Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Oh shoot

zie nu dat ik nog een hele pagina met postings gemist heb, wat schrijven jullie veel vandaag!
Gewoon in princesse- en andere jurkjes laten gaan! Mijn meisje heeft dat ook gedaan (zomerjurk met dikke maillot) en voelde zich wondermooi. Sja, of nu nog een mooie winterjurk kopen, natuurlijk

Sorry Toet zal m'n luie reet eens uit die bureaustoel ontzetten en deegwaren gaan ontdooien, zodat we zometeen ook daadwerkelijk wat kunnen maken, voor het diner.
Later is nu
Interessante topictitel

Het sneeuwt! en er ligt sneeuw!

ik dácht altijd dat het een het gevolg van het ander was, maar blijk me vergist te hebben?
Later is nu
Pfffff, bij!

Lekker laten gaan in die zomerjurk met extra shirt en vest enzo inderdaad. Als ze daar blij van wordt. Kan jou het schelen!

Wij gaan zo ook hapjes maken, Meis mag ook eten op school.

Om de schoolkrant heen zat een extra omslag, waarmee de kinderen een kijkdoos konden kleuren en knutselen. Met als extraatje een zakje glitters en zo. Helemaal trots op ons zelf dat we dat allemaal gemaakt hadden voor 300 kinderen, krijg ik net al het eerste commentaar; de plaatjes samen maken een kerststal. En we zijn een openbare school. En die kerststal is katholiek. Had die juf liever niet gehad.

..................................................................... zucht.

Hebben de hele schoolkrant nergens woorden als Jezus, Maria, Jozef of kerststal gebruikt, zelfs bij de omschrijving van hoe de boel te knutselen niet. Is het toch nog niet goed. Werd er zelf een beetje onverdraagzaam van. Grrrrrr. Heb nu de neiging om te gaan googlen op de achtergrond van SintMaarten, Sinterklaas en de Kerstman en rendieren, want die mogen allemaal wel.

Open ik mijn hotmail zie ik dat ik een mail van de schooldirecteur heb, met als onderwerp Schoolkrant. Ik verwacht dus al half een opmerking over openbaar versus Kerstverhaal, is het gewoon een heel leuk mailtje over dat de schoolkrant weer zo leuk is en van zo'n goed niveau enzo. Grinnik, die had vast die juf nog niet gesproken.

Maar goed, ik snap het wel ietsje, maar word er ook moedeloos van. Alsof je dus niks meer mag, want dan kwets je mensen. Die juf had bij twee kinderen de knutsleomslag er maar vast van af gehaald, omdat ze wist dat die ouders er aanstoot aan zouden nemen.....
Da's toch wel te zot voor woorden, Toet. Het kerstfeest gaat nu eenmaal over Maria, Jozef en Jezus die geboren werd enzo en dat mag op een openbare school toch ook wel verteld worden? Hier wel, hoor. Al wordt er ook verteld dat de Kerstman bestaat. Vind ik persoonlijk dan weer minder maar ja, dat vertel ik ze thuis dan wel, dat die niet bestaat.

Veel plezier vanavond voor alle Kerstdiner-kindjes!
He jeetje, Toet. Da's echt niet leuk! Als je werkelijk alle woorden en alle leuke creatieve dingen zooooo op een geloofsschaaltje moet wegen..... pffffff.

Ha, en Lieke is vandaag in zomerpyama-T-shirt (?) met vest naar school. Ze had vannacht jeuk overal, en dus had ik haar dat dunne shirtje aangedaan. Koel = minder jeuk, immers. Vond ze 'm vanochtend "zooooooo moooooi, mama", dat ie aan moest naar school. Hahaha, ik kan er wel om lachen. Als ze het vest uitdoet, heeft ze dus een duidelijk herkenbaar pyamashirt aan, waar ze ook al in geslapen heeft . Tja, scheelde weer een scene, vanochtend! Dusseh; gewoon aan doen dat broderie-jurkje!

Bent! Elandschaal, Kerstmanschaal, Kaaskerstboompjes, Worststerretjes.... WAUWWW..... diepe buiging!

Oehhh, het moeten opnemen tegen twee rooie donders die onder een hoedje spelen... da's niet mals!
Heb mijn eerste salaris gehad. Dat voelt toch wel fijn.

Lief is het aan het uigeven nu; hij koopt een smoking.

Voor een feest van werk nog wel waar partners niet eens meer mee naar toe mogen. Tssss!

Mims, bellen we even over maandag/dinsdag/woensdag? Lekker lantaarnpaalhanger van me!
Lekker, Toet! Ben het trouwens tot mijn schaamte helemaal vergeten, maar nog hartstikke gefeliciteerd met je vaste aanstelling! Goed, man!!!
anoniem_37374 wijzigde dit bericht op 20-12-2007 14:52
Reden: Ik moet toch eens nalezen alvorens te posten....
% gewijzigd
Het is een half jaar comtract hoor, maar dus wel voor vast aantal uren per week. Lekker hoor!

Soms klopt je horoscoop (ik ben een ram), maar had je niet verwacht dat een ander dat geld ging uitgeven

Horoscoop / financieel

Ra m Tja, dat is het gevolg van vrolijke feestdagen,

een lege bankrekening.

St i e r Bij jou zit ergens een financieel lek... wat

klopt er niet?

Tw e e l i n g e n Het gaat financieel lekker, maar als je

ambities hebt, volgen de frustraties.

Kreeft De balans opmaken is letterlijk je inkomsten,

uitgaven, bezit en schulden inventariseren.

LeeuwJe kerstbonus is vast niet tegen gevallen,

want de sterren laten zien dat je ruim in het

geld zit.

Maagd Shoppen is net een gevaarlijke safari.

Overal liggen de koopjes op de loer. Blijf thuis!

We e g s c h a a l Kijk eens goed of je iemand in je directe

omgeving financieel wel kunt vertrouwen.

Schorpioen Je zou vandaag wel eens een uitgave

kunnen doen waar je enorm spijt van krijgt.

We e g s c h a a l

Kijk eens goed of je iemand in je directe omgeving

financieel wel kunt vertrouwen.

St e e n b o k Je kunt investeringen doen in je woonomgeving.

De keuken verbeteren bijvoorbeeld.

Wa t e r m a n Je hebt het financieel uitstekend. Dat

heb je aan jezelf te danken, maar ook wel een

beetje aan je uitstekende reputatie.

Vissen Je valt weer een beetje terug in een patroon

van te makkelijk zijn met geld. Uitgeven,

uitlenen, kun je allemaal beter niet doen.

. Door astrologe Johanna Blok

Boogschutter

Als je

rationeel

blijft, gaat

het je

financieel

gewoon

goed, maar

als je honger

krijgt naar

het grote

geld, kun je

fouten

maken.

DG 20-12-07 katern 1 pagina 02
Ik ben ook ram, Toet, maar heb geen feestdagen nodig, voor een lege bankrekening Elvis is weegschaal. Doordat hij gisteren onverwachts niet thuis kwam, heb ik nog even verder geld uitgegeven (frustratie-ijs+slagroom + een Linda gekocht) Tjss..eigen schuld.
Later is nu
Hahaha, Xoplief is Stier, ik ben Leeuw. Is meteen duidelijk waar zijn financiele lek zit
anoniem_37374 wijzigde dit bericht op 20-12-2007 15:55
Reden: zucht....
% gewijzigd
Op een openbare school zijn kerststalletjes verboden ?????? Wat sneu voor die kinderen, het is toch hoe dan ook de basis van het kerstfeest ? Of doen ze daar aan midwinterfeesten ofzo ? Mag "heidens" dan weer wel ? En Sint-Nicolaas is toch ook katholiek ? Ik vind kerstmis juist zo'n heerlijke mix van cultuur, traditie en christendom.

Mijn kleuter kwam trots thuis met een schoenendoos vol hooi en een paar uitgeknipte figuurtjes. Die staat nu te pronken onder de kerstboom.

Overigens hebben moppeman en ik de schurft aan de kerstman, dus vertellen we hem dat mensen elkáár met kerstmis cadeautjes geven omdat ze elkaar lief vinden.

Sinterklaas wordt hier nog wel heilig in geloofd, dat vinden we zelf veel te leuk.
Overigens vind ik het belangrijk dat kinderen meekrijgen wat de basis is waarop onze maatschappij is gebouwd. Het christendom speelt daar óók een rol in, reden voor ons dat wij voor een christelijke school gekozen hebben.

Ik neem aan dat op die openbare school óók geen aandacht besteed mag worden aan chanoeka / ramadan / suikerfeest / divali ? Wat valt er dan nog te vieren ? Mogen verjaardagen wel, of zouden aanwezige jehova's daar problemen mee hebben ? Kerstvakantie, Paasvakantie en Pinkstervakantie moeten dan ook maar afgeschaft worden.
kerstman doe ik zeker niet aan, kerstkadootjes ook niet overigens. Kerstvehaal wordt wel verteld, alleen niet persé als waarheid verkondigd bij ons op school. Mooi voorbeeld van integratie: arts bij ons op de afdeling (Afghaanse man, aantal jaar gelden gevlucht uit zijn land na martelingen en verlies van zijn eerste vrouw, vreselijk)vertelde gisteren trots dat zijn dochter een rol had in het kerstspel van school, ze is 4 jaar. Ik vroeg wat ze mocht spelen en hij glunderde:"Maria". Vind ik leuk.
ik ben het eens met dat ik mijn kinderen wil meegeven hoe Nederland in elkaar zit, vandaar openbare school. Mooi hoor, uitleg over kerst, maar ook suikerfeest komt aan bod.
lees weer eens te snel, solly. Hoor 2 kinderen beneden galmen, ga gauw.....
Nee hoho, Moppentoet, we gaan natuurlijk géén vakanties afschaffen he!

Ik vind het inderdaad wel een beetje raar dat een kerststalletje niet mag.

Mijn kinderen leerden juist op school (openbaar) over Jezus en Maria enzo... Maar ook over Suikerfeest, want daar doen ook weer vriendjes en vriendinnetjes aan. Kerstman is in geloofd, omdat kinderen met buitenlandse ouders daar dan ook nog weer aan deden en ik vond het moeilijk om dan te zeggen dat die man niet bestaat en ze dat geheim te laten houden... stelt Sinterklaas weer in een heel ander daglicht, namelijk. Kerstman bracht bij ons geen cadeautjes, dat doet hij in andere landen (eerlijke verdeling Sinterklaas en Kerstman) en kindertjes, waarvan ouders uit die landen komen en dus 2x cadeaus kregen, hadden dan gewoon geluk.

(en dús dat LE dat als Sinterklaas dan niet bestond, hij Kerstman maar cadeaus ging vragen, die bestond immers wél )
Later is nu
Dacht ik trouwens een hele middag werk te hebben met die kerstdinerfrutsels. Is het spul in 10 minuten klaar met zo'n 65 worstjes in bladerdeeg

"wat zullen we nu eens doen mama?"

eh.. sja... nou... tv kijken?

Even wennen hoor, dat ze dingen sneller kunnen, naarmate ze ouder worden

Later is nu
Waren de knakworsten lekker?

Misschien had je er toch 165 moeten laten maken, waren ze nog even zoet!
Nou, de bakplaten zaten vol bij ± 65 stuks, dus dat werd het niet

LD en haar vriendinnetje zaten elkaar te vertellen dat ze er wel als 18 jaar uitzagen.. mijn reactie "trek die spullen dan maar weer uit"
Later is nu
zoooo grut in bed, heerlijle avond gehad. Gestart in aula met heleboel kinders in kerstkleding, verhaaltje over de meester R. Nog even over gehad en daarna kerstliederen zingen.Toen naar klassen om te eten, gezellig. Juffen geholpen oopruimen en toen naar huis. Heb nu nog wel trek eigenlijk, ik heb duidelijk niet genoeg aan een miniwafeltje, 4 plakjes stokbrood en een stoofpeertje. Misschien maar eens ene ordinaire bezorglijn bellen?
Ik heb voor het eerst sinds heeeeel lang voor mezelf goed geld uitgegeven; een broek en een tuniekig ding. Men, wat is het fijn salaris te krijgen!
Nu Meis naar bed brengen (vanuit schooldiner even samen gaan shoppen;gezellig! Leuk toch een dochter) (sorry Meave, zo bedoelde ik het niet) (en misschien kun je met een zoon ook wel leuk winkelen?!).

Nou ja, ik zwets weer een eind in de ruimte, u heeft het al door. Maar vind mijn nieuwe spulletjes erg leuk, al krijg ik er een enorme kont door. Ehm, nou ja, die heb ik natuurlijk altijd al gehad, maar het valt nu nog meer op. Maar interesseert me geen zak, want die tuniek is zo leuk!
Vanmorgen met Zoon kou getrotseerd - check

Fris en fruitig aanwezig geweest bij audit - check

Zoon weer opgehaald, bij pappa gedumpt en fluks weer terug naar werk - check

Werk afgemaakt - bijna check

Kerstboom staat - check

Boodschappen gehaald - check (we hadden toch geen trek in eten en Zoon was uit eten, dus ik kon volstaan met sigaretten en een tas vol verkoudheidsmedicijnen aan de balie vooraan. Ha!)

Thuis puin geruimd - check

Zoon naar kerstdiner gebonjourd - check

Zoon weer opgehaald, in pyjama gehesen, verhaaltje voorgelezen en naar bed gesmeten - check

Ik leef nog - check

Toet, wilde ik nog zeggen: van harte gefeliciteerd met je baan!!! Ben zo blij voor je!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Een openbare school betekent toch; iedereen is welkom, ongeacht geloof...?

Het lijkt of bij deze juf de opvatting heerst; "openbaar betekent dat we een bepaalde geloofsstroming negeren".

Vaag. Nog vager dat ze de omslag voor bepaalde kinderen eraf heeft gehaald, kunnen die ouders niet zelfs denken? Eigen beslissingen nemen?

Wel fijn dat de directeur wel blij was met eht resultaat, en zoals het klinkt is dat terecht!!!

We bellen, Toet!

We bellen, Pim!
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven