Zeur ik teveel?

12-01-2011 14:57 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een account aangemaakt. Mijn 'probleem' is niet echt groot zoals sommige andere problemen die ik hier lees. Maar voel mij onzeker over iets en dat wil ik delen.

Ik ben ongeveer 9 maanden samen met mijn vriend. We wonen niet samen maar in de praktijk is hij bijna iedere avond en nacht bij mij.

Als hij niet komt dan belt hij altijd netjes op tijd. Gister ook, hij belde om vijf uur dat hij die avond eerst wat anders ging doen en vervolgens om half tien bij mij zou zijn.

Op een gegeven moment was het half elf en hij was er nog niet. Om kwart over 11 nog niet en toen heb ik gebeld. Ja zei hij, ik kom niet meer want het is nu zo laat dus ik ga naar huis. Maar ik bel je zo nog wel even. Ik zeg, we bellen nu toch. Vertel maar wat je wilt zeggen. Hij zegt, ik kan nu niet bellen want ik ben bij iemand op bezoek.

We hingen op. Drie kwartier later staat hij in mijn slaapkamer en begint direct. Ja waarom begrijp je niet dat ik dan niet kan bellen en doe je overal zo moeilijk over ????? Ik zeg waar heb je het over, ik weet niet eens waar je zat. Misschien zat je wel bij je ex (gevoelig punt, flauwe opmerking van mij). Hij boos, ik ben dat gezeur over mijn ex zo zat. Ik ben iedere dag bij je en dan kom ik 1 dag niet en dan doe jij zo koel aan de telefoon.

Ik zei ik doe zo koel omdat ik vanaf half tien zit te wachten. Doe gewoon een sms je dat je niet komt en klaar. Maar ik vind het geen stijl dat je niets laat horen en ik er zelf twee uur later achteraan moet bellen.

Hij was zo boos dat er geen gesprek meer kwam.

Is het nu zo gek dat ik vind dat hij even moet bellen. Ik doe nooit moeilijk als hij niet komt. Begrijp er weinig van.

Graag jullie verhelderende kijk op dit voorval.
Je zeurt niet over het bellen vind ik, maar je hebt je kansen op een goed gesprek verspeeld door over zijn ex te beginnen.

Je had ook op een normale manier kunnen vragen om in het vervolg even te laten weten of en hoelaat hij komt.

Ik vind trouwens dat als het een keer gebeurd je niet zo uit je slof hoeft te schieten!
This is not kosher!
Ik vind het behoorlijk onbeleefd van hem om zonder bericht 2 uur te laat te komen. Dus ik vind dit zijn fout. Maar niet handig van jou dat je over zijn ex begint, daarmee diskwalificeer je jezelf direct tot een redelijk gesprek hierover natuurlijk.
Ja die opmerking over zijn ex baal ik ook van. In het begin was dat echt een groot iets tussen ons. Hij zei direct toen we elkaar leerde kennen dat hij het liefste bij haar wilde zijn maar dat zij dat niet wilde. Ik vond dat toen geen probleem. Tja je kent elkaar net gaat af en toe uit maakt lol etc. Maar later toen het serieuzer werd kreeg ik er tabak van. Hij heeft uiteindelijk wel gezegd dat hij echt helemaal niet meer terug wil. Maar ja dat duiveltje in mij speelt dan nog wel eens op.

Balen.
Wel raar dat hij het liefst bij haar wilde zijn in het begin.

Verder zeur je niet hoor alleen die opmerking maar dat weet je zelf nu ook wel toch.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ja dat was ook raar. Maar het was nog niet zo lang uit (maand of 6) en hij wilde de relatie niet stopzetten maar zij was verliefd op iemand anders. Hij heeft nog lang gehoopt dat ze terug zou komen.

Nu weet ik zeker dat hij dat niet meer hoopt.
.
Nee omdat zij al terug geweest is om hem te vragen of ze het opnieuw konden proberen en hij heeft gezegd dat wat hij nu met mij heeft veel liever heeft dan terug opnieuw te beginnen met haar. (was toen wij ongeveer vier maanden samen waren).
quote:rozzza schreef op 12 januari 2011 @ 15:07:

Ja die opmerking over zijn ex baal ik ook van. In het begin was dat echt een groot iets tussen ons. Hij zei direct toen we elkaar leerde kennen dat hij het liefste bij haar wilde zijn maar dat zij dat niet wilde.

Als ik het goed begrijp dan zei hij dit voordat jullie een relatie kregen en zelfs voordat jullie echt gingen daten oid. Als dat het geval is, waarom zit het je nu dan nog zo dwars? Eerst wilde hij graag bij zijn ex zijn, toen werd hij verliefd op jou en wilde hij zijn ex niet meer terug.

quote:

Ik vond dat toen geen probleem. Tja je kent elkaar net gaat af en toe uit maakt lol etc. Maar later toen het serieuzer werd kreeg ik er tabak van. Hij heeft uiteindelijk wel gezegd dat hij echt helemaal niet meer terug wil. Maar ja dat duiveltje in mij speelt dan nog wel eens op.

Balen.Ik vind wel dat je wat betreft het bellen gelijk hebt. Het is niet netjes om niets van je te laten horen, terwijl er iemand op je zit te wachten. Was hij gewoon vergeten om te bellen of was hij gewoon helemaal niet van plan om nog te bellen? In het eerste geval zou ik er niet te zwaar aan tillen tenzij het vaker gebeurd, in het tweede geval zou ik eens goed gesprek met hem aangaan.
Maar bij wie was hij dan wel op bezoek?
Hij zei dat hij nog wel van plan was om te bellen. Maar dat hij wachtte tot hij alleen was om dat het dan prettiger praatte. Zit wat in.

Tjee zeg baal echt van mijn opmerking.
quote:spectral schreef op 12 januari 2011 @ 15:23:

Maar bij wie was hij dan wel op bezoek?Ben ik ook wel benieuwd naar?
Je kan gaan zitten balen maar dat heeft geen zin.

Of je maakt je excuus voor die opmerking of je laat het gaan.

Het zal niet de laatste keer zijn dat je wat zegt waar je van baalt.
Ha ha ja dat duurde even voor ik erachter was. Bij een vroegere buurman. Dat was ook de aanleiding dat ik zo reageerde. Waarom doe je nu zo vaag over waar je bent toch?

Ik moet nu even weg. Zal maar vast een kaartje met het spijt mij gaan schrijven. Wat betreft die opmerking.
quote:rozzza schreef op 12 januari 2011 @ 15:24:

Tjee zeg baal echt van mijn opmerking.Voor je opmerking gewoon je excuses aanbieden en dan verder praten. Nu heeft hij een excuus om boos te zijn terwijl hij 2 uur te laat was. Maar maak er ook weer geen halszaak van hoor.

Hij zei dat hij nog wel van plan was om te bellen. Maar dat hij wachtte tot hij alleen was om dat het dan prettiger praatte. Zit wat in. Tjee zeg baal echt van mijn opmerking.Vind je? Als je bij iemand op bezoek bent kun je toch wel gewoon je partner even bellen dat de plannen gewijzigd zijn?

Hij zei dat hij nog wel van plan was om te bellen. Maar dat hij wachtte tot hij alleen was om dat het dan prettiger praatte. Zit wat in.

Hij had even kunnen smsen, dan had je niet al die tijd zitten wachten voor niets. Maar dat hij het prettiger vind om te bellen als hij alleen is kan ik me dan wel weer goed voorstellen.

quote:Tjee zeg baal echt van mijn opmerking.Je kan er altijd nog op terug komen toch? En je excuses er voor aanbieden?
Maar waarom duurde het zo lang voordat hij wilde zeggen waar hij was?

Misschien ligt het aan mij hoor, maar als mijn vriend zo vaag en raar zou doen en niet willen zeggen waar hij was, niet kunnen bellen etc. dan zouden er wel een paar belletjes gaan rinkelen denk ik.
quote:rozzza schreef op 12 januari 2011 @ 15:27:

Ha ha ja dat duurde even voor ik erachter was. Bij een vroegere buurman. Dat was ook de aanleiding dat ik zo reageerde. Waarom doe je nu zo vaag over waar je bent toch?

Ik moet nu even weg. Zal maar vast een kaartje met het spijt mij gaan schrijven. Wat betreft die opmerking.Een kaartje? Je kan hem toch ook gewoon zeggen dat het je spijt zonder er een kaart aan te wijden.
Ik zou trouwens ook niet zo heel blij zijn dat vriend drie kwartier laat opeens opduikt in mijn slaapkamer, zou me de pleuris schrikken.
quote:Suy schreef op 12 januari 2011 @ 15:30:

Maar waarom duurde het zo lang voordat hij wilde zeggen waar hij was?

Misschien ligt het aan mij hoor, maar als mijn vriend zo vaag en raar zou doen en niet willen zeggen waar hij was, niet kunnen bellen etc. dan zouden er wel een paar belletjes gaan rinkelen denk ik.Mja dan vind ik een vroegere buurman ook een beetje slap... boos worden omdat je daar een biertje aan het drinken bent klopt niet helemaal. Hij voelde zich dus een beetje betrapt?
Ja...waarom kon hij niet meteen zeggen dat hij bij een vroegere buurman was?

MIsschien ben ik wel heeeeeel achterdochtig hoor maar goed.
Meestal worden kerels zo kwaad als ze iets te verbergen hebben..........

Zat hij bij een vrouw en die wist niet dat hij al een relatie had? Of zijn ex, waar hij tegen gezegd heeft dat het tussen jullie uit was? Ik vind ook dat je normaal even kan bellen om te zeggen dat je niet komt of later. Tenzij hij niet kan bellen, vanwege de hierboven beschreven situatie..............
Hmm ja, ik ben kennelijk ook achterdochtig. Toen ik je verhaal las dacht ik gelijk, die zat op een plek waar hij niet hoorde te zitten en daarom reageerde hij zo overdreven aanvallend en boos op jouw naar mijn idee heel redelijke vraag. Maar goed, TO gelooft hem. Zij kent hem en kan het beter inschatten. En ik wil natuurlijk geen onnodige, onterechte ongerustheid veroorzaken. Maar het was wel waar ik even aan dacht tijdens het lezen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ik had dat met mijn vriend ook heel vaak.. herkenbaar dus.

Soms moet je je een beetje aanpassen inderdaad en zoals een man het zou zeggen "laten gaan". Als je dat niet kan even een (goed) moment pakken dat je je verhaal kwijt wilt en dat jij het belangrijk vindt. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven