Ik voel me zo gehaast en vermoeid.

13-01-2011 17:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden heb ik hier een topic geopend en ik heb daar echt heel erg veel aan gehad. Nu probeer ik het weer om wat inzicht te krijgen.

Op mijn 17e ben ik gaan werken in de kinderopvang. Na 4 jaar ben ik in een hele andere sector gaan werken. Daar heb ik met plezier en vol overgave 6 jaar in gewerkt. Na de geboorte van ons kind ben ik weer terug gegaan naar de kinderopvang. Daar waren verschillende redenen voor. Ik werk nu dus weer sinds 2 jaar in de kinderopvang.

Ik merk dat het me de laatste tijd allemaal te veel wordt. Ik kan geen rust vinden in de manier hoe ik mijn werk uitvoer. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag achter de feiten aanloop. Dat ik de kinderen in mijn groep te weinig bied. Ik wil ze alles geven en het lukt me niet.

Het neemt mijn plezier om te werken echt weg en dat haat ik. De ouders en collega's zijn allemaal erg tevreden en de kinderen ook maar toch voel ik me zo gehaast.

Waarschijnlijk leg ik de lat te hoog voor mezelf maar ik wil de kinderen gewoon het allerbeste geven. Als dat niet lukt dan voelt dat als falen. Iedere dag weer.

Is er iemand die zich ook gehaast voelt en wat doe je dan?
Heb je je schildklierwaardes al eens laten prikken?
ehm nee?
Je wilt het beste geven en als dat niet lukt, heb je het gevoel te falen? Als jij goed voor de kinderen zorgt, op welke manier heb je dan gevoel dat je het niet goed genoeg doet..?
@dogcrazy, dacht precies hetzelfde. Doen dus!
Ik wil naast de basisbehoeften ook genoeg activiteiten en aandacht geven en dat lukt niet.
Ik zal er naar informeren bij de huisarts.
Ik zou ook gestresst worden van kinderen op mijn werk en dan ook nog thuis.
Ik vraag me dus af of dat ook het probleem kan zijn. Dat ik dus altijd aan het zorgen ben. Ik heb ook weinig voor mezelf. Ik ben de vrouw van, moeder van, werknemer van, zus van maar wie is er voor mij? Ik ben altijd maar bezig voor anderen en dat maakt me moe.
Misschien wil je ze teveel geven, soms is een beetje afstand ook nodig. Je kunt een (grote) groep kinderen niet dezelfde hoeveelheid aandacht en liefde als je eigen kind geven.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:maansteen2001 schreef op 13 januari 2011 @ 18:34:

Ik vraag me dus af of dat ook het probleem kan zijn. Dat ik dus altijd aan het zorgen ben. Ik heb ook weinig voor mezelf. Ik ben de vrouw van, moeder van, werknemer van, zus van maar wie is er voor mij? Ik ben altijd maar bezig voor anderen en dat maakt me moe.Zorg dat je zelf gezond bent en blijft. Zolang je zelf lekker in het vel zit kun je het meeste voor anderen doen. Je hebt elk geval een man en een zus, zijn die er niet voor jou?
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
neem een stap terug...

wat gaat er mis als je NIET die ene activiteit hebt gedaan.... (niets)

wat gaat er mis als je dat ene kind vandaag een aai over de bol minder hebt gegeven dan gister.. (niets)

wat gaat er mis als je... ZIEK bent... (niets)

het komt wel goed...
quote:maansteen2001 schreef op 13 januari 2011 @ 18:34:

Ik vraag me dus af of dat ook het probleem kan zijn. Dat ik dus altijd aan het zorgen ben. Ik heb ook weinig voor mezelf. Ik ben de vrouw van, moeder van, werknemer van, zus van maar wie is er voor mij? Ik ben altijd maar bezig voor anderen en dat maakt me moe.

Ik werk 5 dagen in de week als kleuterjuf, ben alleenstaande mama, ben dus 24/7 aan het zorgen maar ik ben niet moe. Ik denk toch dat je het ergens anders moet zoeken dan in je werk, dit soort vermoeidheid klinkt niet als fysieke moeheid maar meer als iets wat tussen je oren zit.

Sterkte!
@misspoez dat zou best zo kunnen zijn. Ik wil de kinderen graag alles geven. Dat maakt het zwaar.
Natuurlijk wil je ze alles geven. Je zou je alleen eens af kunnen vragen wat 'alles' is. Is dat zoveel dat jij eraan onderdoor gaat? Of is dat zoveel dat jij nog genoeg energie hebt om de volgende dag er weer opgewekt en blij te staan? Wat is alles? Heb je dat helder voor jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven