altijd welkom!

Ik zou kiezen voor 2 of meer lettergrepen.

Liz Madelief vind ik mooier.

suggesties

Madelief Elena

Madelief Annabel

Madelief Juliette

Madelief Carlijne

Madelief Elora

Madelief Noralie

Madelief Leanora

Madelief Elize

Madelief Liselot
Madelief! Wat leuk!

Ik vind alleen een tweede naam achter zo'n lange voornaam niet zo mooi. Wil je de naam

ook daadwerkelijk gebruiken of is het alleen voor de vorm?

Van de voorbeelden die je noemt, vind ik Norah mooi en goed passen. Liz vind ik sowieso niet mooi, maar ook niet passen bij Madelief.

Wat dacht je evt. van:

Lena

Elke

Keet

Louise

Berber

Pien

Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.Cécile Emilia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven