Studiereis Marokko

12-01-2011 19:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Half april ga ik een week op studiereis naar Marrakesh, Marokko.

Daarnaast gaan we een excursie naar de Sahara maken, inclusief 1 overnachting daar.

Heeft iemand ervaringen of tips?

Thanks!
Wat zou je willen weten?
niet veel tips..maar niet teveel meenmen en geen oncomfortabele kleding aantrekken..wel bedekt...maar je hoeft geen modeshow te lopen

ben zelf ook voor studiereis geweest (Jij ook werkzaam in reisbrance??) en er zatten twee hutsemutsen waarbij je het plamuur zelf letterlijk van de wangen kon schrapen..(gniffel )..

veel mooie souvernirs daar trouwens en een zwaar achtergesteld vakantieland...snap niet dat meer mensen niet voor Marokko kiezen in plaats van Tunesie..?
Puck
Ik ben ook op studiereis geweest in Marokko. Ik vond het geweldig!! (en ben inmiddels 2x teruggeweest).

Het kan flink heet zijn in de Sahara, zorg voor voldoende water en zout. Zoute drop is prima. Drink alleen uit flessen die verzegeld zijn bij aankoop en neem geen ijsblokjes in drankjes. Was je handen goed. Sommige plaatsen kunnen flink smerig zijn en westerse wc's zijn er niet altijd (wel van die sta-wc's). Eet alleen vlees wanneer het goed doorbakken is. Kortom, let -meer dan in NL- op je hygiene.

Kleding: het kan snel warm worden en afkoelen. Draag daarom kleding in laagjes, dan kun je gemakkelijk iets aan of uit doen.

Geniet van de contacten met de Marokkanen en van het prachtige land.
Bedankt voor de tips! Meer tips zijn altijd welkom...:P

@Sofi2010: ik doe momenteel de HTRO en vanuit daar ga ik de studiereis maken. Heb er echt superveel zin in! Hmmm nee, het lijkt me idd niet verstandig om daar met veel plamuur op de wangen een modeshow te gaan lopen:P ghehe.

Zijn jullie ook in Marrakesh zelf geweest?
Steek een rol WC papier in je tas, waar je ook heen gaat. (Of natte wipes).

En voor in de Sahara is een sjaal die je om je hoofd kunt knopen wel lekker (of een hoed, maar die waaien sneller af).

Had in Egypte en Jordanië in de woestijngebieden heerlijk een sjaal om m'n hoofd. Scheelt tegen de zon, maar houdt ook het haar en zand uit je gezicht.

En een lekker grote zonnebril.

En vooral: Heel veel plezier!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven