Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Zonnestraaltje; Van harte gefeliciteerd met je meisje. Ik hoop dat je deze dag positief kan beleven. Ondanks dat ze er lichamelijk niet meer is, weet ik zeker dat haar geest bij jou zal zijn vandaag.Ik hoop dat haar herinnering jou pijn een beetje zal verzachten, en ondanks dat ze het nooit heeft uitgesproken, ben en blijf jij haar eigen mama.

Abc: Jammer dat het niet lukt met werken, maar ja, als ze het vanuit het bedrijf niet goed aanleveren kan jij daar niets aan doen he? Dus dan is het jammer, niet teveel energie aan verspillen, die kan je dan beter bewaren voor vanavond als je vriend thuis is. Hebben jullie het weekend wel lekker samen?

Lief: Gelukkig dat het wat beter gaat. Het kan soms zomaar opeens een eyeopener zijn he, dat je eigenlijk helemaal niet getrouwd bent met je werkgever.

Je bent vrij om te gaan. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat wij heel erg loyaal zijn, en het heeft te maken met grenzen stellen. Eigenlijk laat je je lg nu constant over jou grens heengaan. Ik denk dat je pas open staat voor ander werk, als je gaat beseffen waar je grens ligt.

Het lijkt er op, dat je nu een beetje op dat punt gekomen bent, niets houd je nu nog tegen om in ieder geval eens rond te kijken?

Maris: Zit er al wat in de koffer?

Toffe: Wat leuk dat je toch nog de moeite genomen hebt om het nog een keer op te schrijven. Jij noemt als belangrijkste punt vastigheid, omdat je een vast contract hebt. Door de problemen bij mijn man zijn werk, heb ik ook wel geleerd dat dat tegenwoordig ook eigenlijk geen garantie meer geeft. Zie jij jezelf dit werk nog pakweg 30 jaar doen?

Fijn dat de psych daadwerkelijk wat voor je kan betekenen. Dat schema met 3 g is idd helemaal hetzelfde alleen wat minder uitgebreid, maar daardoor ook wel makkelijker, zeker om mee te beginnen. Probeer echt vast te houden dat het echt niet aan jou ligt hoor, dat hij weer eens niet beld.

Bij mij gaat het vandaag wel redelijk, moest om acht uur al bij de fysio zijn. Ik wel veel last van mijn bekken, maar de fysio dacht ook wel dat de griep daar mee te maken heeft. Het is eenmaal mijn zwakke plek. Ik ga nog niet sporten vandaag, ik ging net even de hond uitlaten, en toen brak het zweet me weer al uit. Dus maandag weer maar.
Annemie, fijn dat je je weer wat beter voelt en verstandig dat je vandaag nog niet gaat sporten.

Ik heb besloten dat ik dat stuk nu niet ga lezen, het gaat over het project waar ik de eerste keer dat ik weer ging werken ook mee bezig ben geweest en dat leverde me toen veel stress op en daar heb ik nu geen zin in. Ik heb deze week al meer gewerkt dan ik eigenlijk mag, dus ik laat het er maar lekker bij. Mijn werkmail staat nog wel open en zolang ik nog achter mijn laptop zit hoor ik wel of er mail binnenkomt en dan kan ik dan altijd nog kijken of ik er nog wat mee ga doen.

We hebben het hele weekend verder geen plannen en hebben dus lekker veel tijd samen (hoewel vriend vast ook heel graag even paar uurtjes alleen wil zijn).

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar neefje had inderdaad griep. Gelukkig ging het gister wel steeds beter, achteraf had hij best naar opa gekund en zus en ik dus naar de sauna, maar ja dat weet je van tevoren niet. Zus en ik hebben nu wel heel diep gesprek gehad wat in de sauna niet gekund had omdat er dan anderen mee (kunnen) luisteren en daar waren de onderwerpen toch echt wel te privé voor.
Het is weer vrijdag, dus ben weer een dag laptoploos... Forum nu dus met mobiel. Wel bijgelezen, kom later even reageren. Ik heb 11 uur geslapen! Heerlijk. Nu even wakker worden en dan ga ik even naar de sportschool, is ook alweer 1,5e week geleden... Verder geen plannen vandaag.

Fijne dag allen
Hmmmm, ik weet niet of sporten handig is, heb een enorm pijnlijk been...heb ik al vaker gehad, heel vervelend. Pijn komt vanuit mn heup en trekt door mn hele been. Zo maar even een stukje wandelen, kijken hoe dat gaat. Kan niet zo goed inschatten of bewegen wel even goed is, of dat ik m juist niet moet belasten.
Pijn is lastig, ik ga altijd wel sporten, maar ik vraag dan wel aan de fysio wat ik beter wel en niet kan doen.

Ik heb mijn keukenkastjes opgeruimd en best veel weggegooid, er lagen nog dingen in met een houdbaarheidsdatum in 2009 . En heel veel dingen die we niet (meer) gebruiken, dus dat heb ik ook allemaal weggegooid. Ruimt lekker op moet ik zeggen. Straks denk ik ook nog maar even door de rommella en rommelmandjes. Ben nu in een weggooibui, daar moet ik gebruik van maken.

Mijn boodschappenlijstje voor komende week is ook klaar, eten voor vandaag is al in huis dus ik kan vandaag of morgen zo mijn lijstje pakken en zonder na te denken boodschappen gaan doen.

Werk is niks meer geworden, ook met tips krijg ik die bestanden niet open. Ik probeer het volgende week op kantoor wel weer. Misschien ligt het wel aan de thuiswerk omgeving, daarop heb ik wel vaker problemen die ik op kantoor nooit heb (en andersom ook trouwens).
Maris: Heerlijk dat je zo goed geslapen hebt. Alleen daar knap je al van op. Jammer dat je been een "beetje raar" doet. Kan je het niet even aan iemand op de sportschool vragen?
quote:abc schreef op 14 januari 2011 @ 14:11:

Ik heb mijn keukenkastjes opgeruimd en best veel weggegooid, er lagen nog dingen in met een houdbaarheidsdatum in 2009 . En heel veel dingen die we niet (meer) gebruiken, dus dat heb ik ook allemaal weggegooid. Ruimt lekker op moet ik zeggen. Straks denk ik ook nog maar even door de rommella en rommelmandjes. Ben nu in een weggooibui, daar moet ik gebruik van maken.

Hele stuk is herkenbaar.

Ben net terug van de massage, mèn ben goed te grazen genomen zeg! Heerlijk..........
Haha abc en lief voor mij ook herkenbaar!!

Zo heb ik net mijn vriezer opgeruimd en ook maar een zooi weggemikt.

Geen idee hoelang het er al in licht en hoelang iets in de vriezer goed blijft,maar dan vertrouw ik het opeens niet meer haha.

Zo heb ik in de schuur ook een vriezer,helemaal vol.

maar toen bleek vorig jaar,toen het zo vreselijk vroor, dat de vrizer uitgaat onder een bepaalde temp. ja nog nooit van gehoord hoor, maar alles was dus ontdooit en kon ik weg gooien. nou goed alles schoon gemaakt en nieuw voorraardje ingeslagen. en ja hoor ook dit jaar weer ontdooit. heb er nu helemaal niet bij stil gestaan heb mn gedacht duidelijk nog niet op een rij.

Heb net een waslijn opgehangen op zolder, haha. ben zo blij als een kind ermee.

Heb wel een droger,maar vind ik zonde om alles daar in te doen. nu dus een waslijn,kan ik lekker een boel ophangen.
Huh? Als het zo vreselijk vriest, ontdooit het toch niet als de vriezer uitgaat?

Oh en doe mijn kleding in het algemeen niet in de droger, dan krimpt het. Alleen handdoeken en theedoeken en beddegoed en ondergoed en sokken.
ja lief ik snap het ook niet helemaal, maar ik denk dat het in de vriezer als ie niet aanstaat dus boven het vriespunt is en dan ontdooit het dus wel haha.

Ik heb lekker al een wasje aan mijn waslijn hagen hahaha.

wil ook zo graag een droog molen in de tuin,maar tuin is niet zo heel groot en dan staat ie zo in de weg. maar ja dat zien we in de zomer wel weer.

pfff ben nog versleten..heb overwegend op de bank gehangen.

gedwongen pizza gegeten als lunch..want ja vriezer opruimen haha goed excuus.

ga zo maar eens beginnen met koken. dochter is bij vriendin spelen dus zal het vandaag zelf moeten doen hahaha
Ik wil ook een keer een massage. Moet toch maar eens op zoek naar een masseur/masseuse hier in de buurt.

Ik doe best veel in de droger. Alleen nette kleding (broeken, rokjes, overhemden, vestjes, mijn nette werkshirtjes, dat idee), zwemkleding en mijn mooie bh's gaan er niet in. Ik houd niet van was ophangen, buiten gedroogde was ruikt wel altijd heel lekker vind ik. Ik neem me elke zomer weer voor om vaker mijn was buiten te drogen maar het komt er nooit van. Ik ben op dat gebied heel erg van het gemak.

Een vriezer die ontdooit als het te koud is klinkt heel onlogisch. En echt als iets om elk jaar weer te vergeten .

Ik heb nog meer keukenspul weggegooid (bakjes enzo die ik toch nooit gebruik), mijn bed verschoond en de vaatwasser draait met van dat schoonmaakspul. Ik moet vast ongesteld worden, zulke opruimwoede heb ik zelden.
Jeetje Abc, wat ben je actief zeg! Zulke dagen/momenten heb ik ook wel eens. Ik heb een paar weken geleden ook al heel wat weggedonderd uit de keukenkastjes, ik vond zelfs nog iets wat houdbaar was tot 2005, hahaha

Nu staat de kelderkast nog op het lijstje om uit te mesten, die is helemaal volgebouwd... kan me er alleen steeds niet echt toe zetten. (net als die zolder, hahah)

De droger gebruik ik ook alleen voor handdoeken, beddegoed, sokken en ondergoed... volgens mij is het echt niet goed voor je kleding om dat in de droger te drogen. Ik heb sinds deze zomer ook een droogmolen, was ook zo blij als een klein kind, hahaha. Verder heb ik een was/strijkkamer waar ik de was altijd ophang.

Ik heb niet gesport maar een stuk gewandeld. Tijdens het wandelen ging het wel, maar toen ik weer in de rust kwam deed het weer megazeer. Ik heb woensdag een afspraak bij de ha, misschien maar even aankaarten...

Zonnestraaltje, hoe is jouw dag? Kun je 'm wat doorkomen? Hopelijk is het, ondanks het verdriet dat overheerst, toch een dag met fijne herinneringen.

Toffe, leuk weer wat meer van je te horen lezen, ik had het laatst ook al gezegd geschreven maar je klinkt wat happy-er dan een tijdje terug.... voel je je ook zo?

Annemie, nog niet helemaal beter zo te horen. Flinke griep houdt vaak ook wel lang aan... als ik het flink te pakken heb duurt het meestal wel drie weken voordat ik me weer 100% voel. (maar ja, dan ga ik na een week natuurlijk al weer aan het werk, zal het proces ook niet versnellen he...)

Lief, ik kan ook niet slapen hoor, de nacht na iets waar je je druk om hebt gemaakt. Dan zit ik nog veel 'her te beleven' ofzo. Hopelijk slijt dat dit weekend en kan je weer beter slapen.

Wat jij schrijft over dat je niet getrouwd bent met je werkgever, dat klopt.... en ik weet niet hoe dat bij jou is, maar misschien is het helemaal niet verkeerd om eens rond te neuzen naar andere afdelingen / interne vacatures... ik ben daar zelf niet zo mee bezig, ik vind mijn werk inhoudelijk superleuk en wil mijn studie ook graag afronden, zodat ik dat werk straks ook kan gaan doen. (combi dus, 2 functies) Bovendien heb ik nu een vast contract met een vrij goed salaris en hele fijne secundaire arbeidsvoorwaarden (laptop, pda, tomtom, mobiele telefoon, hou ik wel van, zulke speeltjes ) én heb ik nu veel vrijheid, dat ga ik niet zomaar opgeven. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik werk bij een bedrijf waar mijn vak de hoofdtaak is, dus er zijn nog heel veel afdelingen waar ik zo naartoe kan. Ik ben ook wel aan het kijken wat ik leuk vind hoor. heb het ook wel eens met PZ over een functie gehad in de leidinggevende sfeer, maar dan moet ik even wachten tot er iemand met pensioen is, over twee jaar. Als ik daar dan aan toe ben he. Verder heb ik het wel eens met een andere collega gehad over baanruil: Met hem wil ik zeker nog een keer kletsen maar dan moet ik iets verder zijn in mijn herstelproces.

Er zijn legio mogelijkheden. De afdeling waar ik nu zit is de afdeling waar je dé kansen krijgt, die heb ik ook gehad. Maar voor een strebertje als ik wellicht niet de juiste omgeving omdat ik een enorme prestatiedrang ervan krijg. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik al veel weet, ik voel me nog altijd een beginner, terwijl ik door anderen word beschouwd als iemand die overal wel wat van weet. Als je het niet weet, moet je het even aan Lief vragen, want als zij het niet weet, weet ze wel bij wie je moet zijn. Maar dat zie ik niet. Ik zit in de ontwikkeling dus er zijn altijd dingen te leren en ik vergeet vaak dat dat niet alleen voor mij dingen zijn om te leren, maar voor iedereen omdat het nieuwnieuwnieuw is.

Ik heb altijd geroepen dat ik lekker 40 jaar hier bij dit bedrijf blijf, en dan net een rondje over het hele terrein kan hebben gedaan vwb werkplekken/soorten. Daarbij is mijn soort werk niet erg veel te krijgen bij mij in de buurt, dan zou ik in Rotterdam moeten gaan wonen en dat wil ik niet.

(moeilijk uitleggen zeg, als je niet letterlijk op het net wilt zetten wat je doet).
Een collega van mij had het er van de week ook over dat ik misschien een andere functie zou moeten proberen. Ik weet alleen niet welke functie ik zou willen hebben. De functie die ik nu heb bestaat ook wel op andere afdelingen, maar dan is alleen het hoofdonderwerp en de directe collega's anders, het werk blijft in principe hetzelfde.

Een echt andere functie op een andere locatie lijkt me soms ook wel wat, maar dan ga ik eigenlijk weer terug naar het type werk dat ik deed voor ik hier kwam werken en dat vind ik op den duur saai. De veelzijdigheid van mijn huidige functie is juist wat het zo leuk maakt. Ik merk nu al dat ik het saai vind om maar met één of twee dingen bezig te zijn. Ik mis de afwisseling en het schakelen tussen onderwerpen de hele dag.

Als ik echt afwisseling en uitdaging wil in een andere baan dan moet ik terug de detachering in en dat is iets wat ik absoluut niet meer wil.
Ja daar heb je wel een punt. Ik zit ook op een positie van veel schakelen en niet alle functies bij ons in het bedrijf zijn zo. Daar ga ik eens over nadenken. Hoe belangrijk ik dat vind.
Ik heb trouwens nog even zitten nadenken over jullie berichten richting mij. Het klopt dat ik lang thuis mag blijven van de ba, en ja, ik ben ook wel eens bang dat de drempel steeds hoger wordt. Maar aan de andere kant, bij het idee dat ik bijv. volgende week naar mn werk zou moeten, keert mn maag zich letterlijk om en voel ik meteen druk op mn borst. Zo heftig is het dus, dat mn lichaam al reageert op het moment dat ik het me inbeeld. Heel apart, maar wel een teken dat ik daar dus ab-so-luut nog niet aan toe ben. De spanningsklachten hebben volgens mij (en volgens de ba dus ook) tijd nodig. Ik merk wel dat de klachten in de loop van de tijd minder worden, al gaat het langzaam, er zit vooruitgang in. Ik heb niet meer elke dag hoofdpijn, sterker nog: de laatste weken heb ik vaker geen hoofdpijn dan wel. Terwijl ik de eerste 5, 6 weken dagelijks enorme spanningshoofdpijn had, en daarna zeker 4 á 5 avonden in de week. Ook de huilbuien en misselijkheid verminderen, en de chaos in mn hoofd lijkt zich wat te ordenen. Ik pieker niet meer 24 uur per dag, heb het redelijk onder controle. (ene dag beter dan de andere) Dus ja, er is vooruitgang, en nee, ik ben nog niet klaar om te werken. De spanningsklachten moeten zich eerst nog meer verminderen, en blijkbaar heeft dat tijd nodig. Daarnaast moet ik eerst één en ander uitspreken met collega's en lg, voordat ik weer op ga bouwen, en aan die gesprekken was/ben ik ook nog niet toe, daarvoor had ik nog niet genoeg rust en orde in mn hoofd. En ik wil dat gesprek niet aangaan terwijl ik overloop van emoties en een chaos in mn hoofd heb. Ik twijfel nu of ik het gesprek met mn collega's (minder eng dan het gesprek met lg) nog voor mn vakantie zal plannen. Dan heb ik het gehad en hoef ik er niet langer tegenop te zien. Aan de andere kant, ook bij dat idee krijg ik een knoop in mn maag... en omdat ik ook wel spanningen heb voor de vakantie, weet ik niet of ik het trek om dat dubbelop te krijgen, én stress voor dat gesprek, én stress voor de vakantie. Misschien ook wel nu alleen vakantiestress, en daarna weer richten op het volgende stresspunt: de gesprekken met collega's en lg. Zo verdeel ik de stressoren wat meer.
Ik kreeg een bak-opwelling, en nu staat er een appelkruimeltaart in de oven. Ben benieuwd!
Marriss, je hoeft je niet te verdedigen hoor (zo komt het op mij tenminste een beetje over), het verschil tussen de adviezen die jij van de ba krijgen valt gewoon op doordat ze zo afwijken van die van ons. Ik kan me heel goed voorstellen dat je opziet tegen het gesprek met je collega's en lg. Ik werd al vreselijk gestressd van één irritante collega die ik niet vertrouw en daar kon ik gewoon open over praten met mijn baas.

Met jouw vakantiestress zou ik een gesprek met je collega's na je vakantie plannen. De kans lijkt mij redelijk groot dat jij last krijgt van stress door dat gesprek en daarmee ook 'bang' wordt voor de vakantie (net als afgelopen weekend).

Ik verwoord het niet allemaal niet helemaal lekker, maar ik hoop dat je de strekking begrijpt. Krijg het even niet duidelijker op papier het scherm.
arrgh, is het bij jullie ook zo lekker shitweer? Omdat het vandaag toch wel wat beter met me gaat, had ik afgesproken dat ik zelf de hond weer uit ging laten, dus net mijn kilometers weer gemaakt, zeiknat thuisgekomen. Nou ja, lekker gedoucht en nu gaat het weer wel.

Abc: Wat een produktieve dag heb je, lekker he dat opruimen, af en toe heb ik ook wel eens zo een dag, daar moet je gelijk gebruik van maken. Al gaat er dan bij mij ook wel eens iets weg, waar ik later toch stiekem weer spijt van heb. Wat massage betreft, bij ons doen ze het ook op de sportschool, misschien een idee, om daar eens te informeren. Ik heb net een massage geboekt voor mijn man, die is morgen jarig. Vond ik wel een leuk kadootje

Toffe: Ik hoorde het pas ook van iemand, dat de vriezer ontdooide als het vroor. Mijn oma heeft het met de wasdroger, die staat in de schuur, en zodra het vriest stopt die er ook mee.

Ikzou mijn droger niet willen missen hoor, ik gooi er ook echt niet alles in hoor. Maar vind hem wel ideaal voor spijkerbroeken, handdoeken theedoeken, en ondergoed.

Lief: Als jou functie alleen maar bij een specifiek bedrijf kan, dan heb je inderdaad niet zo heel veel keus, of je zou echt om moeten scholen, maar dat is wel een grote stap. Ik ben ook niet echt over een nacht ijs gegaan. Wat wel scheelde, is dat ik twintig jaar geleden al twijfelde tussen deze twee, uiteindelijk misschien verkeerd gekozen. Al is de ervaring van mijn vorige baan ook weer wel een verrijking, voor mijn toekomstige job. En als ik toen de keus gemaakt had, die ik nu ga maken had ik misschien nu de draai naar de andere kant gemaakt.

Maris: Hoe is het met je been? De fysio zei vanmorgen tegen me, dat het minder erg is als je begint met pijn, die daarna wegtrekt, en terug komt in rust. Alsdat je pijnloos begint en de pijn komt als je te lang doorgaat. Had te maken met verstijving van spieren ofzo, en anders was het overbelasting.

Als het heel erg word misschien even een paracetamol?

Zonnestraaltje: Ben je de dag een beetje goed doorgekomen?

5x5: Gaat het goed, volgens mij heb ik je vandaag nog niet gehoord?
Ow we hebben weer eens crosspost.

Maris: Het is alleen maar heel erg fijn dat je de tijd krijgt van de ba. Ik heb dat ook gehad, was er toen niet altijd blij mee, maar achteraf was het de enige juiste beslissing die ze toen kon nemen.

Wat een supergave uitnodiging van je broer! Ik zou zo met je willen ruilen.

Ik zou het ook even bij alleen vakantiestress houden hoor, dat is voor nu even genoeg.
Maris, je hoeft je idd niet te verdedigen, ik bedoelde er niets mee verder, alleen euh tja hoe ik het zei dat de adviezen zo verschillen,

maar daar zal best een reden voor zijn. en inderdaad wat je zegt als je al in paniek raakt om naar de werk te gaan, dan is het misschien niet verstandig om te beginnen. hmmnu lijkt het botter over te komen dan ik bedoel, hoop dat je me wel begrijpt, ik bedoelde er niets mee richting jou hoor.

Ik weet niet wat ik met dat gesprek zou doen als ik in jouw schoenen stond. als ik naar mezelf kijk...ik moet ook een gesprek gaan hebben met lg en dat maakt me ook angstig en in paniek. ik ben er nu absoluut nog niet aan toe,maar...zolang het nog niet geweest ik kan ik me er vreselijk druk om maken. dus in mijn geval zou ik misschien mijn hele vakantie er tegen op zien en wellicht mijn vakantie verpesten. terwijl als ik het gehad heb ik het misschien kan "parkeren". misschien pakt het goed uit en kan je met een last minder op vakantie,maar misschien pakt het minder goed uit,maar kan je het tijdens je vakantie van je afzetten, want dan kan je er toch niets mee,maar ben je wel al kwijt wat je kwijt wilde. snap je me nog hahaha. Ik denk zelf liever vandaag dan morgen dat gesprek met mn lg,maar ja ik ben er echt nog niet klaar voor ik weet nu al dat ik dicht klap en ga huilen en ik wil dat gesprek doen als ik echt weet wat ik zeggen wil en dat kan doen zonder te huilen en sterk zijn dus.

Annemie,lekker gewandeld? knap hoor als je je zo beroerd voelt. als ik ziek ben vind ik het heerlijk om ff heel heet te douchen en daarna lekker in pyjama op de bank of in bed, dan ben je altijd zo lekker rozig..

zonnestraaltje,beetje de dag door gekomen?

Oh ja maris, wat een super coole uitnodiging zeg!!

Dagen dat ik me goed voel voel ik me idd beter dan voorheen.

helaas kan het de volgende dag zomaar weer anders zijn.

Dat vind ik zo verwarrend he en ik kan er niet mee omgaan!!

vind het ook zo moeilijk om te antwoorden op de vraag hoe gaat het. jebet zo gewent om te zeggen dat het goed gaat.

Maar ja als ik nu gewoon zeg gaat goed, dan klopt dat iet,maar om nou steeds uit te gaan leggen hoe het echt gaat voel ik me ook zo bezwaard. ik merk dat de meeste mensen het toch niet snappen of het niets kan schelen en uit gewoonte vragen.

als ik antwoord geef en probeer uit te leggen of of wat dan zijn ze na een minuut ofzo al de draad kwijt, ze snappen het gewoon niet. daar moet ik echt mee leren omgaan. en dan heb ik het over collega's of kennissen, familie en vrienden kunnen er meestal wel mee handelen.

Ikheb vadaag ook wel een redelijke dag gehad.

eerst natuurlijk boodschappen gedaan, opgeruimd, afwas gedaan, 3 wasjes gedaan en opgehangen/droger gedaan,gekookt en weer de boel opgeruimd, trappen schoon gemaakt en nu ben ik er klaar mee.

Ik gooide voorheen wel alles in de droger, had geen plek om op te hangen. maar ja idd sommige dingen worden er niet mooier op of krimpen.

Nu heb ik lekker een heleboel op mn waslijn hangen haha, voordeel is dat mijn huis zo lekker naar wasverzachter ruikt haha.
Maris, iedereen is anders en de ba weet echt wel wat goed voor jou is en als dat langer thuisblijven is, dan is dat zo. Echter, ik wil toch meegeven dat op den duur het ook zo kan zijn dat je door de drempel stress krijgt en dat moet je wel zien te voorkomen. Maar nu moet je gewoon lekker thuisblijven, eerst op vakantie en daarna zie je wel weer.

Toffe, maris, vwb gesprekken met lg: Ik ben echt helemaal om en ik ga ervoor, samen met de bmw. Het voordeel is dat je eerst bij de bmw je ei kwijt kan, die kan ook wat handige zinsnedes geven, dan, als er weer een keer een gesprek met lg is, nodig je hem/haar gewoon erbij uit (wel even zeggen tegen je lg vantevoren). Maris, jij kan het zelfs vanaf gesprek 1 al doen, gewoon zeggen dat je het door de stress niet zo goed aan denkt te kunnen en graag begeleiding wilt. Leg het bij jezelf. Als je dan tijdens dat gesprek zegt dat er wat dingen zijn die jou dwarszitten en dat je daar graag eens apart van de opbouw over wilt spreken, ALS JE ER AAN TOE BENT, dan weet lg dat er iets is en dat maakt de drempel een stuk lager. Bovendien was ik opvallend minder emotioneel alleen omdat bmw erbij zat. Het liep niet uit de hand.

En als ik jou was maris, zou ik eerst met lg spreken en daarna met collega's. Wellicht kan lg je nog van informatie voorzien die voor jou van belang is.
Het was helemaal geen verdedigen hoor, komt het zo over?? Ik wilde alleen maar aan jullie uitleggen waarom ik zoveel tijd krijg / nodig heb....omdat meerdere mensen opmerkten dat ik lang thuis mag blijven. Dus ik dacht ik vertel even waarom dat zo is.

Ik ga inderdaad eerst maar naar de bmw volgende week, alvorens ik een beslissing maak over wanneer ik de gesprekken aanga. Neig nu (mede door jullie meningen) om het toch maar na de vakantie te doen. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Ik zei laatst ook al: ik kan momenteel niet zo goed beslissen wat goed voor me is, en laat me erg leiden door wat anderen zeggen... en iedereen zegt dat ik het zsm moet doen (dan ben je er vanaf) maar jullie begrijpen wat beter hoe het voor me is.

Annemie, thanks voor de been-info. Toen ik opstond ging het wel oke (na lange rust dus) toen ik in beweging kwam werd het erger. Toen weer een uurtje rust (werd het weer beter) en toen even wandelen, dat wilde wel. Daarna kwam ik in de rust en werd het weer pijnlijker.... ik denk dat het te maken heeft met spierspanningen, net als wat ik in mn nek/schouders heb. Maar ik vraag de ha denk ik ook even volgende week.

Sorry voor het ego-bericht...morgen weer socialer. Ga nu even tvoh kijken met een stukje van mn taart
Marriss, wat een gave uitnodiging (had het gisteravond nog wel gelezen maar niet meer gereageerd). Is je taart gelukt? Ik had gister ook heel erg zin om iets te bakken, maar ik ben zo blij met de kilo's die ik ben afgevallen dat ik dat maar niet gedaan heb, is veel te slecht voor mijn lijn.

Lief, fijn dat je zo blij met de ontwikkelingen op je werk. Slaap je nu ook weer beter?

Toffe, die wisselende dagen herken ik heel erg en juist op de slechte dagen vergeet ik dat er eigenlijk meer goede dagen zijn dan slechte. Op de goede dagen heb ik soms het idee dat het al heel lang goed gaat, terwijl ik een paar dagen daarvoor me nog heel slechte voelde. Het goede overheerst dus bij mij momenteel. Als mensen die dicht bij me staan vragen hoe het gaat kan ik meestal wel open zijn, bij collega's of familie waar ik minder mee heb is het antwoord op het moment vaak 'het gaat steeds beter, maar het is nog geen 100%'.

Annemie, het wsa hier gister ook shitweer, het heeft echt de hele dag en nacht geregend. Het is nu wel droog, maar nog best grauw. Goed van je dat je zo snel na je griep alweer zover bent gaan lopen. Ik kom nooit in de sportschool (fysiotherapiepraktijk hier heeft eigen sportzaaltje), dus massage daar kan dan vast ook niet. Ik ga gewoon even googlen op een masseur in de buurt. Dat vind ik soms toch wel het nadeel van in een klein dorp wonen, voor heel veel dingen moet ik gewoon met de auto naar omliggende grotere plaatsen.

Zonnestraaltje, hoe voel je je nu, na zo'n speciale maar moeilijke dag? Heb je kunnen slapen?

5x5, hoe is het met jou?

Vandaag:

Ik moet niks

Ik wil even winkelen (ik heb gister allerlei oude/slechte/kapotte keukendingen weggegooid maar wil voor sommige dingen toch wel vervanging).

Ik wil boodschappen doen

Ik zou uitgebreid kunnen gaan koken

Fijne dag allemaal.
Vannacht een stuk beter geslapen weer. Ben nu nog lekker in trainingsbroek, man ook. Draadjesvlees maken dus verplicht thuis. Om de één of andere reden is het maken van draadjesvlees bij mij verbonden met het hebben van een luie dag.

Vanavond uit eten. En verder lekker niks.

Ben wel beurs van die massage zeg, maar het voelt een stuk beter nu. Als je het niet aanraakt.

Zonnestraal, hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven