Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Karima, dat is in elk geval leuk, dat je hem sowieso leuk vind als gewone goede vriend
@Boogster Kom er af en toe maar tussendoor met je ontnuchterende berichten hoor, helemaal niet verkeerd. Even alle dames (incl. ondergetekende) weer met de benen op de grond zetten

@Rasa Gelukkig was je gepieker voor niets en dat het met Man 1 gewoon lekker doorgaat! 3+man spreek ik morgenavond weer (via de site). We hebben wel wat ge-sms't de afgelopen twee dagen, was gewoon gezellig. Hij woont alleen wel wat ver weg, maar goed, wie weet komen we wel nooit tot een ontmoeting, dus ga me daar nu nog niet druk om maken.

Verder nog: Eensch met BMarianne: superidee! Dat moet toch ook wel te realiseren zijn? Compu-nerds (in de beste zin des woords, uiteraard!) in de buurt die hier hun licht eens over kunnen laten schijnen?
quote:toffifee schreef op 11 januari 2011 @ 16:36:Ik heb een paar vragen en hoop dat jullie mij hier antwoord op willen geven.

Zoeken jullie contact n.a.v. de matches die jullie in de schoot geworpen krijgen? Of ga je zelf ook zoeken tussen de mannen/vrouwen? Beiden

Lees je in het profiel echt de uiterlijke kenmerken door? Of schat je dit in na een foto gezien te hebben? Kan me voorstellen dat sommige mensen hier over liegen. Een paar kilo's of cm's minder ofzo. Let ook vooral op lengte en kijk zeker naar de foto, maar als het niet gelijk mijn type is, maar hij heeft wel moeite gedaan voor een leuke reactie, geef ik hem wel een kans. Ook ik heb zeker zaken waar ik op afknap en wanneer dat aan de orde is, ga ik ook niet verder. Maar 'mijn type man' wijkt qua uiterlijk nogal van het gangbare/gemiddelde af, dus zou véél laten schieten wanneer ik puur op foto af zou gaan

Hoe kom je met deze mannen in contact? Chatten jullie via de website? Of ga je over naar je eigen msn?

Ik chat/wissel berichten uit via de website. E-mail wordt alleen uitgewisseld na veelvuldig contact en dan alleen een daarvoor aangemaakt mailadres inderdaad. Maar m'n eigen mail bevat voor- en achternaam, dus dat doen we maar niet. 06 geef ik soms snel, soms pas vlak voor een date. Hangt van de situatie en man in kwestie af

Wat mis je of mag toegevoegd worden aan het online daten? (misschien ga ik in de toekomst zelf wel online dating service openen, ben toch werkloos. )

Stort je op het idee van BMarianne ;)
pingpong wijzigde dit bericht op 11-01-2011 22:40
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Zeg eh, wat een gezelligheid hier trouwens de laatste tijd! Eens kijken of ik het overzicht nog heb:

Melanthe Aan het daten (stuk of 3 dates?) met een man waar ze in eerste instantie enthousiast over was (los van al het gepieker natuurlijk), maar die nu teveel in haar nek hijgt.

karima52 Aan het daten (aantal maanden al?) met een man die het net als zijzelf rustig aan doet. Ze kunnen het in ieder geval erg goed met elkaar vinden en uiteindelijk zou een LAT-relatie een mooie uitkomst kunnen zijn.

Pingpong Had net het daten weer opgepakt, maar de eerste man met wie ze afsprak liet haar zitten. Nu fijn aan het paiqen met een nieuw project.

miepie2303 Eerste date achter de rug met een man waar ze toch wel een beetje de kriebels van heeft gekregen. Vecht nu tegen de griep om haar afspraak van aanstaande donderdag veilig te stellen.

BMarianne Was ook met zo'n hijgerig geval als Melanthe aan het daten, maar heeft hem onlangs laten weten dat ze knettergek van hem werd. Nieuwe ronde, nieuwe kansen?

eefjuh Aan het daten (stuk of 3 dates?) met een man die veelbelovend leek. Laatste stand van zaken onbekend (of ik heb niet goed opgelet).

Rasa Aan het daten (onderweg naar date nr 8) met Man 1. Geniet, maar denkt nog niet dat hier iets duurzaams uit gaat ontstaan.

Correcties? Iemand vergeten?
Wat karima52 betreft: klopt helemaal!
Ook wat Melanthe betreft, check!
Check check dubbel check en nog steeds vet grieperig (need some tender care and loving haha!)
En ja, mijn gedoe heb je ook aardig samengevat . Heb ondertussen al weer een nieuw contact. Het foto-vrijgeven-momentje goed doorstaan en ik word alweer een beetje onrustig. Pffff.......
@miepie, shit zeg, dat ziet er somber uit voor morgen...

@BMarianne, hee leuk, keep us posted!

Man 1 belde gisteravond. Gezellig halfuurtje aan de telefoon gezeten. Weet nu dus zeker dat het idee dat er iets niet goed zat echt alleen maar in mijn hoofd zat. Date uitgesteld naar zondag, hij had iets op vrijdagavond over het hoofd gezien.
Handig zo'n samenvatting! Wat mij betreft klopt het ook. Inderdaad 3 dates, vierde in aantocht. Hij leek niet alleen veelbelovend, hij lijkt dat nog steeds!
nou ik MOET en ZAL weer (ietsjes) beter zijn morgenaaf... mien god ik keek in de spiegel vandaag...ben witjes, dat wordt even camouflage eropgooien morgen haha! nr 3 is ook aan het snuffen en hoesten, dus zei ik dat wordt geen zoenen, meneer had al een andere optie dan voor handen, letterlijk haha! gisteraaf 1 1/2 uur zitten kletsen en vanmorgen weer even op msn.

ahhh balen zeg Rasa dat hij vrijdag wat heeft.. woonden jullie nou bij elkaar in de buurt eigenlijk?
@miepie ik schat zo'n 20 minuten fietsen. En ja, het is wel een beetje jammer dat date nr 8 is opgeschoven van vrijdag naar zondag. Bij elkaar blijven slapen is dan niet zo handig en het is ook een beetje gek om uit te moeten kijken naar het einde van het weekend...

Jij beterschap!!
Rasa ik heb een reaktie gegeven over de simpele zielen betreft internetdating....Ineens zie ik dan een andere Rasa.....Denk jij dat je zoveel meer bent als mensen met een lagere opleiding?

Niet ieder mens heeft de kans gekregen....Jij heb moeite met relaties.......dat ben jij. Twijfelen .....

Misschien zoek je het wel bij het een te hoog niveau.

Ik werdt echt boos op je dat je zo oordeel geeft over dat een loodgieter te min is ....
quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 09:05:

Rasa ik heb een reaktie gegeven over de simpele zielen betreft internetdating....Ineens zie ik dan een andere Rasa.....Denk jij dat je zoveel meer bent als mensen met een lagere opleiding?

Niet ieder mens heeft de kans gekregen....Jij heb moeite met relaties.......dat ben jij. Twijfelen .....

Ik werdt echt boos op je dat je zo oordeel geeft over dat een loodgieter te min is ....

Ik heb je reactie daar ook gelezen, en vond 'm nogal apart. Ik vind Rasa helemaal niet arrogant overkomen. Iedereen heeft toch z'n voorkeuren in een relatie? Ik neem aan dat er ook vrij veel timmermannen zijn die geen behoefte hebben aan een hoger opgeleide partner.

Het hangt vooral samen met het kunnen delen van interesses. Ik wil dingen over mijn werk kunnen delen zonder steeds dingen uit te moeten leggen, en ik wil het werk/interesses van mijn partner interessant kunnen vinden en kunnen begrijpen (niet tot in detail, maar algemeen). En dan kom ik toch sneller uit bij iemand met een vergelijkbaar opleidingsniveau. En dat betekent in het geheel niet dat ik neerkijk op mensen met een lager opleidingsniveau. Integendeel. Zij hebben zoals je zegt ook veel kennis die ik niet heb.

Ik denk ook dat je op een datingsite daar kritischer op bent. Als je iemand irl ontmoet en het klikt heel erg omdat je bepaalde dingen deelt, etc. is opleidingsniveau waarschijnlijk minder snel een issue. Maar op een datingsite kijk je toch naar een aantal gegevens, lijkt me niet raar. Ik ga ook niet reageren op mannen die al kinderen hebben, of die interesses hebben waar ik niks mee kan. Ik sluit bv ook vrouwen uit, aangezien ik hetero ben. Ik zie niet wat er arrogant aan is om bepaalde voorkeuren te hebben.
Miepie, hoe voel je je vandaag?

*virtuele kippensoep*
ahh thanks Mel *slurpt de soep op* ik prop me nog vol met paracetamollen bende, gaat gelukkig wel beter. nu nog die verrekte koppijn weg en ikben happy :-)... gisteren onder mn dekentje weer 1 1/2 uur gekletst tot op t schore na met hem en hij kwakkelt ook al. hij opperde van als ik nog steeds niet lekker was en met eten het ook niet ging, of ik het dan leuk zou vinden als hij dan langs mocht komen, gingen we lekker n dvdtje kijken, want hij wil me heel graag zien en ik hem ook maar had ook zoiets van als je nog steeds geen honger/misselijk bent dan doen we t etentje volgende week.... gelukkig heb ik gister wel weer wat gegeten, dus komt goed... hij belt strx om af te spreken:-)
dat klinkt wel fijn dat hij je toch zo graag wil zien! (en jij hem ook)

Rust in elk geval lekker uit, of hij nu langskomt of jullie samen ergens heen gaan.
Kijk Miepie, dát is nou nog eens een lieverd! Leuk, zo hoort het ook vind ik.

Wat de opleidingsniveau's enzo betreft: als je iemand in real life ontmoet dan merk je vaak al snel aan iemand of je een beetje op dezelfde golflengte zit. Dat heeft vooral te maken met de opleiding die je van het leven hebt gehad denk ik. Iemand zonder schooldiploma kan toch zeer (levens)wijs zijn en daardoor heel erg aantrekkelijk.

Op datingsites zie je alleen de foto en wat iemand schrijft. Je gaat dan op je 1e indruk af en dat heeft niks te maken met neerkijken op mensen of zoiets, maar op jouw eigen gevoel of iemand bij je zou kunnen passen. Daar kun je je dus in vergissen. Maar when the real thing voor dit moment in je leven comes along dan wéét je dat en vergis je je niet, daar ben ik van overtuigd.

Ik heb op RP ooit eens meerdere reacties gehad van iemand die nauwelijks kon schrijven en bij de interesses (boek, film enz.) overal had ingevuld: "daar weet ik niks van".

Ik had 'm natuurlijk zo'n gebroken hartje kunnen sturen, maar ik vond 'm zo aandoenlijk dat ik een heel aardig berichtje heb geschreven met de strekking dat wij volgens mij geen goede match waren maar dat er vast iemand op de site rond"liep" die heel goed bij hem zou passen. Zoiets.
er was hier toch ook eens een topic wat Downdaten heette? toen had ik al zoiets van tjonge jonge... Er moet gewoon wat zijn tussen elkaar.. ik heb zelf een paar jaar terug met iemand die in de bouw werkte en ondanks het een aardige jongen was, kon ik daar niet lekker mee praten.. Nu ben ik zelf vanaf het Lbo naar Hbo opgeklommen zij het via opleiding/werk en levens ervaring,en heb ik ook vrienden in mijn omgeving die alleen maar Mavo hebben maar waar ik hele goede gesprekken mee kan hebben... Ik heb ook wel eens met een WO-er gedate nou ja en daar kon je echt geen gesprek mee aangaan,heel apart.

Had dit gesprek ook met mr 3 gisteraaf en beiden hadden we ook zoiets van t gaat erom wat je te vertellen hebt en hoe je je voelt bij iemand.. Ik heb tevens een vriend die dislexties (of hoe je dat ook schrijft) is en dat is een hele slimme jongen, en ondanks hij goed zijn mailtjes op DS's probeert te schrijven wordthij over het algemeen toch afgewezen, en das wel sneu...

En Btw: ik vond Rasa ook helemaal niet apart overkomen...

Nou helemaal optietoptie ben ik dus nog niet baal baal.. maar we gaan wel lekker zo een happie eten, zweet gutst van mn lijf af na een potje stofzuigen haha! dus ik ga maar weer even lekker douchen en kijken wat ik aantrek.. en allerlei antigriepbende in mn tas gooien haha!!!
@miepie, veel plezier! Jullie kunnen elkaar in ieder geval niet meer aansteken, dat scheelt!quote:peecee schreef op 13 januari 2011 @ 09:05:

Ik werdt echt boos op je dat je zo oordeel geeft over dat een loodgieter te min is ....Kijk zo wel ff bij dat andere topic wat je geschreven hebt. Maar als ik zeg dat ik verwacht geen match te zijn met een loodgieter uit de provincie dan zeg ik niet dat hij te min is. Ik zeg wel dat we dan zeer waarschijnlijk niet bij elkaar passen. En ja, IRL is het anders. Ik heb ruim vijf jaar een relatie gehad met iemand die alleen een HAVO-diploma had. Maar op datingsites zijn opleiding, beroep en iemands schrijfstijl nou eenmaal belangrijke indicatoren.
Sjonge,wat een discussie over opleidingsnivo.

Zelf heb ik 13 jaar een relatie gehad met een lasser (die zijn er ook op HBO nivo trouwens,mijn zoon heeft ook die ambitie),en 6 jaar met een schilder,de laatste had meer dan last van de chemische dampen,want spoorde niet.

Mijn huidige vriend is werktuigbouwkundige,HBO dus,maar dat hij een groot empathisch en liefhebbend vermogen heeft,heeft niks te maken met zijn opleiding maar met hem als mens.

Eerlijk is eerlijk,met hem heb ik leukere (lees;minder oppervlakkiger) gesprekken dan met de schilder.

Dat komt ook omdat hij kranten leest,docu's bekijkt en we interesses delen.

Het is dus geen 1 2 3 simpel verhaal,daarom snap ik niet dat Rasa hier min of meer over aangevallen word.
Zo is dat, Rasa. En verder heeft iedereen z'n eigen wensen-en-eisen lijstje. In mijn profiel staat zelfs letterlijk dat ik iemand zoek die slim is (naast nog een paar andere wensen). Vast niet zo slim , maar ja, ik vind 't wel sexy....

In ieder geval ben ik al weer gedumpt door mijn nieuwe contact. Jammer, leek me een leuke vent. Maar de concurrentie bleek te zwaar....

Hoe zou het met Miepie zijn???
@BMarianne He jammer zeg, heeft hij zoiets gezegd? Dat ie nog met een andere vrouw aan het mailen of chatten was en aan haar de voorkeur gaf?

@bowiefan Hee! Alles goed? Zag net op andere plekken hier op het forum dat peecee vergelijkbare boze reacties heeft geplaatst. Lijkt er meer op dat dit een issue van haarzelf is...

Tja. Waar doen we inderdaad zo moeilijk over? Ik las ergens anders een mooi statement van iemand. Als je zegt dat je niet wilt daten met mannen die roken, kinderen hebben, kaal, oud of dik zijn, dan mag dat allemaal gewoon. Maar intelligentie als criterium, ho maar. En vaak (maar zeker niet altijd) zijn opleidingsniveau en beroep nou eenmaal indicatoren die iets zeggen over iemands vermoedelijke intelligentie.

@peecee, niet om olie op het vuur te gooien hoor, maar Man 1 is wetenschapper van beroep...
@Rasa mbt je samenvatting, check! Gister nog weer ruim twee uur ge'praat' via Paiq en vandaag een uur gebeld. Hij is me alleen wel een beetje erg enthousiast... Wil gelijk weer weten wanneer we elkaar een volgende keer weer gaan spreken... Date is al afgesproken, maar kan door niet-matchende agenda's niet eerder dan over drie weken... Nu is bij mij net morgenavond nog een gaatje gevallen en ik weet dat hij dan ook kan (tsja, als je zo lang kletst...). Wel doen, niet doen... pfff... Ben erg moe op dit moment, dus een beetje een warrige ego-post van mij, zal me volgende x in de discussie storten
hello, we zijn er weer. was weer leuk en gezellug, lekker gegeten, handjes vasthouden. dit is zo wennen een man die uit zichzelf dat soort dingen doet....maakt me onzeker bah... daarna nog even wat gekletst bij mij thuis ik vind hem erg leuk en denk alleen maar dat hij me 1 of andere muts vind, wat niet zo is lijkt mij. ik was vrij rustig en behouden vanwege die k griep grrrr toch wel erg apart en bijzonder een man die zegt hoe leuk, lief en sexy je bent maar toch je niet meteen het nest in probeert te krijgen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven